Serkan hocam, G kuvveti yukarı, aşağı yönlerde yüksek hızda manevra yapıldığında oluşuyor. Fakat uçak, sağa sola yatıp pilot çekiş yaptığında ise G kuvvetine değil, merkezkaç kuvvetine maruz kalıyorki bu g den daha az etki eden bi kuvvet. Üstelik tvc ile yan yatıp yapılan dönüşlerde daha yüksek sürat ile daha kısa mesafede dönüş yapılır. Bu yüzden tvc eyidir eyi.
Tabi ki füzelerin kabiliyetleri arttı. Fakat unutmayın, F serisi uçaklar üzerinde top olduğu sürece füzelerin bitip işin top ile halledileceği durumlar olabilir demektir.
Ayrıca manevra sadece it dalaşı için değildir. Mesela keskin bir manevra bir radarın uçağa attığı radar kilidini kırabilir. Yada, bombalamak için hedefe yaklaşırken yer şekilleri arasında görünmeden giderken keskin manevra gerekebilir. Sadece savaşda değil, barışda tu 94 iki su 27 ile geliyor, bunlara önleme yaparken manevra üstünlüğü göstermek gerekir. Düşman hss yada h/h füzesini attı, kaçmak için son çare manevra gerekir.
F serisini diğer uçaklardan ayıran temel farklardan biri manevra yeteneğidir.