Gönderen Konu: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu  (Okunma sayısı 94645 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #450 : 05 Ocak 2024, 18:51:09 »
Türkiye için ortak çalışma yapmak İspanya'nın uçak gemisi sahibi olmasını gerektirmiyor ki ben sorunuzu anlamadım.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #451 : 05 Ocak 2024, 19:04:50 »
İspanya'nın uçak gemisi yok ki nasıl birlikte yapacağız , orasını anlamadım... İspanyolların ileride yapmayı düşündükleri bir uçak gemisi konsepti felan var mı şöyle birkaç resim atabilir misiniz?

İspanya'nın ben denizcilikten anladığı hakkında şüphelerim var. Biz tek başımıza kendi mühendislerimizi koruyarak kendi mühendislik kabiliyetimiz ile daha iyi bir ürün ortaya çıkartırız diye düşünüyorum. Denizaltı yaparlar 50 ton yanlış hesaplarlar, Norveç'e gemi yaparlar gemi o kadar kalitesizdir ki saçma sapandan bir nedenden dolayı batar. TCG Anadolu'nun İspanya donanmasında ki ve Avustralya Donanmasındaki modellerinde güç sistemlerinde problemler çıkar F100 gemilerinde problemler çıkar vs vs. İspanyollar ile bu antlaşmaların artması beni endişelendiriyor. Hele hele denizaltı konusu...

Baştan beri gemilerimiz bana hafif ve kırılganmış gibi geliyor. İnşallah Gabya'lar gemi sağlam çekiç gibi gemiler yapıyoruzdur.

Amerikan savaş gemisi Stark'ın 2 tane Exocet ile vurulması sonucu bırakın batmayı dümeninde bile sıkıntı olmadan eve dönmüştü. Fark ettiyseniz Amerikanlar FREMM gemilerini alırken gemileri ekstra çelik güçlendirme ile almıştı. Bu Avrupalıların gemi tasarlama mantığı ile Amerikanların farkını gösteriyor. Amerikalılar her türlü balistik patlama sualtı patlaması vb testlerde Avrupalılara göre çok daha sağlam ve dayanıklı gemiler alıyorlar. Okyanus donanması olmasının verdiği bir zorunluluğun yanı sıra ciddi deniz savaşları görmüş bir millet bir bilinç var. Mesela bilmiyorum ama Japon savaş gemileri de çok sağlam çekiç gibi gemiler geliyor. Öyle 2-3 Harpoon'a batmayacak sapasağlam tasarlanmışlar gibi. İnşallah bizde böyle tasarlıyoruz, tasarlarız ve tasarlamışızdır.



https://alarga.uskudar.biz/kemere/zihniyet-ve-tasar%c4%b1m.html
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2024, 19:24:01 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7851
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #452 : 05 Ocak 2024, 19:29:53 »
Türkiye için ortak çalışma yapmak İspanya'nın uçak gemisi sahibi olmasını gerektirmiyor ki ben sorunuzu anlamadım.
NAVANTİA şirketinin halihazırda üretimde olan bir uçak gemisi yok demek istedim... LHD , Juan Carlos vs yapıyorlar ama safkan bir air carreer uçak gemileri yok... Ama bu şirketin mutlaka bir uçak gemisi konsept çizimi vardır diye düşünüyorum...

Cumhurbaşkanı da İspanyollarla birlikte çalışacağımızı söylediğine göre yerli uçak gemimiz de büyük ihtimal NAVANTİA üretimi bir uçak gemisi olacaktır...Ben kendi tasarımımız olacak bir uçak gemisi olacağını düşünmüyorum , böyle bir deneyimimiz yok
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2024, 19:32:50 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2674
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #453 : 05 Ocak 2024, 23:21:16 »
Dostlar uçak gemisine bu kadarda ön yargılı olmayalım. Esasında uçak gemisi de ilk görevi düşman donanmasını vurmak olan bir savaş gemisidir. Sadece hedefine füze atmak yerine bunları yapabilen jet uçakları ile yapılıyor.

İstif Blok 2 kısmına gelirsek muhtemel hava savunma ağırlıklı yeni gemilerin gelecek olması önemli. Tabi biz hava savunma gemisi açığı hakkında senelerdir yazıyoruz. Umarım en kısa zamanda yapılırlar. Yinede en iyi ihtimal 2030 gibi duruyor. Tabi bunda asıl etken blok 2'nin muhteviyatı. Vls sayısı, ciws sayısı ve sensör paketi bunlara bağımlı geminin boyutları, değişiyor enerji ihtiyaçları ve geminin tonajına göre güç grubunun bile değişmesi gerekebilir.

*
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7851
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #454 : 05 Ocak 2024, 23:53:26 »
Battlestar hocam doğru söylüyor sanırsam Ada sınıfı ve İ sınıfı motor ve aktarma organları aynı...

Yani biz 9-10-11-12 Milgem İ sınıfı gemilerin boyu 120 küsür metre olsun 32-48  VLS taşısın , Siper-2, Gökdeniz ciws'ler vs olsun istiyoruz ama bunların hepsi geminin motorundan , aktarma organlarına , enerji santralinden , ikmal tedarik zincirine kadar farklılıklar gerektiren adeta yepyeni bir gemi demek...

Bu da TF-2000 tasarımına kadar çözülecek şeyler değil... Tabi bunlar hep savunma sanayi felsefesine göre şekillenecek şeyler...

Yani Battlestar hocam ben bu kadar eksiklikler varken uçak gemisinin ön plana atılmasını akıllıca bir stratejik hamle olarak görmüyorum , donanma kurmay heyetinin de "bu kadar eksik varken nerden çıktı bu uçak gemisi" dediklerini düşünüyorum...

Bu yine siyasi bir tartışma başlatmak istemem ama tamamen siyasi show hamlesidir... "Alın biraz da bununla oyalanın" hamlesidir...
50 yıllık hava savunma gemisi yüzdüren ülkenin ilk hamlesi uçak gemisi hamlesi olmamalıdır...

Son SSİK'den de ; "Siyasiler parayı siz veriyorsunuz madem o halde  1 sizin istediğiniz(uçak gemisi) ; 1 bizim dediğimiz (4 İ sınıfı) olsun" kararı çıkmıştır kanımca..

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #455 : 06 Ocak 2024, 08:08:03 »
Kore'nin uçak gemisi konseptleri güzel gözüküyordu. Onlarda uçak gemisi yapmayı düşünüyorlar. Kore ile ortak olsak iyi olurdu.



Bu sitede farklı Kore tasarımları da  var ;
https://www.globalsecurity.org/military/world/rok/cva-x-pics.htm
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2024, 08:11:59 Gönderen: baryshx »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #456 : 06 Ocak 2024, 14:18:52 »
navantia uçak gemisi yapmamış olabilir ama tasarım yeteneği ve kabiliyeti var ve bu kabiliyeti abd onlara zamanında vermişti. bir çok uçak gemisi tasarımında ispanyol tasarımcılar kullanılmıştı. yani bu bilgiye haizler ama yapmamışlar. onlarda tasarım bizde imalat gücü var. birleşince voltranı oluşturacağız işte olay bu kadar basit. biz asıl gemi kabiliyetinin nirvanası olarak tf 2000 leri yaptığımızda bu işleri tam olarak öğrendik diyebileceğiz.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3695
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #457 : 06 Ocak 2024, 15:24:14 »
Battlestar hocam doğru söylüyor sanırsam Ada sınıfı ve İ sınıfı motor ve aktarma organları aynı...

Yani biz 9-10-11-12 Milgem İ sınıfı gemilerin boyu 120 küsür metre olsun 32-48  VLS taşısın , Siper-2, Gökdeniz ciws'ler vs olsun istiyoruz ama bunların hepsi geminin motorundan , aktarma organlarına , enerji santralinden , ikmal tedarik zincirine kadar farklılıklar gerektiren adeta yepyeni bir gemi demek...

Bu da TF-2000 tasarımına kadar çözülecek şeyler değil... Tabi bunlar hep savunma sanayi felsefesine göre şekillenecek şeyler...

Yani Battlestar hocam ben bu kadar eksiklikler varken uçak gemisinin ön plana atılmasını akıllıca bir stratejik hamle olarak görmüyorum , donanma kurmay heyetinin de "bu kadar eksik varken nerden çıktı bu uçak gemisi" dediklerini düşünüyorum...

Bu yine siyasi bir tartışma başlatmak istemem ama tamamen siyasi show hamlesidir... "Alın biraz da bununla oyalanın" hamlesidir...
50 yıllık hava savunma gemisi yüzdüren ülkenin ilk hamlesi uçak gemisi hamlesi olmamalıdır...

Son SSİK'den de ; "Siyasiler parayı siz veriyorsunuz madem o halde  1 sizin istediğiniz(uçak gemisi) ; 1 bizim dediğimiz (4 İ sınıfı) olsun" kararı çıkmıştır kanımca..
Benim anladığım, donanma komutanları okyanusa uygun gemi istemişler. Hatta, madem TF2000 destroyeri olmuyor, 5000+ ton luk fırkateyn olsun demişler. Ama şimdilik, 4 adet I sınıfına fit olmuşlar.
İleriye dönük olarak; önce 4500-5500 tonluk bir Hava Savunma fırkateyni, sonra TF2000 ve uçak gemisi olacak gibi yeni yapılanma. Dz Kuvvetleri, Uçak gemisine de sıcak bakıyor anladığım kadarıyla. Tabii, uçak gemisinin inşası 2030’ların ortasına kadar kayabilir.

TCG Anadolu için, öyle görünüyor ki; 1 adet I sınıfı, 1 adet VLS’li Gabya, 1 adet Ada Sınıfı ve 1 adet Reis Sınıfı ile koruma sağlanacak.

Kısacası , TCG Anadolu dışında donanma, 2030’a kadar kıyısal savaş ve Akdeniz/Ege ve Karadeniz odaklı olacak.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2024, 15:26:47 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #458 : 06 Ocak 2024, 16:24:10 »
Battlestar hocam doğru söylüyor sanırsam Ada sınıfı ve İ sınıfı motor ve aktarma organları aynı...

Yani biz 9-10-11-12 Milgem İ sınıfı gemilerin boyu 120 küsür metre olsun 32-48  VLS taşısın , Siper-2, Gökdeniz ciws'ler vs olsun istiyoruz ama bunların hepsi geminin motorundan , aktarma organlarına , enerji santralinden , ikmal tedarik zincirine kadar farklılıklar gerektiren adeta yepyeni bir gemi demek...

Bu da TF-2000 tasarımına kadar çözülecek şeyler değil... Tabi bunlar hep savunma sanayi felsefesine göre şekillenecek şeyler...

Yani Battlestar hocam ben bu kadar eksiklikler varken uçak gemisinin ön plana atılmasını akıllıca bir stratejik hamle olarak görmüyorum , donanma kurmay heyetinin de "bu kadar eksik varken nerden çıktı bu uçak gemisi" dediklerini düşünüyorum...

Bu yine siyasi bir tartışma başlatmak istemem ama tamamen siyasi show hamlesidir... "Alın biraz da bununla oyalanın" hamlesidir...
50 yıllık hava savunma gemisi yüzdüren ülkenin ilk hamlesi uçak gemisi hamlesi olmamalıdır...

Son SSİK'den de ; "Siyasiler parayı siz veriyorsunuz madem o halde  1 sizin istediğiniz(uçak gemisi) ; 1 bizim dediğimiz (4 İ sınıfı) olsun" kararı çıkmıştır kanımca..
Benim anladığım, donanma komutanları okyanusa uygun gemi istemişler. Hatta, madem TF2000 destroyeri olmuyor, 5000+ ton luk fırkateyn olsun demişler. Ama şimdilik, 4 adet I sınıfına fit olmuşlar.
İleriye dönük olarak; önce 4500-5500 tonluk bir Hava Savunma fırkateyni, sonra TF2000 ve uçak gemisi olacak gibi yeni yapılanma. Dz Kuvvetleri, Uçak gemisine de sıcak bakıyor anladığım kadarıyla. Tabii, uçak gemisinin inşası 2030’ların ortasına kadar kayabilir.

TCG Anadolu için, öyle görünüyor ki; 1 adet I sınıfı, 1 adet VLS’li Gabya, 1 adet Ada Sınıfı ve 1 adet Reis Sınıfı ile koruma sağlanacak.

Kısacası , TCG Anadolu dışında donanma, 2030’a kadar kıyısal savaş ve Akdeniz/Ege ve Karadeniz odaklı olacak.

Yapılmışken keşke AS3600 ya da biraz daha maliyeti artırıp Mini Çafrad'lı 4500 tonluk vs bir ürün yapsaydık. Ada sınıfı İstif Sınıfı Hisar sınıfları çok benzer kabiliyette gemiler artık seviye atlamak gerektiğini düşünüyorum. Evet bu yüzden geminin sevk sistemleri jeneratör sistemleri değişecek ciddi bir tasarım sürecinden geçilmesi lazım lakin buna değecek bir ürün ortaya çıkacak. 16 Vlsli olmasının yanı sıra  gelecekte lazer silahlarına ya da Levent veya Göksur gibi sistemlere yer olmayan güdük bir gemi ortaya çıkacak. Gemi tasarımı 30 yıl ileriye dönük tasarlanır, tasarlanmalı buna göre güç sistemi, geminin denizcilik kabiliyeti, platform taşıma kabiliyeti  olmalı. Bugün envantere alırken 30 sene sonrayı da düşünmeliyiz.

Saar 6 Korvetlerinin tüm kabiliyeti bizimkinden daha fazla ve 1900 tonluk korvetin silah ve elektronik kabiliyeti hem daha fazla hem de tasarımına nazaran çok kompakt yapıda. 25 metre uzun gemi tasarlayıp ram ve 32 vls koyamamak başarısızlık. Fremm ve Belharra sınıflarıyla mücadele edecek bir gemi şart. Ayırca böyle gemiyi yakın sularda yüzdürme durumunda bile İDA taşıyacak şekilde bir tasarımında gözden geçirilmesi lazım. Tüm dünya satürasyon saldırı doktrinini benimsiyor benimseyecek bu şekilde olmamalı.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2674
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #459 : 06 Ocak 2024, 23:59:43 »
İstif sınıflarını yabana atmayalım arkadaşlar. Şu an gemi çok güzel bir yerde. Radar kabiliyeti bakımından s band aesa cenk (400 km) , X band aesa Mar-d (100+km ) ve akr radarlarının desteği ile freem'lerden (Fransızların son aaw versiyonu dışında) iyi durumda gibi duruyor. Tabi fark ettiyseniz radar dedim sensör demedim. Sonar kısmı muallak. Henüz istifte düfas çekili sonar olmaması ve fersah radarıyla performanslarının soru işareti olması halihazırda karina monteli ve captas-4 çekili sonarlı freemlerden geride gösteriyor gemiyi.  Diğer yandan 8 atmaca +8 atmaca kara saldırı destekli b2 ile su üstü muharebede eli kuvvetli fremm'lerden. Smart-L versiyonu ve empar taşıyan horizon sınıflarındanda bir miktar radar menzili bir miktarda vls kabiliyeti olarak eksik olsa da yakın. Tabiki de kimse avrupa gemileri kadar büyük geniş gövdeli gemiler beklemesin istifle karşılaştırınca.

İstif blok 2 konusunda da yapılacak gemi ne kadar iyi ve teferruhatlı olursa tf-2000 o kadar anlamsızlaşır ve gecikir kişisel kanaatindeyim.

İstif Blok 2'nin tasarımı ada sınıfı korvetlerin geleceği konusunda da bize yardımcı olabilir. Bilindiği gibi Adalar Dsh korveti ama sonar ve torpido kabiliyeti olarak istif sınıfı ile aynı veya istif bir tık iyi. İki gemide de henüz düfas çekili sonar yok. En önemlisi de vl-asroc, milas gibi bir anti denizaltı mühimmatı yok.

Bu yüzden bana kalsa ada sınıflarını mlu'da vls ve hava savunma füzesi koymaktansa çekili sonar, rami kaldırıp ön tarafa bir mke ciws, ram yerinede bir arkadaşın tasarımında yaptığı gibi ağırlık merkezinde ciddi sorun yaratmamak şartıyla hangar üzerine 8'li modül midlas atıp 4x4 quadpack hisar ve 4 adet asroc tipi mühimmat ekleyerek tam bir asw canavarına çeviririm.  istif blok 2 içinde sadece 16'lı atmaca yerine 2 adet 4'lü lançeri atıp o kısma 8'li ekstra modül sığdırıp , toplamda 24 vls kabiliyeti ile fazla açılmadan 16x siper +32x hisar-d taşıyıp gayet yeterli sensör ailesi ile devam ederdim.

Ama asfat'ın boşa tasarım yapmayacağı gerçeğini düşününce muhtemel 4 adet as3600 olacak gibi durmaktadır. ancak 64x vls biraz fazla kaçabilir. Bu durumda fransız konseptindeki gibi filo liderini aaw ve asuw ile görevlendirip diğer gemileri genel maksat amaçlı kullanabilirler. keza 32x siper + 64x hisar quadpack + 8x vl kara saldırı füzesi + 4x asroc tipi dsh füzesi taşınabilir.


Bu oranda bir füze yüküne cenk-s/Mar-d ikilisindense çafrad x bant çfr + arkada cenk-s aesa olması daha güzel olur kanaatindeyim. Bu durumda ada sınıfı üzerindeki dsh baskısını kaldırarak ön tarafa ufak ciws arkaya'da arkayada 8'li modül koyup buraya orta menzilli hava savunma ekleyip gemiyi genel maksat harbi gemisi yapabiliriz. 

Savaş Var Denildiğinde Biz;