Gönderen Konu: MOSHIP ve RATSHIP Projesi  (Okunma sayısı 27810 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • Beğeni Puanı +34/-0
MOSHIP ve RATSHIP Projesi
« : 17 Haziran 2010, 16:25:51 »
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın denizaltı kurtarma ana gemisi ile kurtarma ve yedekleme gemi inşası için açılan ihaleyi SNR Holding bünyesindeki İstanbul Tersanesi kazandı.
RATSHIP ve MOSHIP, İstanbul Tersanesi'nde inşa edilecek

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın denizaltı kurtarma ana gemisi (MOSHIP) ile kurtarma ve yedekleme gemisi (RATSHIP) inşası için açılan ihaleyi SNR Holding bünyesindeki İstanbul Tersanesi kazandı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başkanlığındaki Savunma Sanayi İcra Komitesi Toplantısı sona erdi. Toplantının ardından basına açıklama yapan Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, toplantıda alınan kararları açıkladı. Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Türkiye ve İsrail arasında şirketten şirkete yapılan işlerin özel hukuka tabii olduğunu ve Savunma Sanayi İcra Komitesi'nin yetkisi dahilinde olmadığını kaydetti.

Değerlendirme çalışmaları tamamlanan bazı projelerde yüklenici firmalar ile görüşmeler yapmak ve sözleşme imzalamak üzere Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın yetkili kılındığını bildiren Gönül, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

"Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın denizaltı kurtarma ana gemisi ile kurtarma ve yedekleme gemisi ihtiyacını karşılamak üzere başlatılan projeler kapsamında alınan tekliflerin değerlendirme çalışmaları sonucunda, İstanbul Denizcilik Gemi İnşa Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile sözleşme görüşmelerine başlanmasına karar verilmiştir."

Bakan Gönül, Komite'nin bu toplantısında ayrıca, Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından yürütülen çeşitli projeler kapsamında oluşan ihtiyaçların giderilmesi maksadıyla, muhtelif sözleşme değişiklikleri yapılması ve kaynak tahsisi konularında müsteşarlığı yetkilendirdiğini bildirdi.




http://www.denizhaber.com.tr/guncel/27530/basbakan-tayyip-erdogan-savunma-sanayi-icra-komitesi-vecdi-gonul-milli-bakan-ssm.html
« Son Düzenleme: 03 Eylül 2014, 17:17:53 Gönderen: SKYWOLF »

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • Beğeni Puanı +34/-0

Çevrimdışı anil_91

  • Yeni
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 14
  • Beğeni Puanı +0/-0
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı
« Yanıtla #2 : 18 Haziran 2010, 21:34:19 »
Sonuç olarak İstanbul tersanesi STM şirkenin tasarımı olan gemileri üreticek değil mi ?

Çevrimdışı DedeKorkut

  • DedeKorkut
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • Beğeni Puanı +0/-0
  • Ay gökte kaldıkça ulukocaların duası üzerine olsun
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı
« Yanıtla #3 : 18 Haziran 2010, 23:00:23 »
Sonuç olarak İstanbul tersanesi STM şirkenin tasarımı olan gemileri üreticek değil mi ?

Bunu bende merak ediyorum... Çünkü yukardaki resimlerdeki Moship nedense bana şekilsiz geldi... Helikopter pistinin geminin önünde olması ayrıca çokta isabetli değil...Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar var mı?

Çevrimdışı propeller

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3
  • Beğeni Puanı +0/-0
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı
« Yanıtla #4 : 23 Haziran 2010, 14:28:50 »
Haberde kullanılan görseller yanlış, İstanbul Tersanesi kendi öz dizaynı olan projeleri insa edecek. Projeler ile ilgili görselleri ve videoları
http://www.istanbulshipyard.com/naval/Auxilliary.html
ve
http://export.ssm.gov.tr/content/firmDetails.aspx?ID=43
adreslerinde görebilirsiniz.

Çevrimdışı Doruk

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 8
  • Beğeni Puanı +0/-0
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı
« Yanıtla #5 : 23 Haziran 2010, 18:56:26 »
Sonuç olarak İstanbul tersanesi STM şirkenin tasarımı olan gemileri üreticek değil mi ?

Bunu bende merak ediyorum... Çünkü yukardaki resimlerdeki Moship nedense bana şekilsiz geldi... Helikopter pistinin geminin önünde olması ayrıca çokta isabetli değil...Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar var mı?
Denizaltı kurtarma işlemi ''kıç'' taraftan yapılacağına göre helikopter pistinin önde olması son derece doğal.

Çevrimdışı DedeKorkut

  • DedeKorkut
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • Beğeni Puanı +0/-0
  • Ay gökte kaldıkça ulukocaların duası üzerine olsun
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı
« Yanıtla #6 : 23 Haziran 2010, 19:09:44 »
Denizaltı kurtarma işlemi ''kıç'' taraftan yapılacağına göre helikopter pistinin önde olması son derece doğal.

Afedersiniz ama ne alaka?

Çevrimdışı propeller

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3
  • Beğeni Puanı +0/-0
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı
« Yanıtla #7 : 23 Haziran 2010, 19:11:34 »
Kurtarılmış kazazedenin, kıç taraftan gemi üzerine alınacağı düşünüldüğünde, sedye ile alınacak yolun en kısa tutulması mantıklı olacaktır. Bu anlamda helikopter pistinin başta olmaması anlam kazanmaktadır.

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • Beğeni Puanı +0/-0
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı
« Yanıtla #8 : 23 Haziran 2010, 19:19:44 »
Hmm.. Aynı fikirde değilim..

Aslında bunlar birer kurtarma teknesi.. Yani teknik kurtarma.. Aslında yaptıkları işlerin epey bir kısmı vinçlerle, belki dalma çanları ve insanlı insansız batiskaflar ile olacak şeyler..

Mesela bilen var mı bu gemide "deko" odası var mı?.. Bence vardır.. Denizden, hele ki basınç altından çıkardığınız birini kolay kolay helikoptere taşıyıp gönderemezsiniz..

Velhasılı.. Geminin arkasındaki teknik ekipman -vinç, batiskaflar, vs- arkaya bir pist yerleşimi mümkünatsız kılmış olabilir..

Çevrimdışı propeller

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3
  • Beğeni Puanı +0/-0
MOSHIP ve RATSHIP İhalesi sonuçlandı
« Yanıtla #9 : 23 Haziran 2010, 19:40:14 »
Linklerdeki resimleri incelerseniz helikopter pistinin zaten kıç tarafta olduğunu göreceksiniz. Bu arada MOSHIP'te toplam 32 kişilik basınç odası kapasitesi bulunmaktadır.