Anket

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (12.6%)
EF-2000 Tranche3
38 (31.9%)
Rafale
10 (8.4%)
SU-35
12 (10.1%)
MİG-35
4 (3.4%)
SU-57
20 (16.8%)
JF-17 Block3
9 (7.6%)
FC-31
11 (9.2%)

Toplam Oy Verenler: 85

Gönderen Konu: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 826330 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2450 : 01 Kasım 2019, 00:24:45 »
Sn donniebrasco, ben sizin kadar kötümser değilim. TEI bu işe bayağı bir kaynak ayırmış vaziyette. Ts1400 motorunda esaslı yol aldılar. Bu motor bir yıla kadar hazır olacak gibi görünüyor. Zaten ts1400 den 7 yıl sonra ancak tfx motoru çıkar diyorlardı. TS 1400 bir eşik olacak bizim için. Bu motorda başarılı olursak arkası çorap söküğü gibi gelir.
Som motorunu Kale kendi becerisi ile yaptı. Zaten bir ts1400 gibi hassas metalürji teknolojisi istemeyen bir motor. Çalışma ömrü 5 saat. TEI ayrı bir dünya. Hem P&W için esaslı motor parçası üretiyor , hemde asıl GE için komple motor yapıyor. Bazı hassas yüksek ısı altında çalışan parçalar dışında f110GE129 ve 132 motorunun tamamını içeride üretebiliyor.
TEİ Genel müdürlü, ts1400 de o hassas parçalarıda sonunda içeride yapmayı becerdiklerini anlatıyordu bir kaç ay önce.
Eğer patent ve IP hakları problemi olmasın f110 motorunu iki seneye kadar kopyalayabilir TEİ.

Ben aslında, tüm hakları bizde olmak üzere RR-Kale ortaklığının teklif ettiği lisans altında üretilen  stealth özellikli ej230 gibi bir motoru satın alma taraftarıyım. İşin içine TRmotor saçmalığını sokmasaydık şu anda motor hazır olabilirdi. En azından 2023 öncesi uçağa hazır edilirdi. Bu sayede Kale fabrikası da büyük jet motoru üretim teknolojisine sahip olurdu.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2451 : 01 Kasım 2019, 16:15:53 »
Sn donniebrasco, ben sizin kadar kötümser değilim. TEI bu işe bayağı bir kaynak ayırmış vaziyette. Ts1400 motorunda esaslı yol aldılar. Bu motor bir yıla kadar hazır olacak gibi görünüyor. Zaten ts1400 den 7 yıl sonra ancak tfx motoru çıkar diyorlardı. TS 1400 bir eşik olacak bizim için. Bu motorda başarılı olursak arkası çorap söküğü gibi gelir.
Som motorunu Kale kendi becerisi ile yaptı. Zaten bir ts1400 gibi hassas metalürji teknolojisi istemeyen bir motor. Çalışma ömrü 5 saat. TEI ayrı bir dünya. Hem P&W için esaslı motor parçası üretiyor , hemde asıl GE için komple motor yapıyor. Bazı hassas yüksek ısı altında çalışan parçalar dışında f110GE129 ve 132 motorunun tamamını içeride üretebiliyor.
TEİ Genel müdürlü, ts1400 de o hassas parçalarıda sonunda içeride yapmayı becerdiklerini anlatıyordu bir kaç ay önce.
Eğer patent ve IP hakları problemi olmasın f110 motorunu iki seneye kadar kopyalayabilir TEİ.

Ben aslında, tüm hakları bizde olmak üzere RR-Kale ortaklığının teklif ettiği lisans altında üretilen  stealth özellikli ej230 gibi bir motoru satın alma taraftarıyım. İşin içine TRmotor saçmalığını sokmasaydık şu anda motor hazır olabilirdi. En azından 2023 öncesi uçağa hazır edilirdi. Bu sayede Kale fabrikası da büyük jet motoru üretim teknolojisine sahip olurdu.

  RR-Kale ortaklığı çok daha iyi olurdu tabi.Burada amaç 5.nesil bir jet motoru üretebilmek.F110 motoru kopyalanıp üretilse de bu TFX'e 5.nesil uçak özeliği kazandırmıyor.Ayrıca EJ-230 itki gücü açısından yetersiz gelecekti TFX için.Bunu prototipler için seçilen 29000 lbf itiş gücüne sahip F110 motorundan anlıyoruz.Kale-RR ortaklığıyla 5.nesil low bypasslı ve 30000+ lbf nin üzerinde TVC li bir motor geliştirilmesi en doğrusu olurdu çünkü TFX in muadillerinin motor güçleri ortada

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2452 : 01 Kasım 2019, 18:05:09 »
Sn Hyperspace, doğru da, o zaman neden f110ge132 motorunu kullanmıyorlar? O motor 32000lbf gücünde.
RR/Kale ortaklığı ej230 un büyük ağabeyini yaparız demişlerdi. Ej230 27000lbf lik bir motor ve dediğiniz gibi yetersiz olacaktı. Yalnız unutmayalım ej200 motoru da normal hali ile 20200lbf lik bir motor. TVC eklenince motorun gücü 23100lbf’e yükseliyor. (Hürjet’e bunu alsalar korkunç bir cep Herkül’ü çıkar ortaya).
Aynı şekilde ej230 da da TVC ekiyle 30000+ lbf ler görülebilirdi. TVC eki , RR’un dediğine göre %20 nin üzerinde güç kazanımı sağlıyor Eurojet motorunda.
Tfx’i çok büyük yaptık. Bu uçağa 35000lbf civarında motor lazım aslında. Neredeyse f22 boyutunda alet.

F110 motor kopyalamasını TEI’nin teknik kabiliyet ölçüsünü belirtmek açısından söylemiştim. Yoksa o motorun yetersizliğini biliyorum.
« Son Düzenleme: 01 Kasım 2019, 18:09:14 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2453 : 01 Kasım 2019, 18:25:08 »
Herhalde General Electric F110-GE-132 pek bilmediğimiz bir motor olduğu için istememişizdir... Zaten bu General Electric F110 motoru sadece prototiplerde kullanacağız  .

Sorumu tekrar edeyim ; MMU için istenen 5 tane General Electric F110 motoru Türkiye'ye geldi mi acaba?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2454 : 02 Kasım 2019, 00:01:48 »
F110GE132 motoru F15 lerin ve f16V lerin motoru. Bu motorların tüm bakım , yenileme ve yeniden inşa görevini TEİ yapar. Esas olarak f110ge129 dan çok farklı değildir.  TEİ nin çok iyi tanıdığı bir motordur.
Sanki bana öyle geliyor ki , sonunda stealth olaydan bir süre vazgeçip Kfx gibi bir uçak yapacağız ilk aşamada. Yani gelişmiş bir f15. Demek ki Bu f110ge129 motorları ilk seri üretilecek uçaklarda da kullanacaklar. Elimizdeki F16 larla aynı motor olursa “interoperability” açısından faydalı olacak. Mantık bu olmalı. Ancak 5inci nesil uçağın en önemli isterlerinden birisi olan “super-cruise” özelliğini bu motorlarla alabileceklerini zannetmiyorum, ayrıca TVC de olmayacak.
« Son Düzenleme: 02 Kasım 2019, 00:13:49 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2455 : 04 Kasım 2019, 17:59:11 »
Sn Hyperspace, doğru da, o zaman neden f110ge132 motorunu kullanmıyorlar? O motor 32000lbf gücünde.
RR/Kale ortaklığı ej230 un büyük ağabeyini yaparız demişlerdi. Ej230 27000lbf lik bir motor ve dediğiniz gibi yetersiz olacaktı. Yalnız unutmayalım ej200 motoru da normal hali ile 20200lbf lik bir motor. TVC eklenince motorun gücü 23100lbf’e yükseliyor. (Hürjet’e bunu alsalar korkunç bir cep Herkül’ü çıkar ortaya).
Aynı şekilde ej230 da da TVC ekiyle 30000+ lbf ler görülebilirdi. TVC eki , RR’un dediğine göre %20 nin üzerinde güç kazanımı sağlıyor Eurojet motorunda.
Tfx’i çok büyük yaptık. Bu uçağa 35000lbf civarında motor lazım aslında. Neredeyse f22 boyutunda alet.

F110 motor kopyalamasını TEI’nin teknik kabiliyet ölçüsünü belirtmek açısından söylemiştim. Yoksa o motorun yetersizliğini biliyorum.

   Neden F110 GE-132 motoru kullanmadıklarını bilemem belki de envanterimizde olmadığındandır diğeri mevcut halbuki.Sonuçta geçici bu motorlar hangisinin kullanıldığının çok önemi yok prototipler için sadece.EJ230 motoru EJ200 lerin yüzde 15 kadar güçlendirilmiş hali yani 23000 lbf itiş gücünde 27000 lbf değil.TVC nin motor gücüne olan etkisini anlamadım bir motor TVC eklenince güçlenmez TVC sadece nozülleri yönlendirir ve uçağın daha keskin manevralar yapmasını sağlar.Son cümlenize katılıyorum TFX için 30000+ lbf ve TVC li bir motor şart ki uçağın bazı isterleri de değişecek deniyor şöyle ki bir hava üstünlüğü uçağı olacak denilen TFX F-35 projesindeki gelişmeler yüzünden daha bir multirole özelliğe bürünecek deniyor.Bu da daha güçlü motorlar gerektirebilir.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2456 : 04 Kasım 2019, 19:38:24 »
Türkiye için imal edilen 6 adet F-35’in Hollanda’ya satılacağı iddia edildi. Scramble’ın haberine göre, Lockheed Martin’in Proje Müdürleri’nden Greg Ulman, bu uçakların Hollanda’ya verilebileceklerini söyledi. Hollanda bir süre önce ek F-35 siparişi konusunda anlaşma imzalamıştı.



Türk Hava Kuvvetleri için üretilen toplam 4 adet F-35A’nın teslimatı ABD içinde tamamlanmış ve uçaklar Arizona’daki Luke Hava Üssü’ne pilot ve teknisyenlerimizin eğitimi için gönderilmişti. Türk Hava Kuvvetleri ekipleri, ABD-Türkiye arasında yaşanan S-400 krizinin ardından 30 Temmuz’da ülkemize dönmüştü.

İKİ UÇAK FORT WORTH’TA KALDI

Üretilen 5 ve 6 numaralı uçak ise test uçuşlarının ardından halen Lockheed Martin’in F-35 imalat hattının bulunduğu Fort Worth’ta bulunuyor. Bu uçakların teslimat süreci, yaşanan kriz ile durdurulmuştu. Uçaklardan 5 numaralı F-35’in Türk bayrağı ile uçtuğu haberini Kokpit.aero okuyucuları ile paylaşmıştı.

HOLLANDA’NIN ONAY VERMESİ GEREKİYOR

Türkiye’nin programdan tam olarak çıkarılması durumunda ABD uçakları Hollanda’ya önerecek. Öncelikli olarak Hollanda’nın bu kabul etmesi gerektiğine dikkat çeken Scramble, eylül ayında ek sipariş edilen 6 uçağın Türk F-35’leri olacağına dikkat çekiyor.

Normalde Hollanda’nın verdiği 6 ek siparişin İtalya’da Cameri’de üretilmesi planlanmıştı. Geçtiğimiz günlerde yanlışlıkla köpük sıkılarak karşılanan ilk Hollanda F-35’i ile teslimat süreci başlamıştı. Hollanda 37 uçaklık ana siparişine ekleyeceği diğer uçaklarla birlikte toplam 54 adet F-35 alması hedefleniyor.

http://www.kokpit.aero/turk-f35-hollanda-satis

Bizim yetkililler hala biz proje ortağıyız diyedursunlar, adamlar çoktan uçakları satmak için hazırlığa başlamışlar. Bu iş anca Cumhurbaşkanının ABD ziyaretinden (eğer giderse, iptal edilebiceği konuşuluyor) sonra çözülecek gibi duruyor. Ben yine de uçakların verileceğine dair umut taşıyorum yoksa Rus uçaklarına doğru ilgimiz alımla sonuçlanabilir.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2457 : 05 Kasım 2019, 11:14:38 »
F-35'in gerçek fiyatı nedir?

F-35A uçağının maliyetinin 80 milyon ABD Dolarından düşük olacağı haberi sansasyonel bir haberdi. Bu, bir hükümetin F-16 veya F-35'i tedarik ederken istediğine karar verebileceği anlamına geliyordu çünkü fiyat farkı uçak başına 20 milyon dolardan azdı. Askeri harcamaları takip eden Hükümet Gözetimi Üzerine Proje (Project On Government Oversight /POGO) adlı STK bu fiyatlandırma hakkında farklı bir perspektife sahip. Herhangi bir partiye bağlı olmayan POGO’ya göre Pentagon, F-35'leri 100 Milyon doları aşan fiyat etiketini gizleyerek kamuoyunu kandırmaya çalışıyor.



POGO 'ya göre, Pentagon geçen hafta 34 milyar dolara 478 adet F-35 alacağını açıklarken 7 milyar dolarlık bütçe maliyetii "unuttu".

Pentagon, F-35 uçağının birim maliyetini önümüzdeki birkaç yıl içinde 80 milyon doların altına düşürmek için Lockheed Martin ile bir anlaşma imzaladıklarını açıkladı.

Ancak POGO 'ya göre, Pentagon’un halka açık bütçe belgeleri, F-35'in 2020 satın alma mali yılı için bedelin uçak başına 100 milyon doların üzerinde olduğunu gösteriyor.

En sık bahsedilen miktar, Hava Kuvvetleri'nin geleneksel kalkış modeli ve en ucuz modeli olan F-35A’ya dayanıyor. Halen üretimde olan birçok uçak için şu anki tahmini miktar 89.2 milyon dolar.

89,2 milyon dolar maliyete yedek parçalara harcanan tedarik fonları, uçuş eğitim simülatörleri, ALIS destek sistemi dâhil değil. Bu fiyat uçak ve motor bedeli ile oluşuyor.

Hava Kuvvetleri'nin 2020 mali yılı bütçesi Lot 11'deki 48 adet F-35A'ya ödenecek. Pentagon'un kullandığı 89.2 milyon dolarlık cari fiyat, yalnızca uçak gövdesi ve motor maliyetlerini, toplam tedarik maliyetinden daha büyük olan toplam maliyetten ayırarak hesaplanır. 89.2 milyon $ 'a yapay şekilde ulaşmak için ALIS, simülatörler, ilk yedek parçalar ve daha fazlası hesap dışı tutulur.

Pentagon’un kendi bütçe belgeleri, 2020 mali yılı için bu 48 adet uçağın tedarik maliyetini 101 milyon dolardan fazla, basın haberlerinde öngörülen rakamın uçak başına yaklaşık 12 milyon dolardan fazla olarak listeliyor. Donanma çizelgelerinin ve aynı matematiğin kullanılması ile her bir F-35C’in gerçek maliyetinin 123 milyon dolardan fazla olduğunu gösterirken, her F-35B'nin 166 milyon dolardan fazla olması gerektiğini gösteriyor.

Programın araştırma ve geliştirme maliyetleri bu bedele dahil edilmiş değil. Pentagon’un satın alma şefi Ellen Lord, 29 Ekim’de, programın gelişim ve test aşamasını tamamlamak için daha fazla paraya ihtiyacı olduğunu açıkladı. Halka açık en son rakamlar F-35’in araştırma ve geliştirmesi yaklaşık 55.5 milyar dolar harcanması gerektiğini gösteriyor. Eğer Pentagon mevcut plandaki tüm 2.470 F-35'i satın alırsa, her bir uçağın gerçek maliyeti yaklaşık 22.5 milyon dolar artacak.

Bu maliyet tablosuna uçağın tedarik edildikten sonra bütçelenmesini gerektiren bakım maliyetleri dahil değil. Henüz f-35’lerin bakım maliyetlerine ilişkin nitelikli bir açıklama yapılmış değil. Kamuoyu iki konu hakkında bilgi sahibi; lojistik zincirdeki aksamalar nedeniyle uçakların operasyonel hazırlık seviyesinin hedeflenenin yarına dahi ulaşamadığı açıklandı. ABD Hava Kuvvetleri bakım maliyetlerini toplamda düşürmek üzere F-15 uçağı tedarikine başvurdu.

http://c4defence.com/Gundem/f35-in-gercek-fiyati-nedir/8915/1

Çevrimdışı Mermi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1069
  • 28
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2458 : 05 Kasım 2019, 13:02:55 »
Ne kadar saçma bir haber. Bu dediği bütün uçaklar için geçerli. Hatta bütün silahlar için geçerli. Sanki F-35'e özel bir durum gibi lanse ediliyor.
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2019, 13:52:08 Gönderen: Mermi »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2459 : 11 Kasım 2019, 15:22:12 »
Alıntı
miguyan2000

Malatya AFB hazır.


« Son Düzenleme: 15 Kasım 2019, 15:03:39 Gönderen: カメせ »