Gönderen Konu: F-16 Modernizasyonu  (Okunma sayısı 186548 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2782
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1000 : 29 Ekim 2023, 12:30:08 »
Evet MMU'da sorun sadece motor değil ama  %90 sorunumuz motor...

%90 değil. Başka mevzular da var. Radar var, iş gücünü koruyabilmek var, mali kaynak sorunu var, var oğlu var.

Oku atıp yayı saklayanlardan hazzetmem. Sayın DelKu oku attı ama yayı sakladı. Yani öne sürdüğü yargının gerekçesini açıklamadı. Açıklasın, öğrenelim. Neymiş o kapımızı çalan ve duymak istemediğimiz sorunlar?
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2023, 17:41:03 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1350
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1001 : 29 Ekim 2023, 12:44:23 »
Yine her kafadan bir ses çıkmaya başladı. Bilen bildiğini yazsın.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3695
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1002 : 29 Ekim 2023, 13:00:48 »
Yine her kafadan bir ses çıkmaya başladı. Bilen bildiğini yazsın.
Doğru yorum!
TF32K diyorlar. Kaynak yok!
İ Sünnetçi sarfetmiş bir yazısında! Koyun kaynağı buraya!
İki ayrı motor üzerine çalışılıyormuş! Var mı bunun kaynağı?
Kapalı kapılar ardından RR ile yapılan pazarlıklar mı var? Anlatın kaynaklarıyla!
Bizler de duyuyoruz bir çok şeyi! Ama kaynak olmadıkça emin olmadıkça paylaşmıyoruz.
Ha! Bu benim fikrimdir dersiniz; bir mantık yürütürsünüz anlarız! Ama desteksiz yorum ve bilgi paylaşımı yanlış!
Yetkili ağızlardan alınan bilgiler geçerlidir.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 473
  • 49
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1003 : 29 Ekim 2023, 14:19:07 »
Bir şey saklamış değilim, zaten çoğunuz farkındasınız MMUnun en önemli yapı taşlarından biri BEOS ,  daha Aselsan yeni başlayacak tasarımına.
Radar da yok , olgunlaşma sürecinde .
Hepsinin sensör füzyonu ? Daha ürünler ortada yok ki sensör füzyonu sağlansın.
Motorunda da her kafadan bir ses çıkıyor gerçekten. En gerçekçi olan çat çat konuşan Mahmut Akşit hoca dedi zaten 10 yıldan önce motor filan beklemeyin olayın doğasına aykırı diye.
 Adamlar sırf kumanda levyesine ambargo uygulasa bizim işimiz en az bir iki sene daha sarkar, 2028 de uçar diyoruz, evet uçar da uçar sadece.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5066
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1004 : 29 Ekim 2023, 15:56:01 »
Reisin dünkü mitingde söylediklerinden sonra ne ABD'den ne de Avrupa'dan hiçbir şey beklememek lazım artık. Delku arkadaşımızın da yazdığı gibi bu saatten sonra KAAN prototipleri uçar fakat seri üretim yalan oldu anca prototipler uçtuğuyla kalır o kadar. F-16 ve modernizasyon kitlerini konuşmaya gerek bile kalmadı. ABD Kongresi ve Senato'da böyle büyük bir Türk karşıtlığı varken artık beklentiye girmeyelim.
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2023, 16:00:19 Gönderen: fırtına06 »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1005 : 29 Ekim 2023, 16:19:18 »
Bir şey saklamış değilim, zaten çoğunuz farkındasınız MMUnun en önemli yapı taşlarından biri BEOS ,  daha Aselsan yeni başlayacak tasarımına.
Radar da yok , olgunlaşma sürecinde .
Hepsinin sensör füzyonu ? Daha ürünler ortada yok ki sensör füzyonu sağlansın.
Motorunda da her kafadan bir ses çıkıyor gerçekten. En gerçekçi olan çat çat konuşan Mahmut Akşit hoca dedi zaten 10 yıldan önce motor filan beklemeyin olayın doğasına aykırı diye.
 Adamlar sırf kumanda levyesine ambargo uygulasa bizim işimiz en az bir iki sene daha sarkar, 2028 de uçar diyoruz, evet uçar da uçar sadece.

radar çok sıkıntı değil. sensör füzyonu dediğin zaten aselsanın yıllardır uğraştığı şey yazılımıydı donanımıydı beceremeyeceği bir aksaklık göremiyorum.mahmut hoca motor 10 yıl içinde anca çıkar demesinin üzerinden 4 yıl geçti.şu an kaanın  motor tasarımı bitti  parçaları kesiliyor.4 ay içinde parçalar bir araya getirilecek.
sürekli ağzınızda o olmaz bu olmaz şunu yapamıyoruz on yıl var yüz yıl var lafları.yahu dilinizin ardındakini paylaşında rahatlayın.temel hoca motor konusunda ısrarla 2028 demiyor.şu anki tasarım 35000 lb değil ve zamanla yapılacak geliştirmelerle 35000 lb ye çıkacak.daha sonra bu motor üzerinden ayarlanabilir by passlı bir motor geliştirilecek.olay bu kadar basit. ama biz uçağımızı uçuracak motoru 2028 e kadar göreceğiz.röpörtajları dikkatli dinleyenler hem ibrahim beyin hem temel beyin hemde mahmut beyin sözlerinden istenilen sonucu çıkarabilirler.
ama bu forumda o kadar pesimist var ki.yapamazcıyızlar beceremezciyizler, öldük bittikçiler. o kadar olumsuz insanlar yorum yapıyor ki mühendislerimizin alın terine mesaisine hakaret resmen. yahu bizim insanımızın batının adamından fazlası var eksiği yok. heleki abd li cro magnonlardan fersah fersah ileri ve gelişmiş zekaya sahipler.yani azıcık inanç ve güven şu kafa yapınızı değiştirecektir.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1006 : 29 Ekim 2023, 16:22:24 »
abd bae nin isteği ve bolca parasıyla f 110 motorunun blisk yapısını değiştirerek ekstra 3000 lb motor gücü elde etti. biz niye yapamayalım.kuru itkisi 24000 lb lik motora hazır olun diyorum isteyen inanır istemeyen inanmaz. ama çıkınca demiştim diye yüzünüze vuracağım haberiniz olsun

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1007 : 29 Ekim 2023, 16:26:47 »
ama bu forumda o kadar pesimist var ki.yapamazcıyızlar beceremezciyizler, öldük bittikçiler. o kadar olumsuz insanlar yorum yapıyor ki mühendislerimizin alın terine mesaisine hakaret resmen. yahu bizim insanımızın batının adamından fazlası var eksiği yok. heleki abd li cro magnonlardan fersah fersah ileri ve gelişmiş zekaya sahipler.yani azıcık inanç ve güven şu kafa yapınızı değiştirecektir.
+1 beğeniyi verdim, ayrıca da ellerinizden öpüyorum.

Hiç bir zaman manda altına girmedik diye övünüyoruz ama esas manda dimağlarda, akıllarda.
Sömürgeci o saatten sonra fiilen manda himaye etse ne olur, etmese ne olur...



Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 288
  • 73
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1008 : 29 Ekim 2023, 16:29:18 »
Reisin dünkü mitingde söylediklerinden sonra ne ABD'den ne de Avrupa'dan hiçbir şey beklememek lazım artık. Delku arkadaşımızın da yazdığı gibi bu saatten sonra KAAN prototipleri uçar fakat seri üretim yalan oldu anca prototipler uçtuğuyla kalır o kadar. F-16 ve modernizasyon kitlerini konuşmaya gerek bile kalmadı. ABD Kongresi ve Senato'da böyle büyük bir Türk karşıtlığı varken artık beklentiye girmeyelim.

Biz 1000 yıldır bu topraklardayız. Onlardan önce de vardık, inşallah onlardan sonra da var olacağız.

1974 Kıbrıs Barış Harekâtı sonrasında ABD'den ambargo yedik. İyi ki de yedik. Bu tokatla kendimize geldik.

1974 ambargosu sonrasında Türk Kara Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı (bugünkü TUSAŞ ve diğer vakıf şirketlerinin sahibi olan TSKGV vakfı), ASELSAN (1975), İŞBİR (1978), ASPİLSAN (1981) ve HAVELSAN (1982) kuruldu. 1988 yılında da roket ve füze tasarımı, geliştirilmesi ve üretimi amacıyla ROKETSAN kuruldu.

Bugün birkaç platform hariç neredeyse tüm ihtiyaçlarımızı karşılayabiliyoruz.

Turboşaft motoru ve turboprop motorunu üretmeyi başardık. Bugün sadece turbofan motorunu üretmek üzere çaba harcıyoruz. Füze motorlarını zaten Roketsan üretiyor.

Emin olun, inşallah o KAAN'da en kısa sürede kendi motorlarımızla uçacak. Sadece zaman meselesi... Biraz sabır...

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 412
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1009 : 29 Ekim 2023, 16:45:58 »

"üretim yalan oldu "

enseyi o kadar karartmayın, 2034'e kadar  su akar yatağını bulur.
TRM üç yıldır motor üzerinde çalışıyor zaten,  üç yıl fena bir zaman değil;  yani  bu gün çıkılmış bir yol değil bu.
taa 2021'de apu ve atss sözleşmesi yapılmış.
 aradan geçen iki yılda  motorun diğer kısımlarıyla da ilgili  birçok şey netleşmiştir,   bir savrulma olduğunu sanmıyorum ben.

tek  bir motor şirketi yok zaten.
 bir firma çıkıp kendi fikirlerini,  diğeri çıkıp kendi fikirlerini  anlatıyor,  biz sanıyoruz ki  kafalar karışık;  ama bu işin patronu  olan firma  pek medyatik değil.

---
  2021'de apu ve atss alt sistemlerine resmen başlanmış,  yani fiilen başlangıcı bu apu sözleşmesi kabul edersek  ayakları yere basan bir tasarımın  7  yıl sonra ilk uçağa entegrasyonu  çok büyük hayal değil;  ama işte  dün de söyledim,  konu  prototip değil,  uçağa takmak da değil,  ilk uçuş da değil.  asıl ilgilenilmesi gereken tarih seri üretime girme tarihidir.
yanlış hatırlamıyorsam  yetkililer 2028  ile ilgili  seri üretim  demiyor,  iki uçağa takılacağından bahsediliyor.
eğer ciddiye alınıyorsa 8 yılda uçağa takarsın motoru,  imkansız iş değil.

---
ha,   yine de bir köşede milli fırlatma koltuğu teknoloji kazanım projesini  başlatmakta yarar olabilir.
onu da  mümkünse  sanlar dışında bir firmayla ve hatta  belki dost ve kardeş ülkeleri  bu işlere itekleyerek yapmak gerekir.
sanlar dışında diyorum;  çünkü orada iş birikmiş durumda,  çok yüklenmemek gerek.