Gönderen Konu: Anka3  (Okunma sayısı 15418 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2784
  • 292
Ynt: Anka3
« Yanıtla #10 : 13 Mayıs 2023, 19:15:16 »
ürün değil deneme için yapılmış model

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 186
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Anka3
« Yanıtla #11 : 13 Mayıs 2023, 19:44:29 »
https://www.youtube.com/watch?v=dyhJi2y3PtQ

18 27 den itibaren dinleyin. Bir küçüğü ve bir büyüğü için hatta uçak gemisi  (belki de bir küçüğü dedikleri uçak gemisinde de konuşalanabilecek) için çalışılıyor

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 186
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Anka3
« Yanıtla #12 : 13 Mayıs 2023, 19:46:39 »
Stealth TB-2 diyebilir miyiz bu küçük Anka-3'lere?

Büyüğü de B-21 Reader gibi olacak...

ben ilk duyduğumda aklıma bir küçüğü için çok daha stealth bir tb2 (tb 2 derken görev profilinin bir kısmını anlatabilmek için söylüyorum böyle) bir büyüğü deyince de daha ekonomik ve bir miktar daha küçük bir b 21 geldi

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2784
  • 292
Ynt: Anka3
« Yanıtla #13 : 13 Mayıs 2023, 20:08:34 »
2:15 de yetkili ölçekli bir modelle uçuş denemesi yaptıklarını söylüyor. Burada görülen uçak bir küçüğü bir büyüğü modeli denecek boyutta değil maket neredeyse bu yüzden bu küçük modeli ürün olarak kabul etmemek daha doğru. Bence bahsettiği model uçak ile uçuş doğrulaması için yapılan model uçak bu

https://youtu.be/dyhJi2y3PtQ?t=135
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2023, 20:10:00 Gönderen: re »

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 186
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Anka3
« Yanıtla #14 : 13 Mayıs 2023, 23:31:24 »
Putty o küçük model uçuş denemesi için. Ama mevcut anka 3 dışında bir büyük ve bir küçük model de çalışılıyor dedi. onlar ayrı. Hatta uçak gemisinden kalkacak bir versiyon da dedi belki o bir küçük dediğidir. Hem tb2 gibi kullanılır hem navalize versiyonu uçak gemisinde de kullanılır

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 186
  • DefenceTurk.com
Ynt: Anka3
« Yanıtla #15 : 29 Haziran 2023, 02:35:40 »

Çevrimdışı VLS

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 127
  • 62
  • DefenceTurk.com
Ynt: Anka3
« Yanıtla #16 : 29 Haziran 2023, 09:57:14 »
Merhaba,

Yukarıda Anka-III'ün yanında gördüğünüz iha esasında Anka-III'ün geliştirilme aşamasında kullanılan deneysel test aracıdır.

İleride Anka ailesine yeni bir birey olarak katılma ihtimali her zaman var olan bir araçtır.

Saygılarımla

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2358
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Anka3
« Yanıtla #17 : 29 Haziran 2023, 10:05:35 »
Aslında o küçük ihadan çok güzel antiradyasyon ihası olur ama....neyse...
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2023, 13:06:15 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 186
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Anka3
« Yanıtla #18 : 29 Haziran 2023, 14:56:28 »
geçenlerde yayınlanan bir röportajda Tusaş yetkilisi anka 3 ün 4 farklı boyutta bir aile olarak düşünüldüğünü söyledi.

biri 500 kg falan
ikincisi daha büyük
üçüncüsü mevcut anka 3 7 ton
dördüncüsü daha büyüğü

en küçüğünden keşif için özellikle topçu/füzeci sınıfı için çok güzel iha olur
onun bir büyüğü ise tb2 nin daha stealth ve daha hızlı bir versiyonu olur ve keşif saldırı görevi üstlenir
en büyüğü ne büyüklükte planlanıyor bilmiyorum ama o da mini bir b 21 olur

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: Anka3
« Yanıtla #19 : 03 Temmuz 2023, 12:31:20 »
ANKA-3'e tanker görevi



Son yıllarda gerek imza attığı insansız hava platformlarıyla gerek bu araçlar için oluşturduğu farklı stratejilerle öne çıkan Türkiye, sahip olduğu kabiliyetleri daha da ileri taşımak için var gücüyle çalışıyor.
Ülkemizin bugüne kadar ürettiği en değerli insansız hava araçlarından biri olan ANKA-3 pek çok özelliğiyle son derece zorlu görevleri üstlenebilecek bir platform. Geçtiğimiz günlerde ANKA-3’ün mimarları yeni bir açıklama yaptı ve söz konusu hava aracının ‘tanker uçak’ olarak da kullanılabileceğini söyledi.

TANKER UÇAKLAR NE İŞE YARIYOR?

ANKA-3’ün tanker uçak olarak kullanılabilmesinin neden önemli olduğunu anlamak için en genel haliyle de olsa ‘tanker uçak’ kavramının ne ifade ettiğine kısaca değinmek gerekiyor.

TRT Haber'den Sertaç Aksan'ın haberine göre bilindiği üzere savaş uçakları, yüksek süratlere çıktıkları için yakıt sarfiyatları çok fazla oluyor. Türkiye’nin muharip hava gücünde en çok kullandığı F-16 örneğinden ilerleyecek olursak, nispeten ‘küçük’ sayılabilecek bu uçakların yakıt tanklarının hacimleri de dar.

Yakıt seviyesi menzili etkileyen en önemli faktörlerden biri. İşte bu noktada yakıt ikmal uçaklarının devreye girdiğini söyleyebiliriz. Tanker uçaklar barış döneminde ihtiyaç duyulan bölgede, savaş dönemindeyse genellikle cephe hattının gerisinde hedef uçağa yaklaşıyor ve sahip oldukları sistemlerle yakıt transferi yapıyor. Böylece savaş uçağı sahip olduğu menzil değerlerinin çok daha uzağında başarıyla Görev icra edebiliyor.


RADAR KESİT ALANLARI ÇOK BÜYÜK

Türk Hava Kuvvetleri’nin elinde ikmal için KC-135R tanker uçakları bulunuyor. Bu uçakların bugüne kadar gerek tatbikatlarda gerek sınır ötesi harekatlarda savaş uçaklarına yakıt ikmali yaptığı biliniyor.

Ancak neredeyse bir yolcu uçağı büyüklüğünde olan mevcut yakıt ikmal uçaklarının radar kesit alanı da çok büyük oluyor. Bu durum onları basit ve açık birer hedef haline getirdiği için ikmal işlerinin neredeyse tamamı ‘cephe hattının gerisinde’ daha net bir ifadeyle ‘güvenli bölgede’ tamamlanıyor.

Bu bilgiler ışığında ANKA-3’ün ‘ikmal uçağı olarak kullanılabilmesi’ daha da anlamlı oluyor. ANKA-3 görüntüsünden de anlaşıldığı üzere özel bir hava aracı. Sahip olduğu tasarımsal özellikler onun görünürlüğünü en aza indiriyor. ANKA-3’ün radar kesit alanı çok düşük. Bu sayede, savaş uçaklarına cephe hattının gerisi gibi aslında son derece riskli yerlerde dahi ikmal yapılabilmesinin önü açılıyor.

DÜNYADA TANKER İHA YAPIMINDA ÇALIŞAN ÜLKE SAYISI ÇOK AZ

TUSAŞ imzalı ANKA-3 sadece Türkiye için bir ‘ilk’ olma özelliğini taşımıyor. Açık kaynaklardan elde edilen bilgilere göre dünyada bir insansız hava aracını ‘tanker uçak’ olarak kullanmak için çalışmalarını sürdüren ülke sayısı çok çok az.

Söz konusu ülkelerin ortaya koyduğu projelerin neredeyse tamamında ABD teknolojisi dikkat çekse de Türkiye, TUSAŞ mühendisleri sayesinde yerli/milli imkanlarla insansız bir havacını ‘ikmal yapabilecek noktaya’ getirmeyi planlıyor.

Mevcut gelişmeler ışığında kara, deniz ve hava fark etmeksizin harp sahasının yeni oyuncularının ‘insansız’ olacağı bir sır değil. İnsansız savaş uçaklarının öne çıkmaya başladığı bu süreçte onlara eşlik edecek tanker uçakların da insansız olması ve ANKA-3 gibi düşük radar izine sahip olmaları neredeyse zorunlu.

Sadece insansız savaş uçakları için değil 4.5 ya da 5. nesil olarak adlandırılan son derece gelişmiş savaş uçakları için de radar kesit alanı düşük olan insansız Tanker uçakları çok değerli.

ANKA-3’ün sofistike kabiliyetlerinin yanı sıra yakın gelecekte kazanması muhtemel ‘ikmal’ özelliğini de düşündüğümüzde Türkiye’nin dünyanın dört bir yanına ihraç edebileceği çok gelişmiş bir hava aracı ürettiğini söylemek yanlış olmaz.

https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/dunyada-sayili-ulke-uretiyor-anka-3e-tanker-gorevi-42292916
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com