Hindistan'da 242 Kişiyi Taşıyan Bir Yolcu Uçağı Düştü

Başlatan SKYWOLF, 12 Haziran 2025, 18:51:15

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Müslümanları linç etmek için bu adamların bahaneye ihtiyacı yok,
zaten alabildiğine üremiş aşırı kalabalık bir toplum oldukları için bölgesel farklılıkla çok fazladır, buraya sığır etinden yapılan geleneksel hint yemeklerini yazmaya başlasak forum masterchef hint gecesine döner, kuzeyine gittikçe hayvan eti yeme fazlalaşır, ama genelde kolay  yetiştirildiği ve fakir bir ülke oldukları için tavuk eti kullanılır , et azlığını da bolca soslarla ve otlarla kapatmaya çalışırlar. Mesajı Paylaş

İnek eti yiyip yemedikleri bizi pek ilgilendirmez!

Bu kaza, Hindistan Hava Kuvvetleri'nin bu konudaki yeteneksizliğinin, sivil havacılığa da yansıdığını gösterebilir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

777 ve 787 kullanan Sanal bir pilot olarak bu kadar basit olmaması ve haksız çıkmak için dua ediyorum ama düşen uçağın düşmeden birkaç saniye önceki fotoğraflarına baktığımda çok basit ama çok büyük bir pilotaj hatası görüyorum.

1- Öncelikle uçak havada tutunamıyor. Düşüş nedeni temel olarak bu.

2- Ancak bir motor arızası yok. Çünkü tam yerden teker keserken her iki motorun arkasında simetrik bir vorteks oluşuyor. Yani motorlar sağlam. Havada tutunamama sebebi motor takatsizliği değil. (Aşağıya fotoğraf koydum)

3- Öncelikle 787 Hindistandan İngiltereye gidiyor. Dolayısıyla bu uzun uçuş için çok fazla yakıt almalı ve yakıt yükü çok. Yani uçak ağır.

4- Bu nedenle ağır olan uçağın kalkış mesafesi uzun olur ve kalkışın ilk saniyelerindeki düşük hızlarda uçağın havada tutunabilmesi için flaplar en sona yakın açılmalı. (bu flap açıları kalkış öncesi yük ve yakıt durumuna göre pilotlarca hesaplanır ve manuel olarak ayarlanır)

5- İşte tam bu noktada, uçak kalkarken düşüşten birkaç saniye öncesinde uçakta hiçbir flap açık değil.

6- Flap açık olmadığı gibi spoilerler (havadaki hız freni) açılmış. Yani flapları açık olmayan uçak bir de havada fren yapıyor, hızını düşürüyor. Yani havada tutunması neredeyse imkansız.

7- Yani sözün özü, bence düşüş nedeni pilotaj hatası. Checklist prosedürlerinin tamamlanmaması.



Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: buraktunahan - 13 Haziran 2025, 19:09:08777 ve 787 kullanan Sanal bir pilot olarak bu kadar basit olmaması ve haksız çıkmak için dua ediyorum ama düşen uçağın düşmeden birkaç saniye önceki fotoğraflarına baktığımda çok basit ama çok büyük bir pilotaj hatası görüyorum.

1- Öncelikle uçak havada tutunamıyor. Düşüş nedeni temel olarak bu.

2- Ancak bir motor arızası yok. Çünkü tam yerden teker keserken her iki motorun arkasında simetrik bir vorteks oluşuyor. Yani motorlar sağlam. Havada tutunamama sebebi motor takatsizliği değil. (Aşağıya fotoğraf koydum)

3- Öncelikle 787 Hindistandan İngiltereye gidiyor. Dolayısıyla bu uzun uçuş için çok fazla yakıt almalı ve yakıt yükü çok. Yani uçak ağır.

4- Bu nedenle ağır olan uçağın kalkış mesafesi uzun olur ve kalkışın ilk saniyelerindeki düşük hızlarda uçağın havada tutunabilmesi için flaplar en sona yakın açılmalı. (bu flap açıları kalkış öncesi yük ve yakıt durumuna göre pilotlarca hesaplanır ve manuel olarak ayarlanır)

5- İşte tam bu noktada, uçak kalkarken düşüşten birkaç saniye öncesinde uçakta hiçbir flap açık değil.

6- Flap açık olmadığı gibi spoilerler (havadaki hız freni) açılmış. Yani flapları açık olmayan uçak bir de havada fren yapıyor, hızını düşürüyor. Yani havada tutunması neredeyse imkansız.

7- Yani sözün özü, bence düşüş nedeni pilotaj hatası. Checklist prosedürlerinin tamamlanmaması.




Üstat,
BBC dün gösterdi; hem flaplar açık değil, hemde iniş takımları açık. Extra %50+ drag-sürtünme var. Motorlar ne yapsın?
BBC'nin konuştuğu uzman, bu iki nokta açıklanmalı önce diyordu.

Ancak uçağın iki pilotu da çok tecrübeli (kaptan 22 yıllık) olduklarından pilotaj hatası son seçenek deniyor. Ahmadabad hava alanı kuş çarpması olarak dünyada en ön sıralarda imiş. Daha 2023 yılında 38 kuş çarpması kayda geçmiş. Her yıl da bu adet artmaktaymış. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Haziran 2025, 19:59:04Ahmadabad hava alanı kuş çarpması olarak dünyada en ön sıralarda imiş. Daha 2023 yılında 38 kuş çarpması kayda geçmiş. Her yıl da bu adet artmaktaymış.


Yaşar Hocam, bu kazada kuş çarpması ihtimali çok düşük diye düşünüyorum.

Çünkü kuş çarpması yaşansaydı, motorlarda patlama, alevlenme veya duman atma görülmesi çok muhtemeldi.

Ama uçak düşene kadar motorlarda bunların hiçbiri görülmüyor.

Muhtemelen "before takeoff checklist" prosedürleri atlanmış ve flaplar açılmamış.



Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz