0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
F-16 Block 40 ve 50'lerde de ÖZGÜR çalışmalarına başladık.Bu modernizasyon ile birlikte akıllı mühimmat kullanabilen Block-70 ayarında bir uçağımız olacak.F-16'larda geliştirilen yerli AESA Radarımız kullanılacak.MURAD AESA radarı şu an modernize edilen ÖZGÜR F-16 Blok 30'larda mevcut değil. Aesa radar olgunlaşma safhasında ilk önce Akıncı'da daha sonra Block 30' da kullanılacak. Radarımız hazır olunca uçaklara entegre edilecek.İsmail Demir | Savunma Sanayii Başkanı
Hadi bitirin şu radar işini Yunanistan bizi beklemiyor .....
Türkiye'nin F-16 modernizasyon programında detaylar ortaya çıkmaya başladı.Türkiye'nin ABD ile yürüttüğü F-16 Modernizasyon programı şu anda masada.Türkiye'nin F-16 filosu için iki ayrı modernizasyon programı bulunuyor.Özgün modernizasyon programı Özgür, TUSAŞ tesislerinde gerçekleştirilecek.İkinci modernizasyon programı ise ABD bileşenleri ile gerçekleştirilecek.Türk-ABD ilişkileri Şubat 2024'te yeni bir dönüm noktasına ulaştı.Kongre, Türkiye'nin iki filo yepyeni F-16 Viper jeti satın alma ve 79 F-16 uçağını ABD'den temin edilecek modernizasyon kitleriyle modernizasyon talebini onayladı.F-35A uçaklarında da kullanılan Northrop Grumman AN/APG-83 SABR AESA radarının bu modernizasyon programına dahil edilmesi, kullanılan teknolojinin bir göstergesidir.Mevcut Hükümet-Hükümet görüşmelerine göre, Türkiye'nin modernizasyon iş yükü önceki modernizasyon programlarında olduğu gibi tamamlanacaktır.Önceki modernizasyonların bir sonucu olarak, Türk Hava Kuvvetleri'nde F-16 Blok 30 bulunmamaktadır.Hepsi Blok 40 seviyesine modernize edilmiştir.Mevcut müzakereler bloklara göre bölünmeyi öngörmektedir.Modernizasyon programı, aynı uçak üzerindeki iş yükünün paylaşılmasını gerektirmeyecektir.Bu anlamda F-16 Blok 40 ve 50'ler, Milli Savunma Bakanlığı'nın Eskişehir 1. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü'nde modernize edilecek.F-16 Blok 50+ uçakları ise TUSAŞ tesislerinde modernize edilecek.Bu ayrıma göre 30 adet F-16 Blok 50+ uçağının TUSAŞ'ta modernize edilmesi, kalan 49 adet F-16'nın ise Eskişehir'e gönderilmesi gerekiyor.Savunma Güvenlik ve İşbirliği Ajansı (DSCA) Ocak 2024'te Kongre'ye Türkiye'nin F-16 modernizasyon talebini içeren bir liste sunmuştur.Listede, Otomatik Yer Çarpışma Önleme Sistemi (AGCAS) kabiliyetine sahip Operasyonel Uçuş Programı (OFP) aviyoniklerinin yazılım modernizasyonu; ayrı olarak tedarik edilen Çok Fonksiyonlu Bilgi Dağıtım Sistemi Blok Yükseltme II'nin (MIDS BU II) entegrasyonunu sağlamak için donanım değişiklikleri; uçak ana modifikasyonunu içerecek donanım ve yazılım yükseltmeleri; entegrasyon ve test desteği; destek ekipmanı; eğitim ve eğitim ekipmanı; yedek ve onarım parçaları; yayınlar ve teknik dokümantasyon olarak bunların tahmini toplam maliyeti 259 milyon dolardır.https://www.instagram.com/p/C5nbDpgoP1M/?igsh=Z3RiZm4zd3Q2ZXh3