Gönderen Konu: Türk Uçak Gemisi (TAC)  (Okunma sayısı 6245 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2407
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #30 : 17 Şubat 2024, 18:34:25 »
Atak2 iptal değilde erteleme sözkonusu

Bunun sebebi Ukrayna'nın motorsich yada ivichenko progress fabrikasının vurulması

Ve yine tei ts1400 ile yeni atak1,5 gibi platforumun geliştirilme olasılığı nedeniyle.

Bu ve buna benzer nedenlerden ötürü atak2  ertelenebilir

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #31 : 17 Şubat 2024, 18:59:31 »
Yoksa aydın bey füzyon reaktörünü çakacak kendini zor tutuyo buradan hissediyorum

 :o :o ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #32 : 17 Şubat 2024, 19:02:01 »
proje geliştirmeyi kağıt üzerinde bıraktım artık hayata geçirmeden yeni bir proje üretmeyeceğim diye karar aldım kafamda 3 4 tane proje var fakat hepsi kafamda kağıda dökmedim o dediğinizde vardı fakat dediğim gibi kağıda dökmedim...

Çevrimdışı Ocak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 150
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #33 : 17 Şubat 2024, 19:49:53 »
Hazır Turbofan motorları konuşuyorken

Belki bakarsınız tf35000 in gaz türbinli bir versiyonu üretilir.buda tf2000 yada uçak gemisinde kullanılır.

Yani enseyi karartmayalım Çin 80000 tonluk gemisyi gastürbinli yapıp işleyebiliyorsa biz neden yapmayalım 60000 tonluk gemiyi biz neden işletmeyelim

 Sayın Denizci

 60000 ton TCG-Anadolu ve nerdeyse tüm fırkateyn filomuza denk bir ağırlık yani su gibi gaz yakar.

 Çin bu masrafı kaldırabilecek güçte bizim için ise idamesi çok pahalı bir yöntem.

 Tabii devlet, gelecek projeksiyonunda bunu hesap etmiştir, ileride bu geminin idamesi için GSMH yeterli olmasa bile, enazından bir yerlerden doğalgaz ve petrol çıkarılacağına eminim.

 Ancak daha önceden de yazdığım gibi, eğer Çin uçak gemilerini Sarı denizden çıkarıp sağda solda gezdirmeye başladığında, bence ABD bize nükleer teknoloji transferi yapar.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2407
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #34 : 17 Şubat 2024, 23:28:10 »
Acaba 2024 alınan karara göre uçak gemimizin envantere girmesi 2034'ü bulur mu?

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2407
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #35 : 17 Şubat 2024, 23:39:56 »
HHI Hyundai heavy ındustrı'nın madex 2023 de sergilediği bir maket var catobar yada catapult'lu olan onu buraya taşıyabilecek var mı?


HD HHI CVX adlı proje 2023 madex fuarında maketi gösterilmiş.
Galiba emals sistemi kullanıyor

Ve yine galiba 71400 ton ağırlığında olması lazım

298 metre uzunluk 75 metre genişlik

40 sabit uçak 8 helikopter kapasiteli.
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2024, 23:47:21 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #36 : 18 Şubat 2024, 00:16:12 »
Yaşar , Merzifonlu ve okçular. Lütfen Vakıflı olarak kıymetli bilgilinizle müdahale edin.
Sn Tigerfish,
Depremde hasar gören evimin tamiratı için bir süredir Türkiye'deyim. Foruma yeterli katkıda bulunamıyorum. Bu bakımdan tüm arkadaşlardan anlayış bekliyorum.

Bu uçak gemisi işi için ise:
1. Uçak gemisi para yemesi açısından dipsiz bir kuyudur. 60bin tonluk bir gemi için 4milyar doları gözden çıkarmak gerekir. Her yılda en az 0.5 milyar dolar idame masrafı olacaktır. Savunma bütçesi kısıtlı, ekonomik sıkıntıdan bir türlü çıkamayan bizim gibi bir ülke için gereksiz bir harcamadır. GSMH'miz 2 trilyon doları bulsa bile böyle bir harcama ne derecede doğrudur, münakaşa götürür.

2. Yukarıda da belirttiğim üzere, yalnız uçak gemisi yapmak yeterli değil. Üzerinde konuşulanacak uçak ve helikopterlerin motorlarına varıncaya kadar her şeylerinin navalize edilmesi gerekir.

3. Uçak gemisini koruyacak diğer gemi ve denizaltilarini da unutmamak lazım. Şu anda Tcg Anadolu için bile yeterli korumamız yokken, 60bin tonluk bir gemiden bahsetmek komik oluyor.

4. Haydi uçak gemisi için tasarım işini başlatıyoruz diyelim; bu teknolojileri adapte edip sindirmemiz en az bir 10 yıl. Ondan sonra imalat ve test süreçleri var. Kısacası kolay iş değil bu.

5. Tcg Anadolu üzerine uçak indirmeye soyunuluyordu bir ara. Bu geminin F35 için hazırlanan pahalı güvertesini bozup kanca halat sistemi monte etmek çok yanlış olur. Sonra geminin arkasındaki asansör ve toplam net boyu ile, hele ski jump oluşundan dolayı emniyetli inişin neredeyse imkansizligindan ötürü tcg Anadolu LHD olarak kalmak zorundadır.

6. 285m pist ve ski jump, STOBAR operasyon icin yeterlidir. 60bin tonluk yeni uçak gemisi üzerinde uçak, 120 metreden kalkar, 80 metreye de iner.
Ama...

7. Ancak madem abd ile aramız iyiye gidiyor. Alalım 24-36 adet F35B, tcg Trakya ve Anadolu'yu koyalım uçakları çok daha hesaplı olur.
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2024, 00:32:03 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #37 : 18 Şubat 2024, 00:23:50 »
Eldeki uçakları biraz elden geçirerek kaldirabildigimiz bir gemi tasarlarlar inşallah...artik hurjet mi Kaan mi f16 mi onu bilmem....
Eldeki uçakların hiç birisi uçak gemisinden kalkamaz. Uçakların motorlarından başlayıp en ince elektronik malzemesine varana kadar denize ve tuza dayanıklı hale gelmesi gerekiyor. Yani denize uygun uçak yapacaklar.

Uçakların inmesi ve kalkmasına gelince; uçakları kaldırmak daha kolay. Motor gücünü arttırıp, kanat alanını büyütüp tam yüklü olarak uçak kaldirilabilir.
İndirmek daha zor. Ama o da olmayacak şey değil. Kanca ve kablo ile becerilecektir.
Skilift uçağın kalkış ağırlığını yükseltir; kalkma mesafesini kısaltır. Munavebeli iniş kalkış istenmiyorsa, ek açılı bir iniş pisti şarttır.

Sayın Yaşar aynı soruyu bende sormuş bana da yine "Tam yükle Hürjet kalkamaz" cevabını vermiştiniz...

 Tam yükle kastınız ne , yani ek yakıt tankı olmadan kanatlarda 4 gökdoğan  ile kalkamaz mı?
Hürjet, esas olarak bir eğitim uçağı. Kanat alanı yüksek "lift" verecek yapıda değil.
Ski jump ile ve delta kanatlı bir uçakla ve/veya daha güçlü bir motorla mucehhez bir uçakla tam yük, yani uçağın yerden 2-3bin metrelik pistten kalkabileceği yükle gemiden kalkması sağlanabilir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2407
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #38 : 18 Şubat 2024, 00:55:39 »
Bize uçak gemisi pahalı ve gereksiz geliyor ama düşmanı kendi toprağında yakalamak,kıstırmak,sıkıştırmak,bertaraf etmek gibi kabiliyetlere ulaşmak istiyorsanız uçak gemisi elzemdir.

Hiçbir ülkeye ihtiyaç duymadan operasyon ve savaş sürdürme kabiliyetine kavuşursunuz..

Ben bizi gerçekten anlamıyorum hem etliye sütlüye karışmak istemiyorsunuz hem dünya üzerinde hak ettiği yeri almaya çalışıyoruz .kusura bakmayın bu kadar tezatlıkla bu iş olmaz.

Şimdi uçak gemisi ile Fransa nasıl Libya ve Kaddafi'yi düşürdü ise bizimde uçak gemimiz olsa bizde hafteri düşürebilirdik.

Aynı şekil uçak gemisi olması idi İngiltere folkland'a müdahele edemezdi.

Aynı şekil Çin'de Uygur Türklerine zulüm diyorsunuz politik baskı kuralım diyorsunuz ama bunun enstrümanı olan uçak gemisinden uzak duralım diyorsunuz..

Yada Pakistan Hint geriliminde Pakistan tarafında olalım diyorsunuz ama bunun için gereken uçak gemisinden uzak duralım diyorsunuz

Yada üçüncü dünya savaşı pasifik bölgesinde olacak diyorsunuz bu bir paylaşım savaşı olucağına göre bundan uzak durmak istiyorsunuz.Ondan sonra niye hakettiğimiz yerde diye kimse hayıflanmasın. Çünkü her dünya savası bir paylaşım savaşıdır.

Yada heryere silah satmak istiyorsunuz bunun için bu ülkelerin rejimlerinin darbe veya isyancılara karşı gerektiğinde anlaşma yapcağınız hükümetlerin korunması gerektiğini hesaba katmayıp uçak gemisi gereksiz diyorsunuz..

Bazen kızmasın arkadaşlar gerek bu formu gerek diğer formu bu uçak gemisi konusunda fikirleri olarak yada gereksiz bulmalarını anlamakta güçlük çekiyorum..

O zaman Meksika gibi polis devleti olalım yine terörle mücadele kısmını artık kırpolisi olan jandarma yürütsün

Hava ve deniz ile kara kuvvetlerini lavedelim nasılsa savaş görmüyoruz iş savaşa döndüğünde ya geri vites atıyoruz yada karşı taraf o kadar gerilimi tırmandır mıyor?

En iyisi bu kuvvetleri de lavedelim masraf diye...

« Son Düzenleme: 18 Şubat 2024, 01:01:13 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #39 : 18 Şubat 2024, 00:56:15 »
Uçak gemisi beni şaşırtmadı, tf-2000 muhribinin özelliklerinin açıklandığı seneler önce bu siklette bir uçak gemisini açık denizde yüzdürmek amaçlı tasarlandıkları boylarından ve tonajlarından belliydi. Muhtemelen uzun süredirde çalışıyorlardır. Keza son zamanlarda da bizim msb'nin Queen Elizabeth ziyaretleri vs benzer bir tasarım çıkacağı belliydi.

Üstünden kalkacak uçak konusunda çizimde mmu kaan gördüm gibi ancak bu kalkıp kalkamama konusunda hürjet navaldan daha mantıklı bir uçak kaan bence.

Çünkü kalkış konusunda kanat yapısı ve thrust/weight oranı çok önemli. Bu açıdan bakıldığında da kaan 2 adet 135 ıbf motoru ile en mantıklı seçenek keza mtow'u da 27000 kg şu anlık. Bu tasarımdan 20 metre daha kısa ins vikrant için seçilen rafale-m'in thrust-weight oranı çok daha düşük. su-33k içinde aynı şeyleri söyleyebiliriz.

Diğer yandan bu konularda kalkamazdan çok sıkıntı şu full ab kalktıklarından ve ek yakıt tanklarını ağırlıktan  dolayı fazla kullanmadıkları için yakıtlarının ciddi kısmını tüketmeleri söz konusu ve menzilleri biraz daha düşüyor.

Tasarıma bakarsak o daha çok güncellenir gibi ama isterler doğrultusundaki özellikler baki kalır gibi.
Savaş Var Denildiğinde Biz;