Bunlar Otokar'ın Land'larına özgü değil ki.. Amerikan Humvee'leri sanırım yeryüzündeki en lüks taktik tekerlekli araçlar.. Ama 6.9 lt turboşarj motorlarına rağmen özel olanları hariç klimaları falan yok.. Üstelik tahta gibiler..
Bunlar askeri araç, taktik araç sonuçta.. Kuvvet bir satınalma şartnamesi çıkarıyor, Otokar da buna uygun aracı veriyor.. Ayrıca Land'ların yürüyeninin bir çok parçası orjinal Land üretimi.. Hatta teslimatı yeni tamamlanan TTA ihalesindeki Land'lar, nihayet ve en nihayetinde, Common Rail motorlu.. O anlamda, mesela Humvee motorundan kat be kat moderndir yeni Land'ler.. Zira AM General'in yürürü 80'lere dayanıyor..
TSK'nın araçları aslında epey yetkin.. Unimog'lar, Land'ler, bunlar bir çok ülkenin gıpta ile baktığı araçlar.. Ancak bir çoğu çok kötü kullanılıyor.. Şöföründen kademesine kadar.. Oysa bir şöför eğitimi bile epey kapsamlı kuvvetin.. Çoğunun şöförü difransiyelini kilitlemeyi bilmez.. Kilitler, direksiyon çevirmeye çalışır.. falan filan..
Araç filosu idare etmek kolay değil.. Hiç değil.. Hele askeri araç gibi zor, dertli ve hırpalanan araç filosunu.. TSK da bu konudaki başarısında, öyle çok ön sıralarda değil malesef..
Eh, 100 küsür beygirlik motosikletimi Türkiye'deki en yetkin bayilerden birine, servise götürdüğümde, az daha içine 2 zamanlı skuter yağı koyuyorlardı.. Bu şartlarda iyi bile..
GESTAY-B diyelim, geçelim..