Lockheed Martin imalatı F-35 ve F-22’nin yüzde 80 göreve hazırlık oranına ulaşamayacağı açıklandı.
Flight Global’de yer alan habere göre Amerikan Hava Kuvvetleri’nin (USAF) Lockheed Martin filosu F-35 Lightning II ve F-22 Raptor gizli avcı uçakları, ABD Savunma Bakanlığı'nın (DoD) belirttiği gibi Eylül 2019’a kadar yüzde 80 göreve hazırlık oranına ulaşamayacak.
ABD Eski Savunma Bakanı James Mattis, Eylül 2018’de USAF ve ABD Donanması'ndan F-35, F-22, F-16 ve Boeing F / A-18’in misyon oranlarını Eylül 2019’a kadar yüzde 80’den daha fazla artırmalarını istemişti.
Göreve hazırlık oranı, belirli bir süre boyunca en az bir görev tayin edebilen bir uçak filosunun yüzdesi olarak tanımlanıyor.
ABD Savunma Bakanlığı’na aday gösterilen Mark Esper’in, ABD Senatosu Silahlı Hizmetler Komitesi’nin USAF’nin önde gelen savaş uçaklarının yüzde 80’lik görev kabiliyet oranını karşılayamadığına dair bir rapor hazırladığı belirtildi. Esper, Tyndall Hava Kuvvetleri Üssü'nde büyük hasara neden olan Michael Kasırgası'ndan dolayı F-22 filosunun yüzde 80’lik hedefe ulaşamadığını söyledi. Esper, işletme maliyetleri ile de mücadele eden F-35’in, istenen göreve hazırlık oranına ulaşamayacağın belirtti.
Lockheed Martin daha önce kanopilerin F-35’lerin sorun alanlarından biri olduğunu bu nedenle işletme maliyetlerini arttırdığına dikkat çekmişti.
Lockheed Martin’in diğer savaş uçağı F-16 Fighting Falcon’un % 80 görev kabiliyeti oranı hedefini aşması bekleniyor. Boeing F / A-18E / F Süper Hornet ve EA-18G Growler da % 80 misyon yetkinlik oranı hedefine Eylül 2019’a kadar ulaşma yolunda ilerliyor.
http://www.kokpit.aero/f-35-f-22-goreve-hazirlik-orani