Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 37146 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 925
  • 12
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #40 : 26 Eylül 2013, 20:34:40 »
tam olarak bilmiyorum sadece tahmin ediyorum;
  Cnc tezgahinda mum kalibi cikarilir ve hassas dokum islemine baslangic yapilmis olurnur
İstenilen parçanın mum modeli oluşturulduktan sonra özel bir seramik karışımla kaplanır ve bu karışım mum model üzerinde katılaştıktan sonra Autoclave denen basınçlı bir makina yardımıyla mum seramik kaplamanın dışına alınır.Daha sonra istenilen metalin karışımı döküm ocağında hazırlandıktan sonra sinterlenmiş seramik kalıp içine dökülür.Böylece metal soğuduktan sonra seramik kalıp içindeki şekli ,yani parçanın şeklini almış olur.
  Ardindan parcaya en ince hassasiyeti vermek ya da mukavemetini artirmak icin freze islemide uygulabilir


 

Çevrimdışı memoli

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 11
  • 0
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #41 : 05 Ekim 2013, 23:37:50 »
Yerli İHA 8 ay sonra

TUSAŞ Genel Müdürü Akın Duman, ''Ürettiğimiz İnsansız Hava Aracı (İHA) motorlarının testlerinin ve sertifikasyon süreçlerinin tamamlanması için 7-8 aylık bir süreç var. Bu süreçte kendini tamamen kanıtlamış, ispat etmiş bir İHA motorumuz olacak'' dedi.

Duman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, TUSAŞ Motor Sanayii AŞ olarak havacılık alanında uçak motorları ve gaz türbinleri konusunda faaliyet gösterdiklerini kaydetti.

TEI'nin üç ana faaliyet alanının bulunduğunu ifade eden Duman, ''Bunlardan bir tanesi uçak motorlarına modüllü parça üretimi. Bu anlamda gerek askeri gerek ticari uçak motorlarına yüzbinlerce parça üretiyoruz. TEI bugün geldiği noktada gerçekten de dünya tarafından tanınan bir marka oldu. Bir kaç modülü hariç hemen hemen bir motorun tamamını üretecek kabiliyetteyiz'' diye konuştu.

''BUGÜN GELDİĞİMİZ NOKTADA 3 AYRI ÜRÜNÜMÜZ VAR''

Duman, insansız hava aracının (İHA) son dönemde dünyada çok sık konuşulan bir konu olduğunu ve öneminin artarak devam ettiğini bildirdi.

Son nesil savaş uçağı olan F-35'in insanlığın son savaş uçağı olacağının söylendiğini hatırlatan Duman, şöyle konuştu:

''Bizlerin ve ülkemizin gelecekteki teknolojilere yetişmek ve öne almak açısından çeşitli faaliyetleri yürütüyoruz. TEI olarak da yürütüyoruz. Tasarım bölümümüz ağırlıklı olarak bu konu üzerinden çalışıyor. Aslında bu faaliyetler yeni değil. 7-8 yıldır süren faaliyetler. Özellikle küçük çaplı insansız hava araçlarında çok önemli mesafeler kat ettik. Bugün geldiğimiz noktada 3 ayrı ürünümüz var.

Biri turbo jet motor bu yaklaşık 50 libre gücünde,
bir diğer versiyonu 90 libre gücünde,
bir de bunun turboprop versiyonu var, bu da 50 beygirlik bir motor.

Bunlara çeşitli insansız hava araçlarına örneğin hedef uçak olabilir veya gözetleme, keşif amaçlı olabilir. Bu tür platformlara güç verecek motorlar... Hatta geçtiğimiz hafta da başarılı uçuş testlerini gerçekleştirdik. Motorların uçuş testleri devam ediyor. Ürettiğimiz İHA motorlarının testlerinin ve sertifikasyon süreçlerinin tamamlanması için 7-8 aylık bir süreç var. Bu süreçte kendini tamamen kanıtlamış, ispat etmiş bir İHA motorumuz olacak.''

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2012/10/17/yerli-iha-8-ay-sonra


Bu motorlar sıfırdan mı geliştirildi yoksa birilerinden satın alınıp geliştirme mi yapıldı?Şuan bizim sıfırdan geliştirdiğimiz her hangi bir motor var mı?


Alıntı
Bir kaç modülü hariç hemen hemen bir motorun tamamını üretecek kabiliyetteyiz'' diye konuştu.

Acaba bu bir kaç modül tam olarak neler bunları üretebilecek sistemlerimiz mi yok yoksa başka nedenler mi var mesela lisans filan?

Çevrimdışı yakusha

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 313
  • 20
  • Sabri Unal
    • turkdefence
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #42 : 06 Ekim 2013, 08:21:59 »
Tei özgün motor projesine başladı. Lisans altında bir ürün değil, sıfırdan geliştirme projesi. Şöyle bir makale var ilgilenirseniz: http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/16a6d56448774e4_ek.pdf

Alıntı
Hedef Uçak & IHA Projeleri (TEI-TP-1X ve TEI-TJ-1X Motorları)



İnsansız Hava Araçları’na artan talep ve buna paralel olarak Türkiye’deki askeri/sivil sektörde bu yönde projeler üretilmeye başlanması ile birlikte, söz konusu hava araçlarının itki sistemleri ile ilgili ihtiyaçlar da gündeme gelmiştir. Bu çerçevede teknik kabiliyet geliştirme ve gösterim amaçları ile 2004-2005 yıllarında TJ-1X Turbojet motor projesi gerçekleştirilmiştir. Turbojet motoru 25 lb itki üretmektedir.

TP-1X

2005 yılında TJ-1X motorunu çekirdek motor olarak kullanan TP-1X Turboprop motor geliştirme projesi başlatılmıştır. Geliştirilen Turboprop motorun TAI’nin geliştirdiği “Turna” hedef uçak platformunda da kullanılabileceği değerlendirilmiş ve çalışmalar bu doğrultuda planlanmıştır.

Turboprop motor 90 lb pervane itkisi üretmektedir. Motorun uçağa bütünleşme çalışma ve uçuş testi çalışmalarının yapılabilmesi için TAI ile TEI arasında işbirliği protokolü imzalanmıştır. İlki 4 Nisan 2008 sonuncusu 25 Aralık 2009 olmak üzere üç uçuş testi başarıyla gerçekleştirilmiştir. Üçüncü uçuş testi 21,5 dakika sürmüş olup 2008 yılındaki 2 testle birlikte toplam uçuş testi süresi 33,5 dakikaya ulaşmıştır.

Turboprop Motor Projesi 2009 yılında TÜBİTAK, TTGV ve TÜSİAD tarafından düzenlenen 8. Teknoloji Ödülleri Kongresi’nde “Yenilik ve Teknoloji Ödülü” nü ve Eskişehir Sanayi Odası Teknoloji Geliştirme ödülünü almaya hak kazanmıştır.

Hedef Uçak & IHA Projeleri (TJ-2X)


2009 yılı Kasım-Aralık ayları içerisinde TJ-1X’e göre 2 kat itki sağlayan bir turbojet motorun tasarımı, üretimi ve ilk testi başarıyla gerçekleştirilmiştir. Bu motorun TAI’nin tasarladığı “Şimşek” hızlı hedef uçak platformunda kullanılması hedeflenmektedir.


Alıntı Kaynak: http://www.tei.com.tr/yeni/urunler-ve-hizmetler.asp?kategoriNo=8&kategoriBasligi=Projeler

Anahtar Kelimeler: TEI TP-1X, TEI TJ-1X, TEI TJ-2X

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #43 : 29 Ocak 2014, 20:38:41 »
׎


İhalar ve seyir füzelerinde kullanılması düşünülen TJ90 motorunun ilk uçuş testi.

« Son Düzenleme: 29 Ocak 2014, 20:43:36 Gönderen: enes8101 »
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #44 : 16 Mart 2014, 21:18:21 »
« Son Düzenleme: 16 Mart 2014, 21:42:49 Gönderen: enes8101 »
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------


Çevrimdışı TAHRIBAT

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 52
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #46 : 16 Mart 2014, 23:32:55 »
enes kardesim paylastıklarının tei motor projeleri ile ne gibi bağlantısı var çözemedim.
Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını aramayı alışkanlık haline getirmiş milletler, önce onurlarını, sonra özgürlüklerini daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkûmdurlar. Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #47 : 17 Mart 2014, 18:23:09 »
Resim yüklemeye çalışdım yemedi ;D
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • 34
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #48 : 03 Nisan 2014, 13:09:39 »


Yeryüzünü yerli İHA'lar gözetleyecek

03 Nisan 2014 11:48 (Son güncelleme 03 Nisan 2014 11:58)
TUSAŞ Motor Sanayi AŞ'nin bünyesinde oluşturulan ve yerli tasarım hava araçları motorlarının tasarımlarını gerçekleştiren yaklaşık 200 kişilik ekip, 2 yıl içinde tamamen yerli İHA motoru üretmeyi hedefliyor.
 
ESKİŞEHİR - Deniz Açık

TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit,  kurumun, uçak ve helikopter motorlarının bakım onarımlarının yapılması ve parça imalatçısı olmanın dışında tasarımcı olarak da Türk ordusunun ihtiyacının karşılanmasını amaçladığını belirterek, söz konusu hedef doğrultusunda oluşturulan bir Ar-Ge ve tasarım grubunun bulunduğunu kaydetti.

Tasarım grubunun büyümeye devam ettiğini ifade eden Akşit, şöyle konuştu:
"Şu anda yaklaşık 200 kişilik bir tasarım grubumuz var. Gebze'de doğrudan General Electric uçak motoru (GE Aviation) tasarım ekibi ile çalışan 100 kişilik bir mühendislik ekibimiz var. Bu ekip şu anda uçmakta olduğumuz birçok motor da dahil olmak üzere General Electric tarafından üretilen motorların tasarım ve iyileştirme işlemlerinde doğrudan General Electric ekibiyle entegre olarak çalışıyor. Onun dışında Eskişehir'de bir tasarım grubumuz var. Eskişehir'deki grubumuz içinde şu anda insansız hava araçlarının motoruyla uğraşan bir ekibimiz var. Ayrıca jet ve helikopter motorları konusunda çalışan ekiplerimiz de var. Onlar da büyüyor. İnsansız hava araçlarında genellikle düşük hızda ancak yüksek irtifada uçağın yavaş seyretmesine imkan tanıyacak pistonlu motorlar kullanılmaktadır. İlk etapta heronlar konusunda yaşanan sıkıntı sebebiyle yurtdışından bakım-onarımda destek alınamaması nedeniyle onların bakım-onarımlarını, yedek parçalarının tasarım ve imalatını gerçekleştirdik. Düzenli değişmesi gereken parçaları kendimiz, buradaki mühendislik ekibimizle tekrar tasarladık, mevcut yapıya adapte ettik ve uçurduk. Böylece yedek parça ihtiyacını bu şekilde karşıladık. Şu anda ordumuzun elindeki heronların büyük çoğunluğu o parçalarla TEI adaptasyonu motorlarla uçuyor."

"Komple TEI tasarımı, yeni motor"

Akşit, bunun yanında Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ (TAI-TUSAŞ) tarafından insansız hava aracı ANKA'nın imal edildiğini hatırlattı.

ANKA'nın mevcut motorunun Alman Thielert firması tarafından üretildiğini anımsatan Akşit, şöyle devam etti:
"ANKA'nın motorunda irtifa yeteneğini, yetkinliğini istenilen seviyeye getirmek için modifikasyonlar yapıyoruz. Mevcut motorların modifikasyonların yanında ANKA için tamamen yeni, komple TEI tasarımı bir motor geliştiriyoruz. Bu arada Thielert, Çinli bir firmaya satıldı. Çinli firma, askeri amaçlı motor satışını durdurdu. ABD ordusunun elinde de ciddi miktarda 'Predator' gibi insansız hava araçları (İHA) var. Bunların baz motorlarını da Thielert firması yapıyordu. Bunların temininde de bir sıkıntı oluştu. Tasarım ekibimiz hem TAI'nin hem de ordumuzun ihtiyacı kapsamında yeni tasarım işini yürütüyor. Yeni motorumuz başarıyla testleri geçince ABD ordusunun bu sınıftaki ihtiyaçlarını karşılamak amaçlı onlara da motor satma imkanı olacak. Yaklaşık 2 yıl içinde tamamen yerli tasarım ve imalatı bize ait İHA'lara sahip olacağız."

http://www.aa.com.tr/tr/manset/309282--yeryuzunu-tamamen-yerli-ihalar-gozetleyecek

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • 34
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #49 : 22 Nisan 2014, 07:30:30 »
DSA 2014 ten TEI motor projeleri hakkında.

Alıntı
DSA 2014: TEI unveils new UAV engine lineup, outlines Anka engine schedule

Turkish aerospace firm TUSAS Engine Industries (TEI) showcased its latest range of engines designed specifically for unmanned aerial vehicles (UAVs) at the Defence Services Asia (DSA) 2014 exhibition in Kuala Lumpur.

The company featured three engines aimed at powering small UAV platforms: the TJ35 and TJ90, as well as the TP38. The turbojet TJ35 and TJ90 engines are compact but power-dense engines, weighing just 3.1 kg and 5.7 kg respectively. The TJ35 is 25 cm long and 13 cm wide, while the TJ90 is 39 cm long and 15 cm wide. However, the engines are capable of generating high thrust ratings for their size - with the TJ35 producing a maximum 178 N (40 lb) of thrust at 120,000 rpm, and the TJ90 a maximum 400 N (90 lb) of thrust at 100,000 rpm.

TEI also showcased the TP38 turboprop engine, which is 53 cm long, 28 cm wide, and weighs 11.5 kg. The engine is capable of producing a power output of 31 kW (41 hp) at 120,000 rpm. The maximum propeller speed is 7,000 rpm.
The company said all three engines share a number of common features, including an indigenously-developed full-authority digital electronic control (FADEC) system for optimum engine efficiency, and are compatible with JP8 fuel. The engines are also designed to withstand high g-loads commonly encountered during UAV catapult launches. The engines are designed to operate in excess of 25 hours between each maintenance cycle.

Speaking to IHS Jane's , TEI representative Yigit Cetinkaya said the company began development of the engines in 2013, with flight trials conducted in early 2014. The TJ90, for example, performed its first flight on 28 January.
Cetinkaya added that the company is expecting to complete development of the replacement engine for the Turkish Aerospace Industries (TAI) Anka medium-altitude long-endurance (MALE) UAV by the end of 2014. Delivery of the Anka UAV is expected to commence in 2016.