Gönderen Konu: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri  (Okunma sayısı 49284 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1443
  • Beğeni Puanı +21/-1
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #80 : 26 Ocak 2015, 21:52:59 »
Ekber beyin yaşamı film olacak cinsten,Allah rahmetli Kaan Onuk'un toprağını bol etsin

Çevrimdışı azarax

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 295
  • Beğeni Puanı +0/-0
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #81 : 11 Nisan 2015, 00:25:21 »
Kaan, dünya askeri pazarının gözdesi oldu
Ana Sayfa» SAHİL GÜVENLİK
26.01.2015 11:20
Kaan, dünya askeri pazarının gözdesi oldu
Radara yakalanmama özelliğiyle hayalet bot olarak anılan Kaan, dünya askeri pazarının gözdesi...



Ekber Onuk, trafik kazasında kaybettiği oğlu Kaan’ın tasarımı olan tekneleri üreterek Sahil Güvenlik Komutanlığı emrine vermenin yanı sıra 6 ayrı ülkeye de ihraç etti. Radara yakalanmama özelliğiyle hayalet bot olarak anılan Kaan, dünya askeri pazarının gözdesi...

Dünyanın en hızlı ve kullanışlı hücumbotları Kaan teknelerini Tuzla’da üreterek 6 ülkeye ihraç eden Dr. Ekber Onuk, 1996’da trafik kazasıda kaybettiği oğlu Kaan’ın tasarladığı teknelerin dünya lideri olmasının gururunu yaşıyor. Uluslararası askeri tekne piyasasına Kaan markasını kabul ettiren Ekber Onuk ile Marmara denizinde saatte 55 knots (110 km) hızda bir seyre çıktık. Dönüş manevralarında bile hiç hız kaybetmeyen Kaan hücumbotlarından 7 ülkede toplam 126 tane bulunuyor.

Yüksek teknolojiyle üretilen Kaan sınıfı askeri hücumbotların şaşırtan manevra kabiliyeti ve ezberleri bozan sürati denizde rakipsiz olmasını sağlıyor. Ekber Onuk’un Tuzla’da ürettiği Kaanlar, dünyanın 7 denizinde boy gösteriyor. Kaan botları, gövdesine etkili silahlar monte edilmesiyle mükemmel bir hücumbota dönüşüyor. Karasuları geniş olan ülkeler, sahil güvenlik, insan kaçakçılığı, antiterörizm, uyuşturucu kaçakçılığı, korsanlık, askeri sıcak karşılaşma ve sınır güvenliği gibi pek çok amaçla Kaan botlarını kullanıyor. Botlardan Türkiye’de 60, Gürcistan, Malezya, Pakistan, BAE, Katar ve Mısır’da toplam 66 tane bulunuyor.

‘Kaan geleceği görmüştü’

Ekber Onuk, botlara ismini veren oğlu Kaan’ın 1996’da trafik kazasında hayatını kaybetmesinin ardından arkadaşlarıyla birlikte onun hayalini gerçekleştirdiklerini belirtti. Ekber Onuk, Fransa’daki Toulouse Üniversitesi’nde Uçak Mühendisliği’nin ardından yüksek lisansını İTܒde Uçak ve Uzay Bilimleri Bölümü’nde yapmaya başlayan oğlu Kaan’ın adeta geleceği gördüğünü söyledi. Kendisi de uçak mühendisi olan Ekber Onuk, “Kaan çocukluğundan beri benimle çalışırdı. İlk tekne tasarımlarını eğitimi sürerken yaptı. Ünlü stratejistler, en büyük deniz savaşının Norveç denizinde ABD ile SSCB arasında olacağı düşünüyordu. Tüm ülkeler de savaş politikalarını bu tez üzerine kuruyordu. Fakat Kaan, süper güç kavramı değişince ülkelerin karasularını korumak için güçlü ve hızlı teknelere ihtiyaç duyulacağını ilk fark edenlerden oldu. Kaan, büyük gemiler yerine küçük, hızlı, hareketli ve yüksek silah kapasitesine sahip teknelerin üretilmesini öneriyordu. 1995’te bunu öngören Kaan’ın fikri 1996’da tüm dünyada kabul edildi. Hatta bu tür teknelerin karşısında büyük gemilerin çaresiz kaldığı kanıtlandı. Kaan bu ileri görüşlülüğü ve tasarımını yaptığı hücumbotla, hücumbot teknolojisinin geleceğini belirledi” dedi.

‘Kaan’ı denizlerde yaşatıyor’



Dr. Onuk, Ocak 1996’da Kaan’ı trafik kazasında yitirilmelerinin ardından bir süre durgunluk yaşadıklarını ama Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın Sahil Güvenlik Komutanlığı adına açtığı ihaleyi kazanmalarıyla oğlunun adını yaşatmak için harekete geçtiklerini vurguladı. Onuk, “Böylece Kaan’ı denizlerde yaşatacak marka arkadaşları tarafından yaratıldı. Sahil Güvenlik Komutanlığı botlara Kaan ismini vererek bizi mutlu etti” diye konuştu.

‘Rakipsiz bir tekneyi kullanmanın gururu’



Türk mühendisliğinin ve silah teknolojisinin geldiği seviyeyi kanıtlayan Kaan MRTP 20'nin denizdeki yoğun sürtünmeye rağmen 55 knots hıza erişmesi Tuzla’dan Büyükada’ya olan mesafenin sadece birkaç dakika içinde alınacağını bildiriyordu. Ekber Onuk’un oğlunun adını taşıyan hücumbotla Marmara’nın sularında yol alırken üstün su tutuş hakimiyeti dikkat çekti. Amatör bir denizci olarak rakipsiz bir tekneyi kullanma gururunu yaşatan Ekber Onuk, özellikle manevralarda göreceklerim için beni uyarmıştı.

Çift makineli Kaan 20’nin hız göstergesini 55 knots’a dayadığımda önce iskele (sol) manevrası yaptım ve Onuk’un ne kadar haklı olduğunu anladım. Tekne sola yatarken hız kaybetmiyor, oturduğumuzda altımızda ikiye ayrılan denizin bizi rahatsız etmesini engelliyordu. Bu kez Büyükada’ya doğru tam gaz verdiğimde sancak (sağ) manevrada aynı hissi verdi. Tekne büyük bir eğimle denize doğru yatmadığı gibi düşmeyen süratin göreve giden askeri birliğin zaman kaybetmediğini anlatıyordu. Gelişmiş navigasyon ve radar aletleri ile mükemmel bir deniz aracı olan KAAN MRTP 20’ye Aselsan’ın yaratıcı mühendislerinin geliştirdiği yüksek atış gücündeki silahların monte edilmesiyle caydırıcı güç olduğunu görmek mümkün. Hücumbotun dünyanın 7 denizinde etkili bir savunma ve karşı saldırı teknesi olarak tercih edilmesi, Kaan’ın yıllar önceki ileri görüşlülüğünün bir sonucu.

Yerli üretim, hızlı ve hafif

Kaan sınıfı hücumbotların yüksek sürati ile radara yakalanma riskinin en aza indirildiğini söyleyen Onuk şöyle devam etti: “Kaanlar, emsallerinden hem hafif hem hızlı. Açık denizde, kıyı şeridinde, sığ sularda, kötü hava koşullarında hatta fırtınada bile görevini yapabilen bir hücumbot ile dünya askeri tekne pazarında lideriz. Sahil Güvenlik ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ASELSAN tarafından geliştirilen mükemmel silah sistemini teknelerimizin üzerine taktırıyor. Böylece benzersiz bir askeri tekne oluyor. Kaan, Türk mühendisliğinin geldiği gücü ve askeri teknolojiyi dünya denizlerinde kanıtlıyor. Şimdi sahil güvenlik ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı emrindeki botlar özellikle Ege denizinde büyük başarılar elde ediyor. Gurur duyuyorum hepsiyle. Kaan botlarına her binişimde ‘Oğlum da buralarda bir yerlerde’ diyorum. Bizi izlediğini düşünüyorum. Adını ve hatırasını yaşattığımı düşünüyorum.”

Babası gibi uçak mühendisi olacaktı



Dr. Ekber Onuk, İTÜ Makine Fakültesi Uçak Mühendisliği Bölümü’nün ardından doktorasını NATO Von Karmann Istu-itute For Fluid Dynamics’de yaptı. Havacılık sektöründe yer alan Onuk, çeşitli ülkelerde faaliyetlerde bulundu. Oğlu Kaan ise St Joseph Fransız Erkek Lisesi’ni matematik birincisi olarak bitirdikten sonra Fransa’daki Universite Paul Sabatier’e kabul edilen ilk Türk öğrenci oldu. 2 yıl uzay ve uçak teknolojisi eğitiminin ardından İTÜ Uzay ve Uçak Mühendisliği Fakültesi’ne geçen Kaan Onuk, 22 yaşındayken 1996’da trafik kazasında yaşamını yitirdi.

http://www.denizhaber.com.tr/kaan-dunya-askeri-pazarinin-gozdesi-oldu-haber-60061.htm


bu arada internette çeşitli kaynaklardan edindiğim bilgiler toplamından şunları çıkardım ve paylaşmakta yarar olduğunu (naçizane) düşündüm :)

 60 türkiyede 66 diğer ülkelerde yazılmış buna göre;

gürcistan'da 3 adet
pakistan'da  4 adet (8 de sipariş edilmiş)
mısır'da       6 adet
bae'de         34 adet

geri kalan da bahsedilen diğer ülkelerde olsa gerek. bunu da böyle not etmiş olalım. daha net ve güncel bilgilere ulaşan arkadaşların yorumunu da bekleriz

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • Beğeni Puanı +24/-0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #82 : 23 Ekim 2015, 07:56:25 »

YONCA-ONUK'UN İNŞA ETTİĞİ TCSG-34 BOTU ALİAĞA’DA HİZMETE GİRDİ

Yaklaşık 23 metre uzunluğunda, 5 metre eninde ve 23 ton ağırlığında olan Kaan 19 sınıfına ait “TCSG-34” botu İzmir Aliağa'da düzenlenen törenle hizmete girdi
http://www.denizhaber.com.tr/mobi/news_detail.php?id=64544






Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • Beğeni Puanı +24/-0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #83 : 06 Ocak 2016, 00:22:10 »
New Boats For Qatari Naval Force.

A new batch boats are being built for Qatar.

A close-up view of Q21

Another view of the new boat.

Yonca Onuk Shipyard is constructing a new batch of fast intervention boats for Qatari Naval Forces.

The boat I have seen Q-21 resembles very much to the other MRTP-16 type of boats built by the same shipyard 3 years ago.

During the Dimdex 2012 maritime defence exhibition in Qatar, it was announced that the Turkish shipyard Yonca Onuk has signed a contract to construct  3 MRTP 16 class interceptors and 3 MRTP 34 class fast patrol boats for the Qatar Naval Forces. These boats were delivered since then.

The boat Q-21 must the one of the new batch but I have no information how many boats will be built in this batch.
http://turkishnavy.net/
Katar icin uretilen tekneler sanirim.

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • Beğeni Puanı +24/-0
  • DefenceTurk.com
Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri...
« Yanıtla #84 : 01 Mart 2016, 13:04:36 »
Ekber Onuk MRTP-44 tipi hücumbotları için "16km menzilli Mızrak-U'dan 4 tane taşıyacak"

Mızrak füzelerinin menzili 8km olarak olarak planlanmıştı, testlerde sanırım 9km ötesine gitti; Ekber Bey'in bahsettiği ise Mızrak'dan türetilmiş "Arttırılmış Menzilli" MIZRAK olmalı.

http://www.turkiyegazetesi.com.tr/ekonomi/313736.aspx

KAAN HÜCUMBOT
Su üzerinde ulaştığı 120 km/saat (70 knot) hızla 'dünyanın en hızlısı' olarak gösterilen 'Kaan' sınıfı hücumbot, yakın geleceğin deniz savaşlarında bilinen tüm kuralları altüst edeceğe benziyor.

Gemi teknolojisinde sınırları zorlayan milli şirket Yonca Onuk, 'MRTP 44' adı verilen 47 metrelik yüksek hızlı hücumbota 110 metrelik askeri gemilerin silah sistemlerini sığdıracak.

Jet hücumbot, menzili 8 km'den 16'ya çıkarıldığı söylenen ve dünyada 'delemeyeceği zırh bulunmayan' ROKETSAN üretimi tanksavar füzesi Mızrak-U'lardan en az 4'er tane taşıyacak.

Baş tarafında da ASELSAN yapımı 30-40 mm'lik top bulunan 'Kaan Hücumbot'un üreticisi Ekber Onuk, “MRTP 44 çok iddialı bir proje. Sırtlandan ilham alarak ürettiğimiz bu küçük tekne ile büyük hücumbotlardan daha hızlı bir denizcilik elde edeceğiz ve 4 bin tonluk büyük bir savaş gemisini perişan edebilecek güce ulaşacağız” şeklinde konuşuyor.

Onuk'un bahsettiği 'sırtlan' taktiğinin, 120 km hızla giden çok sayıda hücumbotun dev bir fırkateyni ablukaya alması ve taşıdıkları Mızrak-U füzelerini peşi peşine ateşlemesiyle hedefteki gemiyi batırması şeklinde olduğu tahmin ediliyor.

Çevrimdışı TR(B)

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 366
  • Beğeni Puanı +4/-29
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #85 : 02 Mart 2016, 16:23:47 »


Bence, Yonca onuk, insansız silah taşıyabilecek deniz platformları üzerinde de çalışmalı.
 Düşman bölgesinde taaruz yapacak, boyutları aşırı şirilmemiş, maksimum 15-20 metre, ucuz ve gözden çıkarması kolay platformlar işimize yarayabilir, üzerine gereksinime göre  Hisar türevi Hava savunma füzelerinin yerleştirileceği, atmaca füzelerinin yerleştirileceği, hatta  korkut tarzı alçak istifa hava savunması yapabilecek. fırkateynler tarafından uzaktan komuta edilebilecek.  insansız deniz platformları gelecekte işimize yarayabilir. 

Mızarak-u 16km ise bu gerçekten güzel haber.  8 kilometre olması bekleniyordu. Belki isimler karışmış olabilir. bu başka bir füzede olabilir. Bekleyip görmek lazım.