F-22 RAPTORF-22 Teslimatları Durduruldu Uçuş yasağı Lockheed Martin’i de vurdu: ABD Hava Kuvvetlerine teslim edilmesi gereken son F-22 Raptor’ların teslimatı da F-22′lere uçuş yasağı getirilmesi sonrasında durduruldu.
ABD Hava Kuvvetleri’ne teslim edilecek F-22′ler, kimisi hazır, kimisi ise astarıyla olmak üzere ABD ordusu’na teslim edilmeyi bekliyorlar. Daha önce “F-22′ler yerde” (
http://www.savunmasanayi.net/f-22ler-yerde/f-22ler-yerde/) haberi ile duyurduğumuz uçuş yasağı, F-22 teslimatlarına da ket vurdu.
Uçağın üreticisi Lockheed Martin, Marietta, Ga’daki tesislerinde üretime devam etmesine rağmen, üretime bitmiş uçakların teslimatını yapamıyor. F-22′ler için hala süren uçuş yasağı, uçağın normal prosedürle teslimatını, yani Amerikan Savunma Sözleşmeleri Yürütme Kurumu (DCMA) test pilotlarınca kabul uçuşu yapılarak teslim alınmasını engelliyor. Ayrıca Lockheed Martin tarafından bitirilen, ancak boyası atılmadan önce teste çıkarılacak olan uçaklar da aynı yasak sebebiyle test edilemiyorlar.
Teknik olarak 6 uçak tamamlanmış ve 4′ü teslim edilmiş olmasına rağmen vizeyi alamadı: Bunlardan ikisi (4182 ve 4183) Lockheed Martin tarafından da uçurulamadığı için, radara yakalanmama özelliği sağlayan boyası da atılmamış halde, astarıyla duruyor. Diğer dördü ise son halini aldı, ancak kabul testini bekliyor. Hava Kuvvetleri F-22′lerin uçmasına izin verdiğinde uçaklar Virginia’daki Langley Hava Kuvvetleri Üssü’ne uçacaklar.
4182 ve sonraki uçaklar her hangi bir test uçuşu yapmadığından uçakların son görünmezlik kaplamalarını yapılmıyor. Kaplamalar sadece son uçuş testleri yapıldıktan sonra uygulanıyor. Görünmezlik kaplamaları uygulanmadan önce uçaklar sadece astar kaplamayla uçuyor.
Uçuş yasağının sebebi: Oksijen jeneratör Sistemi
Honeywell yapımı Oksijen Jeneratör Sistemi’nde (OBOGS) bilinmeyen bir arızanın çıkmasının ardından F-22 Raptor’lar 3 Mayıs’tan beri uçamıyorlar.
Hava Muharebe Komutanlığı (ACC) Komutanı General William M. Fraser, Oksijen Jeneratör Sistemi’nde ortaya çıkan sorunun ardından geçici uçuş yasağını başlattı ve e sınıfı güvenlik soruşturmasını kendisi yürütüyor. Soruşturma ocak ayında başlamıştı ve aynı oksijen jenaratör sistemini içeren A-10, F-15E, F-16, F-22, F-35 ve T-6 uçaklarını da ilgilendiriyor. Ancak bunlardan sadece F-22′ye yasak geldi. Uçuş yasağı tüm F-22 mürettebatını kapsıyor ancak Edwards AFB, California’daki test pilotları bu yasaktan muaflar. Üste ne tür testlerin yapıldığı söylenmiyor.
Uçuş yasağı, F-22 pilotlarının operasyonel hazırlık oranlarını düşürüyor. Amerikan Hava Kuvvetleri şimdilik bu sorunu simulatörlerle halletse de yetkililer bu durumla ilgili olarak simulatörlerin yüksek-G manevralı, gerçek görüşlü, anlık kararlar gerektiren dinamik bir ortam sağlayamaması sebebiyle gerçek uçuşun yerini tutamayacağını belirtiyorlar.
Uçuş yasağı Lockheed Martin’i de vurdu: ABD Hava Kuvvetlerine teslim edilmesi gereken son F-22 Raptor’ların teslimatı da F-22′lere uçuş yasağı getirilmesi sonrasında durduruldu.
ABD Hava Kuvvetleri’ne teslim edilecek F-22′ler, kimisi hazır, kimisi ise astarıyla olmak üzere ABD ordusu’na teslim edilmeyi bekliyorlar. Daha önce “F-22′ler yerde” (
http://www.savunmasanayi.net/f-22ler-yerde/f-22ler-yerde/) haberi ile duyurduğumuz uçuş yasağı, F-22 teslimatlarına da ket vurdu.
Uçağın üreticisi Lockheed Martin, Marietta, Ga’daki tesislerinde üretime devam etmesine rağmen, üretime bitmiş uçakların teslimatını yapamıyor. F-22′ler için hala süren uçuş yasağı, uçağın normal prosedürle teslimatını, yani Amerikan Savunma Sözleşmeleri Yürütme Kurumu (DCMA) test pilotlarınca kabul uçuşu yapılarak teslim alınmasını engelliyor. Ayrıca Lockheed Martin tarafından bitirilen, ancak boyası atılmadan önce teste çıkarılacak olan uçaklar da aynı yasak sebebiyle test edilemiyorlar.
Teknik olarak 6 uçak tamamlanmış ve 4′ü teslim edilmiş olmasına rağmen vizeyi alamadı: Bunlardan ikisi (4182 ve 4183) Lockheed Martin tarafından da uçurulamadığı için, radara yakalanmama özelliği sağlayan boyası da atılmamış halde, astarıyla duruyor. Diğer dördü ise son halini aldı, ancak kabul testini bekliyor. Hava Kuvvetleri F-22′lerin uçmasına izin verdiğinde uçaklar Virginia’daki Langley Hava Kuvvetleri Üssü’ne uçacaklar.
4182 ve sonraki uçaklar her hangi bir test uçuşu yapmadığından uçakların son görünmezlik kaplamalarını yapılmıyor. Kaplamalar sadece son uçuş testleri yapıldıktan sonra uygulanıyor. Görünmezlik kaplamaları uygulanmadan önce uçaklar sadece astar kaplamayla uçuyor.
Uçuş yasağının sebebi: Oksijen jeneratör Sistemi
Honeywell yapımı Oksijen Jeneratör Sistemi’nde (OBOGS) bilinmeyen bir arızanın çıkmasının ardından F-22 Raptor’lar 3 Mayıs’tan beri uçamıyorlar.
Hava Muharebe Komutanlığı (ACC) Komutanı General William M. Fraser, Oksijen Jeneratör Sistemi’nde ortaya çıkan sorunun ardından geçici uçuş yasağını başlattı ve e sınıfı güvenlik soruşturmasını kendisi yürütüyor. Soruşturma ocak ayında başlamıştı ve aynı oksijen jenaratör sistemini içeren A-10, F-15E, F-16, F-22, F-35 ve T-6 uçaklarını da ilgilendiriyor. Ancak bunlardan sadece F-22′ye yasak geldi. Uçuş yasağı tüm F-22 mürettebatını kapsıyor ancak Edwards AFB, California’daki test pilotları bu yasaktan muaflar. Üste ne tür testlerin yapıldığı söylenmiyor.
Uçuş yasağı, F-22 pilotlarının operasyonel hazırlık oranlarını düşürüyor. Amerikan Hava Kuvvetleri şimdilik bu sorunu simulatörlerle halletse de yetkililer bu durumla ilgili olarak simulatörlerin yüksek-G manevralı, gerçek görüşlü, anlık kararlar gerektiren dinamik bir ortam sağlayamaması sebebiyle gerçek uçuşun yerini tutamayacağını belirtiyorlar.
Uçuş yasağı Lockheed Martin’i de vurdu: ABD Hava Kuvvetlerine teslim edilmesi gereken son F-22 Raptor’ların teslimatı da F-22′lere uçuş yasağı getirilmesi sonrasında durduruldu.
ABD Hava Kuvvetleri’ne teslim edilecek F-22′ler, kimisi hazır, kimisi ise astarıyla olmak üzere ABD ordusu’na teslim edilmeyi bekliyorlar. Daha önce “F-22′ler yerde” (
http://www.savunmasanayi.net/f-22ler-yerde/f-22ler-yerde/) haberi ile duyurduğumuz uçuş yasağı, F-22 teslimatlarına da ket vurdu.
Uçağın üreticisi Lockheed Martin, Marietta, Ga’daki tesislerinde üretime devam etmesine rağmen, üretime bitmiş uçakların teslimatını yapamıyor. F-22′ler için hala süren uçuş yasağı, uçağın normal prosedürle teslimatını, yani Amerikan Savunma Sözleşmeleri Yürütme Kurumu (DCMA) test pilotlarınca kabul uçuşu yapılarak teslim alınmasını engelliyor. Ayrıca Lockheed Martin tarafından bitirilen, ancak boyası atılmadan önce teste çıkarılacak olan uçaklar da aynı yasak sebebiyle test edilemiyorlar.
Teknik olarak 6 uçak tamamlanmış ve 4′ü teslim edilmiş olmasına rağmen vizeyi alamadı: Bunlardan ikisi (4182 ve 4183) Lockheed Martin tarafından da uçurulamadığı için, radara yakalanmama özelliği sağlayan boyası da atılmamış halde, astarıyla duruyor. Diğer dördü ise son halini aldı, ancak kabul testini bekliyor. Hava Kuvvetleri F-22′lerin uçmasına izin verdiğinde uçaklar Virginia’daki Langley Hava Kuvvetleri Üssü’ne uçacaklar.
4182 ve sonraki uçaklar her hangi bir test uçuşu yapmadığından uçakların son görünmezlik kaplamalarını yapılmıyor. Kaplamalar sadece son uçuş testleri yapıldıktan sonra uygulanıyor. Görünmezlik kaplamaları uygulanmadan önce uçaklar sadece astar kaplamayla uçuyor.
Uçuş yasağının sebebi: Oksijen jeneratör Sistemi
Honeywell yapımı Oksijen Jeneratör Sistemi’nde (OBOGS) bilinmeyen bir arızanın çıkmasının ardından F-22 Raptor’lar 3 Mayıs’tan beri uçamıyorlar.
Hava Muharebe Komutanlığı (ACC) Komutanı General William M. Fraser, Oksijen Jeneratör Sistemi’nde ortaya çıkan sorunun ardından geçici uçuş yasağını başlattı ve e sınıfı güvenlik soruşturmasını kendisi yürütüyor. Soruşturma ocak ayında başlamıştı ve aynı oksijen jenaratör sistemini içeren A-10, F-15E, F-16, F-22, F-35 ve T-6 uçaklarını da ilgilendiriyor. Ancak bunlardan sadece F-22′ye yasak geldi. Uçuş yasağı tüm F-22 mürettebatını kapsıyor ancak Edwards AFB, California’daki test pilotları bu yasaktan muaflar. Üste ne tür testlerin yapıldığı söylenmiyor.
Uçuş yasağı, F-22 pilotlarının operasyonel hazırlık oranlarını düşürüyor. Amerikan Hava Kuvvetleri şimdilik bu sorunu simulatörlerle halletse de yetkililer bu durumla ilgili olarak simulatörlerin yüksek-G manevralı, gerçek görüşlü, anlık kararlar gerektiren dinamik bir ortam sağlayamaması sebebiyle gerçek uçuşun yerini tutamayacağını belirtiyorlar.
Uçuş yasağı Lockheed Martin’i de vurdu: ABD Hava Kuvvetlerine teslim edilmesi gereken son F-22 Raptor’ların teslimatı da F-22′lere uçuş yasağı getirilmesi sonrasında durduruldu.
ABD Hava Kuvvetleri’ne teslim edilecek F-22′ler, kimisi hazır, kimisi ise astarıyla olmak üzere ABD ordusu’na teslim edilmeyi bekliyorlar. Daha önce “F-22′ler yerde” (
http://www.savunmasanayi.net/f-22ler-yerde/f-22ler-yerde/) haberi ile duyurduğumuz uçuş yasağı, F-22 teslimatlarına da ket vurdu.
Uçağın üreticisi Lockheed Martin, Marietta, Ga’daki tesislerinde üretime devam etmesine rağmen, üretime bitmiş uçakların teslimatını yapamıyor. F-22′ler için hala süren uçuş yasağı, uçağın normal prosedürle teslimatını, yani Amerikan Savunma Sözleşmeleri Yürütme Kurumu (DCMA) test pilotlarınca kabul uçuşu yapılarak teslim alınmasını engelliyor. Ayrıca Lockheed Martin tarafından bitirilen, ancak boyası atılmadan önce teste çıkarılacak olan uçaklar da aynı yasak sebebiyle test edilemiyorlar.
Teknik olarak 6 uçak tamamlanmış ve 4′ü teslim edilmiş olmasına rağmen vizeyi alamadı: Bunlardan ikisi (4182 ve 4183) Lockheed Martin tarafından da uçurulamadığı için, radara yakalanmama özelliği sağlayan boyası da atılmamış halde, astarıyla duruyor. Diğer dördü ise son halini aldı, ancak kabul testini bekliyor. Hava Kuvvetleri F-22′lerin uçmasına izin verdiğinde uçaklar Virginia’daki Langley Hava Kuvvetleri Üssü’ne uçacaklar.
4182 ve sonraki uçaklar her hangi bir test uçuşu yapmadığından uçakların son görünmezlik kaplamalarını yapılmıyor. Kaplamalar sadece son uçuş testleri yapıldıktan sonra uygulanıyor. Görünmezlik kaplamaları uygulanmadan önce uçaklar sadece astar kaplamayla uçuyor.
Uçuş yasağının sebebi: Oksijen jeneratör Sistemi
Honeywell yapımı Oksijen Jeneratör Sistemi’nde (OBOGS) bilinmeyen bir arızanın çıkmasının ardından F-22 Raptor’lar 3 Mayıs’tan beri uçamıyorlar.
Hava Muharebe Komutanlığı (ACC) Komutanı General William M. Fraser, Oksijen Jeneratör Sistemi’nde ortaya çıkan sorunun ardından geçici uçuş yasağını başlattı ve e sınıfı güvenlik soruşturmasını kendisi yürütüyor. Soruşturma ocak ayında başlamıştı ve aynı oksijen jenaratör sistemini içeren A-10, F-15E, F-16, F-22, F-35 ve T-6 uçaklarını da ilgilendiriyor. Ancak bunlardan sadece F-22′ye yasak geldi. Uçuş yasağı tüm F-22 mürettebatını kapsıyor ancak Edwards AFB, California’daki test pilotları bu yasaktan muaflar. Üste ne tür testlerin yapıldığı söylenmiyor.
Uçuş yasağı, F-22 pilotlarının operasyonel hazırlık oranlarını düşürüyor. Amerikan Hava Kuvvetleri şimdilik bu sorunu simulatörlerle halletse de yetkililer bu durumla ilgili olarak simulatörlerin yüksek-G manevralı, gerçek görüşlü, anlık kararlar gerektiren dinamik bir ortam sağlayamaması sebebiyle gerçek uçuşun yerini tutamayacağını belirtiyorlar.
http://www.savunmasanayi.net/f-22-teslimatlari-durduruldu/f-22-teslimatlari-durduruldu/