Yalnız Sayın Yaşar GE'nin bize motor satmak istemesinin hiçbir anlamı yok. Lockheed Martin bize F-16 satmak istemiyor mu ya da MTU bize 883 Altay motoru satmak istiyor ama satamıyor.
Yani bu işi kapitalist mantığındaki şirketler üzerinden okumak yanlış olur. Adamlar Nato ortağı,Nato'nun ikinci ordusu hikayelerini takmıyor. Geçen de yazdım Batı'yı siyaseten zorlayacak hamleler yapmak lazım...
Madem iş Vietnama,Slovakya'ya bile F-16 satıp bize satmayacak seviyeye geldi " restine rest ulan" politikası lazım...
Ama bizim mevcut siyasilerden o kapasite yok...
Adamları siyaseten ikna etmek lazım. Bu iş para ile olsaydı Araplardaki,Cinlilerdeki para kimsede yok...
RR firması, MTU Engines’in sahibi. Ama üretim tesisleri Almanya sınırları içerisinde olduğundan, Alman kanunları geçerlidir. Onun için Almanya Türkiye’ye MTU tank motorunu sattırmıyor.
TEİ’nin ortağı GE olsa da bu tesis TC sınırları içerisinde ve TC kanunlarıyla bağımlıdır. GE’nin İngiltere, İtalya, Macaristan, Katar, Singapur gibi merkezlerde üretim tesisleri var. ABD’de parça üretimi yapmadan bir motoru üretebilir TEİ tesislerinde.
Yalnız F110 gibi stratejik bir varlığın iplerinin bir ucu da ABD yönetiminde olabilir. Öyleyse bize satışında da yönetimin söz sahibi olma olasılığı vardır. Bu durumda da kongreden geçecek demektir ki bu da boşa kürek çekmek demektir.
Yalnız bu son Menendez olayı gibi oluşumların arkasında büyük üreticiler de olabilir. Lockheed Martin ve GE bize milyarlarca dolarlık silah, uçak ve motor satacak. Sikorsky 109 +109 adet Blackhawk satışı planlıyordu. (Hatta uzun vadede tüm civar ülkelere 600 kadar helikopter üretimi ve satışı düşünülüyordu) Eğer lisans anlaşması yenilenmezse 38 adet helikopterin ötesine geçemeyecek proje. Bu Menendez cinsi mahluklar adamların işlerine takoz oluyorlardı. Bunların elimine edilmesi ile ortam tekrar satışa ve büyük işe (big business) açık hale geliyor demektir.