TEI, GE sayesinde iyi iş yaptı. Bugün sivil havacılıkta pek çok projeye parça imal ediyor. TEI'yi bu şekilde tutup milli motorları tamamen TRMotor'a vermek daha mantıklı. Hatta gerekirse kendisine bir üretim tesisi bile açılmalı ve tüm askeri projeler TEI yerine direkt TRMotor'a verilmeli.
GE'den boşanmak TEI adına kötü bir fikir, özellikle sivil pazar için konuşuyorsak. Boşanma olacaksa, bu talep karşı taraftan gelir bence, bizden gelmez o talep.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
GE, PD-170 tipindeki pistonlu askeri motorlara ortak olmadı. Ortak olmadı derken, bu ifadeyi detaylandırmam lazım. TEI, PD-170 motorlarının GE markasının tescilli bir ürünü olmasını ve GE marka değerini arkasına alarak global pazarda satılmasını ve pazarlanmasını teklif etti. Düşünsenize, geliştirilmesi için tek cent bile harcamadığınız bir motorun, sadece kalitesine kefil olarak para kazanabileceksiniz. Bulunmadığınız bir alanda, yani dizel havacılık motorları alanında ürün aileniz olacak. Hem de kendiniz için ucuza edinebileceksiniz bu motorları.
Bu teklifteki apaçık avantajlara rağmen, teklifi kabul etmediler! PD-170 motoruna ihtiyaçları olmadığından değil, sırf bize destek olmamak için yaptılar bunu!
"Bizim teknolojimizle, Türkler zahmete girmeden askeri motorda yüksek kalite elde ediyorlar/etmek istiyorlar." diye düşünüyor GE. Bu duruma diş biliyorlar. Bence o askeri motorlardan kazanacakları parayı da umursamıyorlar. Umursuyor olsalardı o parayı, TEI'nin yaptığı PD-170 teklifine düşünmeden atlarlardı, Sadece yurt içine dönük üretimden değil, dış satışlardan da pay alabilirlerdi zira.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu nedenle bence GE, askeri milli motorların (TS-1400 buna dahildir) TEI bünyesinde üretilmesine de karşı çıkacaktır. Hoş, bence zaten biz de istemeyeceğiz bunu. GE'e ödenecek kâr payını geçtim, kaç adet askeri motor ürettiğimizin bilgisine zahmetsizce neden ulaşsın ki GE? Milli askeri motorların TEI bünyesinde değil, TRMotor bünyesinde ve tamamen yerli cihazlarla üretileceğini düşünüyorum. Bir ihtimal, - o da düşük bir ihtimaldir - TS-1400'ün sivil versiyonunu TEI üretir bence. Hepsi o.