Selamlar,
İnşasının uzamasının sebebi, finansal veya inşa tecrübesinden ziyade, özellikle bazı kritik sistemlerin yerlileştirilmesi için gereken süreye paralel inşa edilmesi kanaatimce,
Aslında bakarsanız,
Üzerindeki konvansiyonel silah kapasitesinden ziyade, Özellikle bazı ileri seviye ET sistemlerinin entegresi istendiği için ve bu sistemlerden bazılarının TCG Ufuk'da testlerinin isterlere yaklaştığı/yakaladığı hasıl olunca, Denize indirme sürecine girildiği görülmekte.
TCG İstanbul Kulesinin, dizaynından farklı inşasının da bunun ipuçları olduğunu düşünüyorum çünkü TCG Ufuk'un seyir testi adı altında görüntülenen fotoğraflarına baktığımızda ve Sathı bahir'in düzlem etkinliğini de düşünür isek, KORAL'dan çok daha etkin sistemlerin denendiği görülmekte. (Arka kule...)
Sn Dogan Turan,
Medyada çok dedikodu var geminin gecikmesine dönük. Bu minvalde yürütülen tezler:
1. teknik bazı parçaların temininde oluşan gecikme (açık yada gizli ambargo) ,
2. Silah sistemlerinin temininde ABD ile olan sıkıntı,
3. Motor ve tahrik ünitelerinde Almanların sevkiyatları geciktirmesi,
4. Finansal sıkıntılardan ötürü projeye yeterli kaynak aktarılmamış olması,
5. Kuvvetin gemiye dönük isterlerini yerine getirebilmek için projede yapılan tadilatlar.
ABD LM2500 gaz türbinini Pakistan için dahi verdi. Bize hayır demiş olamaz.
Almanlarda Deniz araçlarına dönük bir kısıtlama uygulamıyor deniyordu.
ESSM 2 nin ve RAM 2 nin üretici ve geliştirici konsorsiyumundayız. Bunları alabilmemiz yakışık alır.
Ancak madem bunları biz geliştiriyorsak ve üretebilecek teknolojiye erişir durumdaysak bu silahları neden kendimiz üretmeyelim. (90bin dolarlık JDAM alacağımıza 25bin dolara kgk üretmek gibi). Bunun için de koca geminin üretimi geciktirilmez. Bence son 2 şık etkin olmuş olabilir.