Gönderen Konu: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi  (Okunma sayısı 21262 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Milli Elektrikli Tren Projesi
« Yanıtla #70 : 25 Nisan 2023, 21:36:11 »
Alıntı
Milli Elektrikli Tren Setimiz “Tip Onay Belgesi’ni” aldı,


https://twitter.com/Catfishtheblues

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Milli Hızlı Tren.
« Yanıtla #71 : 04 Mayıs 2023, 08:53:01 »
Alıntı
youtu.be/MEChsl6Krh4


MİLLİ ELEKTRİKLİ TREN SETİ

Cuma günü Adapazarı-Gebze arasında Ada Ekspresi olarak sefere başlayacak. 2023 yılından itibaren Avrupa Birliği ülkelerine ihraç edilmesi hedeflenen Milli Elektrikli Tren Seti, TSI standartlarında tasarlanmaktadır ve hızı 160 km/s' den 225 km/s' e çıkarılmıştır.
https://www.turasas.gov.tr/milli-elektrikli-tren-seti

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Yerli Tren Projesi
« Yanıtla #72 : 23 Mayıs 2023, 00:38:59 »
Alıntı
TÜRASAŞ @turasasgm

Ülkemizin en donanımlı yerli raylı sistem araçları üreticisi şirketimiz TÜRASAŞ'ın "#MadeİnTürkiye" etiketiyle demiryollarımıza armağan ettiği son eseri: Yeni Sakarya Milli Elektrikli Tren Seti.

youtu.be/PwNMZAib3z8

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
RUTE'nin Geliştirdiği Eskişehir 5000 Seri Üretim de.
« Yanıtla #73 : 16 Mart 2024, 20:39:03 »
Alıntı
TÜBİTAK RUTE'nin Geliştirdiği Eskişehir 5000 Raylara İndi. Seri üretim zamani.


 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile birlikte TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal’ın katılımıyla Eskişehir'de gerçekleşen "Elektrikli Anahat Lokomotifi Sözleşmesi İmza Töreni" ile TÜRASAŞ marka yeni nesil bir elektrikli anahat lokomotifi ESKİŞEHİR 5000'in üretimine başlandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ (TÜRASAŞ) Bölge Müdürlüğü'nde düzenlenen "TÜRASAŞ-TCDD Taşımacılık (Eskişehir 5000) Elektrikli Anahat Lokomotifi Sözleşmesi İmza Töreni"nde konuştu.

Demir yolu sektörünün öncü kuruluşları TÜRASAŞ ve TCDD Taşımacılık arasında 95 adet elektrikli anahat lokomotifinin temini için bir araya geldiklerini söyleyen Uraloğlu, TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü'nde 95 adet "Eskişehir 5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi"nin üretimini başlatacaklarını ifade etti.

"Eskişehir 5000 de ilklerin ve enlerin projesi"

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde 22 yılda demir yolu alanında hayata geçirilen projelere değinerek, "Şimdi de 2023 yılında yerli ve milli imkanlarla ürettiğimiz 5 bin kilovatsaat güce sahip ilk elektrikli anahat lokomotifi olan E5000 ile yeni bir dönemin kapılarını aralıyoruz. TCDD Taşımacılık AŞ'nin ihtiyaçlarına uygun, 5 megavat gücünde, 'TSI' yani Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik Sertifikası'na sahip, yük ve yolcu taşımacılığı yapabilecek, saatte 140 kilometre hıza sahip, TÜRASAŞ marka yeni nesil bir elektrikli anahat lokomotifi geliştirdik." diye konuştu.

Uraloğlu, bu alandaki ilklerin ve enlerin projesi olarak da kabul edilen Eskişehir 5000 projesinin öne çıkan birçok özelliğinin bulunduğuna dikkati çekti.

"Bugüne kadar Türkiye'de tasarlanan en yüksek güçlü cer motoru"

Her biri 1280 kilovatsaat gücündeki cer motorlarının, bugüne kadar Türkiye'de tasarlanan en yüksek güçlü cer motoru özelliğine sahip



Cer motorlarının her biri 1280 kW gücünde olup bugüne kadar ülkemizde tasarlanan en yüksek güçlü cer motoru özelliğini taşıyor

•             Cer konvertörlerinin her biri 2.5 MW gücünde olup bir raylı sistem aracı için ülkemizde tasarlanan en yüksek güçlü yüksek gerilim cer konvertörüdür.

•             Lokomotif uygulamaları için yerli olarak tasarlanmış en güçlü yardımcı güç ünitesi,

•             Yerli olarak tasarlanmış en güçlü cer transformatörü,

•             Anahat lokomotifler için yerli olarak tasarlanmış ilk araç gövdesi,

•             Anahat lokomotifler için yerli olarak tasarlanmış ilk boji,

•             Anahat lokomotifler için yerli olarak geliştirilmiş ilk Tren Kontrol ve Yönetim Sistemini içeriyor.

ESKİŞEHİR-5000 lokomotif için geliştirilen tüm ana bileşenler ayrı birer ürün olarak ihraç edilebilir kritik teknolojiye sahip ürünler olarak öne çıkıyor. Bu ürünler, TCDD Taşımacılık bünyesindeki mevcut lokomotiflerde de hem yedek parça hem de modernizasyonları kapsamında kullanılabilecek.

TCDD Taşımacılık tarafından verilen 95 adet siparişin seri üretimine başlandı.

https://www.tubitak.gov.tr/tr/haber/eskisehir-5000in-seri-uretimi-basliyor
https://www.instagram.com/p/C4i-qpqNhqX/?igsh=ZWM0MmdzaGNkeXV5

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2278
  • 68
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #74 : 16 Mart 2024, 20:47:36 »
 Arkadaşlar bir sorum olacak

Bizde neden 300 km hızda giden hızlı trenler yok yada yapılmıyor,raylar mı uygun değil yoksa daha düz mü ray olması lazım.


Birde bu tren neden 180 km değilde 140 km , sonuçta trenle gidecek yolcu daha erken varabilmeli yada yük daha önce gidebilmesi.

Gerçi arka sayfada 225 km hızlı tren deniyor bunuda es geçmemek lazım.
« Son Düzenleme: 16 Mart 2024, 20:53:41 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1483
  • 132
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #75 : 16 Mart 2024, 20:56:47 »
Hızlı tren hattı için tren seti değil lokomotif bu. Ancak keşke hatlar elden geçirilip güncel teknoloji ile virajlar azaltılsa, yine raylar  elden geçirilse.O zaman hatların bazı kesimlerinde 140-160 km hız yapılabilir.