Gönderen Konu: Su-57 (T-50) PAKFA  (Okunma sayısı 93263 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2357
  • 192
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #440 : 24 Kasım 2020, 17:42:20 »
Bizimkiler çok rahat davranıor...Sanki muharip uçağa ihtiyacımız yokmuş gibiler...
İHA'ların başarısı birilerini çok etkilemiş galiba...Hüloğğğğcu kitleye kalsa Bayraktar ile F-35 bile vururuz ama muharip uçaksız olmaz...

8 senedir  hala bir  füze motoru üretemediğimizi bilmesem , nerdeyse MMU çalışmaları harika ilerliyor galiba diyeceğim ... ??? ??? ???

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1176
  • 101
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #441 : 24 Kasım 2020, 18:11:25 »
Bizimkiler çok rahat davranıor...Sanki muharip uçağa ihtiyacımız yokmuş gibiler...
İHA'ların başarısı birilerini çok etkilemiş galiba...Hüloğğğğcu kitleye kalsa Bayraktar ile F-35 bile vururuz ama muharip uçaksız olmaz...

8 senedir  hala bir  füze motoru üretemediğimizi bilmesem , nerdeyse MMU çalışmaları harika ilerliyor galiba diyeceğim ... ??? ??? ???
Sn serkan1976,
TB2 ile değil! O işi Akıncı ile yapacaklarına inanıyorlar. Bazı forumlar var ; aşağı Akıncı , yukarı Akıncı. varsa Akıncı yoksa Akıncı!
Akıncı’ya Aesa radarla Gökdoğan ve Bozdoğan takıp, BVR’ın ötesinde WVR uçak düşürmeyi planlıyorlar. Yapılamaz değil! Ama doğru mu? Max hızı 4-500km olacak bir turboprop uçakla jet uçakların zor becerdiği işi yapmaya soyunuyorlar.

Çevrimdışı Bogü Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 324
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #442 : 24 Kasım 2020, 18:20:36 »
Yeri değil ama bu politik durumda F 35 alabiliyormuyuz hayir. Rus gibi ticareti oldukca sıkıntılı bir devletten daha tam olarak bitirilmemis sorunları çözülmemiş bir su 57 almak ne kadar mantıklı.
Su 57 tamam stehalt bir ucak, gövde içinde silah istasyonları da var. Radar ve irst sensörleri de var ona da tamam.
Peki bu uçağı uçuracak motor konusu daha tam anlamıyla oturmadı. Ruslarin bakım teknik destek gibi konularda sikinti yaşacağımız da olmayacak bir şey değil.
Biz bu durumda nasıl Ruslardan su 57 alacağız.

Çevrimdışı ugurkarakaya25

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 225
  • 11
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #443 : 24 Kasım 2020, 20:33:04 »

Akıllı adamın yapacağı şey şu "Dereyi geçene kadar ayıya dayı diyeceğiz" Karşımızda 3 yol var...



1-   Eyyyy ABD, Eyyyyy AB sen kimsin türü politikalara son verip Arapları değil Türk'ün çıkarını koruyan politikalara dönüp Batı ile arayı düzelteceğiz .
2-   Batı bizi bölecek ,Araplar bizim dostumuz deyip yüzümüzü tamamen Doğu Blokuna çevireceğiz...
3-    Biraz yalakalıkla 40 kadar F-16V - EF alıp , tüm gücümüzle MMU'ya yükleneceğiz... Bağımsız bir devlet olmaya adım atacağız...

1- Maymun gözünü açtı. AB ve ABD bu Türkiye'yi artık kontrol edemediklerinin farkında. Suriye'de, Libya'da, Akdeniz'de vs batıyı takan yok. Bu nedenle batı ile aramızı düzeltmek zor. En azından mevcut hükümet ile...
2- Güç nerede ise ilişkilerimiz o yönde yoğunlaşır. Hayatın akışı bu yönde. Eskiden batıya yakınlaşmaya çalışıyorduk. Daha zayıf olan Doğu bizim için tehdit olarak algılanıyordu. Bugün ise denge batı aleyhine değişiyor. Ancak her şeye rağmen yönümüz tamamen tek yön olmamalı. Gelişmek istiyorsak önümüze gelene kapıyı kapatmamalıyız. Aksine olabildiğince işbirliğine açık olmalıyız. Ne sadece batı, ne sadece doğu! Sabir fikirlilikten kurtulduğumuzda yükselişe geçeriz.
3- Birinci nedenden dolayı F-16V - EF gibi uçaklar almamız eskiye göre daha zor. Nedeni ise basit; bağımsız bir devlet olma konusundaki attığımız adımlar ve kararlılığımız!
+1

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 383
  • 73
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #444 : 25 Kasım 2020, 15:05:38 »
Bu uçak çok ilginç bir uçak aslında. Hem çok devasa hem de hava-yer görevine çok uzak avcı bir uçak. Daha çok F-22 ile kıyaslanabilir uçuş verileri var.

Ön aesa radarı ile yanak ve kanat radarları var; elektronik harp konusunda iddialılar (bu iddia bana biraz üfürme gibi geliyor)

Yine aynı yere geliyoruz. Bu uçağın bir kısmını bizim yapacağımız bir varyasyon olarak satın almamız işimizi görebilir mi?! RCS değeri düşük, manevrası ve hızı yüksek bir uçağın opsiyonlarını biz dolduralım.  MMU öncesi de bazı konularda tecrübe olarak yol alınmış olur hem.

Uçağın motor ve uçuşa dair sistemleri sabit kalacak; mühimmat entegrasyonu, elektronik harp aesa vb elektronik altyapısı bizde olacak. Rusların Natoya bağlı bir ülkeye paylaşmak istemeyeceği şeyler bunlar zaten.

Şimdi Amerikan sisteminden Rusa geçmek kolay değil ya da F-35 ile bu bir mi? Onun her yeri sensörlü ağ bağlantılı vs diyen arkadaşlar. Kaç yıl geçti; başlasak geçişi yarılamıştık altyapı olarak diye düşünüyorum. Ayrıca kendi ağ çalışmalarını yapmak zorundasın zaten. Hem artık Amerikan uçağı falan yok. Avrupa da onlardan daha kaprisli. Eurofighter uçağı bu uçağın en az 2 katı fiyatlıdır ve alırken bir sürü ülkenin gönlü hoş olacak da satacak. Satın aldıktan sonra da karışacak yine. “Efendim biz o uçağı verdik ama savaşın ateş edin diye vermedik ambargo uyguluyoruz”

Evet gönül isterdi ki sorunsuzca F-35 alıp uçuralım kafamıza göre ama olmuyor. F-16’ların Suriyedeki Su-30 karşısında bile pasif kalmasını anımsarsanız Su-57’nin Yunan F-16 ve Rafale’ları için bariz bir tehlike olacağını düşünebilirsiniz.

Az önce Diyanet Başkanlığının 13 milyarlık bütçesini gördükten sonra niye bu konularda bu kadar çok düşünüyoruz ki al gitsin, dursun kenarda demeye başladım.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2512
  • 277
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #445 : 25 Kasım 2020, 16:04:34 »

Ön aesa radarı ile yanak ve kanat radarları var; elektronik harp konusunda iddialılar (bu iddia bana biraz üfürme gibi geliyor)


Bu konuda ilginç bir şey söyleyim. Uçağın sadece burnunda değil diğer kısımlarında da radar olduğundan uçak mini awacs olarak nitelendiriliyor. Böyle bir uçağın jet sihalara / loyal wingmanleri komuta etmesi daha kolaydır.

Diğer yandan uçağın kanatlarındaki radarların bandı x band değil genelde uçaklarda kullanılmasına alışık olmadığımız radarlardır. İşin komiği şöyle bir durum var. Uçakların stealth tasarımları daha çok x/s band radarın dalga boyuna karşı tasarlanmıştır. Diğer bandlardaki başarıları tartışmalıdır. Ancak uçaklarda kullanılan radarların bu kadar başarılı olmalarının sebebi bu bandlarda çalışmalarından kaynaklanıyordu. Bakalım bu yeni bandlarda stealth uçaklar ne yapacak.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1176
  • 101
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #446 : 25 Kasım 2020, 16:53:51 »
Bu uçak çok ilginç bir uçak aslında. Hem çok devasa hem de hava-yer görevine çok uzak avcı bir uçak. Daha çok F-22 ile kıyaslanabilir uçuş verileri var.

Ön aesa radarı ile yanak ve kanat radarları var; elektronik harp konusunda iddialılar (bu iddia bana biraz üfürme gibi geliyor)

Yine aynı yere geliyoruz. Bu uçağın bir kısmını bizim yapacağımız bir varyasyon olarak satın almamız işimizi görebilir mi?! RCS değeri düşük, manevrası ve hızı yüksek bir uçağın opsiyonlarını biz dolduralım.  MMU öncesi de bazı konularda tecrübe olarak yol alınmış olur hem.

Uçağın motor ve uçuşa dair sistemleri sabit kalacak; mühimmat entegrasyonu, elektronik harp aesa vb elektronik altyapısı bizde olacak. Rusların Natoya bağlı bir ülkeye paylaşmak istemeyeceği şeyler bunlar zaten.

Şimdi Amerikan sisteminden Rusa geçmek kolay değil ya da F-35 ile bu bir mi? Onun her yeri sensörlü ağ bağlantılı vs diyen arkadaşlar. Kaç yıl geçti; başlasak geçişi yarılamıştık altyapı olarak diye düşünüyorum. Ayrıca kendi ağ çalışmalarını yapmak zorundasın zaten. Hem artık Amerikan uçağı falan yok. Avrupa da onlardan daha kaprisli. Eurofighter uçağı bu uçağın en az 2 katı fiyatlıdır ve alırken bir sürü ülkenin gönlü hoş olacak da satacak. Satın aldıktan sonra da karışacak yine. “Efendim biz o uçağı verdik ama savaşın ateş edin diye vermedik ambargo uyguluyoruz”

Evet gönül isterdi ki sorunsuzca F-35 alıp uçuralım kafamıza göre ama olmuyor. F-16’ların Suriyedeki Su-30 karşısında bile pasif kalmasını anımsarsanız Su-57’nin Yunan F-16 ve Rafale’ları için bariz bir tehlike olacağını düşünebilirsiniz.

Az önce Diyanet Başkanlığının 13 milyarlık bütçesini gördükten sonra niye bu konularda bu kadar çok düşünüyoruz ki al gitsin, dursun kenarda demeye başladım.
+1 son cümle için

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 383
  • 73
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #447 : 25 Kasım 2020, 17:14:01 »

Ön aesa radarı ile yanak ve kanat radarları var; elektronik harp konusunda iddialılar (bu iddia bana biraz üfürme gibi geliyor)


Bu konuda ilginç bir şey söyleyim. Uçağın sadece burnunda değil diğer kısımlarında da radar olduğundan uçak mini awacs olarak nitelendiriliyor. Böyle bir uçağın jet sihalara / loyal wingmanleri komuta etmesi daha kolaydır.

Diğer yandan uçağın kanatlarındaki radarların bandı x band değil genelde uçaklarda kullanılmasına alışık olmadığımız radarlardır. İşin komiği şöyle bir durum var. Uçakların stealth tasarımları daha çok x/s band radarın dalga boyuna karşı tasarlanmıştır. Diğer bandlardaki başarıları tartışmalıdır. Ancak uçaklarda kullanılan radarların bu kadar başarılı olmalarının sebebi bu bandlarda çalışmalarından kaynaklanıyordu. Bakalım bu yeni bandlarda stealth uçaklar ne yapacak.

Stealth iddiasının daha çok X band radarlara karşı olduğu ve SU-57 kanadındaki L band tipi radarlara karşı çok da başarılı olamadığı söyleniyor. Ancak kanattaki böyle bir radarın da kendini baya uzaktan belli edebileceği ve düşük frekanslı radarların çok hassas bilgi edinemeyip kabaca yer tayininde işe yaradığı belirtiliyor.(hedef ile dalga boyu arasında bir oran yakalanıyor sanırım)
Bu uçağın kuyruğunda da X band radar olması belki uçağı takip eden füzelere karşı bir öz koruma için hazırlık olabilir diye düşünüyorum. Ki kızılötesi algılayıcılara entegre lazer köreltmeden de bahsediliyor.

Batı menşeli uçaklara sahip bir kuvvet için çok bilinmeyenli bir denkleme dönüşüyor. Fiyatı bu kafa karışıklığı için ideal. Motor ve aksamlar ne kadar dayanıklı onu bilemeyeceğim.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2649
  • 58
  • DefenceTurk.com
Su-57'nin hava girişleri degistirildi.
« Yanıtla #448 : 09 Aralık 2020, 13:07:47 »
Alıntı
Rusya, hava girişlerine yeni bir ızgara ekleyerek ilk Su-57'nin radar imzasını azaltmayı başardı.

Eşeksenli radyal ızgaralı modifiye jetin fotoğrafları bugün Rus medyası tarafından paylaşıldı.

Izgara, radar emici malzemeden yapılmıştır ve Su-57'nin hava girişlerine yerleştirilmiştir.





https://mobile.twitter.com/KRCBEY28/status/1335989025195356161

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 805
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #449 : 09 Aralık 2020, 14:59:02 »
5. Nesil uçak olmayı başardı şahsen. Motorda gelince tam bir 5. Nesil
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.