KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
98 (45.8%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (7.9%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (18.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (11.7%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
18 (8.4%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
16 (7.5%)

Toplam Oy Verenler: 214

#7790
Hocam torpil,adam kayırma,particilik işini halletsek arge felan hikaye , kimse tutamaz bizi...

Şu ülkede torpil,adam kayırma,particilik işini halletmek TF-35000 yapmaktan daha zor ...
Linkback: Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Daha 5 dakika önce bir haber okudum. Haberin bir kısmı aşağıda.

Rakamlarla Yüksek Teknolojili Dönüşüm
Analistler, bu gözlemlerin münferit olmadığını, Çin'in son on yılda sanayi altyapısında yaşadığı köklü değişimin bir yansıması olduğunu vurguluyor. Uluslararası Robotik Federasyonu (IFR) verilerine göre, Çin'de kullanılan endüstriyel robot sayısı 2014'te 189 bin iken, bu rakam 2024 itibarıyla iki milyonu aştı.

Robot yoğunluğu açısından da Çin, Batılı rakiplerini geride bırakmış durumda. Ülkede her 10 bin imalat sanayi çalışanına 567 robot düşerken, bu oran Almanya'da 449, ABD'de 307 ve İngiltere'de 104 seviyesinde bulunuyor.

Türkiye' de durum nedir?

Türkiye'de 10 bin çalışana 43 endüstriyel robot düşüyor
Uluslararası Robotik Federasyonu (IFR) verilerine göre, 2023'te endüstriyel robotların sayısı 4 milyon 282 bine çıktı. Türkiye'de ise geçen yıl kurulan yeni robot sayısı bir önceki yıla göre yüzde 15 artarak 4 bin 429'a yükseldi. Türkiye'de robot yoğunluğu, imalat sanayisinde 10 bin çalışan başına 43 robot ile hala oldukça düşük bir seviyede bulunuyor.

Biz bu ve benzeri teknolojik dönüşümleri başaramazsak 20 yıl sonra 20 yıl önceki halimize döneriz Allah muhafaza.....


Haberlerin Linkleri :

https://www.yeniakit.com.tr/haber/cinin-hamlesi-batiya-alarm-zillerini-caldiriyor-1960856.html

https://www.dunya.com/sektorler/turkiyede-10-bin-calisana-43-endustriyel-robot-dusuyor-haberi-749958






KAAN'da tasarım değişikliği?

Uçağın rüzgar tüneli testinde kullanılan ve güncel tasarıma sahip olduğu düşünülen model görüntülendi.

Modelde dikey stabilizasyonların motor üzerinden kenarlara taşındığı görüldü.

https://x.com/avionot/status/1982057271019315695

Gerçektende büyük bir değişim. Daha havalı görünecek bu hali ile.

Büyük ihtimal ile bir sonraki süperseyir yetenekli uçağa yani yerli motorlu uçağa çalışıyor olabilirler.






Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Yatay stabilizatör biraz küçülmüş, dikey stabilizatör ise motorların üstünden F-22 ve F-35 gibi motorların yanlarına taşınmış. Burunda da bir miktar küçültme var gibi. Gövde aynı ama diğer noktalarda bazı değişiklikler yapılmış benim gördüğüm bu. Söylenene göre hava alıklarında küçük bir değişim olmuş. Şu 2. prototip artık bir gün yüzüne çıksa iyi olacak. İlk uçuş 2024 Şubat, 2. uçuş 2024 Mayıs ayında yapılmıştı. 1,5 yıldır ses soluk yok çelik kuştan.

Alıntı YapKAAN'ın üst blok versiyonuna sahip ikinci prototipi, son montaj hattında sistem entegrasyonu aşamasında.

Uçağın 5 ay içerisinde ilk uçuş testini gerçekleştirmesi bekleniyor.


https://x.com/avionot/status/1987550417211809806

#7796
Ruslar Dubai'ye İzdeliye 177 motorunu sergilemek için getirmişler. Verdiğim linkte OSİNT AL-51F1(İzdeliye 30) motoru olduğunu iddia ederek saçmalamışlar, zaten çoğu verdiği bilgiler yalan veya saçmadır. İzdeliye(Ürün) 177 Su-27 ve türevlerin AL-31F motorun yerini alması için geliştirilmiştir. Asıl özelliği ömrü 6000 saat olması, itki vektörlü ve radara yansımasını azaltan dişli nozulu var. İtki gücü AL-41F1 ile aynıdır. Su-57E(ihraç modeli) İzdelie 177 motoru olacaktır.
https://x.com/OSINTWarfare/status/1989426934221287456?s=20

Rus motoru olmaz diyenler var ama Ukrayna savaşı sonsuza kadar devam etmez, savaş sona erdikten sonra yaptırımlar yumuşayacaktır. TF-35000 ihtimal olarak 2035 öncesi hazır olması imkansız, hatta 3040'lara kadar sarkabilir. ABD büyük ihtimal motor vermeyecektir. Projenin sekteye uğramaması için alternatif motorlara şimdiden geçmek daha makul olur düşüncesindeyim. F110 göre teknolojik ve itki gücü olarak daha üstün motor motor olduğu ortada.

KAAN projesinde bu motorun şansı olduğunu düşünüyorum. ABD hariç bu kadar uzun ömürlü ve güçlü motor kimsede yok.


Kaan projesinde o motorun hiç şansının olmadığını düşünüyorum.
evvela, o motorun henüz ihrac izni yok. büyük olasılıkla 2027'ye kadar sadece Rus uçaklarına takılacak.
Cezayir'e satılanlar bile 41 ile veriliyor.

ikinci olarak, biz motorla ilgili bakım, onarım ve hatta sık değişen parçaların yerli üretimini hedeflemeliyiz, fakat Rusya motor konusunu stratejik görür. bu güne kadar en çok teknoloji transferini Hindistan'a yaptı,  onlara da kritik parça üretimini vermedi.

olmaz da, eğer hayal kuracaksak AL-41F1 (117S)   boyut, itki ve entegrasyon açısından F110'a en yakın. Rusya bunu zaten Su-35 ihracatında veriyor.

Kaan da Rus ya da Çin motoru blöfünü/alternatifini unutmalıyız. (Ne teknik, ne politik hiçbirşeye uymuyor.)
Ya herşeyi verdiğimiz abd den ilk bloklar için motor alacağız, ya eldeki f16 motorlarını ilk bloklarda kullanmanın bir yolunu bulacağız ya da elimizi açıp dua edeceğiz. (Umarım Altay a benzemez.)
Kendi motorumuz mu, işte onu hiç ama hiç bilmiyorum. Elde bir ekip var, belki içlerinde ukrayna dan gelenler vb de mevcut, bunlar tf6000 için çalışıyor. Çekirdekte çalışan ekip işi azalınca tf35000 e geçti gibi bir iş planları olduğunu düşünüyorum. 2030 mu derseniz 2035 te tüm elemanlarıyla bir test motoru görürsem şükredeceğim.
İngilizler le birşeyler yapabilir miyiz dersek, artık herşeye acil ihtiyacımız var, zaman denilen en pahalı sermayeyi çoktan bitirdik. Yine de onlarla da bir çalışma başlatılabilir, başlatmalıyız da.

KAAN için Rus motoru olması ihtimali çok düşük, bana göre doğrudan veya dolaylı yollardan Japonya en büyük ihtimal. Son yıllarda dışarı açılma ve ABD ye bağlılığı azaltma istekleri, sanayi/teknoloji konusunda Çin'in gerisinde kalmaları ve tarihsel düşmanları Çin'e karşı ABD ye bağlı olmaktan kurtulma istekleri, ABD nin dediğini yapmaz isek ne olur korkusu,  onları da bizim gibi kendi kendine yeten bir savunma eko sistemi kurmaya zorluyor. Japonya ile şu sıralar her türlü ortaklık gizlice yapılabilir ve her iki tarafta kendisi yapmış gibi lanse eder.  ÇİN de olabilecek bir alternatif, ABD nin tüm uçak/motor vs planlarını ve bilgilerini çaldıkları ve ellerinde mevcut olduğu için,  Uçak/Motor konusunda her türlü desteği gizlice verebilirler veya vermekteler. Onların burada kazancı ne olacak, niye versin derseniz onlarında uçak motorlarındaki gelişimlerine/dayanım sürelerindeki artışa bakın derim. Son yıllardaki motor dayanımlarındaki bu kadar ilerlemeleri de neden olmasını akla getiriyor !!!  ABD doları/swift sistemi üzerinden ödeme yapmadıkça o kadar kolay tespit edilemez. İçeride casusları varsa tabii ki başka.
Ama belki de yukarıdaki tüm tuşlara aynı anda basıyor da olabiliriz. Bu kadar gizlilik ve karartmanın o yüzden olma ihtimali de çok yüksek.  P0 da her aşamanın fotoğrafları bilgileri paylaşılıyordu.
KAAN'ın yeni prototiplerini merakla bekliyoruz.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren defenceturk.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel chat sohbet mobil sohbet dini chat