MOSHIP ve RATSHIP Projesi

Başlatan AVCI, 17 Haziran 2010, 16:25:51

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu geminin özellikleri nedir?..

SSM'deki videosunda altından sarkan bir şeyler var ve iki edet bow thruster seçilebiliyor.. Teknede (D)GPS yardımı ile kendisini belirli deniz seviyelerine kadar sabit tutmaya yarayan bir düzenek olabilir mi?..

İçindeki donanım nedir?.. Nedir bu tekneyi özel yapan?.. Batiskafı, kontrol konsolları, basınç ve tıbbi yardım odaları dışında?..


Aklıma geldi.. TSK envanterinde, sadece yaralı taşıma için değil ama tıbbi ekipman ile asgari donatılı hangi helikopterler var?.. Misal Oksijen jeneratörü falan filan gibi.. Þu andaki Seahawk'ların içinde, ASW görev konsollarından arta kalan hacme bir sedye ve yanına refakatçi sığabilir mi?.. Bilen var mı?..

Düşününce, içine girip çıkmadığım tayyare kalmadı.. Halen bizim Seahawk'ları ve AB-412'leri görmedim bile.. Mesajı Paylaş

Alıntı YapLinklerdeki resimleri incelerseniz helikopter pistinin zaten kıç tarafta olduğunu göreceksiniz. Bu arada MOSHIP'te toplam 32 kişilik basınç odası kapasitesi bulunmaktadır.

Yani nerdeyse bir denizaltı personelinin tamamına yetecek kadar kapasitesi olan bir basınç odası var geminin;bu güzel işte.Allah kaza bela göstermesin ama elimizde böyle bir geminin bulunması çok iyi olacak. Mesajı Paylaş

Öncelikle herkese selamlarımı sunuyorum. Forumu Moship-Ratship ihalesi hakkında bilgi ararken fark ettim ve forumun seviyesini,üslubunu, bilgi düzeyini fark edince üye oldum. Vel hasılı Moship-Ratship ihalesinin Türk donanması adına oldukça önem arz ettiğini düşünüyorum. Özellikle Rusya'nın maruz kaldığı facia sonrasında böyle bir önlem alınması çok yerinde oldu. İstanbul Tersanesini tebrik ederim ve vatana millete hayırlı olmasını dilerim. Benim konuyla ilgili detaylı bilgiye sahip arkadaşlara bir sorum olacak. bu ihalenin toplam maliyeti ne kadardır. ve ne kadarlık bir süre içinde teslimatı öngörülmektedir. herkese teşekkürler şimdiden. Mesajı Paylaş

Bizim daha önceden buna benzer gemi alımımız olmuş muydu? Yani bu tip gemilerden envanterde var mı? Mesajı Paylaş


AKIN SINIFI DENİZALTI KURTARMA GEMİSİ
TCG AKIN (A-585)


IÞIN SINIFI KURTARMA GEMİSİ (DIVER)
TCG IÞIN (A-589)


KEMER SINIFI KURTARMA YARDIMCI GEMİSİ
TCG KEMER (A-582)

Evet mevcut.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BLACKHAWK - 25 Haziran 2010, 16:51:40

AKIN SINIFI DENİZALTI KURTARMA GEMİSİ
TCG AKIN (A-585)


IÞIN SINIFI KURTARMA GEMİSİ (DIVER)
TCG IÞIN (A-589)


KEMER SINIFI KURTARMA YARDIMCI GEMİSİ
TCG KEMER (A-582)

Evet mevcut.



Eski şeylere benziyorlar. Mesajı Paylaş


ssm sitesinde de var fotolar. vatana millete hayırlı olsun. Mesajı Paylaş

Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi ve Yedekleme Gemisi Tedarik Sözleşmesi İmzalandı

Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ile İstanbul Denizcilik Gemi İnşa Sanayi ve Ticaret AÞ (İstanbul Tersanesi) arasındaki ''Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi MOSHIP ve Yedekleme Gemisi RATSHIP Tedarik Sözleşmesi'' için Savunma Sanayi Müsteşarlığında imza töreni düzenlendi.

Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, törende yaptığı konuşmada, Deniz Kuvvetlerine daha önce teslim edilen milli geminin yurt dışında çok etki yarattığını belirterek, ''Mavi vatana sahip olmanın gereği bu cihazlara sahip olmaktan geçiyor'' diye konuştu.

Projenin tasarımından sözleşme aşamasına kadar üç yıl geçtiğini anlatan Yılmaz, yapımının da yaklaşık üç yıl süreceğini söyledi.


Böyle başarılı projenin özel sektör tarafından yapılacak olmasının Türk tersanesinin hangi seviyeye geldiğinin önemli bir göstergesi olduğuna işaret eden Yılmaz, ''Zaten ilerleme olursa tek bir alanda olmaz, kalkınma her alanda olur. Türkiye'de de son dönemde gördüğümüz budur. Kendi uçağımızı yapma çalışmamız var, kendi gemimizi yapma çalışmamız var, denizaltı kurtarma gemisi yapma çalışmamız var. Türkiye'nin her ne ihtiyacı varsa onların hepsini Türkiye'de yapacağız'' dedi.

Yerli pervanelerinin Türkiye'de yapılacak olmasının da çok önemsenmesi gerektiğini ifade eden Bakan Yılmaz,

''Başarılı olursak yurt dışından alacağımız malzemelerin sayısı azalacak. İnşallah Türkiye kendi kendine yetecek hale gelecek. Türkiye'nin bugünü dünden çok iyi, yarını da bugünden aydınlık olacak'' diye konuştu.

Gemilerin özellikleri

İstanbul Tersanesi sözleşme gereği bir denizaltı kurtarma ana gemisiyle 2 kurtarma ve yedekleme gemisini Deniz Kuvvetleri Komutanlığına teslim edecek. Denizaltı kurtarma ana gemisi denizaltıların satha gelmemesi durumunda personeline yaşam desteği sağlanması ve denizaltıdan personel kurtarma faaliyetlerinde kullanılacak.

Kurtarma ve yedekleme gemileri ise yaralanan, karaya oturan, arıza yapan gemilerin kurtarılması ve yedeklenmesiyle gemi yangınlarına müdahale faaliyetleri yapılacak.

Her iki gemi de dalgıç, uzaktan kumandalı sualtı aracı ve astmosferik dalış suiti vasıtasıyla yapılabilecek sualtı onarım ve enkaz çıkarma gibi sualtı çalışmalarında da kullanılabilecek.






http://www.aa.com.tr/tr/kategoriler/turkiye/100206-ihtiyaclarin-hepsini-turkiyede-yapacagiz

Mesajı Paylaş

#19
Usta buna benzer bi gemi daha öncede üretmiş bunlar altından kolaylıkla kalkarlar.

Ayrıca ilk gördüğünüz dizayn Norveçli Dizayn Firması Skipteknisk! aitti. SSM bunu istemedi.Bunlarda özgün dizayna geçtiler.Dikkat etdiyseniz ilk dizaynla alttaki gemi gibi helikopter pisti öndedir.Ayrıca Moship'le çok benzer özellikleri vardır.

SNR Holding bünyesindeki Yıldırım Tersanesi ve İstanbul Tersanesi işbirliği ile Norveçli firma Volstad Shipping AS için 11 ayda inşa edilen ve Türkiye' de yapılan ilk kurtarma ve sismik araştırma gemisi Acergy Merlin; üstün teknolojik donanımıyla Kuzey Buz Denizi' nde her türlü kurtarma ve denizaltı araştırmasında kullanılacak.

Özellikleri
Acergy Merlin; Norveçli Dizayn Firması Skipteknisk"in ST-253 türü olan bir gemidir.






TAM BOY 85,3 m
GENİÞLİK 18 m
DRAFT 6,8 m
MAKSIMUM HIZ 16 knots
KLAS KURULUÞU DNV
ANA MAKİNE
4 adet Caterpillar 4 x 1825 Kw,60 Hz jeneratör.
GEMİ SEVK VE MANEVRA KABİLİYETİ
2 x Azipull AZP100 2200 Kw geminin ana sevk elemanlarıdır.
Geminin manevra kabiliyetini arttırmak amacıyla;
2 x 1150 kW bow thRuster tunnel thRusters
1 x 1400 kW bow rectractable azimuth thRuster gemi bünyesinde bulunmaktadır.
CRANE
70 – 20t 9 – 25 m
ROV
Gemi bünyesindeki ROV Hangar"da 1,5 t kapasiteli vinç,depolama bölümü ve tamir bakım odaları bulunmaktadır.
1 x Schilling ACV work class ROV, 3000 metreye kadar dalış yapabilen bir deniz aracıdır.
YAÞAM MAHALLİ
32"si tek kişilik ve 30"u çift kişilik kamaraları ile toplamda 62 kişi kapasitesi vardır. Fitness salonu, konferans salonu, her biri 50 m2 olan online ve offline odaları, 5 adet proje ofisleri bulunmaktadır.
Geminin baş tarafında S-92 Skorsky helikopterleri için dizayn edilmiş Helikopter güvertesi de bulunmaktadır.
Operasyon anında pozisyonunu korumak amacı ile gemi, 2 x Seapath 200 ve DPGS (Diferansiyel GPS) ve 2 x Simrad HIPAP 500 HPR ve 3 x MRU type 5 sistemleri ile donatılmıştır.



Mesajı Paylaş
Usule hakim olmayan esasa mahkum olur.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz