Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 164966 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #40 : 26 Eylül 2013, 19:39:56 »
Havacılık ve uzay sanayisinin teknolojik temelini geliştirecek üstünlükte ürün ve hizmet sağlayarak ülkemizde kalıcı bir uçak motor sanayisi oluşturmak misyonu ile hareket eden TUSAS Motor Sanayi (TEI) ile GE Havacılık ve Fransız firması Snecma’nın ortak girişimi olan CFM International arasında LEAP motorlarında önemli bir parça olan Yekpare Kanatçıklı Disklerin (Blisk), TEI’nin Eskişehir’deki fabrikasında üretilmesi hususunda 26 Eylül 2013 tarihinde bir Anlaşma imzalanacaktır.

SSM resmi facebook sitesinden alıntıdır.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1652
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #41 : 26 Eylül 2013, 20:04:13 »
yekpare mum dokum + freze ile mi yapilacak ?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #42 : 26 Eylül 2013, 20:15:00 »
Nasıl yapmalı ? bize biraz bilgi verebilir misiniz ?

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1652
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #43 : 26 Eylül 2013, 20:34:40 »
tam olarak bilmiyorum sadece tahmin ediyorum;
  Cnc tezgahinda mum kalibi cikarilir ve hassas dokum islemine baslangic yapilmis olurnur
İstenilen parçanın mum modeli oluşturulduktan sonra özel bir seramik karışımla kaplanır ve bu karışım mum model üzerinde katılaştıktan sonra Autoclave denen basınçlı bir makina yardımıyla mum seramik kaplamanın dışına alınır.Daha sonra istenilen metalin karışımı döküm ocağında hazırlandıktan sonra sinterlenmiş seramik kalıp içine dökülür.Böylece metal soğuduktan sonra seramik kalıp içindeki şekli ,yani parçanın şeklini almış olur.
  Ardindan parcaya en ince hassasiyeti vermek ya da mukavemetini artirmak icin freze islemide uygulabilir


 

Çevrimdışı memoli

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 11
  • 0
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #44 : 05 Ekim 2013, 23:37:50 »
Yerli İHA 8 ay sonra

TUSAŞ Genel Müdürü Akın Duman, ''Ürettiğimiz İnsansız Hava Aracı (İHA) motorlarının testlerinin ve sertifikasyon süreçlerinin tamamlanması için 7-8 aylık bir süreç var. Bu süreçte kendini tamamen kanıtlamış, ispat etmiş bir İHA motorumuz olacak'' dedi.

Duman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, TUSAŞ Motor Sanayii AŞ olarak havacılık alanında uçak motorları ve gaz türbinleri konusunda faaliyet gösterdiklerini kaydetti.

TEI'nin üç ana faaliyet alanının bulunduğunu ifade eden Duman, ''Bunlardan bir tanesi uçak motorlarına modüllü parça üretimi. Bu anlamda gerek askeri gerek ticari uçak motorlarına yüzbinlerce parça üretiyoruz. TEI bugün geldiği noktada gerçekten de dünya tarafından tanınan bir marka oldu. Bir kaç modülü hariç hemen hemen bir motorun tamamını üretecek kabiliyetteyiz'' diye konuştu.

''BUGÜN GELDİĞİMİZ NOKTADA 3 AYRI ÜRÜNÜMÜZ VAR''

Duman, insansız hava aracının (İHA) son dönemde dünyada çok sık konuşulan bir konu olduğunu ve öneminin artarak devam ettiğini bildirdi.

Son nesil savaş uçağı olan F-35'in insanlığın son savaş uçağı olacağının söylendiğini hatırlatan Duman, şöyle konuştu:

''Bizlerin ve ülkemizin gelecekteki teknolojilere yetişmek ve öne almak açısından çeşitli faaliyetleri yürütüyoruz. TEI olarak da yürütüyoruz. Tasarım bölümümüz ağırlıklı olarak bu konu üzerinden çalışıyor. Aslında bu faaliyetler yeni değil. 7-8 yıldır süren faaliyetler. Özellikle küçük çaplı insansız hava araçlarında çok önemli mesafeler kat ettik. Bugün geldiğimiz noktada 3 ayrı ürünümüz var.

Biri turbo jet motor bu yaklaşık 50 libre gücünde,
bir diğer versiyonu 90 libre gücünde,
bir de bunun turboprop versiyonu var, bu da 50 beygirlik bir motor.

Bunlara çeşitli insansız hava araçlarına örneğin hedef uçak olabilir veya gözetleme, keşif amaçlı olabilir. Bu tür platformlara güç verecek motorlar... Hatta geçtiğimiz hafta da başarılı uçuş testlerini gerçekleştirdik. Motorların uçuş testleri devam ediyor. Ürettiğimiz İHA motorlarının testlerinin ve sertifikasyon süreçlerinin tamamlanması için 7-8 aylık bir süreç var. Bu süreçte kendini tamamen kanıtlamış, ispat etmiş bir İHA motorumuz olacak.''

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2012/10/17/yerli-iha-8-ay-sonra


Bu motorlar sıfırdan mı geliştirildi yoksa birilerinden satın alınıp geliştirme mi yapıldı?Şuan bizim sıfırdan geliştirdiğimiz her hangi bir motor var mı?


Alıntı
Bir kaç modülü hariç hemen hemen bir motorun tamamını üretecek kabiliyetteyiz'' diye konuştu.

Acaba bu bir kaç modül tam olarak neler bunları üretebilecek sistemlerimiz mi yok yoksa başka nedenler mi var mesela lisans filan?

Çevrimdışı yakusha

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 313
  • 20
  • Sabri Unal
    • turkdefence
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #45 : 06 Ekim 2013, 08:21:59 »
Tei özgün motor projesine başladı. Lisans altında bir ürün değil, sıfırdan geliştirme projesi. Şöyle bir makale var ilgilenirseniz: http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/16a6d56448774e4_ek.pdf

Alıntı
Hedef Uçak & IHA Projeleri (TEI-TP-1X ve TEI-TJ-1X Motorları)



İnsansız Hava Araçları’na artan talep ve buna paralel olarak Türkiye’deki askeri/sivil sektörde bu yönde projeler üretilmeye başlanması ile birlikte, söz konusu hava araçlarının itki sistemleri ile ilgili ihtiyaçlar da gündeme gelmiştir. Bu çerçevede teknik kabiliyet geliştirme ve gösterim amaçları ile 2004-2005 yıllarında TJ-1X Turbojet motor projesi gerçekleştirilmiştir. Turbojet motoru 25 lb itki üretmektedir.

TP-1X

2005 yılında TJ-1X motorunu çekirdek motor olarak kullanan TP-1X Turboprop motor geliştirme projesi başlatılmıştır. Geliştirilen Turboprop motorun TAI’nin geliştirdiği “Turna” hedef uçak platformunda da kullanılabileceği değerlendirilmiş ve çalışmalar bu doğrultuda planlanmıştır.

Turboprop motor 90 lb pervane itkisi üretmektedir. Motorun uçağa bütünleşme çalışma ve uçuş testi çalışmalarının yapılabilmesi için TAI ile TEI arasında işbirliği protokolü imzalanmıştır. İlki 4 Nisan 2008 sonuncusu 25 Aralık 2009 olmak üzere üç uçuş testi başarıyla gerçekleştirilmiştir. Üçüncü uçuş testi 21,5 dakika sürmüş olup 2008 yılındaki 2 testle birlikte toplam uçuş testi süresi 33,5 dakikaya ulaşmıştır.

Turboprop Motor Projesi 2009 yılında TÜBİTAK, TTGV ve TÜSİAD tarafından düzenlenen 8. Teknoloji Ödülleri Kongresi’nde “Yenilik ve Teknoloji Ödülü” nü ve Eskişehir Sanayi Odası Teknoloji Geliştirme ödülünü almaya hak kazanmıştır.

Hedef Uçak & IHA Projeleri (TJ-2X)


2009 yılı Kasım-Aralık ayları içerisinde TJ-1X’e göre 2 kat itki sağlayan bir turbojet motorun tasarımı, üretimi ve ilk testi başarıyla gerçekleştirilmiştir. Bu motorun TAI’nin tasarladığı “Şimşek” hızlı hedef uçak platformunda kullanılması hedeflenmektedir.


Alıntı Kaynak: http://www.tei.com.tr/yeni/urunler-ve-hizmetler.asp?kategoriNo=8&kategoriBasligi=Projeler

Anahtar Kelimeler: TEI TP-1X, TEI TJ-1X, TEI TJ-2X

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #46 : 29 Ocak 2014, 20:38:41 »
׎


İhalar ve seyir füzelerinde kullanılması düşünülen TJ90 motorunun ilk uçuş testi.

« Son Düzenleme: 29 Ocak 2014, 20:43:36 Gönderen: enes8101 »
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #47 : 16 Mart 2014, 21:18:21 »
« Son Düzenleme: 16 Mart 2014, 21:42:49 Gönderen: enes8101 »
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------


Çevrimdışı TAHRIBAT

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 52
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #49 : 16 Mart 2014, 23:32:55 »
enes kardesim paylastıklarının tei motor projeleri ile ne gibi bağlantısı var çözemedim.
Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını aramayı alışkanlık haline getirmiş milletler, önce onurlarını, sonra özgürlüklerini daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkûmdurlar. Mustafa Kemal ATATÜRK