Gönderen Konu: Bell V-280 Valor  (Okunma sayısı 1746 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Bell V-280 Valor
« : 06 Aralık 2022, 20:06:31 »
S-70 Black Hawk’ın Yerini Alacak Helikopter Seçildi

ABD Ordusu’nun gelecek nesil helikopter konseptini tamamen değiştirecek ihaleyi Bell kazandı. Envanterdeki yaklaşık 2 bin adet Sikorsky UH-60 Blackhawk helikopterinin yerini Bell tarafından tasarlanan, tiltrotor teknolojisine sarih V-280 Valor konsepti kazandı.

FLRAA olarak adlandırılan Gelecek Uzun Menzilli Taarruz Hava Aracı Programı için ilk etapta Bell ile Pentagon arasında 1,3 milyar dolarlık anlaşma yapılacak. 2030’a kadar konsept hava aracı geliştirilecek.



Aslında geleceğin helikopter programı iki ayrı koldan ilerliyor. FLRAA’da genel maksat, taarruz keşif olarak adlandırılan FARA oluşturuyor. Halen FARA’da Bell ve Sikorsky-Boeing konsept çalışmalarını sürdürüyor.

Helikopter denildiğinde akla üstte ana rotoru, arkada da kuyruk rotoru bulunan bir tasarım gelirdi. Geleceğin hava araçları ise çok farklı bir konsepte doğru geçiş yapıyor. Bu konuda önemli adım ABD Ordusu’ndan geldi. UH-60 Blackhawk helikopterleri yerine alınacak hava aracı konsepti için iki büyük dev rekabet etti.

İki dev rekabet etti

Bir tarafta Sikorsky ile Boeing’in oluşturduğu iki ana rotor sistemine sahip ve hava aracının arkasında hızı artıran üçüncü bir itiş gücü konseptine sahip SB-1, diğer tarafta da Bell’in uzun yıllardır üzerinde çalıştığı ve V-22 Osprey konsepti ile envantere giren ‘tiltrotor’ sistemli V-280 Valor. Bell, geliştirdiği konseptte hava aracının aynı bir helikopter gibi dikine kalkış ve inişini sağlayan motorlar, havada yatay duruma getirilerek düz uçuşta aynı bir uçak gibi hızlı ilerleyecek tiltrotor olarak adlandırılan konsepti kendi tasarımlarına uygulamıştı.

Tolga Özbek’in haberine göre; ilk gelen kulis bilgilerine göre, Pentagon Bell’in tasarımını yeni geliştirilen konsepte daha uygun olarak seçti. Aynı zamanda tasarımda tiltrotor, daha az riske sahip bir hava aracı olarak tespit edilmiş durumda.



V-280 Valor

Bell, konsept çalışmasına 2011 yılında başladı. Tasarım, 2013’te ABD Ordusu’nun gelecek nesil tasarım çalışmalarına seçildi. İlk uçuş 2017 yılında gerçekleştirildi. Bell yaklaşık 50 yıldır üzerinde çalıştığı ve ürünleştirdiği tiltrotor konseptini V-280’de kullandı.

V-280 Valor, ikisi pilot, iki teknisyen toplam 4 kişilik ekibe sahip. 14 tam teçhizatlı askeri taşıyabiliyor. Boş ağırlığı 8 bin 200 kg olan V-280’nin maksimum kalkış ağırlığı ise 14 ton.

Valor’da iki adet General Electric imalatı T64 turboşaft motor bulunuyor. Kalkıştan sonra saatte 520 km hıza çıkabilen V-280’in toplam menzili 3 bin 900 kilometre. Tüm yüklü olarak 400 deniz mili  yani 740 kilometrelik görev yarı çapına sahip. Havvalandıktan sonra 6 bin feet yani yaklaşık 1800 metreye kadar sürekli tırmanış gerçekleştirebiliyor.

https://www.savunmasanayist.com/s-70-black-hawkin-yerini-alacak-helikopter-secildi/




Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 497
  • 34
  • DefenceTurk.com
Ynt: Bell V-280 Valor
« Yanıtla #1 : 06 Aralık 2022, 20:13:59 »
S-70 Black Hawk’ın Yerini Alacak Helikopter Seçildi

ABD Ordusu’nun gelecek nesil helikopter konseptini tamamen değiştirecek ihaleyi Bell kazandı. Envanterdeki yaklaşık 2 bin adet Sikorsky UH-60 Blackhawk helikopterinin yerini Bell tarafından tasarlanan, tiltrotor teknolojisine sarih V-280 Valor konsepti kazandı.

FLRAA olarak adlandırılan Gelecek Uzun Menzilli Taarruz Hava Aracı Programı için ilk etapta Bell ile Pentagon arasında 1,3 milyar dolarlık anlaşma yapılacak. 2030’a kadar konsept hava aracı geliştirilecek.



Aslında geleceğin helikopter programı iki ayrı koldan ilerliyor. FLRAA’da genel maksat, taarruz keşif olarak adlandırılan FARA oluşturuyor. Halen FARA’da Bell ve Sikorsky-Boeing konsept çalışmalarını sürdürüyor.

Helikopter denildiğinde akla üstte ana rotoru, arkada da kuyruk rotoru bulunan bir tasarım gelirdi. Geleceğin hava araçları ise çok farklı bir konsepte doğru geçiş yapıyor. Bu konuda önemli adım ABD Ordusu’ndan geldi. UH-60 Blackhawk helikopterleri yerine alınacak hava aracı konsepti için iki büyük dev rekabet etti.

İki dev rekabet etti

Bir tarafta Sikorsky ile Boeing’in oluşturduğu iki ana rotor sistemine sahip ve hava aracının arkasında hızı artıran üçüncü bir itiş gücü konseptine sahip SB-1, diğer tarafta da Bell’in uzun yıllardır üzerinde çalıştığı ve V-22 Osprey konsepti ile envantere giren ‘tiltrotor’ sistemli V-280 Valor. Bell, geliştirdiği konseptte hava aracının aynı bir helikopter gibi dikine kalkış ve inişini sağlayan motorlar, havada yatay duruma getirilerek düz uçuşta aynı bir uçak gibi hızlı ilerleyecek tiltrotor olarak adlandırılan konsepti kendi tasarımlarına uygulamıştı.

Tolga Özbek’in haberine göre; ilk gelen kulis bilgilerine göre, Pentagon Bell’in tasarımını yeni geliştirilen konsepte daha uygun olarak seçti. Aynı zamanda tasarımda tiltrotor, daha az riske sahip bir hava aracı olarak tespit edilmiş durumda.



V-280 Valor

Bell, konsept çalışmasına 2011 yılında başladı. Tasarım, 2013’te ABD Ordusu’nun gelecek nesil tasarım çalışmalarına seçildi. İlk uçuş 2017 yılında gerçekleştirildi. Bell yaklaşık 50 yıldır üzerinde çalıştığı ve ürünleştirdiği tiltrotor konseptini V-280’de kullandı.

V-280 Valor, ikisi pilot, iki teknisyen toplam 4 kişilik ekibe sahip. 14 tam teçhizatlı askeri taşıyabiliyor. Boş ağırlığı 8 bin 200 kg olan V-280’nin maksimum kalkış ağırlığı ise 14 ton.

Valor’da iki adet General Electric imalatı T64 turboşaft motor bulunuyor. Kalkıştan sonra saatte 520 km hıza çıkabilen V-280’in toplam menzili 3 bin 900 kilometre. Tüm yüklü olarak 400 deniz mili  yani 740 kilometrelik görev yarı çapına sahip. Havvalandıktan sonra 6 bin feet yani yaklaşık 1800 metreye kadar sürekli tırmanış gerçekleştirebiliyor.

https://www.savunmasanayist.com/s-70-black-hawkin-yerini-alacak-helikopter-secildi/
bu muydu Yunanistan'a ortak üretim teklif edilen?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Bell V-280 Valor
« Yanıtla #2 : 06 Aralık 2022, 20:38:43 »
2000 helikopter 1.3 milyar dolar diyor...Bu işte bir yanlışlık yok mu?

Çevrimdışı Karga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 76
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: Bell V-280 Valor
« Yanıtla #3 : 06 Aralık 2022, 20:59:26 »
1.3 milyar sırf dizayn ve ARGE için. Seri üretim aşamasında ayrı bir ödeme olacak.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Bell V-280 Valor
« Yanıtla #4 : 06 Aralık 2022, 21:03:47 »
1.3 milyar sırf dizayn ve ARGE için. Seri üretim aşamasında ayrı bir ödeme olacak.

Evet .Tolga Özbek 80 milyar dolar dedi...Üffff paraya bak....

Biz daha Ts-1400 motoru takmayı beceremedik adamlar Tiltrotor helikopter devrimini başlattı...

Ben bu ihalede tekrardan şunu anladım ki ABD ordusu tıpkı F-22'yi F-23'e karşı seçmesi gibi "çok radikal ve çok sorun çıkarması muhtemel karmaşık araçlar" istemiyor... Titrotor da radikal teknoloji sayılsa bile ABD ordusu çok daha radikal-karmaşık Defiant teknolojisini istemedi...Hem de Boeing-Sikorsky ortaklığı üretilmiş bir helikopteri bile elinin tersiyle itti..

Bell yıllardır Tiltrotor teknolojisiyle uçuyordu , bunun avantajı ile kazandı....

4 kişilik ekip 14 kişi taşıyor...T64 2 tane motor , 520 hıza çıkıyor (Sikorsky S-70/En yüksek hız
361 km/sa)  ...
Menzil tam tamına 3900 km - muazzam gerçekten
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2022, 21:14:41 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: Bell V-280 Valor
« Yanıtla #5 : 06 Aralık 2022, 21:40:33 »
Biz daha Ts-1400 motoru takmayı beceremedik adamlar Tiltrotor helikopter devrimini başlattı...

İkili şekilde abartma var, bunu yapmayın.

Her şeyden önce TS-1400 bitti sayılır. Hiç tecrübemiz yokken o konuda, bu muazzam bir başarı.

Tiltrotora gelince, bence o konuda daha yalın ve güvenli bir tasarımla ilerlemek mümkün. Kaçırılmış bir şey olduğunu düşünmüyorum. Motorlardan yayılan sıcak gazlardan personeli korumaya dikkat edeceğiz. Tiltrotor tasarımının en son ortaya çıkan sakıncası buymuş.

Bell firmasının yaptığı tasarımdaki o kompleks mafsal neden var, biliyor musunuz? Motorlardan yayılan sıcak gaz personele püskürmesin diye var.  ;)
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2022, 10:12:34 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2634
  • 287
Ynt: Bell V-280 Valor
« Yanıtla #6 : 06 Aralık 2022, 21:48:05 »
Türkiye artık kendi uçağını helikopterini hava araçlarını üreten bir ülke oldu. Bundan sonra rüzgar nereye eser ise bizde onu üreteceğiz. İlerde kendi Tiltrotor projemizi pekalada başlatırız bu teknoloji kabul görür ise. Daha ne uçaklar ne helikoperler üretecek bu ülke ohooo işin başındayız daha.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Bell V-280 Valor
« Yanıtla #7 : 06 Aralık 2022, 21:54:30 »
TS-1400'ü küçümsemiyorum yapan ülke sayısı da bir elin parmakları kadar az...

Biz bu motoru 1970'lerde yapmalıydık...50 sene geriden geliyoruz ki çok fazla bir süre değil , yani çok geriden gelmiyoruz(!)

Temennim o ki siz üstadların dediği gibi "zor olanı yaptık bundan sonrası daha hızlı ilerler" sözleri doğru çıkar...


Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 583
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: Bell V-280 Valor
« Yanıtla #8 : 07 Aralık 2022, 00:28:35 »
Bak şimdi zihni fikir aymazlığı geldi aklıma, kaybeden rakip şu kamovlar gibi koaksiyonel boieng s-61 değilmiydi.

Temel (Kotil) beyde bir seferinde konuşmasında helikopterde bi sonraki adım koaksiyonel demedimiydi! Yap haraketini TAİ be, buda asrın golü olsun….

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Sikorsky FLRAA İhalesini Bell’in Kazanmasını Şikayet Etti
« Yanıtla #9 : 29 Aralık 2022, 21:06:24 »
ABD merkezli helikopter üreticisi Sikorsky, rakibi Bell savunma şirketinin kazandığı ABD’nin Black Hawk ve Apache helikopterlerinin yerini alacak yeni nesil helikopter ihalesine itiraz etti.

ABD savunma devi Lockheed Martin’e bağlı Sikorsky, Boeing ile geliştirdiği helikopteri ile katıldığı ancak Textron’a bağlı Bell şirketinin kazandığı “Geleceğin Uzun Menzilli Taarruz Helikopteri” (FLRAA) ihalesinin sonucunu Sayıştay’a taşıdı.



Sikorsky, Defiant adlı helikopteriyle katıldığı son 40 yılın en büyük helikopter ihalesine itirazında şu ifadelere yer verdi:

“Defiant Ekibi adına Lockheed Martin Sikorsky, Kara Kuvvetleri tarafından sağlanan bilgiler ve geri bildirimlerin kapsamlı bir incelemesine dayanarak, FLRAA ihalesi kararına itiraz ediyor. Veriler ve değerlendirmeler, tekliflerin Kara Kuvvetlerinin, ordumuzun ve Amerikan halkının çıkarına en uygun seçeneği tercih edecek şekilde tutarlı bir şekilde değerlendirilmediğini gösteriyor.”

Şirket açıklamasında, ABD’nin envanterindeki Black Hawk ve Apache taarruz helikopterinin yerini alacak olan seçeneğin en yetenekli, en uygun fiyatlı ve en düşük riskli olması gerektiğine işaret edilerek, Defiant helikopterinin en uygun seçenek olduğu ifade edildi.



Sayıştay’ın en geç 7 Nisan 2023‘e kadar karar vermesi gerekiyor.

Sonuçları 5 Aralık 2022’de ilan edilen ihaleye, Sikorsky ve Boeing’in ortak projesi olan Defiant koaksiyel çift rotorlu helikopteri ile Bell şirketinin tiltrotor V-280 Valor helikopteri katılmış ve ihaleyi Bell kazanmıştı.

Değeri 1,3 milyar dolar olan sözleşme 2030’lara kadar sürecek.

Taahhüt edilen tüm helikopterler ABD ordusu tarafından satın alındığında sözleşmenin değeri 7 milyar dolara ulaşmış olacak.

ABD dışında yabancı müşterilere de satışı ve hizmetteki helikopterlerin idamesiyle projenin değerinin toplamda 70 milyar doları aşması bekleniyor.

Üretilen yeni nesil helikopterler, yaklaşık 2 bin Black Hawk genel maksat helikopteri ve bin 200 Apache saldırı helikopterinin yerini alacak



İhaleye giren iki helikopter de yakıt ikmali yapmadan yaklaşık 2 binden fazla deniz mili seyahat edebilecek, aynı zamanda birlikleri tehlikeli sıcak noktalara ulaştırmada rol alacak şekilde tasarlandı.

ABD Kara Kuvvetleri, 1980’lerde Apache tipi helikopterlerden bu yana bu kadar büyük ölçekli helikopter alımı yapmamıştı.

Boeing’in 7 milyar dolarlık RAH-66 Comanche helikopter projesi 2004’te iptal edilmişti.

https://www.savunmasanayist.com/sikorsky-flraa-ihalesini-kazanan-belli-sikayet-etti/