bence bir motorda 35000 lb den daha yüksek güçler sakıncalı. motorun dayanma sıcaklıklarını ve malzeme teknolojisini aşan etkilerle uğraşmaya neden oluyor. malzeme teknolojiisinden daha hızlı motor geliştirebilen insanlık maalesef buna çözüm üretmekte zorlanıyor. ilk alman ve dingiliz motorlarından bu yana yaklaşık 80 sene geçti ve metalürjik dayanma sınırına çoktan ulaştık ama daha da zorluyoruz .devrimsel yeni bir metalürjik gelişme olmazsa bence motor maximum güçleri bu zamanki motor güçlerini geçemeyebilir.
Sn Selçuk koçak size tamamıyla katılıyorum yüksek güçlere karşı uçağın ısınması ve gövdesinin dayanması zor oluyor
Peki o zaman benim de sorum var
F35 in fiyatını yükseltseler gövdeyi tıpkı sr71 gibi titanyum yapsalardı sizce gövde ile ısınma sorunu duyarmıydık
Yani kısaca isteseler çok sıcaklara dayanabilecek gövde yaparlar o işi daha önce sr71 de yaptılar fakat o anahtarın yani titanyumun ucu Rusya federasyonun elinde