Gönderen Konu: Türk - Yunan İlişkileri  (Okunma sayısı 344049 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #980 : 14 Eylül 2020, 19:47:28 »
Arkadaşlar Blok 70 modernizesi F-16'ları stealth özellik dışında Jsf seviyesine çıkartmayı hedefleyen bir modernizedir. Bu uçağı ezmek imkansız olmasa da zor. 3 çıkar yolu var.

1- Stealth uçak.
2- Ef-2000 TH3.
3- Tüm F-16'ları Blok 70 seviyesine yerli olarak yükseltmek ve sayısal olarak daha fazla modernizeli F-16 sahibi olma avantajını kullanmak.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 660
  • 45
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #981 : 14 Eylül 2020, 19:59:33 »
İyi de nasıl Blok 70 yerli ve milli olarak yükselteceğiz. AESA radarımız yok, 10 senedir ASELSAN yapacak diyoruz ama kocaman gemiye 50 yıldır ortada olan eskiyen PESA radarı yapamıyoruz ve hala uğraşıyoruz. Radar konusunda taş devrindeyiz. Ufacık uçağın burnuna küçük ama çok etkili radar yapmak belimizi bükecek.

Neredeyse tüm avrupa EF-2000 AESA radarını 10 senede yaptılar. Köküne kadar ABD malı olan F-16`ya kimse onlar kadar iyi modernize edemez.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1482
  • 137
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #982 : 14 Eylül 2020, 20:05:15 »
Bagira cagira adamlari silah almaya zorladik, kendimizi zora soktuk, helal olsun..

Fakirin ekmegi umit demisler, belki onlar bunlari alinca bizimkilerde uyanir, projelere ivme verilmesi icin gerekli diplomatik ve ekonomik adimlari atarlar..

MMU Ucan altay olabilir, araya bir cozum lazim kesin..15-20 seneden once (motoru hazir alim bile olsa) yeni ucak tasarlayip envantere alabilen ulke var mi?

Inat etmeye niyetliysek, o zaman AESA yi cozup kendimiz F-16larimiza takacagiz..



« Son Düzenleme: 14 Eylül 2020, 20:09:58 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #983 : 14 Eylül 2020, 20:15:27 »
Arkadaşlar Blok 70 modernizesi F-16'ları stealth özellik dışında Jsf seviyesine çıkartmayı hedefleyen bir modernizedir. Bu uçağı ezmek imkansız olmasa da zor. 3 çıkar yolu var.

1- Stealth uçak.
2- Ef-2000 TH3.
3- Tüm F-16'ları Blok 70 seviyesine yerli olarak yükseltmek ve sayısal olarak daha fazla modernizeli F-16 sahibi olma avantajını kullanmak.
Sn Battlestar,
3üncü şıkla ilgili olarak; tüm f16 ları Blok 70 seviyesine yerli olarak yükseltmeyi yapabilme iznimiz var mı?
F16’ların kontratlarında uçağa kaç sene dokunamıyoruz belli mi? Ben bir yerlerde 25 ya da 30 yıl LM’den izinsiz vida bile değiştiremiyoruz olarak okumuştum. Sizin bu konudaki bilginiz nedir?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #984 : 14 Eylül 2020, 20:29:19 »

Valla hocam bana sorarsanız ben Jf-17T'den ise Hürjete ef-2000 veya rd-93/ws-13 motoru takarım F-16'ya takacağım aesa radarını taşıyabilecek şekilde tasarlarım. Yerli Cft + dorsal spine içine entegre ew vs. eklerim. Zaten kendi mühimmat ailemde var. Emin ol Jf-17'den daha iyi bir uçak olur. E şimdi ben zaten kendi gariban savaş uçağımı yapabilecekken neden Pakistan uçağına uçağın kalbini verip adama uçak sattırayım ? Enayimiyim ?
 

Kısa vadede motor temin edebilirsek Hürjetin çift motorlu bir versiyonunu gelişirip oldukça iyi bir uçağa sahip olabiliriz.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimiçi BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #985 : 14 Eylül 2020, 20:33:38 »
İyi de nasıl Blok 70 yerli ve milli olarak yükselteceğiz. AESA radarımız yok, 10 senedir ASELSAN yapacak diyoruz ama kocaman gemiye 50 yıldır ortada olan eskiyen PESA radarı yapamıyoruz ve hala uğraşıyoruz. Radar konusunda taş devrindeyiz. Ufacık uçağın burnuna küçük ama çok etkili radar yapmak belimizi bükecek.

Neredeyse tüm avrupa EF-2000 AESA radarını 10 senede yaptılar. Köküne kadar ABD malı olan F-16`ya kimse onlar kadar iyi modernize edemez.

Hocam yanlış anlama ama hangi dünyada yaşıyorsunuz haberini verin de bir gelip çayınızı içeyim. Senelerdir karada Uzun menzil tışında tüm seviyelerde radarlar yaptık. X bandından s bandına kadar. Şu anda dünyanın en gelişmiş (kendi fikrim) entegre radar ağından çafrad faz 1 testleri bitmek üzere faz-2 olan çafrad umr kısmında ise kullanılan radar olan teirs radarı kara da test aşamasında. Bana güven menzilleride katalogdakilerden daha iyi seviyede.  Senelerdir gan teknolojisinde çalışmaları olan thalesin bile bizim gan modüllerimizi kullandığı bir ülkeyiz.

Yine hava araçlarında sar radarlarından milimetre dalga radarlarına kadar belli bir seviyeye geldik. Seneye kullanıma girecek akıncı siha'da standart taramalı veya aesa radar olacak. Yine üstünde aselsanın aesa radarı olacak Özgür modernizesi bir veya iki seneye tamamlanacak.



Ki sen şu raddede dijital kamuflaja boyadıysan ve aselsan bir şeyi büyük bir maket halinde son halini idefe çıkarıyorsa çoktan prototip testlerde demektir.

Şimdi F-16 özeline dönersek zaten eldeki blok-30 lar dışındaki tüm f-16'ler ccip modernizesi ile donanımsal olarak F-16 block 50+ seviyesine çıkarıldılar. B50+ ile B70 arasındaki en bariz donanımsal fark aesa radarı ve bazı entegre ew sistemleri diye biliyorum. Biz zaten ehpod, spews pod vs. ile ew yatırımımızı yapıyoruz. Aesa radarda entegre edersek donanımsal olarak B70 seviyesine çıkmış olacağız. Hatta yerli cft felan yapsak bayağı B70 olacak.

Diğer yandan Aselsan'ın aesa radarının B70'in aesa radarından daha güçlü olma ihtimali de yüksek. Çünkü çünkü sabr radarı F-16 burun konisini tamamıyla kullanmıyor. Bizim aselsan radarı komple kullanıyor. O yüzden modül sayısı daha fazla olması muhtemel. Zaten radar performansını etkileyen en önemli 2 etken gaas mı gan mı olması ve modül sayısıdır. İkisi de Gan olduğuna göre modül sayısı kilit etken.

B30'da da zaten ccip modernizesine müteakip onlardan çıkan parçalarla b40 seviyesine gelmişlerdi. Üslerinde büyük bir yerlileştirme ve radar ile birlikte b70 seviyesine çıkartmak hedefleniyor. Merak etmeyin bir-iki seneye görürüz.  Ancak şuu unutmayın Gan teknolojisinde kötü değiliz ve dünya ile aynı anda üniversitelerde başladık diyebiliriz. Senelerdirde bu radarlara çalışıyoruz. Her konuda ok ama gan'da biraz dikkatli yaklaşmanızı öneririm hocam.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #986 : 14 Eylül 2020, 20:43:33 »
Değerli katkılarından dolayı BATTLESTAR' a +2

Bu verilere göre JF-17 kötü gün dostu gibi duruyor. Şayet günün birinde dara düşersek JF-17' nin kapısını çalabiliriz. Ayrıca JF-17' yi birlikte geliştirme imkanı da olabilir diyorum. Kaynak koduydu,  şuydu buydu... Pakistan' la aramızda bu gibi şeylerin lafı olmaz gibi geliyor. Kendi harekat ihtiyaçlarımıza göre JF-17 T' yi yapabiliriz. Bi' de Pakistan' dan  Nükleer Bomba teknolojisini alırsak... kebap! Belki de almışızdır. CB geçenlerde '' Türkiye' nin Nükleer güç olmamasını kabul edemem'' diyordu. Bir şeyler oldu-olacak galiba! Bi' de uçaktan atılabilen tiplerini JF-17T ye yüklersek... Ondan sonrasını uzaylılar düşünsün ::) Dünyayı bizim elimizden nasıl kurtaracaklar acaba?!

Valla hocam bana sorarsanız ben Jf-17T'den ise Hürjete ef-2000 veya rd-93/ws-13 motoru takarım F-16'ya takacağım aesa radarını taşıyabilecek şekilde tasarlarım. Yerli Cft + dorsal spine içine entegre ew vs. eklerim. Zaten kendi mühimmat ailemde var. Emin ol Jf-17'den daha iyi bir uçak olur. E şimdi ben zaten kendi gariban savaş uçağımı yapabilecekken neden Pakistan uçağına uçağın kalbini verip adama uçak sattırayım ? Enayimiyim ?

Açıkçası Hürjet' ten umutlu değilim hocam... Bakınız, silahlı versiyonunu geçtim henüz Hürkuş' u eğitim modelini bile tamamlayamadık. Demek ki bu işler o kadar da kolay işler değişmiş! O nedenle, JF-17T konsepti benim kafama yattı. Kanat' dı, kuyruktu, yok aerodinamikti... bunlarla hiç uğraşmadan direkt bodoslamadan dalma imkanı var. Eee hazır uçak! Uçak yapmaya değil, teknolojisini geliştirmeye odaklanacağız. Bu yaklaşım zaman tasarrufu açısından kıymetli değil midir? Ayrıca niye enayi olalım! Pakistan bizim kardeşimiz, zor zamanımızda bizlere nükleer bomba verecekler. Birazda bu kardeşlerimiz para kazansın öyle değil mi? veya hep birlikte kazanalım.

Çevrimiçi BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #987 : 14 Eylül 2020, 20:58:25 »

Valla hocam bana sorarsanız ben Jf-17T'den ise Hürjete ef-2000 veya rd-93/ws-13 motoru takarım F-16'ya takacağım aesa radarını taşıyabilecek şekilde tasarlarım. Yerli Cft + dorsal spine içine entegre ew vs. eklerim. Zaten kendi mühimmat ailemde var. Emin ol Jf-17'den daha iyi bir uçak olur. E şimdi ben zaten kendi gariban savaş uçağımı yapabilecekken neden Pakistan uçağına uçağın kalbini verip adama uçak sattırayım ? Enayimiyim ?
 

Kısa vadede motor temin edebilirsek Hürjetin çift motorlu bir versiyonunu gelişirip oldukça iyi bir uçağa sahip olabiliriz.

Yapılabilir ama fayda/kazanç oranı bence düşük olur hocam. Evet çift motorlu bir uçak bizim için iyi olur. Ancak Hürjeti çift motorlu yapmak sıfırdan hürjeti tasarlamak anlamına gelir çünkü. Uçağın gövdesi büyüyor, büyüyünce kana açıklığı burun çapı vs. çoğu şeyi değişmesi gerekiyor. E o kadar büyük uçağa radarıda ona göre çok modüllü tasarlamak lazım. vs. İşin sonuna bakılınca ele stealth olmayan 2x 90 kn motorlu bir mmu kalıyor.

Bence mmu'ya yoğunlaşıp gerekliyse eğer ikinci el f-15 alıp ambargo yersek yerli yedek parça üretmeye çalışmak daha mantıklı.

Ama tek motorlu bir muharip hürjet stealth olsun veya olmasın gerçekleştirilmesi çok daha kolay bir iş. Özgür projesindeki yerli görev ve uçuş bilgisayarını, ekranları, radarı vb. bir çok parçayı kullanabiliriz. Çünkü proporsiyonlar uyuyor. Yani zaten elde şeker, un herşey var.

Diğer yandan bakın burası çok önemli bizde genellikle Çift Motor = Daha iyi avcı anlamına geldiği sanılıyor. Tamamiyle yanlış diyemem ama genelde yanlış.

Neden ?

Çift motorun bir savaş uçağına kattığı 3 bariz özellik var. 1- Uzun Menzil, 2. Daha fazla silah yükü, 3. Daha güvenli uçuş. (biri arıza yaparsa diğeri var.)

Ama bu daha iyi dogfight demek olmuyor genelde. Uçak tek motorlu olunca öz ağırlığı da az oluyor ve itki ağırlık oranı çift motorlu bir uçaktan fazla olabiliyor. Böylece çok daha agresif ve hareketli olabiliyor. Mesela çift motorlu uçağın burun koni çapı daha fazla olduğundan daha fazla modül alabiliyor. Bu radar menzili açısından bu uçakları önde gösteriyor. Ancak çift motorlu uçak stealth değilse rcs'si en az 5 m2 den başlıyor. Tek motorlu uçak daha düşük rcs'li oluyor ve benzer aesa teknolojisinde birbirlerini yine aynı menzillerde tespit ediyorlar.

İşin bam teli noktası ve hürjet özelindeki noktası şudur ki ; bizim hürjeti satacağımız ülkelerin uçaklarının çok uzun menzilli olması veya çok fazla silah taşımasına gerek yok. Zaten akıllı mühimmatlar çok fazla silah yükünü gerekli kılmıyor artık. Maliyet çok daha önemli.

Arkadaşlar Blok 70 modernizesi F-16'ları stealth özellik dışında Jsf seviyesine çıkartmayı hedefleyen bir modernizedir. Bu uçağı ezmek imkansız olmasa da zor. 3 çıkar yolu var.

1- Stealth uçak.
2- Ef-2000 TH3.
3- Tüm F-16'ları Blok 70 seviyesine yerli olarak yükseltmek ve sayısal olarak daha fazla modernizeli F-16 sahibi olma avantajını kullanmak.
Sn Battlestar,
3üncü şıkla ilgili olarak; tüm f16 ları Blok 70 seviyesine yerli olarak yükseltmeyi yapabilme iznimiz var mı?
F16’ların kontratlarında uçağa kaç sene dokunamıyoruz belli mi? Ben bir yerlerde 25 ya da 30 yıl LM’den izinsiz vida bile değiştiremiyoruz olarak okumuştum. Sizin bu konudaki bilginiz nedir?

Bilmiyorum. Ben 30 ve 40'larda sorun olmayacağını 50'lerde belki 50+'larda da izin veremeyebileceklerini düşünüyorum. Genelde ne eklemek istersek bildirip ekliyoruz. Ancak Aesa radar çok büyük güç çarpanı ne derler bilmem. Ama sorun çıkacağını da sanmam. Keza biz aesa takarsak yunanda viper modernizesi ister. Veya onlar viper yaparsa bizimde durumu eşitlememiz Amerikanın Türk-Yunan politikasına uygun bir hamle olur.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimiçi BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #988 : 14 Eylül 2020, 21:04:35 »
Değerli katkılarından dolayı BATTLESTAR' a +2

Bu verilere göre JF-17 kötü gün dostu gibi duruyor. Şayet günün birinde dara düşersek JF-17' nin kapısını çalabiliriz. Ayrıca JF-17' yi birlikte geliştirme imkanı da olabilir diyorum. Kaynak koduydu,  şuydu buydu... Pakistan' la aramızda bu gibi şeylerin lafı olmaz gibi geliyor. Kendi harekat ihtiyaçlarımıza göre JF-17 T' yi yapabiliriz. Bi' de Pakistan' dan  Nükleer Bomba teknolojisini alırsak... kebap! Belki de almışızdır. CB geçenlerde '' Türkiye' nin Nükleer güç olmamasını kabul edemem'' diyordu. Bir şeyler oldu-olacak galiba! Bi' de uçaktan atılabilen tiplerini JF-17T ye yüklersek... Ondan sonrasını uzaylılar düşünsün ::) Dünyayı bizim elimizden nasıl kurtaracaklar acaba?!

Valla hocam bana sorarsanız ben Jf-17T'den ise Hürjete ef-2000 veya rd-93/ws-13 motoru takarım F-16'ya takacağım aesa radarını taşıyabilecek şekilde tasarlarım. Yerli Cft + dorsal spine içine entegre ew vs. eklerim. Zaten kendi mühimmat ailemde var. Emin ol Jf-17'den daha iyi bir uçak olur. E şimdi ben zaten kendi gariban savaş uçağımı yapabilecekken neden Pakistan uçağına uçağın kalbini verip adama uçak sattırayım ? Enayimiyim ?

Açıkçası Hürjet' ten umutlu değilim hocam... Bakınız, silahlı versiyonunu geçtim henüz Hürkuş' u eğitim modelini bile tamamlayamadık. Demek ki bu işler o kadar da kolay işler değişmiş! O nedenle, JF-17T konsepti benim kafama yattı. Kanat' dı, kuyruktu, yok aerodinamikti... bunlarla hiç uğraşmadan direkt bodoslamadan dalma imkanı var. Eee hazır uçak! Uçak yapmaya değil, teknolojisini geliştirmeye odaklanacağız. Bu yaklaşım zaman tasarrufu açısından kıymetli değil midir? Ayrıca niye enayi olalım! Pakistan bizim kardeşimiz, zor zamanımızda bizlere nükleer bomba verecekler. Birazda bu kardeşlerimiz para kazansın öyle değil mi? veya hep birlikte kazanalım.

Hocam geçmiş olsun olsun o zaman bizim askeri havacılık sanayimiz bitmiştir. Eğer hürjeti yapamazsak bırakın MMU'yu jet motorlu siha bile yapamayız. O açıdan Hürjet bizim ilk tecrübemiz olacak ve burada oluşan tecrübeli mühendisleri bir çok projede kullanacağız. Kanat altına veya buruna turboprop motor takıp uçurmakla entegre jet motorlu bir hava aracı yapmak çok farklı şeyler. Mesela ilk jetler zamanında bir çok uçak üreticisi bu yüzden batmıştır.

Pakistan özelinde, ilk biz havacılık sektörümüzdekilerin karnını bir doyuralım da sonra diğerlerini düşünürüz hocam. Çünkü satacağımız her hürjet çok daha yüksek bir mmu arge bütçesi demek. Ayrıca devletler arasında ebedi dostluk veya kardeşlik değil ebedi çıkar ilişkileri vardır.  Mısır da bizi severdi. Sonuç ortada.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #989 : 14 Eylül 2020, 21:09:18 »

Valla hocam bana sorarsanız ben Jf-17T'den ise Hürjete ef-2000 veya rd-93/ws-13 motoru takarım F-16'ya takacağım aesa radarını taşıyabilecek şekilde tasarlarım. Yerli Cft + dorsal spine içine entegre ew vs. eklerim. Zaten kendi mühimmat ailemde var. Emin ol Jf-17'den daha iyi bir uçak olur. E şimdi ben zaten kendi gariban savaş uçağımı yapabilecekken neden Pakistan uçağına uçağın kalbini verip adama uçak sattırayım ? Enayimiyim ?
 

Kısa vadede motor temin edebilirsek Hürjetin çift motorlu bir versiyonunu gelişirip oldukça iyi bir uçağa sahip olabiliriz.

Hocam ne yaptın? Yıktın beni bu yorumunla... Kinaye yaptığınızı düşünmek istiyorum...

Tek motorlu Hürjet 'in  motorunu bile bırakın temin etmek ismini bile yıllardır motorunu belirleyemedik.
Siz şimdi bu tasarımı çift motorluya çevirip , kısa vadede motor teminiyle satmaya çalışacaksınız öyle mi? Bu iş bizim kafayla 130 seneyi bulur...
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2020, 21:10:20 Gönderen: serkan1976 »