Gönderen Konu: Su-57 (T-50) PAKFA  (Okunma sayısı 62406 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #190 : 30 Temmuz 2019, 21:52:52 »
SU-57 uçağının motor konusundaki sorunları hala giderilmedi.Rusların yeni nesil süpersonic motor projesi olan Izdeliye-30 Termal Gizlilik konusundaki sıkıntılar hala aşılabilmiş değil.

Su-57`nin motorunda termal gizlilik sorunu var ise, neden var? Kompresör, türbin kademesi, yanma odası veya nozzledanmı kaynaklanıyor?  Neresinde var?


Özellikle derin darbe yeteneği olan bu uçakların en önemli özelliği ek olarak EH podlarını taşımıyor olması.SU-57 de kanat uçlarında bulunan bu sistem F-35 lerde gömülü olarak gelmekte.Bu ne demek denirse kanat uçlarının hasarlanması durumunda veya fiziksel bir sıkıntıda uçağınız öz savunma kabiliyetinin direk düşeceğinin bir işareti diyebiliriz.

 F-35`in veya Su-57`nin testi yapıldımı bu konuda? Hiç olmazsa hasarlı kanat uçak maketinin hava akımı testi yapıldıysa sonuçlarını paylaşabilirmisiniz?


Bu arada ek olarak bu EH özsavunma sistemi F-35 te yerden tekrar konfigüre edilebiliyor iken SU-57 de bu özellik bulunmamakta.
F-35 öz savunma sistemi nelerden oluşuyor? Hangisi yardımıyla yerden kontrol edilebiliyor? Su-57`de yok ise, bu jetin EH kabiliyeti hakkında oldukça geniş bilgiye sahipsiniz demek ki, EH kabiliyeti hakkında paylaşabilirmisiz.



Bunun yanında PESA radarı malesef bir AESA radarı gibi performans vermediğinide belirtmek gerekiyor.SU-57 IRST cihazı ile F-35 EOTS arasında en az 2 kat menzil farkınında olduğu düşünülürse Meteor füzeli bir F-35 in karşısına çıkıcak bir SU-57 'nin çokta şansı olduğunu düşünmediğimi belirtmek isterim.
PESA radarın ne alakası var bu iki uçak için? Su-57`nin ISRT ile F-35`in EOTS teknik karşılaştırmasını yapabilirmisiniz, madem 2 kat bir diğerinden menizil olarak fark atıyorsa. Su-57 Meteor`lu F-35`in karşısında varlık gösteremiyor ise, hiç olmazsa bilgisayarda teorik olarak testi yapıldımı? Yapıldıysa teknik sonuçlarını paylaşın ögrenelim.
« Son Düzenleme: 30 Temmuz 2019, 21:53:51 Gönderen: marmara »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 688
  • -14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #191 : 30 Temmuz 2019, 22:47:32 »
kiytirik 35 kac ülkenin para yardimiylan olan ucaktir

rus ise kendileri yapiyor ortaklari yok  abd-ab ekonomi ambargo uyguluyorlar rusyaya

sonuclar normal yanliz  F 35 kiytirik ucak tam olarak hazir   bir sürü problemi var


Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 253
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #192 : 31 Temmuz 2019, 01:38:40 »
SU-57 de N036 Byelka AESA radarı mevcuttur PESA değil.Ayrıca IRST sistemi ile radar güdümlü Meteor füzesinin alakası nedir onu da anlayamadım.

Çevrimdışı Hilal-i Ahmer

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 111
  • -1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #193 : 31 Temmuz 2019, 07:32:52 »
Sayin Hyperspace

Soylediginiz N036 Byelka radar tipinin Nato siniflandirilmasindaki kod adi karsiligi Pesa radar olarak gecmektedir.

Daha detayli bilgiler icin Hakan bey in makalesini okumanizi tavsiye ederim.

http://www.kokpit.aero/su-57-f-35-hakan-kilic
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2019, 07:37:42 Gönderen: Hilal-i Ahmer »

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #194 : 31 Temmuz 2019, 07:44:29 »
Sayin Hyperspace

Soylediginiz N036 Byelka radar tipinin Nato siniflandirilmasindaki kod adi karsiligi Pesa radar olarak gecmektedir.

Daha detayli bilgiler icin Hakan bey in makalesini okumanizi tavsiye ederim.

http://www.kokpit.aero/su-57-f-35-hakan-kilic


Anladığım kadarıyla bankacı olan hesap makinesiyle iş yapan adamın bildiklerini aktarıyorsunuz denek ki...

Bankacı olan şahıs da öğrensin ki,  1,552  adet T / R modulünden oluşan N036 Byelka X-Band AESA radarıdır.

NATO sınıflandırması ne demek onu açıklarmısınız?

Çevrimdışı Hilal-i Ahmer

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 111
  • -1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #195 : 31 Temmuz 2019, 07:56:29 »
Zaten bende soylediginiz radar sisteminin Nato karsiligi siniflandirmasini soyledim.

Nato sinifi nedir siniflandirmalar nelere gore yapilir bunlari internet uzerinden arastirip ogrenebilirsiniz.

Bu arada bilgi eksikligini duzeltmek isterim Ruslarin Su 57 ye kullandigi radar tipi Bati turevi AESA degil daha gelismiş oldugunu idda ettigi hedefin resmini cekebilen Fotonik radar yani alternatif radar sistemidir.Bu yuzden kod adi Ingilizce Fotograf kelimesinin bas harfini kullanarak olusturulan PESA dir.Bir onceki sayfada sayin Skywolf un paylastigi linkte teknik ozelliklerini okuyabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2019, 08:41:25 Gönderen: Hilal-i Ahmer »

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #196 : 31 Temmuz 2019, 08:54:27 »
Zaten bende soylediginiz radar sisteminin Nato karsiligi siniflandirmasini soyledim.

Nato sinifi nedir siniflandirmalar nelere gore yapilir bunlari internet uzerinden arastirip ogrenebilirsiniz.

Bu arada bilgi eksikligini duzeltmek isterim Ruslarin Su 57 ye kullandigi radar tipi Bati turevi AESA degil daha gelismiş oldugunu idda ettigi hedefin resmini cekebilen Fotonik radar yani alternatif radar sistemidir.Bu yuzden kod adi Ingilizce Fotograf kelimesinin bas harfini kullanarak olusturulan PESA dir.Bir onceki sayfada sayin Skywolf un paylastigi linkte teknik ozelliklerini okuyabilirsiniz.

NATO sınıflandırması derken siz kodlandımadan bahsediyorsunuz sanırım.
Rus/Sovyet, Çin veya eski Doğu Bloku ülkelerine ait silah sistemlerine verilen kodlama(lakap),  NATO reporting names denir.

Füze, roket, anti tank, denizaltı, askeri uçak ve helikopter v.b verilen kodlandırma. Örneğin. Su-27`nin NATO kodlaması Flanker, S-400 ise  SA-21 Growler.

NATO standartizasyonu (STANAG) bahsediyorsanız. NATO müttefik ülkeleri arasında iletişim, bilgi aktarma, lojistik destek, bakım, ekipman vs gibi konularda yardımlaşarak belli bir standart ve aynı çatı altında uyumlu çalışabilmesini sağlamaktır.

Örneğin 5.56×45mm kalibrelik kurşun NATO standartıdır, STANAG 4569.


Rus savaş uçaklarının radarlarına NATO kodlaması yapılmaz, zaten yok!
NATO STANAG standartizasyonuna uygun değil Rus yapımı olduğu için. Byelka radarının kodlaması veya NATO sınıflandırması mevcut değil.

AESA radarının doğu, batı, NATO standartı gibi sınıflandırması hiç yok.

Not; Yukarıdaki sorularıma cevap veremediniz, bankacıya sorun belki o cevalar.


N036 Byelka



The radar is part of the integrated Sh121 multifunctional system (MIRES) on board the Su-57. The N036 radar system is developed by Tikhomirov NIIP Institute and consists of an AESA X-band radar mounted on the nose with 1,552 T / R modules, designated as the N036 Byelka (N036-1-01), and two AESA radars. smaller X-band with 358 T / R modules mounted on the sides of the front fuselage designated N036B (N036B-1-01). The suite also has two L-band matrices N036L (N036L-1-01) in wing slats that are not only used for identification of friends or enemies, but also for electronic warfare purposes, LO and VLO aircraft search , RF geolocator IFF, Data-Link, communications, etc.

https://fighterjetsworld.com/weekly-article/an-apg-77-vs-n036-byelka-article-in-english/1155/


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39245
  • 336
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #197 : 31 Temmuz 2019, 09:11:38 »

N036 Byelka



The radar is part of the integrated Sh121 multifunctional system (MIRES) on board the Su-57. The N036 radar system is developed by Tikhomirov NIIP Institute and consists of an AESA X-band radar mounted on the nose with 1,552 T / R modules, designated as the N036 Byelka (N036-1-01), and two AESA radars. smaller X-band with 358 T / R modules mounted on the sides of the front fuselage designated N036B (N036B-1-01). The suite also has two L-band matrices N036L (N036L-1-01) in wing slats that are not only used for identification of friends or enemies, but also for electronic warfare purposes, LO and VLO aircraft search , RF geolocator IFF, Data-Link, communications, etc.

https://fighterjetsworld.com/weekly-article/an-apg-77-vs-n036-byelka-article-in-english/1155/




Bu N035 Irbis-E radarı değil mi? Su-35'de kullanılan!



N036 Byelka ise aşağıdaki değil mi?


Şu adreste de güzel bilgiler var >> http://fullafterburner.weebly.com/aerospace/sukhoi-pak-fa-the-anti-stealth-gamechanger
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2019, 09:13:16 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Hilal-i Ahmer

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 111
  • -1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #198 : 31 Temmuz 2019, 09:22:04 »
Epey bir bilgi karışıklığına sahip arkadaşımız.

Düzenlemek gerekir ise Nato kod adları kullanılan sistemlerin eş değeri olarak görülen sınıflandırma biçimidir.Nato standardı ise bambaşka bir dünya olarak karşımıza çıkmaktadır.

Misal SU-37 Nato kod adı Super Flanker olarak geçer.Bunun nedeni ise bu uçağın Nato uçakları içerisinde hangisine denk geldiğinin sınıflandırılmasıdır.

Önceki iletimde ilettiğim gibi bilgi yanlışında ısrar etmeye devam ediyorsunuz.Rusların AESA radarı mevcut değildir.Ruslar AESA radar teknolojisine henüz sahip olamadıkları için onun yerine PESA radarını geliştirmişlerdir.

Sayın Skywolf'un verdiği linkte gayet güzel açıklamıştır durumu.

Alıntı
"Beşinci nesil programların tümü Gan tabanlı AESA radarına yatırım yaparken, Ruslar bu trendi kırmaya ve Fotonik Radar veya Radyo Optik Faz Dizili Radar olarak adlandırılan tamamen yeni ve nispeten gelişmiş bir radar geliştirmeye karar verdiler. Özellikle düşük görünürlüklü uçaklara karşı etkili olan bu yeni teknoloji hakkında henüz çok şey bilmiyoruz. Batı, mikroelektronikte liderliğini korurken Ruslar, batıdaki gibi güçlü bir AESA radarı yapmak için mikroelektronikte teknolojik yeteneklere sahip değiller, bu nedenle AESA radarların seri üretiminde zorlanmaktadırlar. Ancak fotonik teknolojiler açısından, Rusların bir kozu var gibi görünmektedir."

Avrupa ve Amerikalılarda bu sistemin eş değerini kütüphanelerinde sınıf güncellemesi yapar iken Batının radar sistemleri AESA (Active Electronically Scanned Array)
olarak tanımlanır iken ve bu Nato kod sınıfında bu şekilde ifade edilir iken.Bunun muadili olan PESA (Passive Electronically Scanned Array) olarak tanımlanmıştır.

İlgili link ve özelliklerini aşağıda bulabilirsiniz.

https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-a-Passive-Electronically-Scanned-Array-PESA-and-an-Active-Electronically-Scanned-Array-AESA-radar-Can-an-AESA-radar-track-multiple-threats-at-different-directions-simultaneously

Not:Bu arada konuşma uslubunuz hoşuma gitmediğini belirtmek isterim alaycı ve küçük düşürücü söylemler (bankacı vs...) gibi lakaplandırmanız hoş değil.Burada kimse savunma sanayi mühendisliği okulundan mezun olduğunu sanmıyorum.Bir bilgiyi sunar iken paylaşımla daha fazla kaliteyi arttırmak var iken bu tarz uslupların hoş olmadığını belirtmek isterim.


« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2019, 09:24:12 Gönderen: Hilal-i Ahmer »

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #199 : 31 Temmuz 2019, 09:49:32 »

N036 Byelka



The radar is part of the integrated Sh121 multifunctional system (MIRES) on board the Su-57. The N036 radar system is developed by Tikhomirov NIIP Institute and consists of an AESA X-band radar mounted on the nose with 1,552 T / R modules, designated as the N036 Byelka (N036-1-01), and two AESA radars. smaller X-band with 358 T / R modules mounted on the sides of the front fuselage designated N036B (N036B-1-01). The suite also has two L-band matrices N036L (N036L-1-01) in wing slats that are not only used for identification of friends or enemies, but also for electronic warfare purposes, LO and VLO aircraft search , RF geolocator IFF, Data-Link, communications, etc.

https://fighterjetsworld.com/weekly-article/an-apg-77-vs-n036-byelka-article-in-english/1155/




Bu N035 Irbis-E radarı değil mi? Su-35'de kullanılan!



N036 Byelka ise aşağıdaki değil mi?


Şu adreste de güzel bilgiler var >> http://fullafterburner.weebly.com/aerospace/sukhoi-pak-fa-the-anti-stealth-gamechanger


Su-57`de 5 adet Byelka radarı var.

Ana radarı olan N036 AESA X-Band radarı burun kısmında.
2 adet N036B AESA X-Band radarı kokpitin altında sağ ve sol tarafında. Resimde gösterdim daha koyu yeşil renk ile radarı yeri belli, radarın kapağı var orda.
2 adet N036L AESA L-Band radarı sağ ve sol kanatlarda.

Belirttiğiniz yukarıdaki ana radar Byelka radarı, Moskova`da MAKS 2009 fuarında sergilenmişti. İrbis ile alakası yok.

Umarım resimde sorun çıkmaz, imgurdan paylaşıyorum. Radarların nerede olduğunu çubukla belirttim.



N036 Byelka Ana radarı


N036B AESA X-Band radarı kokpitin altında sağ ve sol tarafında


N036L AESA L-Band radarı sağ ve sol kanatlarda