Lityum bataryaların yanıcılığı sorununu nasıl çözdüler acaba?
Doğru imal edilmiş bataryalar kullanıldığı ve şarj sisteminde arıza olmadığı sürece Lithium-Ion bataryalar sağlam ve güvenilir bataryalardır. Bugünkü elektrikli arabaların neredeyse tamamında artık Li-İon bataryalar kullanılıyor. İnsan hayatını ilgilendiren durumlarda bu bataryalara güveniliyorsa, demekki ilk versiyon bataryalardaki sıkıntılar aşılmış demektir. Japon’lar Soryü ve Taigei sınıfı denizaltılarda da Li-Ion bataryalar kullanıyorlar. Suyu ve nemi sevmez Lithium. Derhal exotermik reaksiyona girer. Buna rağmen batarya hücrelerini o kadar iyi izole etmişler ki, denizaltılarda kullanabiliyorlar.
Orası öyle de tankın bulunduğu ortam güvenilir değil
Icabında sabot yiyecek, mayın üstünden geçecek tankın bataryasının delinmemesi gibi bir durum söz konusu olmamakla birlikte en azından ona göre tedbir alınıp son derece akıllıca bir dizayn yapılması lazım
Tabii ki! Kalkıp sabotun delebileceği yere koymayacaklar bu bataryaları. Mühimmatı nasıl korumalı bölgede tutuyorlarsa, bataryalarda ona göre emniyetli bir bölgeye yerleştirilecektir.
Şimdi araba bataryalarını nasıl emniyetli biryere koyarız diye düşünüyorlar İngiltere’de. En ufak çarpışmada bataryalarda bir arıza olduğunda bataryanın tasarım şeklinden ötürü, tamamı çıkarılıp atılıyor. Bu durumda araba fiyatının çok büyük bölümünü batarya fiyatı oluşturduğundan, arabalar “Write-Off” (çöpe atılacak) olarak kabul ediliyor. Onun için bir çok sigorta şirketi elektrikli arabaları sigortalamaktan imtina ediyor.
Yeni batarya tasarımında modüler ve tamir edilebilir bir yapı düşünülüyor. Ford ve GM bu konuda başı çekiyor. Ama Tesla’lar hala tamir edilemez bataryalar kullanıyor.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/scratched-ev-battery-your-insurer-may-have-junk-whole-car-2023-03-20/