Selamlar,
Konunun genel gelişim özeti; BMC 350-400hp+mekanik Transmisyon, 550-600hp+ Mekanik Transmisyon, 1000-1100hp+Hybrid Transmisyon ve 1500-1650hp+Hybrid Transmisyon Güç paketlerinin geliştirilmesi için, 2018 yılı sonunda BMC Powers bünyesine 100 üzeri yabancı mühendis alımı yaptı.
Vuran ve Azra Güç Gurubu; Sıfırdan bu güç gruplarının geliştirmesi, zaman ve maliyet açısından cazip olamayacağı için, İtalyan hükümetinin izni ile, yine bu ülke firmalarından birinden 400 vuran -600 Azra motor+ Mekanik transmisyonları konusunda, Tüm hakları SSB olan şekilde dizayn+teknoloji desteği alındı ve şuan bu 2 güç grubu, 400hp= BMC Vuran ve Kirpi 4x4 TTZMA (bknz. 1. resim.) ve 600hp Azra= Tank Çekicilerde fili olarak kullanılmakta. (bknz.2. resim.)
Resim 1 BMC Vuran 350-400hp, Vuran ve Kirpi 4x4 TTZMAhttp://www.bmc.com.tr/static/vuran/1.pnghttp://www.bmc.com.tr/assets/img/sections/savunma-sanayi/kirpi-II-4x4.pngResim 2 BMC 550-600hp Azra= Tank Çekicilerhttp://pbs.twimg.com/media/EQxQXWkXsAQ5ij1.jpgÜst skalada ve hybrid Aktarmaya sahip olacak güç gurubunda ise, bilindiği üzere ve ana isterde elzem olan, 1100hp Utku+Hybrid Transmisyon ve 1500hp Batu+Hybrid Transmisyon çalışmalarına devam edildi.
Utku Güç Grubu; Temelde yine İtalyan bir firmanın desteği ile geliştirildi. Bazı kritik segmanlarda TEİ metalürji
bileşiklerinde destekte bulundu ve motor 2019 yılında ateşlenerek, optimum devirde 1100hp başarısı sağlandı. 2 yıl boyunca, sürekli testlere tabi tutulan motorda istenilen yerlere iyileştirmeler yapılarak, saha testlerine hazır hale getirildi.. Hybrid Transmisyonun yanı sıra, TEİ ve bizzat Sn. Akşit'in desteği ile, Mekanik transmisyon çalışmalarına da hız verildi. Bu yıl içerisinde Utku 1100hp motor ve Transmisyonu birlikte çalıştırıldığında, hangisinde karar kılındığını görme şansımız olacak ve 2022 içerisinde saha (fırtına KMO) testlerine başlanacak. (bknz. 3. resim.)
Resim 3 BMC Utku 1100hp+transmisyon, KMO Fırtınahttp://twitter.com/ssysfakb/status/1348582337278337025Batu 1500hp Güç Gurubu; Bu motorda İtalyan bir firmanın yine tüm hakları SSB olacak şekilde bir alt skalada ki motordan geliştirilmekte.. Motorun bazı segmanlarında ki geliştirmelerin özellikle test süreçlerinin domine edilmesinde zaman ve birikim kazanılması için G.Kore ile işbirliğine gidildi. Bu anlaşma çerçevesinde, Transmisyonun hangi tercihte olacağı ise 2. önemli konu zira, G.Kore mekanik Transmisyon dayanıklılığında sorunlarla karşılaştı ki bu sorunların temelinde tahmin edileceğe üzere metalürji teknolojisi yatmaktaydı, bu konuda da TEİ ve TÜBİTAK MAM alışım ve döküm birikimleriyle, şu anda sayılı firmalar arasına girmiş durumda.. Kısacası, Motor ve Transmisyon dayanımı konularında karşılıklı ihtiyaçları kapsayan bir "pazıl" anlaşması yapılmış durumda. Burada fazla parça ihtiyacını karşılaması gerekenin biz olduğu bilinciyle yapılmış çok başarılı bir anlaşma.
İlk Performans testleri devam eden Batu'nun bu yıl içerisinde ilk ateşleme seremonisiyle tanıtılacağını da ekleyelim. (bknz. 4. resim.)
Resim 4 BMC Batu 1500hp+Transmisyon Temsili Dizayn, Altay AMThttp://pbs.twimg.com/media/EOQnfziWsAAuA-X.jpgG.Kore dayanıklılık varyantlarında referans motor, Infracore DV27K 1500 hphttp://topwar.ru/uploads/posts/2016-01/1453119754_2.jpgTransmisyon geliştirmesinde Referans Transmisyon, S & T Dynamics EST15K otomatik şanzıman (6 ileri 3 geri )