Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 172338 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2331
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1080 : Bugün, 11:49:55 »
Yeterince ukraynadan motor alindi

atis teslerini bitmesi gerekirdi baykarda  yavaslama var

bu anka 3 den olabilir

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3711
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1081 : Bugün, 13:46:56 »
Hani ortak firma falan kurulmuştu Ukrayna ile, Ukrayna motorlari uretilip kullanilacakti....yattı mı?

2-80 Yattı hem de. Altyapıyı Ruslar gümletti, insan kaynakları da Avrupa'ya kaçtı. Bu durumda, TF-6k/10k başarılı olmak zorundadır. Yoksaaaa, "çira gibi yanayruz uşağum!"

Ha bu arada, TF-6000 hakkında bir rivayet aktarayım: Rivayet odur ki, şimdiye kadar yapılan testlerden elde edilen verilere göre, TF-6000 motoru, limitleri çok zorlanmadan dahi 6700+ libre itki verebilecek!  ;)
Çok güzel rivayet sn Merzifonlu.
TEI, daha önce de, 1360hp’lik CTS800’e karşılık TS1400 motorunda yeterli tolerans ile 1460hp güç elde etmişti.
TF6000 motorunda da istenilen hedef itkinin üzerinde bir itki üreten motoru yapacaklarından emin olabiliriz.

Tüm kendisini kabul ettirmiş savaş jet motoru üreticilerinin ürettikleri turbofan motorlara bakarsak ortaya şöyle bir resim çıkıyor:

Kuru itki olarak

5000lbf - 6000lbf sınıfı

Motor Sich AI-322
Honeywell F124
RR Turbomeca Adour
TEI TF6000

11000lbf - 13500lbf sınıfı

GE-F404
GE-F414
RR-EJ200
Klimov RD33
Safran Snecma M88

17000lbf - 28000lbf sınıfı

GE-F110 (17000-19000lbf)
P&W-F100 (14500lbf - 17800lbf)
Saturn AL31 (17000lbf) & AL41 (19000lbf) serisi
Saturn AL51 (24000lbf)
P&W F119 (26000lbf)
P&W F135 (28000lbf)
GE/RR F136 (28000lbf) prototip - PWMotoru kazandı ihaleyi
GE-XA100 (~32000lbf) prototip deneme sürecinde

Bizde TF35000 ile şu son elite sınıfa dahil olacağız inşallah.
Tabii burada ara sınıfı atlamış oluyoruz. Bu büyük eksiklik. Yeterli finans ve insan kaynağı ayırıp o ara sınıfa da odaklanmak gerekir.
« Son Düzenleme: Bugün, 13:51:03 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1499
  • 140
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1082 : Bugün, 15:26:41 »
Bizim genel sorunumuz prototipleri seri üretime sokmakta bence....

Çok uzun sürüyor....Ya haberi çıksın diye ortada fol yok yumurta yokken yaptık bitti deniyor, sonra aradan 5 sene geçiyor bir haber daha seri üretim sözleşmesi imzalandı...aradan bir 3 dene daha geçiyor envantere alındı gibi...

Sırf motor konusunda değil genel olarak yani....

PD170 aklımda kalmış örnek olarak...Altayi gecen olamaz tabii ama...

Tasarım prototip ile envantere almak arasında bir kopukluk var gibi

Sadece bizim dikkatimizi çekmemiş:

https://haber.aero/surmanset/savunmada-seri-uretim-sorunu/
« Son Düzenleme: Bugün, 15:32:20 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3711
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1083 : Bugün, 15:56:29 »
Bizim genel sorunumuz prototipleri seri üretime sokmakta bence....

Çok uzun sürüyor....Ya haberi çıksın diye ortada fol yok yumurta yokken yaptık bitti deniyor, sonra aradan 5 sene geçiyor bir haber daha seri üretim sözleşmesi imzalandı...aradan bir 3 dene daha geçiyor envantere alındı gibi...

Sırf motor konusunda değil genel olarak yani....

PD170 aklımda kalmış örnek olarak...Altayi gecen olamaz tabii ama...

Tasarım prototip ile envantere almak arasında bir kopukluk var gibi

Sadece bizim dikkatimizi çekmemiş:

https://haber.aero/surmanset/savunmada-seri-uretim-sorunu/
Genelleme olarak söylediklerinizde haklılık pay var. Ancak bu siparişleri veren kurumlar, büyük oranla, devlet ortaklı ya da devlet kontrolündeler. Hatta siparişi yapacak olan kurumlarda çoğu zaman aynı konumdalar. Bir çok zaman devlet parası ile ön üretim yapılıyor, prototip vs üretiliyor. Düşük oranlı üretim başladıktan sonra bürokrasi yerini bulsun diye üretim kontratı yapılıyor.
Ama gerçek olan bir şey varsa o da gecikmelerin olduğu.
Hala Reis Sınıfı denizaltılarda olumlu gelişme yok. Çok geriden geliyoruz. Piri Reis hala envantere girmedi.
İstif sınıfı gemileri de biraz yavaş ilerliyor.
Altay konusuna hiç girmemek lazım. Çünkü gecikmesi daha olumlu sanki şu aralar. Tankların savaş sahasındaki kullanımı tam bir şekillensin hele bir. Buna rağmen Ordu da tanksın kalmamalı.
Ama Fırtına motoru çok önemli. Topçu sistemlerinin önemi ortaya çıktı ukrayna savaşında.
Gökhan, Bozdoğan, Gökdoğan hala tam envantere giremedi. SOM-C ve SOM-J hala yok ortada. Murad radarının seri üretimi ne zaman? O da tam belli değil.

Çok proje var. Hepsine para ve insan kaynağı bulmak kolay değil. Bir taraftan da dostlarımız ayak bağı olup tökezletiyor bizi.