Türkiye - ABD İlişkileri

Başlatan SKYWOLF, 02 Aralık 2012, 11:59:09

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yani ground stratejiyi değiştireceksin diyorsun sn.putty

O zaman benim dediğime geliyorsun sağlam piyade ve zırhlı birlik harekatı, yıldırım harbi doktrini vesaire vesaire diye gider

Yada o ülkenini sanayisini vurmakla kalmıyacaksın öyle bir abluka altına alacaksın ki dışardan yardım alamayacak

Rusya bunu beceremedi Karadeniz'de donanması mahfoldu, Romanya ve Polonya devletleri korkmadı ki yardımlar burdan geldi

Yada bu sınırları kapattıramadı Rusya ..


Direk Kiev'e girmek isteyince çöktüler

Biz Yunan ile harp edersek bize en büyük ders Rusya ile Ukrayna savaşıdır. Mesajı Paylaş

#1841
Alıntı yapılan: Denizci16 - 19 Mayıs 2025, 22:03:55Bizimde gökdoğan'ın gelişmiş versiyonunu aim120 C8 den kopyalayıp aesa arayıcı başlık olanı üretmemiz lazım..

Yani 180 km menzilli olan c8 versiyonunu aesa başlık ile donatıp üretmemiz lazım.....

Umarım c8'leri tersine mühendislik için almışızdır.


Benim shaded tipi veya harop tipi drone'lar için önerim ke veya anka3 gibi platformlara takılabilen sungur tarzı manpads mühimmatları

Koruyan alanada;korkut,göker, gürz,phalanx gibi namlulu sistemler yani daha basit haliyle paralanabilir mühimmatlar ile 20 mm tungsten mühimmatları

AIM-120C-8 eski modellerine göre en büyük artısı menzili arttırılması ve elektronik harp savaşına karşı daha dayanıklı olması.
Ancak hala eski radarı var anten tipi ve katı yakıtı C7 modeline göre fazla olsa bile tek modlu motor kullanıyor. Yakıtı 7-8 saniye sonra biter ve kinetik enerjisi ile uçmaya devam eder. 180km menzili olması  hava yoğunluğu az olan yüksek irtifadan atılıyor ve 10-12km irtifada uçan hantal tanker tipi uçaklar için geçerlidir. Kısa sürede yakıtı biter, yakıtı bitmiş motorun verdiği itki ile hedefe doğru uçar. Jet uçağı geri döner, kaçar, havanın yoğun olduğu alçak irtifaya indiğinde peşinden takip eden yakıtı bitmiş füzenin hızı azalır, sürtünmeden dolayı kinetik enerjisi tükenir. 

R-37M, PL-15 faz dizinli radarı var ucunda ve dual mode(çift modlu) motoru var.Bu tip motorlar atıldığında 7-8 saniye çalışır, füze  hedefe doğru uçmaya devam eder sonra radarı hedefe kitlendiğinde motor yine çalışır. Bu şekilde hedefi imha etme oranı yüksektir, elektronik harp savaşına dayanıklı. R-37M 200 küsür menzilden hedefi vurmasının özelliği motorun dual mode olmasıdır.

ABD onun için dual mode motorlu AİM-260 geliştiriyor. AMRAAM ile Rus veya Çin jetlerine karşı mücadele etmesi zor. ABD'nin 5.nesil jeti 4.nesile karşı AMRAAM ile üstünlük kurabilir ama en baba F-16 veya F-15 modeli olsun Çin veya Rus jetlerine karşı uzun menzilde mücadele etmesi zor.

Türkiye, Ukrayna-Rus ve Pakistan-Hindistan savaşını takip etmiş, AİM-120C7 ile bu iş olmaz demiş olabilir... Mesajı Paylaş

Zaten düz uçuşu 180 km ,manevra yapan hedefi bu uzaklıktan vuramaz sn.marmara haklısınız Mesajı Paylaş

#1843
Alıntı yapılan: Denizci16 - 19 Mayıs 2025, 23:22:49Zaten düz uçuşu 180 km ,manevra yapan hedefi bu uzaklıktan vuramaz sn.marmara haklısınız

Yanlış hatırlamıyorsam AİM-120C8 C7 modeline göre 10-12sm uzun, kısacası yakıtı arttırılmıştır.
Sıfırdan yeni füze geliştirmedikçe AMRAAM'ın limitini zorlaaya gerek yok. Daha büyük boyuta sahip, yakıtı fazla, radarı faz dizinlİ ve çapı daha büyük olması lazım. İnce silindir gövdeli AMRAAM'ın maksimum suyunu sıktılar ve C8 ortaya çıktı. Sonunda yeter bu kadarı deyip AIM-260 geçiş yapacaklar, deniz kuvvetlerine de AIM-174B(SM-6) verdiler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 19 Mayıs 2025, 23:10:06R-37M, PL-15 faz dizinli radarı var ucunda ve dual mode(çift modlu) motoru var.Bu tip motorlar atıldığında 7-8 saniye çalışır, füze  hedefe doğru uçmaya devam eder sonra radarı hedefe kitlendiğinde motor yine çalışır. Bu şekilde hedefi imha etme oranı yüksektir, elektronik harp savaşına dayanıklı. R-37M 200 küsür menzilden hedefi vurmasının özelliği motorun dual mode olmasıdır.

R-37M'de ne faz dizinli arayıcı başlık var ne de dual pulse motor.O menzillere gitmesini sağlayan şey çok büyük ağır bir füze olması, büyük hava araçlarına karşı yapılmış.

Burada iyi örnek PL-15, R-37M filan değil.

Alıntı yapılan: marmara - 19 Mayıs 2025, 23:32:35
Alıntı yapılan: Denizci16 - 19 Mayıs 2025, 23:22:49Zaten düz uçuşu 180 km ,manevra yapan hedefi bu uzaklıktan vuramaz sn.marmara haklısınız

Yanlış hatırlamıyorsam AİM-120C8 C7 modeline göre 10-12sm uzun, kısacası yakıtı arttırılmıştır.
Sıfırdan yeni füze geliştirmedikçe AMRAAM'ın limitini zorlaaya gerek yok. Daha büyük boyuta sahip, yakıtı fazla, radarı faz dizinlİ ve çapı daha büyük olması lazım. İnce silindir gövdeli AMRAAM'ın maksimum suyunu sıktılar ve C8 ortaya çıktı. Sonunda yeter bu kadarı deyip AIM-260 geçiş yapacaklar, deniz kuvvetlerine de AIM-174B(SM-6) verdiler.

Hayır AMRAAM füzelerinin boyutları tamamen aynı...B'den C5'e geçilirken güdüm kısmı küçültüldü motoru büyütülmüş, kanat yapısı değiştirildi.

Sonrasında çıkan C7, C8(D)..vb'de ne boyutları ne de motorunda herhangi bir değişim yapılmadı.Menzil artırımı uçuş profili, güdüm,datalink, GPS ve diğer yazılımsal iyileştirmeler üzerinden yapıldı.
Mesajı Paylaş

#1845
Alıntı yapılan: chngr - Bugün, 00:53:32R-37M'de ne faz dizinli arayıcı başlık var ne de dual pulse motor.O menzillere gitmesini sağlayan şey çok büyük ağır bir füze olması, büyük hava araçlarına karşı yapılmış.

Burada iyi örnek PL-15, R-37M filan değil.

Bilmeden niye sallıyorsunuz?
R-37M çift modlu motor kullanıyor, adam cevap vermeden önce araştırır. Öylesine kafadan sallayarak hemen konuya dalmaz. Ayrıca hiç de büyük hedefleri vurmak için değil, manevra kabiliyeti yüksek hedefleri vurmak için geliştirilmiştir. Ukrayna savaşında tüm Rus jetleri R-37M taşıyor ve MiG-29 213km uzaktan vurmuştur. Ukrayna'nın AWACS, havadan yakıt ikmali yapan tanker vs gibi uçakları yok. Ukrayna F-16 etkisiz olmasının ana sebeplerinden birisi de bu füzenin menzilinden dolayı.

Sovyetler MiG-31 için özel gelitiren uzun menzilli hava-hava füzesi K-37 ve sonradan 90'larda K-37M modeli ortaya çıktığında aktif güdümlü AMRAAM gibi anten tipi radarı vardı. K-37 batının jetlerine ve seyir füzelerine karşı geliştirilen uzun menzilli havadan atılan füzedir. Boyutu biraz kısaltılmış, farklı katı yakıt kullanan R-37M 2014'de hizmete girdiğinde faz dizinli radar monte edilmiştir.  Sovyetler havadan atılan hava-hava füzesine 40 sene önce çift modlu motor taktılar, hala haberiniz mi yok? Bu füzeyi kimseye satmadılar.

Alıntı yapılan: chngr - Bugün, 00:53:32Hayır AMRAAM füzelerinin boyutları tamamen aynı...B'den C5'e geçilirken güdüm kısmı küçültüldü motoru büyütülmüş, kanat yapısı değiştirildi.

Sonrasında çıkan C7, C8(D)..vb'de ne boyutları ne de motorunda herhangi bir değişim yapılmadı.Menzil artırımı uçuş profili, güdüm,datalink, GPS ve diğer yazılımsal iyileştirmeler üzerinden yapıldı.


Uçuş profili, güdüm, yazılımsal vs ile menzili bu kadar uzatamazsın. Fizik kuralları gereği yakıtı arttırılır ve menzili uzatılır. Bu tip füzelerin menzili uzatmanın en etkin yolu boyutu büyütülerek yakıt arttırılmasıdır. Mesajı Paylaş

Belki sn.cihangir c8 için güdüm, elektronikler,çipler,kartlar ve patlayıcı gibi bölümleri küçülterek ve bunun yerine daha fazla yakıt ekleyerek bu değerlere ulaşıldı demek istemiştir ve bunlara ek olarak aynı değerde daha uzun yanabilen katı yakıt koymuş olabilirler .....füzenin boyutunu arttırmadan öncelikle bunlara dokunulabilir

Bende sizin gibi R37 yi modern bir füze olarak biliyorum sn.marmara Mesajı Paylaş

#1847
Faz dizin radarlar ile AESA radarlar karıştırılmamalı. PESA radarlarda faz dizin radardır. Bizim F16 larda faz dizin radar, neredeyse % 100 Gökdoğan da faz dizin radar, atmaca füzesi de faz dizin radar. AESA ve PESA ikiside faz dizin radardır. Benim tahminimce özellikle Atmaca ile biz AESA tarayıcıya da çalışıyoruzdur kesin. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1848
Alıntı yapılan: marmara - Bugün, 01:39:00
Alıntı yapılan: chngr - Bugün, 00:53:32R-37M'de ne faz dizinli arayıcı başlık var ne de dual pulse motor.O menzillere gitmesini sağlayan şey çok büyük ağır bir füze olması, büyük hava araçlarına karşı yapılmış.

Burada iyi örnek PL-15, R-37M filan değil.

Bilmeden niye sallıyorsunuz?
R-37M çift modlu motor kullanıyor, adam cevap vermeden önce araştırır. Öylesine kafadan sallayarak hemen konuya dalmaz. Ayrıca hiç de büyük hedefleri vurmak için değil, manevra kabiliyeti yüksek hedefleri vurmak için geliştirilmiştir. Ukrayna savaşında tüm Rus jetleri R-37M taşıyor ve MiG-29 213km uzaktan vurmuştur. Ukrayna'nın AWACS, havadan yakıt ikmali yapan tanker vs gibi uçakları yok. Ukrayna F-16 etkisiz olmasının ana sebeplerinden birisi de bu füzenin menzilinden dolayı.

Sovyetler MiG-31 için özel gelitiren uzun menzilli hava-hava füzesi K-37 ve sonradan 90'larda K-37M modeli ortaya çıktığında aktif güdümlü AMRAAM gibi anten tipi radarı vardı. K-37 batının jetlerine ve seyir füzelerine karşı geliştirilen uzun menzilli havadan atılan füzedir. Boyutu biraz kısaltılmış, farklı katı yakıt kullanan R-37M 2014'de hizmete girdiğinde faz dizinli radar monte edilmiştir.  Sovyetler havadan atılan hava-hava füzesine 40 sene önce çift modlu motor taktılar, hala haberiniz mi yok? Bu füzeyi kimseye satmadılar.

O dual pulse motor değil ama...Klasik booster var belli hıza ulaştıktan sonra atılıyor, sonrasında sustain motorlar devam ediyor...Yarım tonluk dev bir füze, ABD'de SM-6 koydu mesela

Alıntı yapılan: marmara - Bugün, 01:39:00Uçuş profili, güdüm, yazılımsal vs ile menzili bu kadar uzatamazsın. Fizik kuralları gereği yakıtı arttırılır ve menzili uzatılır. Bu tip füzelerin menzili uzatmanın en etkin yolu boyutu büyütülerek yakıt arttırılmasıdır.

Hayır bu daha önce defalarca açıklandı hatta bizzat proje müdürü tarafından..Dediğim gibi motor gövde bölümü tamamen aynı.

Bu füzeler maksimum menzile loft olarak atılıyor, GPS ve 2way datalink eklenmesi,uçuş profilindeki iyileştirmeler..vb menzili gayet etkiler...Hedefin yönü ve istifasının menzili ne kadar dramatik etkilediği düşünülürse bu çok daha iyi anlaşılabilir.

Bildiğim kadarıyla c5'in menzili 105km'nin üzerinde, c7 muhtemelen daha da yüksek c8'in söylenen menzil 160km.Tabi bu menzile varınca bu füzelerin taakati filan kalmaz, karşı tarafın uyuması lazım

En büyük artış B'den c5'e geçişte yaşandı, güdüm kısmı küçültülerek motor kısmı büyütüldü

Tüm bunların üzerine pil meselesi var, nihayetinde hala füzenin o menzile gidecek enerjisi olsa bile pil bitmişse o menzil duvarına çarpabiliyorsun..Belki buradaki iyileştirmelerinde etkisi olmuştur. Mesajı Paylaş

#1849
Alıntı yapılan: chngr - Bugün, 03:03:31O dual pulse motor değil ama...Klasik booster var belli hıza ulaştıktan sonra atılıyor, sonrasında sustain motorlar devam ediyor...Yarım tonluk dev bir füze, ABD'de SM-6 koydu mesela

R-37M'in sapına kadar orijinal dual pulse motoru var. Boosteri falan yok, tek motoru var.

Uzun menzilli hava-hava füzesi ihalesine R-37M ve KS-172 katılmıştı. Evet KS-172 boosterli çift motorlu füzedir, ama boyutu uzun ve Su-57 gövde içi silah istasiyonuna sığmadığı için kaybetmişti, menzili 400km.

Dual pulse yöntemi çalışma prensibi, füze atılır ve belli bir hıza ulaştığında motor kapatılır. Uçuş sırasında hızı fazla düşmemesi içi motor kısa süre çalışır sonra kapatır, radar hedefe kitlenir ve motor tam gaz çalışır sonra hedefi kovalayarak vurur. R-37M motoru aç-kapat yöntemi ile yaklaşık 300 saniye çalışır. R-37M ağırlığı 500kg, AİM-174B(SM-6) ise çok daha büyük ve hantal füzedir ağırlığı 900kg.

Su-57'nin R-37M'in üzerine gelitirimiş "İzdelie 810" tipi füzesinin dual pulse motoru aç-kapat(on-off) yöntemi ile 360 saniye çalışır ve menzili 400-450km. İzdelie 810 faz dizinli AESA var iken, R-37M'in faz dizinli PESA radarı var.

Füze gövdesi büyük olmasına gerek yok dual pulse motora sahip olması için. Su-57'nin kısa mezilli hava-hava füzesi K-30 bile ufak olmasına rağmen dual pulse motoru var ve yaklaşık 100 saniye çalışıyor. Bu şekilde menzili 80km kadar çıkıyor. Motorun çalışma prensibine bağlı.

Aşağıda sırası ile R-37M ve KS-172  resimlerini paylaştım.




Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz