Gönderen Konu: Yerli Ramjet  (Okunma sayısı 33822 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2774
  • 292
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #120 : 11 Aralık 2023, 05:11:33 »
Ramjet su üstü saldırı füzesi mutlaka masadadır şu anda. Hatta bize özel tehdit gereği biz en zorundan başladık BVR füzesi ve sürpriz olarak antiradyasyon füzesini ilk proje yaptık ama daha normal olanı aslında ilk önce ramjet motorlu atmaca gibi su üstü saldırı füzesi yapmak olurdu. Mutlaka ramjet su üstü füzesi yapılacaktır ama bu Atmaca ile pek alakası kalmayacaktır muhtemelen. Mesela Harpoon kanişterinden değil VLS den atılacaktır filan. Şu anki yakın beklentide ise bir taktik kullanım şekli bize Atmaca ile ramjet füze etkinliğini kısmen sağlayabilir gibi imkan oluşacak. Düşman gemisi önce Akbaba ramjet antiradyasyon füzesi ile radarları ramjet etkinliğinde işlemez kılınarak Atmaca füzesi atılabilecek. Bu taktik bir kullanım şekli satıhtan yada havadan sihadan gemi radarlarına akbaba atılarak aynı anda eş güdümlü atmaca atılabilir böylece ramjet in hız avantajları ile klasik bir füze ile gemi yine vurulabilir. Klasik Atmaca ile vururuz ama bunu Ramjet in muhteşem üstünlükleri ile sağlarız. Teknolojiye sahip ülkelerin sürpriz yumurtaları bitmez

Kaan ın uçmasına 16 gün kaldı. Yatcaz kalkcaz yatcaz kalkcaz iki hafta kalacak. Bir kaç gün sonrada inşallah yılın üyesi olurum
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2023, 05:17:08 Gönderen: putty »

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 813
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #121 : 11 Aralık 2023, 06:48:30 »
Gökhan füzesinden bahsetmişken füzenin booster'ı olacak demi.

Şundan dolayı soruyorum RAMjet mach 1 üstü hızlarda çalışmaya başlıyor diye biliyorum.

Kısaca ya booster ile füzeyi bu hıza çıkartcaz yada uçak 1 mach ve üstüne çıkacak ateşleme için

Yanlış biliyorsam Arkadaşlar düzeltsin.

Evet Kaan gerekirse mach 1.8 yaparken bile hava hava füzelerini ateşleyebilmeli
Gökhan füzesi sıvı/jel yakıtlı ramjet motoru olan bir füze olacak. Ramjetler teorik olarak 0.8 Mach hızda devreye girebiliyorlar. Uçak 1.3 Mach yapıyorsa ramjet çalışmaya başlayabilir. Ama Gökhan’da da mutlaka bir katı yakıtlı booster kademesi olacaktır. Burada booster için gerekli katı yakıtı koyacak yer önemli. Meteor’da booster’ın kullandığı toz katı yakıt yanma odasında depolanıyor ve nozülsüz entegre booster bölümünde yakılarak Meteor 1.5 Mach hıza ulaştırılıyor. Yanma odasındaki toz kuru yakıt bitince yanma odasının çeperlerine yapıştırılmış ramjet kuru yakıtı istenilen miktarda, hava jetleri ile safiha safiha soyularak yakılıp ramjete itki veriyor.
Gökhanda’da yanma odası kuru yakıt deposu olarak aynı şekilde kullanılabilir.
Gökhan ortaya çıkıp kendisini gösterinceye kadar bizim bu işi nasıl çözdüğümüzü bilemeyeceğiz.
Brahmos ta sıvı/jel yakıtlı ramjet itkili motor kullanan bir füze. Ancak katı yakıtlı booster kademesi ayrı ve füzeyi 1.5 Mach hıza taşıdıktan sonra kopup ayrılıyor.

F22’nin her türlü bilgisi gizli olsa da, bazı makalelerde 1.5 Mach hızdayken füze atabilme kabiliyetinden bahsedildiği gözönünde tutulursa, bu hızda kapak açabiliyor demektir. Ancak F35’in de aynı teknoloji sınıfından geldiğini ve 20000feet altında çok düşük hızlarda kapak açabildiği bilgisi olduğunu düşünürsek, f22’nin de çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açabildiği ve düşük irtifalarda da hız limitiyle sınırlı olduğu gerçeği ortaya çıkar.

Yani KAAN’da çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açsa da, düşük irtifalarda ancak hızını düşürerek kapak açabilecek demektir.

Ben onun için bu stealth uçakları pek sevmiyorum. Çok kısıtlayıcı şartları var.
Delta kanatlı (RCS değerleri yapısal olarak düşük) EF2000 gibi uçaklar bence çok daha kullanışlı uçaklar. KAAN’da beast-mode ‘da çok daha faydalı bir uçak olacak bizim için.

Sn Yaşar Gökhan füzesinden öğreneceğimiz yakıt ve ramjet teknolojileri ile Atmaca, Som füzelerinin ses üstü modelleri aynı boyutta iken aynı menzilde gelir mi? (Elektronik ve aerodinamik olarak ses üstüne adapte edilmiş şekilde olacak şekilde). Yani Atmaca ve Som’u aynı boyutta aynı şekilde ses üstü aynı menzile bu Ramjet motorlar ile atabilir miyiz?

Hali hazırda JP10 yakıtımız var. İyileştirme çalışmaları ile daha da iyi duruma gelir. Yüksek enerji seviyesine sahip ve yüksek yoğunluklu sıvı yakıt için Tübitak- SAGE çalışıyordu sanırsam. Roketsan'da uğraşıyor tabii.

Kriyojenik ve Kriyojenik olmayan yakıt teknolojileri de önemli, Delta-V'de bu yakıtların geliştirilmesi ve Uzay ile ilgili çalışıyordu.

2024'de Ramjet teknolojimiz ortaya çıkar. Ramjet itkili Gökhan veya AKBABA gelecektir. Belki ikisi birden gelir...
Yukarıda saydığınız yakıtlar jet motorları ve uzaya giden roket motorları yakıtları.
Ramjet’te sıvı yakıt kullanırsanız bayağı problemle karşılaşırsınız.
Ramjetlerdeki yakıtın içerisine özel ek mineraller katılıyor ve yanmanın daha randmanlı olması sağlanıyor. Katıyakıtlı ramjetlerde bu kolay. Çünkü bu partikül mineraller rahatça kuru yakıtın içerisine karıştırılabiliyor. Bu mineralleri sıvı yakıta karıştırdığınızda, dibe çöküyorlar ve homojen bir karışım olmuyor. Onun için ramjette sıvı yakıtı olarak jel yakıt kullanılıyor. Jel yakıtın içerisinde mineraller süspansiyon olarak kalıyor ve homojen bir şekilde karışmış oluyor.

Gökhan’ı Tübitak geliştiriyor ve sıvı/jel yakıtlı.
Akbaba’yı Roketsan geliştiriyor ve katıyakıtlı. Yani meteor’daki gibi.
Roketsan'ın katı ve sıvı yakıt geliştirme laboratuvarı var zaten.

Bize çok iyi kimyagerler lazım. İyi değil, çok iyi. Çünkü biz dünyanın gerisinden geliyoruz.

Scramjet apayrı bir dünya, ekipmanlar ve bileşenleri zor iş. Altyapısını oluşturmak bile deli paradır.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 813
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #122 : 04 Mart 2024, 13:13:10 »
Gökhan ve Akbaba'dan hâlâ haber yok. Gürcan beyin dediğine göre Gökhan şimdiye ortaya çıkmalıydı.