Gönderen Konu: Türk - Yunan İlişkileri  (Okunma sayısı 342430 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1000 : 14 Eylül 2020, 23:44:16 »
Arkadaşlar Blok 70 modernizesi F-16'ları stealth özellik dışında Jsf seviyesine çıkartmayı hedefleyen bir modernizedir. Bu uçağı ezmek imkansız olmasa da zor. 3 çıkar yolu var.

1- Stealth uçak.
2- Ef-2000 TH3.
3- Tüm F-16'ları Blok 70 seviyesine yerli olarak yükseltmek ve sayısal olarak daha fazla modernizeli F-16 sahibi olma avantajını kullanmak.
Battlestar hocam,Bir mesajınızda Yunanın RAFALE aldo ef2000 de alabilirdi demiştiniz?
Şimdi de F16 blok70 ef2000 tarafından ezilebilir demişsiniz.
Ef2000 in özelliği nedir ?

Daha güçlü motorlar, buna bağıl alanında lider fiziksel özellikler. Stealth olmayan uçaklar arasında en düşük frontal rcs. F-22'den sonra dünyanın en iyi aesa radarı.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1001 : 15 Eylül 2020, 00:06:00 »
Kaç defa Tusaş'ta Hürjet proje müdürü açıklama yaptı. Uçak jet eğitim uçağı olarak düşünülüyor. Muharip kısmına kafa yormuyorlar. En maksimum olsa bile F-16 etmez. 19 bin LB motor var ona göre tasarlanmış bir uçak. Çift motor olsun derseniz baştan uçak tasarlamamız gerekir. Hava kuvvetleri planlamasını yapmış. Muharebe kısmında Hürjet'e yer yok. En fazla keşif uçağı olur. Gidip Ege'de Yorgo ile dogfight hayali kurmasın kimse bence. Hava kuvvetlerinde bırakın böyle bir planlamayı akıllarının ucundan bile geçmemiştir. F-35 alma planı yaparken hürjet. Attan eşeğe binmek gibi birşey bu. Eldeki F-16'ları modernize edip MMU beklenecek plan bu. Bunların yanında mühimmatları yerlileştiriyorlar. JF-17 bize bir faydası olmaz Pakistan hint uçaklarını F-16 ile tokatlıyor. Uçağa ihtiyaç yok zaten. Kabiliyetli uçaklara ihtiyaç var. Yoksa 240 F-16 var neyine yetmiyor. Ama adam AESA + IRST kabiliyetli uçaklar alıyor. Meteor alacak belki. F-16'yı Viper uprage yapıyor. Biz Hürjet'lemi karşılık vericez gülünç.

Hürjetle değil!
Hürjet üzerinden geliştirilen daha yüksek performanslı bir uçakla karşılık verelim. Hatta bu uçak stealth bile olabilir.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7731
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1002 : 15 Eylül 2020, 00:16:11 »
Vakit yok... MMU tek şans.... Tüm gücümüzle Mmu'ya yüklenelim....

Ben Hürjet'in uçacağını bile düşünmüyorum... Kokpit, görev bilgisayarı,uçuş sistemleri,iniş takımları vb için sadece bir testbed uçağı olarak kalacaktır.

Stealth bir uçağa çok hızlı ihtiyacımız var...Öncelik MMU...
Hürjet ile uğraşılacağına bu para ve zamanı da F-16 modernleştirmesinde kullanılır...

Çevrimdışı fırtına getiren

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 212
  • 13
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1003 : 15 Eylül 2020, 00:23:36 »
Kaç defa Tusaş'ta Hürjet proje müdürü açıklama yaptı. Uçak jet eğitim uçağı olarak düşünülüyor. Muharip kısmına kafa yormuyorlar. En maksimum olsa bile F-16 etmez. 19 bin LB motor var ona göre tasarlanmış bir uçak. Çift motor olsun derseniz baştan uçak tasarlamamız gerekir. Hava kuvvetleri planlamasını yapmış. Muharebe kısmında Hürjet'e yer yok. En fazla keşif uçağı olur. Gidip Ege'de Yorgo ile dogfight hayali kurmasın kimse bence. Hava kuvvetlerinde bırakın böyle bir planlamayı akıllarının ucundan bile geçmemiştir. F-35 alma planı yaparken hürjet. Attan eşeğe binmek gibi birşey bu. Eldeki F-16'ları modernize edip MMU beklenecek plan bu. Bunların yanında mühimmatları yerlileştiriyorlar. JF-17 bize bir faydası olmaz Pakistan hint uçaklarını F-16 ile tokatlıyor. Uçağa ihtiyaç yok zaten. Kabiliyetli uçaklara ihtiyaç var. Yoksa 240 F-16 var neyine yetmiyor. Ama adam AESA + IRST kabiliyetli uçaklar alıyor. Meteor alacak belki. F-16'yı Viper uprage yapıyor. Biz Hürjet'lemi karşılık vericez gülünç.

sayın @mermi pakistanın SAVAŞ UÇAĞI JF-17'nin RD-33 motoru yaklaşık 19.000 maksimum güç üretiyor saygılarımla.

Çevrimdışı fırtına getiren

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 212
  • 13
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1004 : 15 Eylül 2020, 00:25:31 »
Kaç defa Tusaş'ta Hürjet proje müdürü açıklama yaptı. Uçak jet eğitim uçağı olarak düşünülüyor. Muharip kısmına kafa yormuyorlar. En maksimum olsa bile F-16 etmez. 19 bin LB motor var ona göre tasarlanmış bir uçak. Çift motor olsun derseniz baştan uçak tasarlamamız gerekir. Hava kuvvetleri planlamasını yapmış. Muharebe kısmında Hürjet'e yer yok. En fazla keşif uçağı olur. Gidip Ege'de Yorgo ile dogfight hayali kurmasın kimse bence. Hava kuvvetlerinde bırakın böyle bir planlamayı akıllarının ucundan bile geçmemiştir. F-35 alma planı yaparken hürjet. Attan eşeğe binmek gibi birşey bu. Eldeki F-16'ları modernize edip MMU beklenecek plan bu. Bunların yanında mühimmatları yerlileştiriyorlar. JF-17 bize bir faydası olmaz Pakistan hint uçaklarını F-16 ile tokatlıyor. Uçağa ihtiyaç yok zaten. Kabiliyetli uçaklara ihtiyaç var. Yoksa 240 F-16 var neyine yetmiyor. Ama adam AESA + IRST kabiliyetli uçaklar alıyor. Meteor alacak belki. F-16'yı Viper uprage yapıyor. Biz Hürjet'lemi karşılık vericez gülünç.

Sayın @mermi pakistanın SAVAŞ UÇAĞI JF-17'nin RD-33 motoru yaklaşık 19.000 libre maksimum güç üretiyor saygılarımla.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1005 : 15 Eylül 2020, 00:26:11 »
Kaç defa Tusaş'ta Hürjet proje müdürü açıklama yaptı. Uçak jet eğitim uçağı olarak düşünülüyor. Muharip kısmına kafa yormuyorlar. En maksimum olsa bile F-16 etmez. 19 bin LB motor var ona göre tasarlanmış bir uçak. Çift motor olsun derseniz baştan uçak tasarlamamız gerekir. Hava kuvvetleri planlamasını yapmış. Muharebe kısmında Hürjet'e yer yok. En fazla keşif uçağı olur. Gidip Ege'de Yorgo ile dogfight hayali kurmasın kimse bence. Hava kuvvetlerinde bırakın böyle bir planlamayı akıllarının ucundan bile geçmemiştir. F-35 alma planı yaparken hürjet. Attan eşeğe binmek gibi birşey bu. Eldeki F-16'ları modernize edip MMU beklenecek plan bu. Bunların yanında mühimmatları yerlileştiriyorlar. JF-17 bize bir faydası olmaz Pakistan hint uçaklarını F-16 ile tokatlıyor. Uçağa ihtiyaç yok zaten. Kabiliyetli uçaklara ihtiyaç var. Yoksa 240 F-16 var neyine yetmiyor. Ama adam AESA + IRST kabiliyetli uçaklar alıyor. Meteor alacak belki. F-16'yı Viper uprage yapıyor. Biz Hürjet'lemi karşılık vericez gülünç.

sayın @mermi pakistanın SAVAŞ UÇAĞI JF-17'nin RD-33 motoru yaklaşık 19.000 maksimum güç üretiyor saygılarımla.

19.000 ne? Elma mı? Armut mu?
 Düzeltme mesajınla aynı anda yazmışız. 19.000 libre itki sağlayabilecek kadar güç üretebiliyor.
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2020, 00:34:38 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Mermi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1069
  • 28
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1006 : 15 Eylül 2020, 00:44:33 »
Kaç defa Tusaş'ta Hürjet proje müdürü açıklama yaptı. Uçak jet eğitim uçağı olarak düşünülüyor. Muharip kısmına kafa yormuyorlar. En maksimum olsa bile F-16 etmez. 19 bin LB motor var ona göre tasarlanmış bir uçak. Çift motor olsun derseniz baştan uçak tasarlamamız gerekir. Hava kuvvetleri planlamasını yapmış. Muharebe kısmında Hürjet'e yer yok. En fazla keşif uçağı olur. Gidip Ege'de Yorgo ile dogfight hayali kurmasın kimse bence. Hava kuvvetlerinde bırakın böyle bir planlamayı akıllarının ucundan bile geçmemiştir. F-35 alma planı yaparken hürjet. Attan eşeğe binmek gibi birşey bu. Eldeki F-16'ları modernize edip MMU beklenecek plan bu. Bunların yanında mühimmatları yerlileştiriyorlar. JF-17 bize bir faydası olmaz Pakistan hint uçaklarını F-16 ile tokatlıyor. Uçağa ihtiyaç yok zaten. Kabiliyetli uçaklara ihtiyaç var. Yoksa 240 F-16 var neyine yetmiyor. Ama adam AESA + IRST kabiliyetli uçaklar alıyor. Meteor alacak belki. F-16'yı Viper uprage yapıyor. Biz Hürjet'lemi karşılık vericez gülünç.

Sayın @mermi pakistanın SAVAŞ UÇAĞI JF-17'nin RD-33 motoru yaklaşık 19.000 libre maksimum güç üretiyor saygılarımla.
Zaten o yüzden diyoruz ya işte F-16 block 50 bile etmez. Ne performans olarak ne radarı ne kullandığı mühimmat. Pakistan onu F-16'ya rakip olarak geliştirmedi zaten. Ucuz hava yer görevleri için özellikle terörle mücadele için. Yoksa Av/önleme performansı vasat.

Çevrimdışı fırtına getiren

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 212
  • 13
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1007 : 15 Eylül 2020, 01:00:09 »
Sayın forumdaşlar malumunuz hemen hemen her forumdaşımız içinde bulunduğumuz muharip uçak sorununu HÜRJET PROJESİ ile kısa vadede çözebileceğimizi düşünmekte. Bende aynı konuda birçoğunuz gibi mutabıkım. Bununla birlikte bu sıkıntının uzun vadede askeri,siyasi ve ekonomik açıdan ülkemiz için önemli bir kazanca dönüştürülebileceğini düşünmekteyim. Fikirlerimi kısaca arz etmek isterim.

Tüm forumdaşlarımız 5. nesil savaş uçaklarının yüksek maliyet, görece(F16,MİG-29,EF-2000) düşük harbe hazırlık oranı, sık ve uzun saatler süren bakımı vs. gibi sorunlardan haberdardır. Bu sebeplerden dolayı ABD
(Viper Modernizasyonu,F15X Modernizasyonu\Temini), Avrupa Birliği(EF200 Tranche 3 Modernizasyonu) projelerini sürdürmektedirler.

Doğu Bloğunun ana silah üreticisi Rusya Fedarasyonu olmakla birlikte savaş uçağı ihraç eden tek gücü yine Rusya Fedarasyonu'dur. Fakat Doğunun ana muharip savaş uçağı olan MİG-29 için Rusya Fedarasyonu kapsamlı modernizasyon projesi başlatamamış olup MİG-35 uçağını geliştirmeyi uygun görmüştür.

İçinde bulunduğumuz dönemde Hürjet Projesi geliştirmekte olup özellikle havacılık motorlarında TEİ önemli ölçüde kabiliyetlerini arttırmaktadır. Şayet HÜRJET için muhtemel ambargolara karşı motor geliştirilecekse yukarıda anlatmaya çalıştığım tablo göz önünde bulundurulmalı ve Hürjet motoru MİG-29'a tam oturacak şekilde planlanmalıdır.İleride türk savunma sanayisi olarak MİG-29 uçakları motor, aviyonik , gövde ömür uzatımı, EH ve radar konusunda kapsamlı bir modernizeden geçirebilirsek askeri siyasi ve ekonomik anlamda çok ciddi güç elde edebiliriz. Bununla birlikte modernize ettiğimiz MİG-29 vasıtası ile kendi havacılık alt yapımızı başta Türki Devletler olmak üzere MİG-29 kullanıcılarına entegre eder daha fazla silah mühimmat satmanın da önünü açmış oluruz.

EZCÜMLE: Hürjet için motor geliştirilecekse geliştirilecek olan motorun MİG-29 uçağı için de kullanılabilir olması savunma sanayimizin daha fazla yol alması için çok önemlidir.
TÜM FORUMDAŞLARA SAYGILAR
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2020, 01:04:22 Gönderen: fırtına getiren »

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1008 : 15 Eylül 2020, 01:40:56 »
Vakit yok... MMU tek şans.... Tüm gücümüzle Mmu'ya yüklenelim....

Ben Hürjet'in uçacağını bile düşünmüyorum... Kokpit, görev bilgisayarı,uçuş sistemleri,iniş takımları vb için sadece bir testbed uçağı olarak kalacaktır.

Stealth bir uçağa çok hızlı ihtiyacımız var...Öncelik MMU...
Hürjet ile uğraşılacağına bu para ve zamanı da F-16 modernleştirmesinde kullanılır...

+1

vallahi bende düşünmüyorum... Uçak yapmak kolay iş değil. Hesapta tank yapacaktık, O projeyi bile tamamlayamadık. Bu motor problemi, Hürjet projesinde de karşımıza çıkacak gibi görünüyor. 

Totem yaptım! benim öngörülerime göre önümüzde 3-5 sene var. Ne yaparsak bu ara dönemde yapacağız. Aksi taktirde tufan geliyor. 'Ortalık karıştı, düzen bozuldu; yetiş ya Muhammed, yetiş ya Ali..!'' dememek için, bazı projelere öncelik vermek gerekmez mi? Savaş kapıda, ona göre!!

Düşünen beyinler için seçenek çok. Olmasa bile yaratırız. Ne demiştik,

1- JF-17' den 1 filo alıp tepe tepe kullanalım. Teröristleri O bombalasın, çift kişilik modellerinde harbe hazırlık eğitimini bunlar versin ve bu arada F-16' ların hal çaresine bakalım.

2- F-16' ların hal çaresine bakamıyorsak, İngilizlere yanaşmayı deneyelim. Belki EF-Th3' lerden 2 filo kadar koparabiliriz.

3- O da olmadı..! mecbur SU-35' in kapısını çalacağız. Görünüşe göre Ruslar dünden razı... Yalnız burada Amerikan kılçığı mutlaka devreye girecektir. Eee O zaman bari F-16/70 ver deriz. Hem onu verme, hem Ruslardan almama müsaade etme! Bi' de utanmadan gidip Yunanistan' la tatbikat yap!

Bütün gemileri yakacaksak; O zaman günah bizden gitti. Vallah agaya söylerim, Çin' i Akdeniz' e davet ederim... O zaman bizim uçaklarda otomatik J-31 oluverir. Önümüzde ki 150 yıl için Türkiye' yi kaybetmiş olursun.

Bu senaryolar, kendi uçağımızı yapmaya fırsat bulamayacağımız argümanıyla dile getirilmiştir. Yapabiliyorsak ne alâ!
 
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2020, 01:43:22 Gönderen: Partikül »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2754
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk - Yunan İlişkileri
« Yanıtla #1009 : 15 Eylül 2020, 07:27:44 »
Uçak ve tank için motor gerekir her şeyden evvel. Tanklar demode olmaya başladıkları için, oradaki açmaz (şimdilik) fazla can sıkıcı değil.

Ama uçaklara gelince, işin rengi çok değişiyor. İster hürjet, ister MİUS ve isterse MMU olsun, hepsi için motor gerekli. Yerli motoru 15 yıldan önce de göremeyiz, onu da belirteyim.

Bu nedenle benim önerim: tıpkı leo-2 modernizasyonunda olduğu gibi bir an önce yerli imkanlarla F-16'lara B70 modernizasyonu uygulamak olur. Hava savunma füzelerini de en kısa sürede envantere almak şart.