Gönderen Konu: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı  (Okunma sayısı 82162 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 561
  • 43
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #220 : 05 Kasım 2023, 11:32:36 »
Uçağın yapı kalitesi ahım şahım değil gibi. Burun tarafındaki parça birleşimlerine bakarsanız üretim kalitesinin kötü olduğunu görebilirsiniz.

Lockheed Martin gibi sektörün 1 numarasından ciddi destek alıp yapı kalitesinde zayıf kalmaları şaşırtıcı. Belki de seri üretimde sorunlar çözülecektir ama bizim KAAN prototipte bile yapı kalitesi olarak çok iyiydi.



Hiç şaşırmadım desem. Amerika bizi F35 projesinden çıkarmasından beri 5 yılı geçti hala düzenli ve planlı şekilde bizim üreteceğimiz parçaları üretecek yapı kuramadı. Almanya’da tesis kurulması planlanıyor mesela , 3 yıl sonra anca üretime başlanacağını o da yılda 50 adet ile sınırlı üretim olacağı söyleniyor. Bizim sayemizde F35’in maliyetleri fırlamış durumda. Bizim ürettiğimiz kalitede ürünü Amerika hala bir türlü diğer ülkelerde tutturamadı , tutturduğu ürünlerde de oluşan maliyet üretim hızı veya yatırım maliyeti gibi problemler ile uğraşıyor. Türk sanayisinin enteresan özelliklerinden biride bu bazı üretimlerde Türk işçisi gerçekten işçiliği çok iyi olan ürünler çıkartıyor. Kısacası Kore’nin üretimi kötü değil bu noktada biz çok iyiyiz. Ben TUSAŞ’ın ASELSAN’ın veya TEİ’nin veya Roketsan’ın  üreteceği ürünlere bir dandiklik,  bir işçilik olarak kötülük vs çıkacağını hiç zannetmiyorum. Burda Türk sanayisi olarak kalitesizlik ve işçilik  olarak güven vermeyen devlet kuruluşu olarak bir MKE sayılabilir.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2370
  • 210
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #221 : 05 Kasım 2023, 14:07:18 »
Uçağın yapı kalitesi ahım şahım değil gibi. Burun tarafındaki parça birleşimlerine bakarsanız üretim kalitesinin kötü olduğunu görebilirsiniz.

Lockheed Martin gibi sektörün 1 numarasından ciddi destek alıp yapı kalitesinde zayıf kalmaları şaşırtıcı. Belki de seri üretimde sorunlar çözülecektir ama bizim KAAN prototipte bile yapı kalitesi olarak çok iyiydi.



Hiç şaşırmadım desem. Amerika bizi F35 projesinden çıkarmasından beri 5 yılı geçti hala düzenli ve planlı şekilde bizim üreteceğimiz parçaları üretecek yapı kuramadı. Almanya’da tesis kurulması planlanıyor mesela , 3 yıl sonra anca üretime başlanacağını o da yılda 50 adet ile sınırlı üretim olacağı söyleniyor. Bizim sayemizde F35’in maliyetleri fırlamış durumda. Bizim ürettiğimiz kalitede ürünü Amerika hala bir türlü diğer ülkelerde tutturamadı , tutturduğu ürünlerde de oluşan maliyet üretim hızı veya yatırım maliyeti gibi problemler ile uğraşıyor. Türk sanayisinin enteresan özelliklerinden biride bu bazı üretimlerde Türk işçisi gerçekten işçiliği çok iyi olan ürünler çıkartıyor. Kısacası Kore’nin üretimi kötü değil bu noktada biz çok iyiyiz. Ben TUSAŞ’ın ASELSAN’ın veya TEİ’nin veya Roketsan’ın  üreteceği ürünlere bir dandiklik,  bir işçilik olarak kötülük vs çıkacağını hiç zannetmiyorum. Burda Türk sanayisi olarak kalitesizlik ve işçilik  olarak güven vermeyen devlet kuruluşu olarak bir MKE sayılabilir.

Ben bu üretim aksamalarına karşı şükür şükür göbek atar ve bir yandan çiftetelli oynuyorum sevincimden. Daha beter olsunlar ve o tayyareler kafalarında paralansınlar.

1999 senesinde olan ilgi 2003 senesinde ortaklığı resmen hem tasarıma hem de üretime havacılık Sanayi kuruluşlarımız girmişti. Parça prototipler beğeni kazandıktan sonra Türkiye hemen resmen ortaklık konsorsiyumuna dahil oldu. Üretimin hazırlığı için altyapı ve Hazırlık için milyarlarca dolar harcandı. Malatya AJÜ yapılan masraf ne kadar olduğunu söylesen kahrolursun söylemeyim daha iyi.

Parasını ödediğimiz jetleri teslim etme, her çivisine kadar bize ambargo koy ve onun dışında her haydutluğuna göz yumacağım öyle mi?

Her kaza ve kırma uğrayan F 35 jeti için bana artık lokma dökme düşer.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3468
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #222 : 05 Kasım 2023, 14:11:16 »
Perçin kalitesi düşük gibi bizim kaan'ın çıplak birleşimli gövde resimleri su57 bile beş basıyordu belkide f35 kalitesinde idi.

Ama şu kfx'in ej2x00 yani daha güçlü ej motoru veriyonu ile hava kuvvetlerinde görmek isterdim.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 8181
  • 476
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #223 : 05 Kasım 2023, 14:31:28 »
Hangi bi tarafını değiştireceksin ki radarı , tüm sistemleri  vs. herşeyin yarısı ABD yarısı İsrail  malı...

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1375
  • 193
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #224 : 05 Kasım 2023, 14:39:34 »
Bu uçağı alamayız. Ciddi bir ABD üretimi parça var. Bize vermezler.

Öte yandan isterlerimizi karşılayacak bir uçak olduğunu düşünmüyorum. Bu devirde hala sıfırdan uçak yapıp gövde içi silah istasyonu koymamak akıl tutulması.

Biz KAAN'a odaklanalım yeter. Sonrasında KAAN üzerinden geliştirilen tek motorlu bir F-35 tarzı uçak yaparız.

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Güney Kore'nin KAI KF-21 Boromae gizli avcı uçağı 2024 yılında seri üretime girecek

Newsis'in 21 Aralık 2023 tarihli haberine göre, Güney Kore Milli Savunma Bakanlığı geçtiğimiz günlerde 2024 yılı savunma bütçesinde bir önceki yıla göre %4,2'lik bir artışla toplam 59,42 trilyon won (yaklaşık 50,2 milyar $) tutarında bir artış yapıldığını açıkladı. Bu bütçe, Güney Kore'nin savunma stratejisinin önemli bir bileşeni olan KF-21 Boramae savaş uçağının seri üretimine yönelik finansmanı da içeriyor.

Yerli olarak geliştirilen süpersonik bir savaş uçağı olan KF-21'in 2024 yılında seri üretime girmesi planlanıyor. Kore Savunma Analizleri Enstitüsü'nün (KIDA) teknik kaygılar nedeniyle ilk üretim miktarının 40 birimden 20 birime düşürülmesini tavsiye ettiğini belirtmek gerekir. Bu endişeleri gidermek ve KF-21 projesinin devamlılığını sağlamak için bütçede seri üretim için 238,7 milyar won (yaklaşık 201,6 milyon dolar) ayrıldı. Milli Savunma Bakanlığı, eski Hava Kuvvetleri savaş uçaklarının eskimesinden kaynaklanan herhangi bir askeri yetenek boşluğunu önlemek için önümüzdeki yıl seri üretime başlamayı hedefliyor.

Ayrıca, yüksek irtifa önleme füzesi (L-SAM-Ⅱ) araştırma ve geliştirme çalışmaları için 300 milyon won (253.000 $), orta menzilli karadan havaya füze (M-SAM) Block-Ⅲ araştırma ve geliştirme çalışmaları için 300 milyon won (253.000 $), yakın menzilli alana entegre drone sistemi için 1 milyar won (846.000 $) ve 1. 5 milyar won (1.27 milyon $) tahsis edilmiştir. Lazer hava savunma silahı Block-Ⅰ için 5 milyar won (1.27 milyon dolar).

Bu tahsisatlar, bu projelerin zamanında başlatılması ve istikrarlı bir şekilde yürütülmesi için gerekli koşulları yaratmayı ve Güney Kore'nin güvenlik tehditlerine yanıt verme kapasitesini arttırmayı amaçlamaktadır. Entegre insansız hava aracı sistemi ve lazer hava savunma silahı projeleri özellikle Kuzey Kore insansız hava araçlarının sızmasını önlemeyi hedeflemektedir.

KF-21'in geliştirilmesi Güney Kore için bir odak noktası olmuş ve bugüne kadar 140'tan fazla test uçuşu tamamlanarak jetin temel operasyonel kararlılığı ve ana aviyonik sistemlerin düzgün çalıştığı teyit edilmiştir. Güney Kore Savunma Edinim Programı İdaresi (DAPA), geçici muharebe uygunluğu değerlendirmeleri ve fizibilite çalışmaları da dahil olmak üzere seri üretime hazırlanmaktadır.

Ayrıca, KF-21'in Meteor görüş ötesi menzilli havadan havaya füze (BVRAAM) gibi gelişmiş silahlarla entegre edilmesi bu projede önemli bir noktadır. Örneğin, Kore Havacılık ve Uzay Sanayii (KAI), Meteor füzesinin 2024 yılı başlarında yapılması planlanan ilk canlı atış testine hazırlık amacıyla şimdiden denemeler gerçekleştirmiştir.


Meteor BVRAAM'ın KF-21'e entegrasyonu, KF-21'in bu gelişmiş Avrupa havadan havaya silahını içeren ilk Batılı olmayan platform olması nedeniyle önemli bir kilometre taşını temsil etmektedir. Meteor BVRAAM'ın bir KF-21'den canlı atış testinin 2024 yılı başlarında yapılması planlanmaktadır; bu da KF-21 projesinin geliştirilmesinde ve bu stratejik silahın entegrasyonunda çok önemli bir adımı işaret etmektedir. Meteor füzesinin arkasındaki şirket olan MBDA, olgunlaşan KF-21 programının büyüme beklentilerine olan güvenini ifade etmiştir.

Korea Aerospace Industries (KAI) tarafından üretilen KF-21 Boramae, Güney Kore ve Endonezya arasında ortak bir çaba olarak geliştirilen gelişmiş bir savaş uçağıdır. Hem bir hava üstünlüğü avcı uçağı hem de çok amaçlı bir savaş uçağı olarak hizmet vermek üzere tasarlanmıştır. KF-21 programı, Güney Kore'nin eskiyen F-4D/E Phantom II ve F-5E/F Tiger II uçaklarını modern ve yetenekli bir avcı uçağı ile değiştirmeyi amaçlamaktadır.

KF-21'in dikkat çeken özelliklerinden biri, dördüncü nesil avcı uçaklarının gizlilik yeteneklerini aşan gizli gövdesidir. Başlangıçta beşinci nesil avcı uçakları gibi dahili silah bölmelerine sahip olmasa da, daha sonraki geliştirme aşamalarında dahili bölmelerin tanıtılması planlanmaktadır. Uçak, Aktif Elektronik Taramalı Dizi (AESA) radarı, Elektro-Optik Hedefleme Podu (EO TGP), Kızılötesi Arama ve Takip (IRST) sistemi ve Elektronik Harp paketi (EH paketi) dahil olmak üzere gelişmiş aviyoniklerle donatılmıştır.

KF-21 iki adet General Electric F414-GE-400K turbofan motorundan güç alır ve hem kuru hem de art yakıcı modlarında etkileyici itki seviyeleri sunar. Maksimum 2,200 km/saat (1,400 mph) hıza ulaşabilir ve 1,000 km (620 mil) savaş menziline sahiptir. Uçak, 20 mm M61A2 Vulcan döner otomatik top ve havadan havaya ve havadan karaya füzeler, hassas güdümlü bombalar ve gemi savar füzeleri taşımak için çeşitli sabit noktalar içeren geniş bir silah yelpazesi ile silahlandırılabilir.

https://www.airrecognition.com/index.php/news/defense-aviation-news/2024-defense-news-aviation/january/9482-south-Korea-s-kai-kf-21-boromae-stealth-fighter-to-enter-mass-production-in-2024.html

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 505
  • 35
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #226 : 04 Ocak 2024, 15:58:32 »
KF-21'in HÜRJET karşısında KAAN savaş uçağı sebebi ile bizim etki alanımızdaki devletlerde talep edilme şansı bana göre çok düşüktür zira KAAN savaş uçağını almayı düşünen uçaklar mecburen HÜRJETİ almak zorunda olacaklardır...

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1375
  • 193
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #227 : 25 Ocak 2024, 20:31:15 »
ABD, KF-21 uçak projesinde AESA radar üretim teknolojisini Güney Kore ile paylaşmayı reddetti.

Yerel Hanwha Systems, 4.5 nesil uçak için AESA radar üretecek.

Kaynak: https://twitter.com/ogzhn_uyg/status/1750555723027689893


Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2370
  • 210
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #228 : 25 Ocak 2024, 21:01:11 »
Bildiğimiz Amerika’nın dış Siyaseti. Tasmanın ipini daima kısa tutar bizde senelerce tuttukları gibi

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5184
  • 243
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #229 : 25 Ocak 2024, 21:15:47 »
Gelsinler tank motorunda işbirliği yapığımız gibi AESA radarında da işbirliği yapalım. Nasıl olsa elimizde neredeyse olgunlaşmış olan bir AESA radarı var. Ama pardon İsrail ile ortak radar projesi vardı Kore'nin.