Gönderen Konu: TR Motor.  (Okunma sayısı 7647 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: TR Motor.
« Yanıtla #10 : 20 Ekim 2021, 18:20:53 »
cabatli 53 Türk degil  pakistanli dir üst düzeyde rütbeli olabilir

 :o :o :o :o :o  ŞOK  ŞOK  ŞOK

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6588
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: TR Motor.
« Yanıtla #11 : 08 Aralık 2021, 18:40:35 »
Alıntı
TRMotor Genel Müdürü @osman_dur:
youtu.be/iXmNpR5Xbv4
Ben genel müdür olduktan sonra bir yandan ABD, İngiliz, Fransız, Ruslarla görüşmeler devam ediyor, diğer yandan da bizim kendi ekibimiz hazırlanıyor.


TR Motor olarak TAİ ile bir sözleşme yapıp MMU motoru için "motor tanımlama fazı" çalışmasını başlattık. Bunu yaparken bir taraftan teknik destek alacak dünyadaki bazı şirketlerle de işbirliği yaptık. Bunun sonucunda bu faz tamamlandı.

Bu arada, MMU'nun (motorunun geliştirilmesi) görevi TR Motor'a verilmedi.

Bu esnada TAİ, MMU yardımcı güç ünitesi (YGÜ, APU) ihalesini açtı. Dünyadan motor üreticisi firmalar da bu ihaleye girdi ve ihaleyi biz aldık. Çünkü ihalede teknoloji transferi şartı var.

Şu anda YGÜ tasarım çalışmalarını yürütüyoruz.

MMU motoruyla ilgili de 15 gün önce ihale acıldı. O ihaleye teklif vermek üzere çalışmalarımızı da sürdürüyoruz.

MMU için Yardımcı Güç Ünitesi (YGÜ, APU, Auxiliary Power Unit) geliştirilmesi; tasarımı, modellenmesi, üretimi, prototipinin ortaya çıkarılması, test süreci; 6 yıl sürecek.

Bu proje, alırsak MMU motoru için de, bize bir hazırlık olacak.

MMU için Hava Türbinli Başlatma Sistemi (HTBS, ATSS, Air Turbine Start System) ve Yardımcı Güç Ünitesi (YGÜ, APU, Auxiliary Power Unit) geliştirilmesi projesinde iyi gidiyoruz. Hedeflerimiz:

Fikri mülkiyet haklarının Türkiyede olması

Tasarımı yerli yapmak ama gerekirse teknik destek sağlayıcılar kullanmak. Hiçbir şekilde ihracatı kısıtlı bileşen kullanmamak. 

380hp, 600hp, 1000hp ve 1500hp...

4 motor da çalıştı. 2 tanesi (380 ve 600hp) araç üstünde testte, diğer 2 tanesi de dinamometrelerde test edilmeye devam ediyor.

Aslında Altay tankının motorları TR Motor bünyesinde olacaktı.


Ama şirket kurulumunda biraz geç kalınıp kara araçları motorları dağıtılınca şirketin elinde sadece hava araçları motoru kaldı.
https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex/status/1468505605736472579

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: TR Motor.
« Yanıtla #12 : 08 Aralık 2021, 18:55:30 »
TR Motor Genel Müdürü Osman Dur : 80 kadar mühendisin Milli Muharip Uçak'ın yerli ve milli motor tasarımında görev aldığını belirterek, "2026-2027 gibi motorumuzda ilk çalıştırmayı sağlayacağız. Daha sonra da test çalışmaları başlayacak. 2029 gibi Milli Muharip Uçağımız yerli motorumuzla uçacak." dedi.

Bu açıklamayı 10.01.2020 tarihinde yapmıştı Osman DUR.... Ben de o tarihlerde bu açıklamalara dayanarak " Gerçekten bir yerlerde turbofan motor tasarımı yapıyor muyuz?" diye sormuş oraya bir ünlem koymuştum...

Şimdi ise sadece "Yorum yok" diyorum ....
 

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6588
  • 185
  • DefenceTurk.com
TR Motor.
« Yanıtla #13 : 31 Mart 2022, 22:50:30 »
Alıntı
TR Motor A.Ş.'nin 5. Nesil.  TFX Fighter Jet için 35.000 lbf tasarlanmış 3 boyutlu motor görüntüsü.
https://mobile.twitter.com/TurkishFacts4U/status/1509507217447583744?cxt=HHwWgIDQnaG07PIpAAAA

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1335
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: TR Motor.
« Yanıtla #14 : 02 Nisan 2022, 20:32:41 »
TRMotor’un Tüm Hisseleri TUSAŞ’a Geçti!

2017 yılında SSTEK A.Ş. tarafından kurulan TRMotor şirketinin tüm hisseleri, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından satın alındı.

20 Nisan 2017 tarihinde Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı’na bağlı SSTEK A.Ş. tarafından kurulan TRMotor Güç Sistemleri San. A.Ş.’nin tüm hisseleri, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’ne geçti. Değişiklik, şirketin web sitesine de  yansıdı. Daha önce de BMC, TRMotor’daki hisselerini satmış ve ortaklıktan çıkmıştı.

TRMotor, Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için kurulmuştu. Şirket, halihazırda Milli Muharip Uçak (MMU) Projesi kapsamında Yardımcı Güç Ünitesi (APU – Auxiliary Power Unit) ve Hava Türbinli Başlatma Sistemi (ATSS – Air Turbine Start System) çözümlerinin geliştirilmesi için TUSAŞ ile anlaşma imzalamış durumda.

Öte yandan 2018 yılında, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı ve TRMOTOR arasında MMU Özgün Motor Geliştirme Programı Çerçeve Sözleşmesi imzalanmıştı.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6588
  • 185
  • DefenceTurk.com
TR Motor.
« Yanıtla #15 : 13 Ocak 2023, 02:00:38 »
Alıntı
HAVELSAN, Milli Muharip Uçak Projesi kapsamında TUSAŞ yerleşkesi içerisinde bir tesis kuruyor. Tesisin inşa faaliyetleri başladı.

Prof. Dr. Temel Kotil: "Bütün şirketlerin burada olmasını istiyoruz. TRMotor da bir tesis kuruyor."

HÜRKUŞ’un kanopisini yabancı bir firma yapıyordu, 8 uçaktan sonra bize ambargo koydular. Şimdi MMU’nun kanopisini Volo firması yapıyor. Kanopi çok büyük bir dertti bizim için ama Volo yaptı.

https://mobile.twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1613137037670100992?cxt=HHwWgMDRhdnlgeMsAAAA

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6588
  • 185
  • DefenceTurk.com
Çok canımızın yandığı zamanlar oldu.
« Yanıtla #16 : 14 Nisan 2023, 00:55:42 »
Alıntı
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil:

MMU’nun motorunun ön çalışmaları TRMOTOR’da 3 yıldır devam ediyor.

Belirli bir noktaya kadar geldik. 2028’e kadar teslim edilecek bazı uçakların motoru Türk motoru olacak.

İngiltere-Türkiye ilişkileri çok iyi. Ama çok canımızın yandığı zamanlar oldu.

GÖKBEY’in transmisyonu bir Alman firmaya vermiştik.

ABD’den malzeme getirdik, Alman gümrüğü ülkeye almadı.

Şimdi GÖKBEY’in transmisyonu biz yaptık, sonra ne oldu?

Almanya’dan geldi.

HÜRKUŞ için kanopinin contaları İsviçre’den geliyordu.

9 tanesi geldi, 15’e tamamlamadılar. Ambargo.

Şimdi biz yapıyoruz. A’dan Z’ye bu sektörde sizin kontrolünüzde olmalı.

GÖKBEY'in pompası İspanya'dan gelmedi. Ne yapacaksın?

TUSAŞ’ın her şey dahil 14 milyar dolarlık bekleyen işi var.

1.3 milyar doları son 3-4 ayda yurt dışıyla imzalandı.

Bizim teslimat bekleyen 2 milyar dolarlık siparişimiz var.

Kahramanmaraş’ta hem depremzedeler destek için konut yapıyoruz hem de yetiştirmek için yüksek okul inşa ediyoruz.

Aynı zamanda uçak yapısalları için fabrika da kuracağız.

https://mobile.twitter.com/gdhdefence

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 556
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: TR Motor.
« Yanıtla #17 : 02 Mayıs 2023, 14:34:13 »
TRMotors işin planlama tarafındaymış. Kısacası teknik know-how halen TUSAŞ'ta kalıyor. Sanırım GE ortak olmasın diye böyle bir yola girildi. Belki yanılıyorumdur ama bu tarz spin-off tarzı işler ya çevikliği artırmak için yapılır yada bir finansal veya teknik detayın paylaşılmaması için. Çeviklik pek artacak gibi değil sonuçta devlet kurumu. Teknik know-how da TEİ'de kalıyor. O halde tüm yollar GE'ye bağlanıyor aklımda.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6588
  • 185
  • DefenceTurk.com
TR Motor.
« Yanıtla #18 : 21 Mayıs 2023, 00:57:39 »
Alıntı
TR MOTOR

Milli Muharip Uçak

#KAAN APU Motoru



#MilliTeknolojiHamlesi #SavunmaSanayi
https://twitter.com/Keremhok

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6588
  • 185
  • DefenceTurk.com
TR Motor.
« Yanıtla #19 : 23 Mayıs 2023, 22:04:20 »
Alıntı
KAAN'ın motorunu geliştiren TR Motor ekibi, uçağı üretim hangarında ziyaret etti.


https://twitter.com/avionot