Gönderen Konu: Japon Havayolları’na ait A350 inişte alevler içinde kaldı  (Okunma sayısı 878 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
Japon Havayolları’na ait Airbus A350 tipi yolcu uçağı, Tokyo Haneda Havalimanı’na inişte alevler içinde kaldı.

Yanarak inen yolcu uçağı hemen içindeki yolcu ve mürettebatı tahliye etti. İlk belirlemelere göre uçakta 367 yolcu ve mürettabat bulunuyordu.



Sahil Güvenlik uçağı ile çarpıştı
Ortaya atılan iddiaya göre Japonya’da meydana gelen depremin ardından bölgede uçan bir Sahil Güvenlik uçağı ile yolcu uçağı çarpıştı.

Olay sonrasında pilotlar acil durum bilgisi vererek Haneda Havalimanı’na inişe geldi.

Saniyeler içinde alevler içinde kalan uçağın söndürme çalışmaları devam ediyor.

Kaza ile ilgili olarak soruşturma başlatıldı.

https://tolgaozbek.com/ucus-emniyeti/japon-havayollarina-ait-a350-iniste-alevler-icinde-kaldi/

<a href="http://youtu.be/ZjN7gd28RUo?si=zzHCo3NAI_5xM9ai" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/ZjN7gd28RUo?si=zzHCo3NAI_5xM9ai</a>
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2024, 19:54:54 Gönderen: fırtına06 »

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Çok ucuz atlatılan bir kaza. Çok daha fazla can kaybı yaşanabilirdi. Sahil Güvenlik uçağındaki 6 mürettebattan 5'i hayatını kaybetmiş.

ATC hatası ya da sahil güvenlik uçağının hatası gibi görünüyor ilk başta. Sahil güvenlik uçağı taksi yolu yerine piste çıkmış olabilir. Ya da ATC Sahil güvenlik uçağı pistteyken fark edemeyip iniş izni vermiş olabilir.

2000 yılında Singapore Airlines'a ait bir 747-400 yanlış pistten kalkış yapmaya kalkıp pist üzerindeki iş makinesine çarpmış ve bu kazadan dolayı 83 yolcu hayatını kaybetmişti.

Çevrimdışı OKÇULAR

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 737
  • 84
 İstanbul Atatürk hava limanı ATC (Air Traffic Control) baş operatörü kurt bir abimiz vardı. Havada 200 uçağın trafiği kolayca organize edilirken Yeşilköy de pist, taksi yolu ve apron hareketini yönetmenin daha zor olduğunu söylerdi. 
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAŞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ŞİDDETLİ BİR DİRENİŞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 458
  • 48
Eskiden zemin radarı yokken zordu, artık işler daha kolay, ama körük planlaması zorlayıcı, özellikle de kapasitede çalışan havalimanlarında.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Tokya'daki Kazanın Muhtemel Nedeni Ortaya Çıktı

Japonya Tokyo'da Japan Airlines'ın Airbus A350 uçağı inişte Dash-8 tipi sahil güvenlik uçağına çarpmış ve uçaklar yanarak küle dönmüştü.

Yapılan incelemelerde Dash-8 tipi Sahil Güvenlik uçağının kule ile konuşmasında, kokpit ekibine C5 noktasında beklemesi belirtildi. Kokpit ekibi de doğru geri okuma yaptı ve diyaloglar sorunsuzca devam etti. Diyaloga göre, JAL722A tescilli Dash-8 tipi uçak, taksi noktasında bekleyecekti. Fakat kokpit ekibinin neden piste girdiği bilinmiyor. Kokpit ekibi belirtilen nokta yerine piste girdi ve burada bekledi ve sonrasında kaza yaşandı.

Ayrıca Bloomberg'in haberine göre pist üzerindeki noktalarda bulunan ve pilotlara pistin açık olup olmadığını gösteren stop-bar adındaki ışıkların 27 Aralık'tan bu yana hizmet dışı olması da kazaya ilişkin soru işaretlerini arttırıyor.

Notam NO : J2253/23

Sektörde bazı analistler ise, hizmet dışı olduğunu belirten NOTAM olmasına rağmen, sahil güvenlik uçağının daha fazla dikkat etmesi gerektiğini belirtiyor.

Kaynak: HavaSosyalMedya.Com

Sahil Güvenlik uçağının pilotları yapılan ilk incelemelerde kusurlu olan tarafmış. Dün de yazdığım gibi ya ATC ya da Sahil Güvenlik uçağı pilotlarında hata var diye.

Taksi yolunda beklemesi gerektiği söylenmiş onlarda onaylamış ama bu konuşmalara rağmen pilotlar piste girmiş ve iniş yapan Airbus A350 tipi uçakla çarpışmışlar. Çok enteresan. Gece olduğu için acaba yönlerini mi şaşırdılar?

Benim teorim ekip Haneda Havalimanı'nı tanımıyordu. Bu nedenle taksi yolunu şaşırıp piste girdiler. Gece olduğu için de A350 pilotları küçük uçağı fark edemedi ve pisti pas geçmeyip iniş yaptılar. Sonrası zaten malum. Kısacası gece olması, Sahil Güvenlik uçağının pilotlarının havalimanını çok iyi tanımaması nedeniyle taksi yolundan piste girmeleri ve A350'nin pilotlarının küçük uçağı fark edemeyip iniş yapmaları ve kazanın yaşanması.

Gerçekten çok daha büyük bir felaket yaşanabilirdi. Sivil Havacılık kurallarına göre uçağın tahliyesinin 90 saniye içinde gerçekleşmesi gerekli. Kabin ekibi 96 saniyede tüm uçağı boşaltarak bir felaketi önlemiş. Yolcuların da paniğe kapılmadan hareket etmeleri de taktire şayan. Panikle herkes kapılara ve acil çıkış noktalarına hücum etse ezilme tehlikesi de yaşanabilirdi.

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Japonyadaki kazanın suçlusu sahil güvenlik pilotunun kulenin PİSTTEN BİR SÜRE UZAK DURUN UYARISINI DİKKATE ALMAMASI VE PİSTE GİRMESİ sonucu olmuş.
Kaynak TV HABER KANALLARI