Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 46255 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2784
  • 65
  • DefenceTurk.com
TJ1600.
« Yanıtla #100 : 24 Aralık 2020, 15:38:51 »
Alıntı
2018 yılı TEİ dergisinden. Yürütülen projeler arasında TJ1600 isimli proje.

https://mobile.twitter.com/kimlikci_954/status/1341845128089092099


Saffet Uyanık @Saffet_Uyanik

Burada ilginç bir şey var. TEI motorlarını lbf üzerinden isimlendiriyor. Kale ise Newton üzerinden. Buna göre hesapladığımız zaman KTJ-3200 motoru asgari 3200 N (3.2 kN)/720 lbf itki kuvveti üretirken TEI-TJ1600 motoru 7110 N (7.1 kN)/1600 lbf itki kuvveti üretiyor demektir.
https://mobile.twitter.com/Saffet_Uyanik/status/1341849732394704897

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2784
  • 65
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #101 : 06 Ocak 2021, 23:08:04 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2784
  • 65
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #102 : 07 Şubat 2021, 01:58:23 »

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2563
  • 207
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #103 : 07 Şubat 2021, 17:17:26 »
TRMotor Genel Müdürü Osman Dur:

“MMU motorunun gucu, ozellikleri, fonksiyonlari, vb motor tanimlama sureclerini tamamladik. Su anda konsept tasarimina geciyoruz

Herhangi bir strateji degisikligine gidilmezse 2027'de kendi gelistirdigimiz MMU motorunun ilk ateslemesini yapariz”


Osman hoca fazla mı iyimser yoksa bu söyledikleri mümkün mü?
Ben bu adamın nasıl biri olduğunu hala anlayamadım....Acayip şekilde sallıyor gibime geliyor bir yandan da bilmediğimiz bir şey mi var acaba , başarabilir mi? diyorum...
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2021, 17:19:19 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı merzifonlu

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 658
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #104 : 07 Şubat 2021, 17:31:11 »
Aslında daha önemli bir şey söyledi ve galiba kimse de uyanmadı olaya. BATU ve onun (muhtemelen mekanik olan) vites kutusunun birlikte geliştirildiğini söyledi!

BMC de tankı ayrıca hafifletecekmiş. Bence bunun en kolay çözümü, T-14 Armata'da olduğuna benzer şekilde insansız kuleye geçmek olur.

Bizimkiler MMU motorunda o kadar da acele etmeyebilirler. Eğer RR ve Kale ortaklığı ile 5. nesil turbofan motorunun sorunsuzca elde edileceğine inanırlarsa, milli turbofan motorun değişken by-pass oranlı 6. nesil turbofan motor olmasını isterler. 5. Nesil motoru nasılsa RR ve Kale üretecek diye...

Bu da ilave ar-ge zamanı ister doğal olarak.
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2021, 17:33:09 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2563
  • 207
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #105 : 07 Şubat 2021, 17:34:38 »
Merzifonlu hocam , bu Osman Dur  hakkında ne düşünüyorsunuz... Bu turbofan motor işini yapabilecek kapasite var mı?

Çevrimdışı merzifonlu

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 658
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #106 : 07 Şubat 2021, 17:52:00 »
Merzifonlu hocam , bu Osman Dur  hakkında ne düşünüyorsunuz... Bu turbofan motor işini yapabilecek kapasite var mı?

Eğer BATU ve onun transmisyonu iyi çıkarsa, evet. Özellikle transmisyonun kalitesi bize kesin olarak fikir verir.

Renk transmisyonuna yakın kalitede bir ürün çıkartabilen birisi, milli turbofan işinin de altından kalkabilir. Hem Mahmut Akşit ve ekibi de kendisine ve ekibine yardım edecektir.
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2021, 17:56:11 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 702
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #107 : 07 Şubat 2021, 21:43:36 »
Merzifonlu hocam , bu Osman Dur  hakkında ne düşünüyorsunuz... Bu turbofan motor işini yapabilecek kapasite var mı?

Yapar mı yapmaz mı bilemeyiz. Fakat yaparlarsa çok büyük bir fayda sağlamış oluruz. Artık, platform bazında satış sorunumuz kalmaz. Bu da bizim bu sektörde para kaynağı sorunumuzu çözer.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2563
  • 207
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #108 : 07 Şubat 2021, 21:56:59 »
Şu F-110 motorun muadilini neden çalışmaya başlamadı bizimkiler anlayamıyorum.
30 senedir her noktasını öğrendik biz bu motorun , metalurji'de de ilerledik hadi artık bıraksınlar uyuşukluğu...

29000ibf , böyle bir F-110 motoru kotarırsak Türkiye sanayi devrimi yapmış olur.

Bıraksınlar RR'den GE'den teklif gelmesini , tüm Kale,Tei,Trmotor mühendisleri birlikte yapmaya başlasınlar 5 senede bu motoru yapar bizim mühendislerimiz...

RR yapınca ABD bize motor verince ne olacak 10 sene sonra yine ayaklarına gitmeyecek miyiz? Bu sefer de bize değişken bypass oranlı motor mu yapın diye kapılarında yatacağız?
8 bin saat değil 5 bin saatlik motor yapalım ama bizim kontrolümüzde olsun.

Çevrimdışı merzifonlu

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 658
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #109 : 07 Şubat 2021, 22:36:31 »
Şu F-110 motorun muadilini neden çalışmaya başlamadı bizimkiler anlayamıyorum.
30 senedir her noktasını öğrendik biz bu motorun , metalurji'de de ilerledik hadi artık bıraksınlar uyuşukluğu...

29000ibf , böyle bir F-110 motoru kotarırsak Türkiye sanayi devrimi yapmış olur.

Bıraksınlar RR'den GE'den teklif gelmesini , tüm Kale,Tei,Trmotor mühendisleri birlikte yapmaya başlasınlar 5 senede bu motoru yapar bizim mühendislerimiz...

RR yapınca ABD bize motor verince ne olacak 10 sene sonra yine ayaklarına gitmeyecek miyiz? Bu sefer de bize değişken bypass oranlı motor mu yapın diye kapılarında yatacağız?
8 bin saat değil 5 bin saatlik motor yapalım ama bizim kontrolümüzde olsun.

Bence mesele biraz karışık MMU motorunda.

Rolls Royce, MMU motorunun geliştirilmesi ve üretilmesi işine girmek ve para kazanmak istiyor. Böylece Tempest'in 6. nesil değişken by-pass'lı motorunu geliştirmek için gereken paranın bir kısmını kazanabilecek.

Orjinal planları, hem TFX hem de Hintlilerin AMCA projesinin motorlarını aynı motordan geliştirmek ve hem bizden, hem de Hindistan'dan tek modelle para kazanmaktı. Biz F110 boyutunda motor isteyince, tek model planları suya düştü. (Çünkü AMCA F414 ebadında bir motor kullanacak.)

Ama hala hem AMCA, hem de TFX için motor geliştirmek ve üretmek istiyorlar.

Eğer motor işinden Rolls Royce'u çıkartırsak şimdi, BAE Systems TFX'in tasarımını yavaşlatabilir ve bu en son isteyeceğimiz şeydir. ;) İşleri karıştıran da bu.

İngiliz büyükelçisi boşuna o beyanatı vermedi sizin anlayacağınız. TFX tasarımın tahmin edilenden erken biteceğini özellikle belirtmesi aslında diplomatik dille yapılmış bir uyarıydı bana kalırsa.
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2021, 23:03:18 Gönderen: merzifonlu »