Selamlar,
Yakıt teknolojisinde ROKETSAN'ın geliştirme çalışmaları sonuç vermiş görünüyor. Kara Atmaca hem boyut hem ağırlık hem de motor olarak farklı olduğundan, sağlıklı bir çıkarım mümkün olmayabilir.
Sağlıklı Kıyaslama açısından mevcut veri ve yenilenen atış verilerine baktığımızda da; Hisar O+ gerekse Siper ürün 2 test atışlarında güncellenen menzillerin, yakıt güncellemesinden kaynaklanmış olduğunu düşünebiliriz.
Hisar O+ Menzil test atışı 50 km civarı irtifa ise bilinmiyor, Kara Atmaca takribi test atış menzili 280 km. civarı ki burada da irtifa bilgisi bulunmuyor.
Verileri kıyasladığınızda, itki gücündeki artışın %30 civarında olduğunu tahmin edebilir belki biraz daha üstü.
Başkaca ürünlerde de yeni test atışlarının gelmesi olası ancak bu menzil ve açıklanacak irtifa bilgilerinin "Açıklanan" olduğunu biliyoruz.
Sn. Doğan Turan bu Atışlar,Testler konusunda hızlanmamızın özel sebebi var mı?
Tehdit değerlendirmesi yada kuvvetlerin bir an önce teslim almak istemesi vesaire vesaire
Motor gelince atışlar başladı diyebiliriz ancak benim merak ettiğim ve sorup tatmin edici bir cevap bulamadığım, neden Kara-Kara füzesini Satha attık.
Tehtit değerlendirmesi sürekli olağan bir durum ancak bu çabanın nedeni Hava Kuvvetlerinin olası vurucu gücündeki güncelleme gereksinimini desteklemek olabilir. Diğer açıdan bakarsak, Kara, Hava ve Deniz KK'nın ihtiyaçları ile karşılanma hacminde, kapatmamız gereken mesafe epey var...