Gönderen Konu: Amfibi Gemi (LST) Projesi  (Okunma sayısı 54146 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1442
  • Beğeni Puanı +21/-1
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #20 : 02 Ekim 2010, 17:08:40 »
Teknenin tahrik pervanelerine dikkat ettiniz mi?..


baştan kara yaptığı zaman pervanenın deniz dibiyle temas etmemesi için,karina seviyesinin daha üstünde tutulmuş gibi gözüküyo.Ayrıca video beni yanıltmadıysa CPP'de var...

Bu arada aşağıdaki linkte geminin resmi de bulunmakta...

http://www.denizhaber.com.tr/gemi-insa-san./29984/adik-amfibi-c-151-nurdan-kosaner.html
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2010, 17:24:37 Gönderen: Tuco »

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1442
  • Beğeni Puanı +21/-1
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #21 : 02 Ekim 2010, 17:11:07 »
Alıntı yapılan: RekarnO
Hayır ! hayırdır?

Tekne su hattı altında kaporta içine gömülüler.. Öyle bir dikkat çekmek istedim.. Malum, bu tekneler kıyıya ya da çok yakınına kapak atmak durumunda olacak tekneneler.. Bu kadar sığa yanaşabilmeleri için de pervaneler epey gömülü.. Hoş.. :)

Sayın HDS kaportadan kastettiğiniz şey sanırım ,kıç bodoslama.Kaporta kavramı gemilerde ,watertight kapılar için kullanılır...

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • Beğeni Puanı +0/-0
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #22 : 02 Ekim 2010, 18:04:41 »
Alıntı yapılan: RekarnO
Hayır ! hayırdır?

Tekne su hattı altında kaporta içine gömülüler.. Öyle bir dikkat çekmek istedim.. Malum, bu tekneler kıyıya ya da çok yakınına kapak atmak durumunda olacak tekneneler.. Bu kadar sığa yanaşabilmeleri için de pervaneler epey gömülü.. Hoş.. :)


Doğal olarak çıkarma gemilerinde bulunan bir özellik. Güzel bir özellik. Kıyıya vurmuş balina gibi çırpınmaya gerek yok değil mi  :o

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • Beğeni Puanı +0/-0
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #23 : 02 Ekim 2010, 23:46:52 »
Alıntı yapılan: Tuco
Sayın HDS kaportadan kastettiğiniz şey sanırım ,kıç bodoslama.Kaporta kavramı gemilerde ,watertight kapılar için kullanılır...

Doğru.. Aslında tekne sacı demeliyim herhalde..

Çevrimdışı balıkcı

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 48
  • Beğeni Puanı +0/-0
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #24 : 02 Ekim 2010, 23:58:18 »
Teknenin tahrik pervanelerine dikkat ettiniz mi?..


baştan kara yaptığı zaman pervanenın deniz dibiyle temas etmemesi için,karina seviyesinin daha üstünde tutulmuş gibi gözüküyo.Ayrıca video beni yanıltmadıysa CPP'de var...

Bu arada aşağıdaki linkte geminin resmi de bulunmakta...

http://www.denizhaber.com.tr/gemi-insa-san./29984/adik-amfibi-c-151-nurdan-kosaner.html




Zaten bütün teknelerin pervaneleri tekne karinasından yukarıdadır. Bu tekne alt yapısı itibari ile ''tava'' diye tanımlanan bir tekne türü. Atası mavnalardır. Tasarınmdan bahseden arkadaşlar bir göz yanılmasıyla  pervanelerle, dümen palalarını  karıştırmamıştır umarım. Çünki pervane yeri şekli normal, sadece dümen palaları, çarparak dümen kilitlenmesini önlemek için bir muhafaza altına alınmış.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1442
  • Beğeni Puanı +21/-1
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #25 : 03 Ekim 2010, 00:29:06 »
Sayın balıkçı, öncelikle bilgilendirici yazınız için teşekkürler.Ancak şöyle bir ekleme yapmak isterimki ,tüm teknelerin pervanesi karina seviyesinin üzerinde değildir.Aşağıdaki gemi bildiğiniz gibi yemende saldırıya uğrayan USS Cole gemisi.Heavy lifte yüklenebilmesi için pervane bıçaklarından bir tanesi söküldü.

Çevrimdışı balıkcı

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 48
  • Beğeni Puanı +0/-0
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #26 : 03 Ekim 2010, 00:57:33 »
  Bu geminin karinası sarkmış gibi duruyor. Yaralanmadamı oldu acaba. Düşündürücü, anormallik var ortada. Ben karina seviyesinde yada altında bir pervane ne duydum nede gördüm. Ha yapılırmı böyle bir şey yapılır yapılmasınada hangi çılgın yapar bunu bilemem.

Ek yapayım, bu tekne mavnaya nasıl yüklendi. Havuz çağrılmamış anlaşılan. Vinc marifetiyle yapılan bir yükleme ise. Dev bir vinç, bağkantı yerleri , devasa kuvetler, karina civarından yaralı bir tekne.  Evet bu karina yay şeklinde sarkabilir.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2010, 01:05:21 Gönderen: balıkcı »

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1442
  • Beğeni Puanı +21/-1
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #27 : 03 Ekim 2010, 01:36:09 »
Sayın balıkçı,bu geminin ana makinası vasatta ,bu nedenle bu denli yüksek bir hagging olacağını sanmıyorum.

Uss cole gemisini bir vinç kaldırmadı,dünya üzerinde de bu boyutta bir gemiyi tek parça halinde kaldırabilecek bir vinç olduğunu sanmıyorum.Uss Cole gemisi ,üzerinde durduğu gemiye,geminin özel kabiliyeti sayesinde yüklendi.Söz konusu gemi balast alıp neredeyse yaşam mahalli seviyesine kadar batabiliyor ve uss cole gemisi bu geminin güvertesine çekiliyor.Daha sonra gemi balast deşarj ederek tekrar yükseliyor.Aslında kısacası tahrik sistemi olan bir yüzer havuz gibi düşünülebilir...


Çevrimdışı balıkcı

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 48
  • Beğeni Puanı +0/-0
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #28 : 03 Ekim 2010, 02:15:12 »
 Vasatta olması daha iiyi ya, line hattına bir baksana. Şaftlar hangi açıyla gelebilir. Neyse, Bu gemiyi incelemedim, yani nasıl kaldırıldığını bilmiyorum,  sadece tahmin yaptım. Şöyle bir baktım sadece ve karina sarkması olabileceğini söyledim. Ki sanıyorum benim tahminim doğru. İşin aslını anlamak için tamiratı yapan mühendislere sormak gerekir.
 Diğeri de, karina seviyesinde yada altında bir pervane görmediğim yönünde . Görmedim, bilmiyorum. Doğrusuda odur olmaz. Ha sen gördünmü onu da bilmiyorum. Gördüysen söylersin, biz de mantığını anlamaya çalışırız.

Çevrimdışı balıkcı

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 48
  • Beğeni Puanı +0/-0
Ynt: Amfibi Gemi (LST) Projesi
« Yanıtla #29 : 03 Ekim 2010, 03:18:09 »
  Şimdi Arleigh Burke-class tekne planlarına baktım biraz. Şaşırtıcı. Gördüğüm en aşağıdaki pervaneye sahip. Teknenin kıçı sanki pervaneleri almamış. Şaftın linenı ve dümen palası yüzünden şaft uzatılamamış, zaten uzatılsa pervane de karinadan daha aşağı düşerdi ve karina korumasından çıkardı. Çok kritik sınırlarda bir tasarım olmuş.   Pervanenin kanatlarından biri  90 derecelik bir açıda karinadan taşıyor.  Sanıyorum 45 derecelik  bir açıda bu kanatlar taşmıyor ve sökülmek zorunda kalmıyor. Kızak için söylüyorum bunu . Fakat bu da tahminden öte bir şey değil. Kesin bilgi için benim bu gemiyi ve pervanelerini görmem lazım.  Yinede karinadan aşağı bir durum yok ortada. Fakat ilginç olan bu yaralı gemide yükleme sırasında kanatların bazıları sökülmüş ise. Gerçektende karina sarkmasına işaret olabilir. Doğrusunu tamir ekibi bilir.
 
 Sayın Tuco; nereden buldun bu gemiyi. Doğrusu çok enteresan bir örnek.

Ek:   Beniim yaptığım bir tahmin daha ötesi değil. Eldeki veriye bilgi ve tecrübeme göre.  Bir tahminin doğruluk ve yanlışlığını barındırır. Ama karinadan aşağıda bir pervane konumu görmedim diyorsam bu farklıdır. Bu gerçekten görmediğim içindir. Çok çılgın tasarımlar gördüm. Aransa bulunur internette. Fakat benim bahsettiğim farklı bir şey.

 Dikkat edersen ilk koyduğun resim bir mavna gibi duruyordu. Ben mavna olarak algılayıp öyle yordum. Zira ortada bir havuz görülmüyordu ve işin içine vinç giriyprdu. Veri oydu çünki. Sonra tutup ikinci resmi koydun, bu batabilen bir gemi dedin . Ha ben zahmet edip internetten işin aslını feslini araştırabilirdim ama gerek duymadım. Zira senin söylediklerini doğru kabul ederek bu muhabbeti yaptım zaten. Ve o yüzden bir göreyim şu gemi planlarını dedim.
 Niyetim muhabbet, başka bir amacım olsaydı, şu bir pervane kanatı karinadan bir miktar taşan gemi resmine  karşı bin tane standart gemi resmi yüklerdim buraya.
 Her şeyin sonunda; sen bana ''ben karinasından aşağı seviyede pervanesi olan tekne gördüm arkadaş'' dersen. Doğrudur,tabiki görmüşsündür. İnanırım ve ''Niye böyle yapmışlarki diye düşünürüm''. Kısacası bu işler böyle.
 

« Son Düzenleme: 03 Ekim 2010, 05:06:19 Gönderen: balıkcı »