Gönderen Konu: Türk Tipi HÜCUMBOT Projesi  (Okunma sayısı 90053 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2125
  • 65
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Tipi HÜCUMBOT Projesi
« Yanıtla #160 : 05 Ekim 2023, 03:15:00 »
Arkadaşlar bu hücumbot işi yılan hikayesine dönmedi mı sizce?

Ne bekleniyor?

Yerli su jeti yada gasturbin motor mu?

Yada artık insansız bir sistem mı yapalım diyorlar

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2125
  • 65
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Tipi HÜCUMBOT Projesi
« Yanıtla #161 : 05 Ekim 2023, 03:36:47 »
Arkadaşlar fikrimi değiştirdim hücumbot konusunda

55-58 metre uzunluğunda
650-800 ton ağırlığında

-İki Gökdeniz er yada levent sistemi baş ve kıç
-Bir adet vls
-8 adet atmaca
-İki adet stamp

Arda radarı yani dönmeyen tipte aesa radarı

55-60 knot hızında 5 deniz siddetinde 1 hafta süreyle ikmalsiz görev yapabilen 2000-2500 km bir platform yapabilirsek ne mutlu bize

Artık hücumbotlarda 76 mm top kullanmasakta olur
« Son Düzenleme: 05 Ekim 2023, 03:38:13 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Tipi HÜCUMBOT Projesi
« Yanıtla #162 : 01 Kasım 2023, 11:00:48 »
Arkadaşlar fikrimi değiştirdim hücumbot konusunda

55-58 metre uzunluğunda
650-800 ton ağırlığında

-İki Gökdeniz er yada levent sistemi baş ve kıç
-Bir adet vls
-8 adet atmaca
-İki adet stamp

Arda radarı yani dönmeyen tipte aesa radarı

55-60 knot hızında 5 deniz siddetinde 1 hafta süreyle ikmalsiz görev yapabilen 2000-2500 km bir platform yapabilirsek ne mutlu bize

Artık hücumbotlarda 76 mm top kullanmasakta olur

Ben genel olarak böyle bir hücumbot projesine karşıyım. MPAC tipi hücumbot yapacağımıza 2 adet platform planlayıp biri gerçekten tam derin taaruz amaçlı MRTP 51 gibi kompozit gövdeli hızlı ve çevik ama kısa mesafe kat etmeye uygun vurkaç taktikli 4 adet üretilecek şekilde 2. Platform ise 800-900 ton civarında ağırlığa sahip denizaltı savunması yapabilen (çok önemli ) hafif korvet olmalı. Keşke paramız olsada İsveçlilerin Visby class gibi hayalet ve denizaltı taaruzu yapan bir platform olsa. Kompozit Çelik karışımı gövde. 70-80 metre uzunluğunda 8 tane Atmaca , Göksur  ve Gökdeniz platformları bulunan hatta gövdenin hemen önünde 8 VLS bulunsa çok iyi olur .40mm çift namlulu Kaan topu bulunan arkasında 1 adet Gökbey bulunan açık hangarlı belki 3 4 tane İHA için çok küçük hangar olabilir. Meteksan Nazarın temel konfigürasyonuna sahip sağda ve solda Roketsan yalman kulesine sahip 2x3 324mm torpido bulunan  aesa radarlı bir platform her anlamda efektif olacaktır. Tekne formuda daha uzun kullanıma ve denizaltı muharebesine uygun olacak şekilde bir platform bana hep mantıklı geliyor.Bu platform dizel elektrik olacak şekilde planlanmalı hatta 14knot hızda tamamen elektrik motoru ile hareket edecek denizaltı harbi için . Yunan için bu kadar masraflı denizaltı savunması yapamayan(ki bu nokta çok elzem , çünkü piyasada AiP ve batarya teknolojilerinin gelişmesi ile 2030’dan sonra çok miktarda etrafta STM500 gibi hafif denizaltılar olacak) Aynı zamanda hava savunmasındada paradigma değişimine gidiyoruz. STM MPAC gibi hava savunması neredeyse olmayan bir platformu drone cennetine giden bir dönemde neden üretiyoruz. Sadece Yunan için ve derin saldırı için. Bu gereksiz bir masraf. Çok daha maksatlı korvet Karadeniz Doğu Akdeniz ve Ege için daha mantıklı. Bu sayede Burak sınıflarının da yeri dolacaktır.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2125
  • 65
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Tipi HÜCUMBOT Projesi
« Yanıtla #163 : 01 Kasım 2023, 14:31:42 »
Evet sn kaptanı derya

Visby tarzı kompozit gövde bir platform tercih etsek süper olur çünkü hafif olur.

Bizde bu gövdeyi yapcak Kaan var onunda mrtp33 ve altı serileri sahil güvenlik ekipleri tarafından tercih ediliyor..

Esasında 350-400 tonluk 55 metre boyunda Kaan çok iş yapar...

Birde dsh görevi ile uğrasmasın hatta torpidolardan kaçabilsin diye 50-60 knot olsun dedim

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Tipi HÜCUMBOT Projesi
« Yanıtla #164 : 01 Kasım 2023, 15:31:35 »
Evet sn kaptanı derya

Visby tarzı kompozit gövde bir platform tercih etsek süper olur çünkü hafif olur.

Bizde bu gövdeyi yapcak Kaan var onunda mrtp33 ve altı serileri sahil güvenlik ekipleri tarafından tercih ediliyor..

Esasında 350-400 tonluk 55 metre boyunda Kaan çok iş yapar...

Birde dsh görevi ile uğrasmasın hatta torpidolardan kaçabilsin diye 50-60 knot olsun dedim
DSH görevinden kaçması için Tabiki hız güzel bir avantaj fakat önce tespit etmesi lazım. MPAC’de böyle bir kabiliyet yok. Onu geçtim hadi denizaltı az bulunan düşmanın daha kritik bölümlerde kullanacağı değerli bir sistem diyelim,  hava savunma için doğru düzgün bir ağ şeması yok MPAC de. Örneğin MPAC Yunan donanmasında olsa doğru bir harekat planı ile 3 TB3 ve kuzgun mühimmatı ile çok rahatlıkla vurulabilecek bir sistem. Böyle bir sistemi çoklu adetlerde ciddi maliyet ile üretmek ne kadar doğru. Bunun yerine yine MRTP49-51 gibi derin taaruz vs için yine gemi lazım. Ama daha az adette ve bu iş için tam biçilmiş kaftan lazım. Elimizde Yonca-Onuk varken (biliyorum iki şirket ayrıldı ama ortada ürün var). MRTP serisi 60 knot hız yapabilen savaş zamanı taaruz dışında pek de diğer işlerde işe yaramayacak bir sistem ama o işi de dünyada en iyi yapacak sistem. Türk Deniz Kuvvetleri eğer denizaltı savunmasını sadece Milgem’lere bırakırsa çok ağır şekilde çuvallayacağımızı düşünüyorum.  Açık denizlerde ileride TF2000 var ama Akdeniz’de 15 sene sonra ne olacağını bilemeyeceğimiz Karadeniz’de ve Ege’de Türk Tipi Hayalet Korvet ,TTHK-900’e ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2125
  • 65
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Tipi HÜCUMBOT Projesi
« Yanıtla #165 : 01 Kasım 2023, 15:53:21 »
Evet sn kaptanı derya

Visby tarzı kompozit gövde bir platform tercih etsek süper olur çünkü hafif olur.

Bizde bu gövdeyi yapcak Kaan var onunda mrtp33 ve altı serileri sahil güvenlik ekipleri tarafından tercih ediliyor..

Esasında 350-400 tonluk 55 metre boyunda Kaan çok iş yapar...

Birde dsh görevi ile uğrasmasın hatta torpidolardan kaçabilsin diye 50-60 knot olsun dedim
DSH görevinden kaçması için Tabiki hız güzel bir avantaj fakat önce tespit etmesi lazım. MPAC’de böyle bir kabiliyet yok. Onu geçtim hadi denizaltı az bulunan düşmanın daha kritik bölümlerde kullanacağı değerli bir sistem diyelim,  hava savunma için doğru düzgün bir ağ şeması yok MPAC de. Örneğin MPAC Yunan donanmasında olsa doğru bir harekat planı ile 3 TB3 ve kuzgun mühimmatı ile çok rahatlıkla vurulabilecek bir sistem. Böyle bir sistemi çoklu adetlerde ciddi maliyet ile üretmek ne kadar doğru. Bunun yerine yine MRTP49-51 gibi derin taaruz vs için yine gemi lazım. Ama daha az adette ve bu iş için tam biçilmiş kaftan lazım. Elimizde Yonca-Onuk varken (biliyorum iki şirket ayrıldı ama ortada ürün var). MRTP serisi 60 knot hız yapabilen savaş zamanı taaruz dışında pek de diğer işlerde işe yaramayacak bir sistem ama o işi de dünyada en iyi yapacak sistem. Türk Deniz Kuvvetleri eğer denizaltı savunmasını sadece Milgem’lere bırakırsa çok ağır şekilde çuvallayacağımızı düşünüyorum.  Açık denizlerde ileride TF2000 var ama Akdeniz’de 15 sene sonra ne olacağını bilemeyeceğimiz Karadeniz’de ve Ege’de Türk Tipi Hayalet Korvet ,TTHK-900’e ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.
+1