Anket

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (12.6%)
EF-2000 Tranche3
38 (31.9%)
Rafale
10 (8.4%)
SU-35
12 (10.1%)
MİG-35
4 (3.4%)
SU-57
20 (16.8%)
JF-17 Block3
9 (7.6%)
FC-31
11 (9.2%)

Toplam Oy Verenler: 85

Gönderen Konu: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 843333 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı armata

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 316
  • 0
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #70 : 25 Temmuz 2010, 14:48:55 »
Çağlayan, ABD temaslarını tamamlayıp Türkiye'ye dönerken uçakta gazetecilere yaptığı açıklamada, ABD'de UTC şirketinin yetkilileriyle görüştüğünü, bu şirketin Amerikan Fortune'nin 500 büyük şirket listesinde 37. sırada dedi.

Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, F35 askeri uçaklarının F135 motorlarını Kale Kalıp'ın üreteceğini açıkladı.

Bu şirketin 2009 yılında Kale Kalıp ile görüşmeye başladığını belirten Çağlayan, şunları söyledi:

''Önümüzdeki hafta anlaşmayı imzalayacaklar. UTC hem Skorsky helikopterlerini hem de F35 askeri uçaklarının F135 motorlarını yapıyor. F35 askeri uçaklarının F135 motorlarını Kalep Kalıp üretecek. İlkin yüzde 90'dan fazlasını, çok kısa süre sonra da tamamını imal edecek. Bu, Eskişehir'de F16'ların motorlarını üreten TEI'nin (TUSAŞ Motor Sanayi) ardından Türkiye'nin ikinci motor fabrikası olacak. Ortaklık yüzde 51 Türk, yüzde 49 UTC şeklinde... Ana şirket UTC, bu işleri yapan alt şirket Pratt and Whitney. Pratt and Whitney ana şirketin yüzde 35 cirosunu gerçekleştiriyor. Askeri motor, uzay araçlarının motorları, ticari araç motorları yapıyor. Güç sistemleri konusunda üretimi var.''

Kalep Kalıp'ın, bu iş için 50 milyon dolarlık araştırma-geliştirme (Ar-Ge) çalışması yapacağını vurgulayan Çağlayan, ''Bu sene üretime başlayacaklar. Önümüzdeki hafta UTC'den bir heyet gelecek. Muhtemelen Ege Serbest Bölgesi'nde üretecekler'' dedi.

Bakan Çağlayan, UTC'nin Sikorsy helikopter üretiminde de Alp Havacılık ve Kale Kalıp ile birlikte çalıştığını, şirketin Alp Havacılık ve Kale Kalıp ile bir Sikorsky helikopterinin tamamını Türkiye'de dizayn edip, üretimini yapıp ihraç etmek istediğini de bildirdi. Zafer Çağlayan, ''halen 80 milyon dolarlık ihracat yaptılar. Ancak günde 1 milyon dolarlık ihracat için görüşmeler devam ediyor'' dedi.

UTC ile Türk Hava Yolları'nın (THY) Sabiha Gökçen Havalimanı'nda bir bakım merkezleri olduğunu bildiren Çağlayan, ''THY ile bu merkezden 500 milyon dolar ciro hedefliyorlar'' dedi.

1940'LARDA TÜRKİYE 112 DEĞİŞİK UÇAK ÜRETMİŞ

Türk havacılık tarihi hakkında da bilgi veren Çağlayan, 1940'larda Türkiye'de 112 değişik uçak üretildiğini, 1955'de Hollanda'dan 30 uçak siparişi alındığını anlattı.

Çağlayan, şunları söyledi:

''Bunun üzerine birileri devreye giriyor. İşte size biz daha ucuz veririz gibi anlatılır bu durum. Sonra bu siparişi geri çekiyoruz. Uçak fabrikasını 1959'da kapatıyoruz. Uçak motoru fabrikasını da traktör fabrikası haline getiriyoruz. Eğer böyle yapılmayıp devam edilseydi belki şimdi bizim de Boing, Airbus gibi bir şirketimiz olabilirdi. Uçak üretimi konusunun bu şekilde sona ermesi Türkiye tarihi açısından hazin bir durumdur.''

AA

http://www.ekotrent.com/haber/20100725/Kendi-ucagimizi-bizler-uretecegiz.php

Çevrimdışı shadowww

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 64
  • 0
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #71 : 25 Temmuz 2010, 19:18:41 »
F-16 motorlarını kim üretiyor? GE diye biliyorum ben, yanlış mı? Eğer öyleyse united technologies Türkiye'de partner olarak kendine kale kalıp'ı seçmiş olabilir sonuçta tei'nin yarısı GE'in. Ama öyle değilse o zaman bakanlık neden motorları tei'nin üretmesi için baskı yapmadı diye sormak lazım. Üretim konusu da gerçi muallak. Yani motorun her parçası mı üretilecek yoksa montaj mı yapılacak? GE bi ara tei için planlarında orta doğudaki müşterileri için motor bakım ve tedarik merkezi haline getireceğini söylemişti acaba bu genel maksat helisi ihalesi için united technologies'in bir hamlesi mi?

Çevrimdışı armata

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 316
  • 0
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #72 : 25 Temmuz 2010, 19:25:46 »
Bu başlığı açtıktan 2 dakika sonra TRT'de bu haber çıktı;orada da f-35 motorunun Türkiye'de üretileceğini söylediler.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #73 : 25 Temmuz 2010, 20:11:31 »
Yok öyle bişey arkadaşlar,sadece motorun bazı parçalarının ortak üretimi yapılacak.

GE-TEİ   =   F136
Kale-PW =   F 135

JSF projesindeki iki alternatif motordan birinde TEİ diğerinde KALE nin ortaklığı ve iş payı var.Bu haberde anlatılan IBR üretimi için daha önceden planlanan yatırımların yapılması.Başkaca yeni bir gelişme yok.

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #74 : 25 Temmuz 2010, 23:49:38 »
Hayir var.. Burada Kale'nin GE gibi bir Final Assembly kaynagi olmasindan soz ediliyor..

Malumunuz THvK halen alacagi F-35'ler icin motor tercihini yapmadi.. Bu konuda Pratt da kartlarini oynuyor, zira GE TEI vasitasi ile koklerini epey derine salmis durumda..

Bu konuda da Pratt'in sansi, Alpata ve Kale gibi cebinde para olup yatirima elverisli firmalarla is yapiyor olusu..

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #75 : 26 Temmuz 2010, 13:20:21 »
Hımm bak bu aklıma gelmemişti.Motor seçiminin bu yıl yapılacağı söyleniyordu,bakalım ne olacak sonuç.

Aslında öyle bile olsa,yani Türkiye motor olarak PW F-135 bile seçse burada yapılacak iş en nihayetinde TEİ'nin zamanında F-16 motorlarını üretmesine benzer bir iş olacak.Yani motor Türkiye'de üretilecek demek başka bişey F-35 motorunu Türkiye yapacak demek başka şey.

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #76 : 26 Temmuz 2010, 15:00:48 »
Eh o kadarı da bir bakan ve bir kaç gazeteci arasındaki muhabbette kaynayıp dejenere olmuş taraf herhalde..

Ancak, TEI, 1985'de F110'ları montajlamaya başladığında sadece 5 dandik parça üretiyordu.. Şimdi blisk yapma peşindeler.. Aynı şekilde, Pratt-Alp-Kale üçlüsünün de vaad edilen toplam iş payı epey bir şey edecek.. Azımsanacak değil.. 80'lerde "motor yapıyoruz"dan çok daha fazla motor yapıyoruz şimdi..

Zaten, bugün misal bizim "jet sosyete" dediğimiz uçak motoru komününe gidip biz F135 yapıyoruz deseniz, şimdikinden farklı bir manzara tahayyül etmezler.. Zira GE, Pratt gibi şirketler de aslında motorlarının %70'ini falan ancak yapar.. Geri kalanı tedarikçilerinden gelir.. Başka başka ülkelerden.. Bildiğimiz F110 motorunun dahi, önden arkaya gidersen, parçalar, İsrail, Hollanda, Alman, Amerikan, Türk falan şeklindeki tedarikçilerden gelir sıralanır..

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #77 : 26 Temmuz 2010, 21:44:32 »
Geleceğin uçağına motor bizden



F-35 yeni nesil savaş uçaklarının motorları Türkiye'de üretilecek
26 Temmuz 2010 Pazartesi, 10:16:32

Ahmet Dirican / Gazete Habertürk / HT Ekonomi

ABD‘de, United Tenologies Corporotion şirketi ile görüşen Çağlayan, yeni nesil savaş uçakları F-35'in 'F-135' motorlarının Türkiye'de üretileceğini açıkladı. Çağlayan "Kale Kalıp, Ege Serbest Bölgesi'nde üretecek. Önümüzdeki hafta anlaşma imzalanacak" dedi.

ABD'nin öncülüğünde 9 ülkenin ortak üreteceği yeni nesil savaş uçağı F-35'leri, Türkiye'de üretilecek motorlar uçuracak.
Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, F35 askeri uçaklarının F-135 motorlarını Kale Kalıp'ın üreteceğini açıkladı. İşadamlarıyla birlikte ABD'ye çıkartma yapan Devlet Bakanı Çağlayan, Amerikan Fortune'nin 500 önde gelen şirket listesinde 37. sırada yer alan United Tenologies Corporotion (UTC) şirketinin yetkilileriyle de görüştü. Bu şirketin 2009 yılında Kale Kalıp ile görüşmeye başladığını belirten Çağlayan, şu bilgileri verdi:
''Önümüzdeki hafta anlaşmayı imzalayacaklar. UTC hem Skorsky helikopterlerini hem de F35 askeri uçaklarının F135 motorlarını yapıyor. F35 askeri uçaklarının F135 motorlarını Kale Kalıp üretecek. İlkin yüzde 90'dan fazlasını, çok kısa süre sonra da tamamını imal edecek. Bu, Eskişehir'de F16'ların motorlarını üreten TEI'nin (TUSAŞ Motor Sanayi) ardından Türkiye'nin ikinci motor fabrikası olacak. Ortaklık yüzde 51 Türk, yüzde 49 UTC şeklinde... Ana şirket UTC, bu işleri yapan alt şirket Pratt and Whitney. Pratt and Whitney ana şirketin yüzde 35 cirosunu gerçekleştiriyor. Askeri motor, uzay araçlarının motorları, ticari araç motorları yapıyor. Güç sistemleri konusunda üretimi var.''
Kalep Kalıp'ın, bu iş için 50 milyon dolarlık araştırma-geliştirme (Ar-Ge) çalışması yapacağını vurgulayan Çağlayan, ''Bu sene üretime başlayacaklar. Önümüzdeki hafta UTC'den bir heyet gelecek. Muhtemelen Ege Serbest Bölgesi'nde üretecekler'' dedi.

SIKORSKY'LER İHRAÇ EDİLECEK
Çağlayan, UTC'nin Sikorsy helikopter üretiminde de Alp Havacılık ve Kale Kalıp ile birlikte çalıştığını, şirketin Sikorsky helikopterinin tamamını Türkiye'de dizayn edip, üretimini yapıp ihraç etmek istediğini de anlattı. Çağlayan, ''Halen 80 milyon dolarlık ihracat yaptılar. Ancak günde 1 milyon dolarlık ihracat için görüşmeler devam ediyor'' dedi.
UTC ile Türk Hava Yolları'nın (THY) Sabiha Gökçen Havalimanı'nda bir bakım merkezleri olduğunu bildiren Çağlayan, ''THY ile bu merkezden 500 milyon dolar ciro hedefliyorlar'' dedi.


BAKAN'I HAYIFLANDIRAN TARİH
Çağlayan, Türk havacılık tarihiyle ilgili bir notu sürekli yanında taşıyor. Uçak sanayinde Türkiye'nin önünün nasıl kesildiğini anlatan kısa bilgi notuyla ilgili Çağlayan şunları söyledi:
"Türkiye uçak sanayinde ciddi adımlar atıyor. 1940'larda 112 değişik uçak üretilmesi planlanıyor. 1955'de Hollanda'dan 30 uçak siparişi alınıyor. Bunun üzerine birileri devreye giriyor. İşte size biz daha ucuz veririz gibi...Sonra bu siparişi geri çekiyoruz. Uçak fabrikasını 1959'da kapatıyoruz. Uçak motoru fabrikasını da traktör fabrikası haline getiriyoruz. Eğer böyle yapılmayıp devam edilseydi belki şimdi bizim de Boing, Airbus gibi bir şirketimiz olabilirdi. Uçak üretimi konusunun bu şekilde sona ermesi Türkiye tarihi açısından hazin bir durumdur.''


JSF PROJESİ
Geleceğin yeni nesil savaş uçağı (JSF) projesi kapsamında üretilecek uçaklara F-35 adı verildi. Proje kapsamında ilk etapta 3 bin uçak üretilecek. Türkiye'nin sahip olacağı 100 uçağın teslimatı 2017'de başlayacak. ABD, İngiltere, Türkiye, İtalya, Hollanda, Kanada, Norveç, Danimarka ve Avustralya'nın ortaklığındaki bu proje tüm zamanların en büyük savunma sanayi projesi konumunda bulunuyor. Programın toplam maliyeti 40 milyar dolar düzeyinde öngörülüyor.

ABD öncülüğünde 9 ülkenin ortak imalatı yeni nesil savaş uçağı F-35'leri, Türk üretimi F-135 motorları uçuracak. Kale Kalıp, bu motorları Ege Serbest Bölgesi'nde üretecek.

ABD'de motorları üreten United Technologies Corporotion ile görüşen Sanayi Bakanı Çağlayan, "Haftaya anlaşma imzalanacak. Yüzde 51 Türk ortaklık olacak" dedi.


40 milyar dolarlık proje
ABD, İngiltere, Türkiye, İtalya, Hollanda, Kanada, Norveç, Danimarka ve Avustralya'nın ortak olduğu projede ilk etapta 3 bin uçak üretilecek. Türkiye'nin ilk 100 uçağının teslimatı 2017'de başlayacak.

http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/535944-gelecegin-ucagina-motor-bizden
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #78 : 27 Temmuz 2010, 10:14:08 »
Artık nerede, hangi forumda, hangi konuda ne yazdığımı unutuyorum ama..

İzah edip özetleyeyim.. GMHP de, F135 FACO'su da, ıvır da, zıvır da..

Özal'ın, döneminde, elinde altın Cross sallayarak "uçak yapıyoruz" dediği "yerli" lafının dejenere olduğu döneminde değiliz artık..

Artık ir havacılık endüstrimiz var.. Sanayi bu.. Otomotiv gibi.. Zamanında uyuttuk kendimizi.. Çok da fazla para çar çur ettik.. Şimdi ise, Titanyum disk tornalamak nedir biliyoruz.. Bir dolu insan yetişti.. Stajında Inconel718 malzeme tornalamış adamın mezun olduğunda hayata bakışı farklıdır ister istemez..

Bunlar halen katma değeri olan işler.. E o zaman neden olmasın.. Bütün dünya maliyetlerini düşürmeye çalışıyor.. Kritik olmayan parça üretimini kaydırıyor.. E biz de "Yok abi bundan bir şey öğrenmeyeceğiz" deyip, kurulu sanayiye iş vermeyecek miyiz.. Verelim, para kazanalım.. Sermaye büyütelim..

TEI 25 senedir Titanyum, Inconel disk tornalayıp duruyor.. Hemen hemen 25 senedir, benzer işlemleri kah o parçaya, kah bu parçaya uyguluyor.. Katma değer yaratıyor.. Kritik ve atılım yapacak şeyleri öğremek başka, ama adam şimdi aynı işi, yani yüksek teknolojili ve hassas toleranslı, özel prosesle bezeli torna freze işi ile para basıyor.. Bassın.. Bassın ki kendini ileride bir RRSP olarak hazırlayabilsin.. Halen devletin parasını yutmasın..

Güçlü ordu-güçlü Türkiye..
Güçlü ordu-güçlü sanayi
Güçlü Türkiye-güçlü bilgi
Güçlü Türkiye-güçlü emek..

Çevrimdışı azarax

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 295
  • 0
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #79 : 27 Temmuz 2010, 12:00:40 »
sayın hds yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. saygılar.