Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 173979 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3749
  • 363
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1170 : 10 Temmuz 2024, 14:38:50 »
Ukrayna'nın turbofan motorundan ziyade, Ukrayna'nın 3000 HP'lik helikopter motorunun lisans altı imalatı, ilk ve öncelikli hedefimiz olmalıdır, bence. Tüm geliştirme ve iyileştirme hakları ile beraber olması da şarttır. Biz o motoru tez zamanda adam ederiz.
Motor Sich firmasının ürettiği Klimov TV3-117VMA motoru 2800 hp sınıfı, devamlı güç olarakta 2200HP veren bir motor. Savunma Sanayii medyasından gelen dedikodu haberlere göre bu motorun çalışması ve helikopter üzerindeki uygulamasından memnun olunmadığı yönünde duyumlar var.


https://motorsich.com/eng/products/aircraft/turboshaft/tv3-117vma-sbm1v_5_serii/


Bizim bu noktada yapacağımız en akıllıca iş, T700-TEI-701D motorunu 3000HP sınıfına yükseltmek ve Blackhawk lisanslı üretim anlaşmasını yenileyip zaten 3000HP sınıfı olarak üretilebilecek bir motor olan bu motorun (CT7-8A7 motoru 3000HP güç üretiyor) gücünü lisanslı motor anlaşmasının bir parçası olan motorda değişiklik yapabilme serbestisi maddesini uygulamaya sokarak atak129 LHTEC motorunu Gökbey’de kullandığımız gibi kullanmak olacaktır.

Klimov motorunu adam etmek ne derecede kolay olur? Böyle bir opsiyon varsa ve mümkünse; ABD motoruna iyi bir ek seçenek olabilir.
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2024, 14:45:40 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 422
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1171 : 10 Temmuz 2024, 15:31:21 »
"KE tasarım ve üretim konusunu irdelerseniz, Tusaş ile ne kadar cross-fertilisation bilgi akışı yapıldığını görürsünüz. "

o konu gayet tartışılabilecek bir konu.
acaba  uçak yapılmadan önce  yapılan  mühendis alımlarında  SSCB   kökenli   mühendislerin oranı nedir?
bunu  bilmeden   bilgi akışı  konusunda yorum yapmak  gerçekçi değil;  ama  benim kanımca bu uçak   Asya  ekolüne daha yakın tasarım çizgilerine sahip.

diğer konu da uçağın  hayaletlik konusu,  bence bu uçağı tasarlarken ilk kriter hayaletlik konusu olmamış.
öyle olsaydı   kanardlı bir uçak çıkmazdı ortaya.
tabi  mevcut uçaklardan daha hayalet olacak da,   ne kadar derin darbe uçağı  olabilir?
 hayaletlik konusunda bir F35 olabilir mi?
bence hayır.

doğal olarak motoru da   ufak bir F135  olmayabilir.
beklenti makul noktada tutulursa,  motorun mutasyonu büyük oranda  güç arttırımını  kapsayıp  küçük oranda da  ısıl iz  düşürümüyle tamamlanır.
bu vaziyette  örneğin TEİ  ile bir kordinasyon neden olmasın?
ha,  bu kordinasyondan  bir ufak F135  çıkması beklenmiyordur herhalde.

ezcümle,  Ukrayna motorunun lisansını alıp  sadece FADEC  değiştirip  üretmek değildir beş yıl  takvimi.
tahminen büyük oranda güç arttırımı ve belki deniz şartlarına uyumu da kapsayacak  bir mutasyon bekliyorum ben.
hayalet motor   konusuna odaklanmış bir motor beklemiyorum açıkçası.

---
TF6000 motorunun bir teknoloji kazanım projesi olmaktan çıkıp bir seri üretim projesine dönüşüp dönüşmeyeceğine etkilerini de düşünmek gerek.
TF  motoru  zaten bir teknoloji kazanım projesi olarak başlamış idi;  alternatif kalmayınca  bir  zorunluluk doğmuştu.

fakat ben hali hazırda TF  motorunun  teknoloji kazanım projesi olarak kalma olasılığını %50,1   olup olmadığını kendimce sorguluyorum.

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 181
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1172 : 15 Temmuz 2024, 02:04:51 »
TF-6000de ikinci nesil alaşım kullanılıyormuş, bu şaşırttı, bunu ilerde 3e güncellerseler güzel güç artışı sağlanır.

Kaynak:
https://www.youtube.com/watch?v=W-wpHgKZa5E&ab_channel=%C4%B0stanbulTeknik%C3%9Cniversitesi
« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2024, 14:03:52 Gönderen: AlicanAli__ »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3749
  • 363
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1173 : 15 Temmuz 2024, 03:11:26 »
TF-6000de ikinci nesil alaşım kullanılıyormuş, bu şaşırttı, bunu ilerde 3e güncellerseler güzel güç artışı sağlanır.

Kaynak:
https://www.youtube.com/watch?v=W-wpHgKZa5E&ab_channel=%C4%B0stanbulTeknik%C3%9Cniversitesi
Sn AlicanAli,
Kaynak için verdiğiniz yazı çizgi gibi çıkıyor. Metin boyutunu büyütüp verebilirmisiniz!


Ayrıca, 3’üncü nesil ile 2nci nesil tek kristal bıçak arasında 20 derece santigrat kadar bir ısı avantajı var. Bunun da itki miktarına etkisi çok büyük miktarda olmuyor genelde. Asıl önemli olan tek kristallerin soğutma için açılan hava kanallarının randımanlı çalışması ve dahada önemlisi, bıçakların yüzeyine uygulanan seramik kaplama kalitesidir.
(Tabii ki nesil arttıkça artan ısıl dayanıklılık, bıçakların daha uzun ömürlü olmasını ve daha rahat işlemesini sağlayacaktır)


https://www.tms.org/superalloys/10.7449/2004/Superalloys_2004_53_62.pdf
« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2024, 13:00:42 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı sahin1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 300
  • 13
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1174 : 15 Temmuz 2024, 13:14:43 »
Sayın Alicanali'nin verdiği link bir youtube sayfası. https://www.youtube.com/watch?v=W-wpHgKZa5E

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 181
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1175 : 16 Temmuz 2024, 14:47:21 »
TF-6000de ikinci nesil alaşım kullanılıyormuş, bu şaşırttı, bunu ilerde 3e güncellerseler güzel güç artışı sağlanır.

Kaynak:
https://www.youtube.com/watch?v=W-wpHgKZa5E&ab_channel=%C4%B0stanbulTeknik%C3%9Cniversitesi
Sn AlicanAli,
Kaynak için verdiğiniz yazı çizgi gibi çıkıyor. Metin boyutunu büyütüp verebilirmisiniz!


Ayrıca, 3’üncü nesil ile 2nci nesil tek kristal bıçak arasında 20 derece santigrat kadar bir ısı avantajı var. Bunun da itki miktarına etkisi çok büyük miktarda olmuyor genelde. Asıl önemli olan tek kristallerin soğutma için açılan hava kanallarının randımanlı çalışması ve dahada önemlisi, bıçakların yüzeyine uygulanan seramik kaplama kalitesidir.
(Tabii ki nesil arttıkça artan ısıl dayanıklılık, bıçakların daha uzun ömürlü olmasını ve daha rahat işlemesini sağlayacaktır)


https://www.tms.org/superalloys/10.7449/2004/Superalloys_2004_53_62.pdf


CMSX-10N seviyesinde bişey yaptıysak ki akşit, 3üncü nesillerden %40 daha iyi 3üncü nesil yaptık diyor(ne anlama geldiği muamma) ikinci nesile göre 140 santigratlık bi arttırma sağlayabiliriz. bu yüzde 10dan fazla itkiye dönüştürülebilir

https://www.mdpi.com/2075-4701/11/10/1610