Gönderen Konu: 2023 Yılın Üyesi  (Okunma sayısı 6488 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2797
  • 295
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #90 : 31 Aralık 2023, 14:24:17 »
VLS ye inanmıyorum forumu yanlış yönlendiriyordu bu yüzden kendisini daha fazla danamadım ifşa ettim yaptığımın doğru olduğundan eminim.  Kusura bakmayın beni kandırmaya kalkana katlanamam
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5048
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #91 : 31 Aralık 2023, 14:28:23 »
VLS ye inanmıyorum forumu yanlış yönlendiriyordu bu yüzden kendisini daha fazla danamadım ifşa ettim yaptığımın doğru olduğundan eminim.  Kusura bakmayın beni kandırmaya kalkana katlanamam

Yanlış yönlenecek bir şey yok. Bu forumda kimse çocuk değil ki her yazılana inanacak olsun. Bu davranışı sizden beklemezdim putty hocam.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #92 : 31 Aralık 2023, 15:26:48 »
VLS ye inanmıyorum forumu yanlış yönlendiriyordu bu yüzden kendisini daha fazla danamadım ifşa ettim yaptığımın doğru olduğundan eminim.  Kusura bakmayın beni kandırmaya kalkana katlanamam

İfşa ettim diyorsun da sadece bir iddiada bulundun. Bu iddiayı destekleyecek kanıtın var mı? Gerçi olsa ne fark eder ki! Çamur at, izi kalsın gibi oldu, yakışmadı.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2797
  • 295
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #93 : 31 Aralık 2023, 16:26:58 »
VLS nin müjdeli haberlerini tarih sırası ile mesaj atlamadan sondan başa ardışık olarak veriyorum. Hemen hemen her mesajında bize yorum üstü gerçek bilgi verir eda ile yorum yapıyordu. Ara sıra değil her yorumu böyleydi onu merak etmetin bu olacak haftaya bir müjde görebilisiniz gibi. Ben kızdım kızdım sonunda patladım kusura bakmayın. Bu linkten sizde bakın haksızmıyım. Kitleleri peşine takmaktan haz alıyor ona mutluluk hormonu pompalatıyor bu özel kişi olma hazzı anlıyorum ama ayarı kaçırmasın her muhabbete son noktayı koymaya başlamıştı. Ben her gördüğüm arızayı uyarmıyorum bu artık katlanılmaz hal aldı ondan yaptım. rica ediyorum sizde görün  içerden müjde aldığınızı sanmak tamam çok güzel ama gerçek değilki. Cennete gitmek gibi bir mutluluk bu tamam çok güzel ama yokki öyle bir şey
 
http://www.defenceturk.com/index.php?action=profile;area=showposts;u=55644

Gerçek ilk uçuş tarihi ile bize yansitilan ilk uçuş tarihinde farklı olabilir bunu da unutmamak lazim..


Merhaba,

Güzel noktaya temas ettiniz özellikle ilerleyen günlerde arada bazen flight radar üzerinden cağrı kodunun "unkown status (N/A) " olan uçan cisimleri Mürted bölgesinden takip etmekte yarar var diyebilirim ;)

Pek olası olmasa da 27 Aralıkta canlı yayın ile Kaan'ın uçuşunu görmek imkanı da izleyicilere sağlanması için istişarelerin sürdüğünü belirtmek isterim.

Tabi yine yeniden tekrar ettiğim gibi aksilik durumu olmaz ise.

Saygılarımla




Merhaba,

Konu ile ilgili biraz bilgi vermem gerekir ise Kaan için ilk uçuş aşamaları Hürjet gibi ilk uçuşa hazırlık evresinde elde edilen verilerin işlenerek uçuş simülasyonu hazırlanarak bundan gelen veriler sonucunda elde edilen parametrelere göre şekillendiriliyor.
Oluşturulan uçuş kontrol sistemlerinin bu yapıda test edilerek fiziki teste hazırlık aşamasına entegrasyonu o kadar başarılı ki , Hürjet'in ilk test uçuşu sonrası Ercan Bey bu kadar stabil bir uçuş beklemediğini belirtmiştir.
Kullanılan sistemler ve yazılımlar çağın gerektirdiği şekilde aynı yöntem ile Kaan'a uygulanmakta . Bu konuda da endişeniz olmasın.

Ayrıntısı çok açıklamam zor olduğundan şunu diyebilirim örnek olması açısından Kaan'ın uçuş simülasyon verileri her değişiklikte ilgili sisteme yüklenerek değerlendiriliyor ve ona uygun uçuş öncesi riskler tespit edilip uçuş kontrol yazılımı güncellenerek ilgili riskler bertaraf ediliyor.

Şu an için Hürjet de kullanılan İtalyan uçuş kontrol yazılımını referans alır isek,Kaan'da kullanılan yerli uçuş kontrol sisteminin muadillerine göre hemen hemen aynı seviyede olduğunu rahatlıkta söyleyebilirim.

Bu yöntemler son dönemde yeni yeni uygulanarak  üretimler gerçekleştiriliyor artık. Belirli yazılımlar ile aslında uçak gerçekten ilk uçuşunu yapmış gibi ortam hazırlanarak uçuş kontrol yazılımı dahil olmak üzere uçağın genel olarak uçuş esnasında oluşabilecek sorunlar veya ani krizlere karşı önlem alınarak kusursuza yakın bir ilk uçuşa hazırlanıyor diyebilirim.

O yüzden içiniz bu noktada rahat olsun lütfen.

Saygılarımla



Merhaba,

Gelecek hafta'nın sonunda eğer bir sıkıntı olmazise , Twitter üzerinden Tusaş resim,videolarını takip etmeniz yeterli diyebilirim ;)

Saygılarımla




Merhaba,

Kaan için henüz 2028 sonrasındaki üretimlerin hangi üslere dağıtılacağı noktasında karar mevcut değil. Yanlız tabiki uçak için altyapı hazırlık çalışmaları devam etmektedir.Özellikle uçağın ebat ve boyutları ile birlikte gövde korozyonunun önlenmesi ve çevresel şartlar ile birlikte güvenliğinin sağlanması için ayrıca muadillerine kıyasla daha uygun şekilde yapılabilmesi amacı ile örnek tasarımlar üzerinden Hava Kuvvetleri ile beraber eşgüdümlü olarak çalışılmaktadır.

Saygılarımla







Merhaba,

Evet yarı iletken teknolojisi alanında YİTAL firması  Kaan uçuş sistemlerinde kullanılan aviyonik,seyrüsefer gibi teknolojileri içerisinde barındıran çip setlerinin üretimine destek sağlıyor.

Saygılarımla


Merhaba,

Şu an için düşünülmemekte ama ilerleyen test safhalarında (uçuş testlerinde) motorun gizliliğe etkisi de değerlendirileceğinden ötürü belirli noktalarda çözümler kesin olmamak ile beraber yerli motor tedarik sürecinde geri dönüşlere göre farklı teknolojiler uçak üzerinde denenebilir.

Saygılarımla



Sadece TAI değil Baykar ıda biliyor
Merhaba,

Şu an için düşünülmemekte ama ilerleyen test safhalarında (uçuş testlerinde) motorun gizliliğe etkisi de değerlendirileceğinden ötürü belirli noktalarda çözümler kesin olmamak ile beraber yerli motor tedarik sürecinde geri dönüşlere göre farklı teknolojiler uçak üzerinde denenebilir.

Saygılarımla





Merhaba

Sayın Yaşar Bey'in örnek gösterdiği tasarımın bir benzeri diyebilirim TB-4 için.

Saygılarımla


Merhaba

  • Baykar tarafında Kızıl Elma'nın uçuş testleri devam ediyor. Planlanan takvime göre ilerlemekte.
  • Motor noktasında herhangi bir sorun yok bunu bilmenizi isterim.
  • Uçuş kontrol yazılımları ve Kaan ile ileride gerçekleştireceği ortak operasyon mimarisi için belirli haberleşme protokolleri için altyapılar hazırlanmakta.
  • KE AESA radar ile ilgili çalışmalar devam ediyor.
  • Roketsan KE için özel bir projesi mevcut (ayrıntı malesef paylaşamıyorum)

Saygılarımla


TEI yide biliyor



 

Merhaba,

Şeytan bazen ayrıntıda gizlidir.

MMU motoru noktasında rahat olabilirsiniz. TF10000 için herşey proje takvimi içerisinde ilerliyor.

Saygılarımla



Merhaba,

Detay malesef veremem ama şunu diyebilirim ufak bir bilgi notu olması açısından Anka-3 ile TB-3'ün birleşimi olarak düşünebilirsiniz.

Biraz uç tasarımlar birbirleri arasında lakin ortaya çıkması planlanan ürün gayet yeterli seviyede olabilicek ve ihracat şansı yüksek bir ürün olacak.

Saygılarımla


Merhaba,

Bu konuda açıkçası hatırlanırsa sene başında KE ve TB-3 için TCG Anadolu da kalkış ve iniş simülasyon testlerinin yapıldığı ve başarılı şekilde bu sistemlerin iniş ve kalkışlarında sorun olmadığını yazmıştım.

Bu noktada TB-3 için yapılan simülasyon testlerinde motor güç parametreleri iniş ve kalkış için girilirken PD170 ile PD222 için ayrı ayrı yapılmıştı.

Nihai raporu söylemem biraz zor ama ikisi de bu noktada yeterli güç üretebilen motorlar diyebilirim.

TB-4 projesi de en az TB-3 projesi kadar ses getirecek bir proje. Detay açıklamam zor ama Baykar'a sınıf atlatabilecek projelerin ilkini oluşturabilir.

Büyük kadrolar büyük projeleri beraberinde getirir.

Saygılarımla








Merhaba,

Hatırlanacağı üzere 21 Ocak 2023 tarihinde bazı basın ve yayın kuruluşlarında ufak bilgiler ile lanse ettiği Türkiye'nin Eurofighter ve diğer savunma sanayi konularında mevcut olduğu İngiltere ile yukarıda bahsedilen konular hakkında sözlü anlaşma sağlandığı ve gizlilik noktası içeren teknik görüşmeler yapıldığı ile ilgili bilgi aktarımım söz konusu olmuştu.

Bugün sayın Bakanımız Yaşar Bey'de bu görüşmelerin olduğunu belirtmesi ile birlikte , teknik görüşmeler sonucunda aşağıdaki noktalarda güncel durumu sizinle paylaşmak isterim.

  • İngiltere ile motor konusunda (RR) anlaşma sağlanamadığı belirtilsede arka tarafta görüşmeler devam etmekte.
  • Type-23 planlaması şu aşamada arka plandan kaldırıldı. TCG İstanbul (I-Sınıfı Milgem) projesinin olumlu ilerlemesi ve maliyet etkinliğinden ötürü soğuk bölgeye çekildi.
  • Eurofighter Typhoon için ise konunun bir kaç ay içerisinde İngiltere ve İtalya vasıtası ile çözülmesi bekleniyor.Bu noktada Sayın Cumhurbaşkanımızın Almanya gezi planlaması olabilir.Akabinde konu tek kişinin insiyatifinde olmadığı gibi çözümü noktasında heyecan oluşmasını istemem lakin sorunun çözümü ve karşılıklı anlaşma beklenmekte.


Saygılarımla


Hep göz kırpma hep bir müjde

Merhaba,

İlgili resimdeki sayın Bakanımıza tanıtım için gösterilen KAAN için kullanılması planlanan AESA radar şu an Aselsan'da testleri devam ediyor.
Daha öncesinde dediğim gibi P3'e yetiştirmeye çalışılmakta eğer yetişmez ise P4 üzerinde testlerinin başlaması planlanıyor.
İlgili radar epey büyük bir radar modüllerini sayan arkadaşlar emeğinize sağlık , umarım dilediğiniz modül sayısı konusunda memnun olursunuz (olmanız %90 ihtimal) teslimat sonrası :)

Saygılarımla

« Son Düzenleme: 31 Aralık 2023, 16:48:42 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Bogü Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 605
  • 43
  • DefenceTurk.com
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #94 : 31 Aralık 2023, 17:04:31 »
Ortalık karıştı aradan bir ihtimal çıkabiliriz.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2797
  • 295
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #95 : 31 Aralık 2023, 22:54:17 »
Ben birinci oldum mu afedersiniz
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2343
  • 183
  • DefenceTurk.com
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #96 : 01 Ocak 2024, 00:12:11 »
Ben birinci oldum mu afedersiniz

Once YSK nin aciklamasini bekle .Sonrasinda ise mazbatani. ;)
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2024, 00:48:15 Gönderen: metin62 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #97 : 01 Ocak 2024, 08:08:09 »
Ben kızdım kızdım sonunda patladım kusura bakmayın.

Tamam da, patlama zamanlaması ve şekli pek uygun olmadı sanki, ne dersiniz?  ;) Bence özür dileyin, belki foruma döner o zaman.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Sayın VLS'nin küsüp forumdan ayrılması bence hoş olmadı.

Sayın VLS'nin, "-abilir", "-ebilir" eklerini kullanmayıp, kesin bir yargıda bulunduğu ve sonucun tam tersi çıktığı bir durum var: Anka-3'ün formu meselesi. O duruma dair bir açıklama yapması benim için güzel olurdu. Sormuştum ama yanıt alamamıştım...

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #98 : 01 Ocak 2024, 09:25:26 »
Ben kızdım kızdım sonunda patladım kusura bakmayın.

Tamam da, patlama zamanlaması ve şekli pek uygun olmadı sanki, ne dersiniz?  ;) Bence özür dileyin, belki foruma döner o zaman.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Sayın VLS'nin küsüp forumdan ayrılması bence hoş olmadı.

Sayın VLS'nin, "-abilir", "-ebilir" eklerini kullanmayıp, kesin bir yargıda bulunduğu ve sonucun tam tersi çıktığı bir durum var: Anka-3'ün formu meselesi. O duruma dair bir açıklama yapması benim için güzel olurdu. Sormuştum ama yanıt alamamıştım...

Ben o ifadeyi kullandığı hafta bu soruyu VLS'ye sordum. Çünkü Tusaş tesislerini ziyaret eden birkaç arkadaş Anka-3'ün uçan kanat olduğunu söylüyordu. Vls ise Aksungur'a benzyor diyor. Yahu nasıl Aksungur'a benzeyebilir? S-400'lerin yerini bile biliyor adam.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2797
  • 295
Ynt: 2023 Yılın Üyesi
« Yanıtla #99 : 01 Ocak 2024, 11:22:22 »
Ben foruma faydalı olmak için tepkimi koydum VLS her gün foruma palavra sıkıyordu. Benim zorum ne forum için kötü oldum bak anlayan var anlamayan var halbuki yazdıklarını görmezden gelsem bana hiç zararı olmazdı. Ben size yanlış bilgi veriyor diye arıza çıkarttım yoksa ben zaten biliyorum onun palavra sıktığını her gün.
İbrahim de çok haklı. Bu kadar her şeyi bilip bize fısıldıyor haberlerinin çoğu TAI den kimsenin bilmediği haber ama ANKA3 de çuvallıyor nasıl oluyor bu. Bir binanın camları kırılmaz cam denmesi için hepsini denemeniz gerekir ama kırılmaz olmadığını anlamak için bir tane kırılması yeterlidir başka camları denemeye gerek yoktur tek kanıt yeterlidir
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2024, 11:29:39 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.