Gönderen Konu: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi  (Okunma sayısı 494542 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #60 : 17 Temmuz 2010, 16:57:25 »
http://tuku.military.china.com/military/html/2010-07-16/146429_1423965.htm#pic

Bu resimdeki nedir acaba?
Bu linkte epey insansız hava aracı var.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #61 : 17 Temmuz 2010, 17:31:18 »
İHA'nın uydu vasıtasıyla yönetilmesini,yönlendirilmesini sağlayan uydu bağlantı anteni.Diğer birçok benzer uçakta da var zaten bu tip antenler.Heron-Predatör-Glabalhawk gibi...

Çevrimdışı BLACKHAWK

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 506
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #62 : 18 Temmuz 2010, 01:45:42 »
Sayın AVCI aynı fotoğrafları paylaşmıştım ! Ama bunlarda durabilir.:D

Çevrimdışı Hawkerx

  • Yarbay John Sheppard
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 543
  • 1
  • Başarılarını gizlemek, en büyük başarıdır. La Roch
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #63 : 18 Temmuz 2010, 11:29:28 »
Ya kesin çinliler bu bizim ankanın kopyasını yapıcaklar alın buraya yazıyorum.


ELLER YUKARI HERŞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #64 : 19 Temmuz 2010, 20:47:27 »


Türk Silahlı Kuvvetleri’nin keşif ve gözetleme ihtiyaçları doğrultusunda TUSAŞ mühendisleri tarafından tasarlanan ve birçok yerli alt yüklenici firmanın da görev aldığı Türk İnsansız Hava Aracı “ANKA”nın montajı ve üretimi tamamlanarak, 16 Temmuz 2010 tarihinde TUSAŞ tesislerinde düzenlenen törenle hangardan çıkmıştır.
Yüzde yüz yerli imkanlarla, Türk mühendisleri tarafından tasarlanan ve Türk teknisyenleri tarafından üretilen İnsansız Hava Aracı’nın uçuş hazırlıklarına başlamak üzere hangardan çıkışının verdiği haklı gururunun yaşandığı törene, başta Genelkurmay Başkanı Org. İlker Başbuğ, Milli Savunma Bakanı Sn. Vecdi Gönül, Kara Kuvvetleri Komutanı Org. Işık Koşaner, Deniz Kuvvetleri Komutanı Ora. Uğur Yiğit ve Hava Kuvvetleri Komutanı Org. Hasan Aksay olmak üzere bir çok askeri ve sivil yetkili ile potansiyel müşteri olabilecek ülkelerin askeri ataşeleri katılmıştır.
 Hangardan çıktıktan sonra motoru da çalıştırılan ANKA, kendi kategorisinde dünyanın en iyi operatif sistemi olmayı hedeflemektedir.
ANKA Sistemi, uluslararası standartlara uygun olarak tasarlanıp üretilmiş olup, yer kontrol istasyonundan veri linklerine, görev bilgisayarından FLIR ve SAR radarına, kompozit hava aracından yazılımlarına kadar bir bütünlük içinde geliştirilmiş entegre bir teknoloji ürünüdür.
Dünyadaki son teknolojik gelişmeleri yakından izleyerek havacılık alanında öncü kuruluşlar arasında yer almaya kararlı olan TUSAŞ, ülkemize 21. yüzyılda yeni ufuklar açmayı hedeflemektedir.


http://www.tai.com.tr/news.aspx?contentDefID=138

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #65 : 21 Temmuz 2010, 13:57:30 »
Anka uluslararası arenada ilgi görmeye ve üzerinde konuşulmaya başlandı.Havacılık haberleri sitesi aviationweek'in Ares Blog'un da aşağıdaki yorumlara yer verilmiş.

Marcase wrote:
Nice MALE, but is it LOS or SATCOM controlled?

Graham Warwick wrote:
There is no reference to the comms fit on TAI's website - I suspect it's LOS at this stage, possibly with ground-based and/or airborne comms relay to extend range.There is certainly no high-gain satcom antenna on the prototype. I suppose they could use Iridum, but that has too low a data rate.

Marcase wrote:
Thanks Graham.
For a MALE type UAV, SATCOM really is a base requirement. UAV-to-UAV relay is a nice option, but really a stop-gap solution, and that could be done with smaller and cheaper (say Hunter-type) UAVs.Pity the Turks are still mad at Israel; IAI could provide some great SATCOM/relay tech.

Graham Warwick wrote:
There's a bit more info on Anka here, but nothing on comms

http://www.aviationweek.com/aw/blogs/defense/index.jsp?plckController=Blog&plckScript=blogScript&plckElementId=blogDest&plckBlogPage=BlogViewPost&plckPostId=Blog:27ec4a53-dcc8-42d0-bd3a-01329aef79a7Post:d69df338-f1dd-4524-9a20-4bccf11b8fc4

Çevrimdışı Hawkerx

  • Yarbay John Sheppard
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 543
  • 1
  • Başarılarını gizlemek, en büyük başarıdır. La Roch
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #66 : 21 Temmuz 2010, 23:35:45 »
Anka uluslararası arenada ilgi görmeye ve üzerinde konuşulmaya başlandı.Havacılık haberleri sitesi aviationweek'in Ares Blog'un da aşağıdaki yorumlara yer verilmiş.

Marcase wrote:
Nice MALE, but is it LOS or SATCOM controlled?

Graham Warwick wrote:
There is no reference to the comms fit on TAI's website - I suspect it's LOS at this stage, possibly with ground-based and/or airborne comms relay to extend range.There is certainly no high-gain satcom antenna on the prototype. I suppose they could use Iridum, but that has too low a data rate.

Marcase wrote:
Thanks Graham.
For a MALE type UAV, SATCOM really is a base requirement. UAV-to-UAV relay is a nice option, but really a stop-gap solution, and that could be done with smaller and cheaper (say Hunter-type) UAVs.Pity the Turks are still mad at Israel; IAI could provide some great SATCOM/relay tech.

Graham Warwick wrote:
There's a bit more info on Anka here, but nothing on comms

http://www.aviationweek.com/aw/blogs/defense/index.jsp?plckController=Blog&plckScript=blogScript&plckElementId=blogDest&plckBlogPage=BlogViewPost&plckPostId=Blog:27ec4a53-dcc8-42d0-bd3a-01329aef79a7Post:d69df338-f1dd-4524-9a20-4bccf11b8fc4


Çeviri yapabilirmi birisi.


ELLER YUKARI HERŞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

Çevrimdışı DedeKorkut

  • DedeKorkut
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 0
  • Ay gökte kaldıkça ulukocaların duası üzerine olsun
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #67 : 21 Temmuz 2010, 23:56:50 »
Çeviri yapabilirmi birisi.

Biraz övüyorlar, biraz bilgi eksikliğinden yakınıyorlar, sanırım birazda kafaları karışık... Kısaca özet :)

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #68 : 22 Temmuz 2010, 10:43:10 »
Alıntı
Marcase wrote:Nice MALE, but is it LOS or SATCOM controlled?

Demiş ki arkadaş:Güzel Male (Orta İrtifada uzun süre havada kalabilme yetenekli İHA) ama görüş hattı ötesinde kullanımı ve satcom anteni ile uydudan yönlendirme imkanı yok.

Alıntı
Graham Warwick wrote:
There is no reference to the comms fit on TAI's website - I suspect it's LOS at this stage, possibly with ground-based and/or airborne comms relay to extend range.There is certainly no high-gain satcom antenna on the prototype. I suppose they could use Iridum, but that has too low a data rate.

Buda cevap vermiş : Tai sitesinde bununla ilgili bilgi yok ben bu aşamada yerden data link ile veya havadan başka bir röle vasıtasıyla kontrol menzilinin uzatıldığını düşünüyorum.

Alıntı
Marcase wrote:
Thanks Graham.
For a MALE type UAV, SATCOM really is a base requirement. UAV-to-UAV relay is a nice option, but really a stop-gap solution, and that could be done with smaller and cheaper (say Hunter-type) UAVs.Pity the Turks are still mad at Israel; IAI could provide some great SATCOM/relay tech.

Teşekkür etmiş ve demiş ki bir Male iha için satcom temel bir gerekliliktir.İha&İha röle olarak kullanmak iyi bir opsiyon ama daha küçük ve ucuz Hunter tipi bir iha ile yapılabilir.Yazık ki Türk'ler hala İsrail'e kızgın oysa İsrail önemli Satcom teknolojisi sağlayabilirdi.

Alıntı
Aşağıdaki linkte daha fazla bilgi var ama kominikasyon üzerine bişey yok


Kısaca bunlar konuşulmuş arkadaşlar.

Satcom işi hakikaten önemli 200 km den sonra uçağı kontrol etmek için ya arada bir yere röle vazifesi görecek başka bir uçak koyacağız ya da bunu uydu aracılığıyla sınırsız hale getireceğiz ve ABD nin afganistandaki uçaklarını Amerikadan kontrol ettiği gibi bizde uçaklarımızı gerektiğinde Ankara'dan İstanbul'dan kullanacağız.Bu olmadığı zaman sınırımız 200 km dahası yok.

Çevrimdışı shadowww

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 64
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #69 : 22 Temmuz 2010, 12:10:07 »
Turksat 4A üzerinden SATCOM yapılabilir mi?Aselsan uydu veri aktarıcısı üzerinde çalışıyordu galiba... Belki MALE uçuşa başlamadan yetiştirebilirler.