Battlestar hocam doğru söylüyor sanırsam Ada sınıfı ve İ sınıfı motor ve aktarma organları aynı...
Yani biz 9-10-11-12 Milgem İ sınıfı gemilerin boyu 120 küsür metre olsun 32-48 VLS taşısın , Siper-2, Gökdeniz ciws'ler vs olsun istiyoruz ama bunların hepsi geminin motorundan , aktarma organlarına , enerji santralinden , ikmal tedarik zincirine kadar farklılıklar gerektiren adeta yepyeni bir gemi demek...
Bu da TF-2000 tasarımına kadar çözülecek şeyler değil... Tabi bunlar hep savunma sanayi felsefesine göre şekillenecek şeyler...
Yani Battlestar hocam ben bu kadar eksiklikler varken uçak gemisinin ön plana atılmasını akıllıca bir stratejik hamle olarak görmüyorum , donanma kurmay heyetinin de "bu kadar eksik varken nerden çıktı bu uçak gemisi" dediklerini düşünüyorum...
Bu yine siyasi bir tartışma başlatmak istemem ama tamamen siyasi show hamlesidir... "Alın biraz da bununla oyalanın" hamlesidir...
50 yıllık hava savunma gemisi yüzdüren ülkenin ilk hamlesi uçak gemisi hamlesi olmamalıdır...
Son SSİK'den de ; "Siyasiler parayı siz veriyorsunuz madem o halde 1 sizin istediğiniz(uçak gemisi) ; 1 bizim dediğimiz (4 İ sınıfı) olsun" kararı çıkmıştır kanımca..
Benim anladığım, donanma komutanları okyanusa uygun gemi istemişler. Hatta, madem TF2000 destroyeri olmuyor, 5000+ ton luk fırkateyn olsun demişler. Ama şimdilik, 4 adet I sınıfına fit olmuşlar.
İleriye dönük olarak; önce 4500-5500 tonluk bir Hava Savunma fırkateyni, sonra TF2000 ve uçak gemisi olacak gibi yeni yapılanma. Dz Kuvvetleri, Uçak gemisine de sıcak bakıyor anladığım kadarıyla. Tabii, uçak gemisinin inşası 2030’ların ortasına kadar kayabilir.
TCG Anadolu için, öyle görünüyor ki; 1 adet I sınıfı, 1 adet VLS’li Gabya, 1 adet Ada Sınıfı ve 1 adet Reis Sınıfı ile koruma sağlanacak.
Kısacası , TCG Anadolu dışında donanma, 2030’a kadar kıyısal savaş ve Akdeniz/Ege ve Karadeniz odaklı olacak.