Sn Merzifonlu bence çok haklı. Eğer ciddi bir ilerleme kaydedilseydi 50 kez haberi yapılırdı. Tesiste fotoğraflar çekilir. O konuya bakan müdürün ropörtajı olurdu. Düşünün TEİ İzmir Teknofestte tanıtım için elindeki prototipi getirdi. Belkide tek prototip. Bide ne olursa olsun lisans da olsa , TEİ üretme kabiliyetine sahip de olsa ciddi altyapı ,mühendislik ve yönetimsel bir çalışma yapılması lazım. Bizimkiler savaşı tahmin haliyle savaşı düşünmedikleri için ağır kanlı olmuş olabilirler.
Black Sea Shield çok çok daha önce bunu beyan etmişti ve harekete geçmişti. Baykar grubu da çok hızlı ve insiyatif alan bir grup aslında, neden olmadı bilmiyorum. Onlardan bir şey de çıkmadıysa bu iş olmamıştır.
Benim asıl üzüldüğüm bu helikopter motorları değildi. Yarın çok çok muhtemel olacak olan belki de olan deniz motorlarıydı. Zorya’nın motorları ciddi pazarı olan motorlardı ve yeni nesil motor geliştirmeyi hedefliyordu. TEİ ile savaş olmasa ciddi adımlar atılabilirdi. Yazık oldu. Özellikle hatırladığım kadarıyla UGT 25000 adı altında gelecek projeleri vardı. Motoru yanlış hatırlıyor olabilirim ama gerçekten önemli kabiliyete sahip ve denizcilik motoru geçmişi olan bir şirket. Sadece motor değil motor kontrol üniteleri tecrübesi olan da bir yapı. Biz motor motor diyoruz ama aktarma ve bu tip alt sistemlerde önemli. Alp havacılığı buraya şimdiden yönlendirebiliriz. Mekanik alanda kısmında.
Aksa gibi jeneratör markalarımız var bunlar ile şimdiden başlarsak yerlileştirebiliriz bu alanları. Ama doğru zaman olan şimdiden başlar isek.