Bu Hava-SOJ projesinde biliyorsunuz ki uçaklarda ciddi modifikasyonlar yapmıştık hatta birkaç kez de bunların uçtuğunu görmüştük. Lakin son alınan uçakta bu modifikasyonlar yapılmamış. Sn Kubilay Yıldırım'da bunun hakkında kendince bir beyin jimnastiği yapmış. Varılan sonuç şu yaa sıra buna gelmedi ya da biz bu uçağı beklediğimiz Aesa radarlar için test uçağı olarak kullanacağız.
Bana mantıklı gelmedi açıkçası. Öncelikle 4 adet bir Hava-SOJ alımı var. İkincisi sanki Aselsan'a böyle bir uçak verildi diye haber geçilmişti.(Belki bu denilmiş olabilir ama bu daha önce planlanırdı bence). Üçüncü olarak da böyle sıfır alınmış yepyeni bir uçağa neden böyle bir şey yapalım. Eskimiş THY'den alınacak 737 veya A319'lar kalmıştı 3 4 tane. Hatta bunlar Anadolu Jet filolarına aktarılmıştı. Bunlar daha mantıklı bildiğimiz uçaklar, ucuz, parçaları bol, bakımını THY yapabiliyor. THY filosunda gösterip istediğimiz testleri yapabilme gibi avantajları var vs vs.
Bunu düşünürken yorumda şöyle bir şey okudum:
'MİT'in kullanımı için Hava SOJ'dan ayrı bir çalışma var.'
Acaba bunun oluru nedir? Nasıl bir ürün hedefleniyor? Hava-SOJ ve İHA-SOJ sonrasında Savunma Sanayimizin hedeflediği ürünler nelerdir? Beyin jimnastiği yapmak için attım. Bana oluru yüksek geldi. Son yıllarda MİT'e yapılan yatırımlar epey yükseldi. Özellikle İran ekseninde.
İlgili Tweet
https://x.com/hepdurgunsu/status/1762853515293016472?s=20