Biz neden Abd den İha istiyoruz..Silahlı oldugu içinmi ? Buna inanan varmı. Göstermelik olarak belki yerde ölü terörist görürde ona bir füze sallarsa bilmem.Fakat Bu uçaklar K.Irakta iken ne yapıyorsa İncirlikteyken de onu yapmaya devam edecekler.Bence İsrail'in İran'a hava saldırısı düzenleme ihtimalinde Amerika daha ne yapacagına tam olarak karar vermemiş. Bu nedenle her ihtimale karşı kendilerini güvene alıyorlar.Irakta kalmak yerine İncirlikte olmayı daha güvenli görüyorlar.
Benim anlamadığım Çaldıran 2 yıldır depoda dururken. Neden anlık istihbarat için Amerikaya dil döküyor ,İsrail'İn Heronları geri göndermesini bekliyoruz? Bunu anlayan varsa anlatsın .Bu Heronların yaptığı anlık istihbarat işini Çaldıran yapamazmı? Bir Türk firması İha yapmış bir milyon satır kod yazmış bir uçak için. Bırakın o kadar kod yazmayı 1 milyona kadar saymak bile ne kadar zordur. Ama uçak depoda çürüyor.Neden alıp hala kullanmadık? Ve dahası alıp firmaya destek sağlayıp silahlı tipi için firmayı teşvik etmedik? Ciritte var elinde .Neden bunu bir türlü anlamıyorum.Neden...
Gerçi Baykarda anlamamış internet sitelerinden çığlık atıyorlar resmen.Aşağıda yazdıkları yazı var .Son iki pragrafı ekledim linkte yazının devamı var.
http://www.baykarmakina.com/muhtacdegilizancakSonrasında 2010 ocak ayından gerçekleştirilen Savunma Sanayi İcra Kurulu’nda Taktik İHA programını kazanan firmanın KaleBaykar olduğu açıklanmış, 12 adet Taktik İHA alımı için sözleşme görüşmelerine başlanması kararı alınmıştır. O gün bugündür hala sözleşmemiz imzalanmadı. Taktik İHA’larımız 2009 Ekim’den bu yana da hangarda duruyor. Bir yanda icra kurulu kararı var bunu onaylayan Başbakan, Genel Kurmay Başkanı ve Savunma Bakanı bir yandan da 18 aydır uygulanmayışı. Bir yandan da bakıyoruz ki bu ihalede bize karşı kaybeden taraf olan Vestel ödüllendirilmiş 6 adet Taktik İHA siparişi sözleşmesi imzalanmış durumda. Rekabet usulüne dayalı bir ihalede kaybeden tarafla da sözleşme yapılabilirmiş. Sözleşme imzalamak için Cumhuriyet tarihinde ilkleri gerçekleştirerek Sinop’ta uçarak performans kriterlerini sağlamak değilmiş marifet, marifet bürokrasi koridorlarında uçabilmekmiş.
Birçok detayına giremediğim bir sürü aşamanın sonucunda bugüne kadar ortaya koyduğumuz bunca gayret, sonuç ve başarıya rağmen, TAI tarafından 110 Milyon dolar devlet desteği ile yürütülen ve 2004 yılından bu yana yüzlerce mühendisin çalışmasına rağmen henüz düzgün bir şekilde uçuş gerçekleştirememiş, yine Amerika’dan ihraç lisansı ile ithal edilen otomatik iniş kalkış sistemi, ataletsel seyrüsefer sistemine (INS-GPS), aviyonik bilgisayarı vb. en kritik bileşenlerinin hazır alındığı Anka İHA sisteminin lanse edilerek, tamamen özgün bir şekilde geliştirilmiş ve de detayları ile bahsettiğim tam otomatik uçuş performansını tamamlamış ve bütün bunları 5 krş SSM desteği almadan geliştirilmiş Bayraktar Taktik İnsansız Hava Aracı’ndan bahsetmemek, göz ardı etmek olur mu? Bu çalışmaların üstünü çizmek yerine altını çizmemiz gerekmiyor mu?
Sizlere soruyorum…