TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 04 Mayıs 2025, 16:48:08
Alıntı yapılan: Tigerfish - 04 Mayıs 2025, 15:22:42Hocam boşlama bizi. Seni aramadigim yer kalmadı.

Matematik çalışıyorum. Allah için güzel de ilerleme kat ettim. Az soluklanmak için uğradım, sonra buraları yine boşlarım korkarım ki.  ;D Hazır istim üstündeyken ilerlemeye devam edeyim.

Hayrola,

TS-1400'den 3000 Bg güç elde etmek için motorun fazlaca şişmanlaması gerekebilir. Zira TS-1400, T-700'e göre düşük (az) kademeli olduğu için boyutuna göre obez. Mesajı Paylaş

#1351
Alıntı yapılan: mehmet05 - 04 Mayıs 2025, 17:26:07
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 04 Mayıs 2025, 16:48:08
Alıntı yapılan: Tigerfish - 04 Mayıs 2025, 15:22:42Hocam boşlama bizi. Seni aramadigim yer kalmadı.

Matematik çalışıyorum. Allah için güzel de ilerleme kat ettim. Az soluklanmak için uğradım, sonra buraları yine boşlarım korkarım ki.  ;D Hazır istim üstündeyken ilerlemeye devam edeyim.

Hayrola,

TS-1400'den 3000 Bg güç elde etmek için motorun fazlaca şişmanlaması gerekebilir. Zira TS-1400, T-700'e göre düşük (az) kademeli olduğu için boyutuna göre obez.

https://www.grc.nasa.gov/www/K-12/airplane/compress.html
TS1400 radyal (centrifugal) kompresörlü bir motor. Bu motorlarda birden fazla kademe kullanmak çok zor. İki kademe aslında sınır. Daha fazla güç elde etmek için çapını büyütmeniz gerekir. Bu da malzeme, aerodinamik ve mühendislik sorunlarını yanında getirir.
TS700 ise axial kompresörlü. Çoklu kademeli kullanıma uygun.
T700 motoru 2000HP sınıfı bir motor. Bu motorun hemen herşeyini zaten üretiyoruz. GE, bu motoru aynı ebatta 3000HP güç verecek şekilde de üretiyor. Biz de yapabiliriz. Adını da TS3000 koyarız. Nasılsa TS1400'ü de CTS800'den esinlenerek üretmiştik. Mesajı Paylaş

Yalnız t-925 başlangıç için yine ukrayna motoru dedi tei müdürü. Sonra da ts-3000 çalışıyoruz dedi. Atak-2 ve t-925 için.

Benim anlamadığım önden akslı ukrayna motoruyla prototip veya ön üretim yapıp sonra ts-1400'den evrilme ts-3000'e geçemeyiz. O başka bir helikopter olur.

Muhtemelen ts-3000 motoru önden akslı çalışılacak olabilir buna göre. O zaman atak-2 de hepimizin sevdiği model değil mi-35'e benzer devasa bir şeye dönüşüyor.

Neyse göreceğiz temmuzda. Mesajı Paylaş

#1353
Alıntı yapılan: Mehmet75 - 05 Mayıs 2025, 09:54:46Yalnız t-925 başlangıç için yine ukrayna motoru dedi tei müdürü. Sonra da ts-3000 çalışıyoruz dedi. Atak-2 ve t-925 için.

Benim anlamadığım önden akslı ukrayna motoruyla prototip veya ön üretim yapıp sonra ts-1400'den evrilme ts-3000'e geçemeyiz. O başka bir helikopter olur.

Muhtemelen ts-3000 motoru önden akslı çalışılacak olabilir buna göre. O zaman atak-2 de hepimizin sevdiği model değil mi-35'e benzer devasa bir şeye dönüşüyor.

Neyse göreceğiz temmuzda.
Sn mehmet75,
Kullanınılacak motor işini biraz karıştırmışsınız sanki.
Önden akslı diye bir motor yok.
Kompresörler hava akış sistemlerine göre ikiye ayrılıyorlar:

1. Radyal (centrifugal) kompresörler: burada hava akışı motrun iç çeperinde dönerek oluşuyor.
2. Eksenel (axial) kompresörler: hava akışı motor boyunca oluşuyor.





Oysa Eksenel kompresörler de hava akışı motor ekseni boyuncadır:





AXIAL COMPRESSOR

TS1400'de radyal (centrifugal) kompresör var. İçeri giren havayı 10 kat yoğunlukta sıkıştırabiliyor bunlar. Yani çok randımanlılar. Ama 2 kademeden fazlası mümkün değil.

T700'de ise eksenel (axial) kompresör var. İçeri giren havayı 3-4 kat sıkıştırabiliyorlar. Ama çoklu kademe kullanılabiliyor.

TS1400'den daha fazla güç almak imkansız. Evrilme falan OLAMAZ. Ama T700 zaten tasarım olarak daha fazla güçe açık bir motor. Şu anki kademe yapısı ile 3000HP güç verebiliyor zaten. Bakınız CT7-8A7 motoru 3000HP güçte bir motor. Bu motorlar Ukrayna motorlarından çok daha güçlü ve dayanıklı motorlar.

Bizim T700'ü baz alıp CT7-8A7 gibi bir motor yapıp adınada TS3000 dememiz gerekir. GE , 2000-2500HP güç aralığındaki T700 motorunu alıp yakıt manifold ve nozüllerini geliştirip daha randımanlı çalıştırarak 3000HP güç veren bir motora evirmiş. Mesajı Paylaş

#1354
Doğrusu motor hava alığının yerine göre betimlemeye çalışmıştım. Düzelttiğiniz için teşekkür.

Kast ettiğim şu idi ;

Eğer ukrayna motoru ile devam edilecekse atak-2 (uçurulmuş olan prototipteki gibi) motor hava girişleri güç grubunun önünde ve görünüm olarak ka-52 gibi yanlarda veya mi-35 gibi üstte olacak demektir.

Eğer ts-1400 üzerinden bir ts-3000 geliştirecek ise o zaman hava alıkları yanda olacak ve görünümü ah-64 gibi veya atak-1 gibi olacak demektir.

Hangisi iyi hangisi kötü bir değerlendirme yapamam ancak; görünüm ve boyut olarak çok değişiyor.

Mesajı Paylaş

Tvs 117 motoru arkadan shaftlı

Biz ise muhtemelen önden shafttlı motor üretiriz ts1400 gibi

Bu önden shaft yada arkadan shaft muhabbetini kastedmiştir,sn.Mehmet75 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mehmet75 - 05 Mayıs 2025, 14:32:50Doğrusu motor hava alığının yerine göre betinlemeye çalışmıştım. Düzelttiğiniz için teşekkür.

Kast ettiğim şu idi ;

Eğer ukrayna motoru ile devam edilecekse atak-2 (uçurulmuş olan prototipteki gibi) motor hava girişleri girişleri güç grubunun önünde ve görünüm olarak ka-52 gibi yanlarda veya mi-35 gibi üstte olacak demektir.

Eğer ts-1400 üzerinden bir ts-3000 geliştirecek isek o zaman hava alıkları yanda olacak ve görünümü ah-64 gibi veya atak-1 gibi olacak demektir.

Hangisi iyi hangisi kötü bir değerlendirme yapamam ancak; görünüm ve boyut olarak çok değişiyor.


Anlıyorum ne demek istediğinizi Sn Mehmet75.
Hava alıklarının ve nozülün konumu çok önemli değil. Motorun iç yapısı önemli.
TS1400 üzerinden başka bir motor geliştirmek, hele ki çok daha güçlüsünü geliştirmek olanak dışı. CTS800-4N motorunun verebileceği ve Honeywell firmasının envanterindeki en güçlü türboşaft motoru 1700HP gücünde. Daha ötesi için çapı büyütmek gerekir.
Bizim için, 3000HP türboşaft olarak, T700 serisi en iyi başlangıç noktası olacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 05 Mayıs 2025, 15:06:10Tvs 117 motoru arkadan shaftlı

Biz ise muhtemelen önden shafttlı motor üretiriz ts1400 gibi

Bu önden shaft yada arkadan shaft muhabbetini kastedmiştir,sn.Mehmet75

Türboşaft motorun güç türbini arkadadır. Bakın hem T700 motorunun hem de TV3117 motorunun güç türbinleri arka kısımdadır.


T700 Motor:



TV3117 Motor
Mesajı Paylaş

Sn.Yaşar hocam burdada önden shaft,arkadan shaft konusuna deyinilmiş...sn.İbrahim Sünnetçi tarafından dk.15-16 arasında

Benim bildiğim shaft konusu aktarma organı ile alakalı
Mesajı Paylaş

#1359
Alıntı yapılan: Denizci16 - 05 Mayıs 2025, 18:47:13Sn.Yaşar hocam burdada önden shaft,arkadan shaft konusuna deyinilmiş...sn.İbrahim Sünnetçi tarafından dk.15-16 arasında

Benim bildiğim shaft konusu aktarma organı ile alakalı




Tamam anladım neden bahsedildiğini.

Motorun yukarıdaki gibi önden transmisyona bağlanması ya da aşağıdaki gibi arkadan transmisyona bağlanması mevzuu bu.
Önden bağlanırsa motor daha az sarsılır ve daha düzgün kompresör hava alır. Ama arkada yaratılan gücü öne taşımak için daha uzun şaft ve buna bağlı komplike mühendislik ister.
Arkadan bağlanırsa motor daha randımanlı çalışır ve daha kompakt olur. Ama daha gürültülü ve sarsıntılı çalışır.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz