Anket

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (12.6%)
EF-2000 Tranche3
38 (31.9%)
Rafale
10 (8.4%)
SU-35
12 (10.1%)
MİG-35
4 (3.4%)
SU-57
20 (16.8%)
JF-17 Block3
9 (7.6%)
FC-31
11 (9.2%)

Toplam Oy Verenler: 85

Gönderen Konu: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 852591 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2342
  • 183
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2760 : 12 Haziran 2020, 12:30:24 »
F-35  ABD e tarfindan alinan son karardan sonra F-35 THK bunyesine katilimi su an itibari ile imkansiz gorunmekte ancak ilerki yillarda ABD Turk ABD iliskilerinde olumlu gelismeler olmasi halinde ve F-35 Teknolojisinin kullanilicar tarafindan daha yogun sekilde kullanilmasi ile ucak hakkindaki bilgilerin buyuk bir kismi uzerindeki gizlilikde kendisinden kaybolacak. Boyle bir durumda F-35 hakkinda bizler de daha detayli bilgiye sahip olacagiz gercekten F-35 i alamamakle iyi mi oldu yoksa firsatmi kacirdik. Ancak su anki durumda F-35 konusunda direk kullanici olmadigimiz fazla dogru yorum yapabilme imkanimiz olmadigina inaniyorum.

 ABD bagli bulunan paramiz ile ne yapabiliriz konusuna gelince oncelikli olarak F-35 i bunyemize katma istegimizin temel nedenine bakmamiz gerekir. 

Buradaki amacimizin 5 ci nesil ucak teknolojisine sahibi olma ise idi ,o zaman simdilik bu dilegimizi en azindan kendi uretecegimiz MMU  hazir olana dek otelememiz gerektiriyor diye dusunuyorum.

ABD den alacakli oldugumuz F-35 on odemesi ile ne yapabiliriz konusu  kimi arkadaslarin belirtmis oldugu gibi elimizdeki modellerden daha gelismis olan  F16 alinabilir elbette ancak halen ek F16 alimina ihtiyacimiz varmi onu sorgulamak gerek .Bir de bizler elimizdeki F16 zaten bahsedilmekte olan Viper standartina yakin hale getirebilecegimizi saniyordum sayet eldeki F16 larimizi upgrade yapabiliyorsak yerli olarak sanirim F16 alimi sadece son verziyonu elde etmek icin alim yapmak oncelikli tercih olmayabilir. Eldeki F16 larimiz yaslanmistir derseniz o zaman baska ,oyle bir durumda da direk alim yerine tekrardan yurdumuzdaki mevcut F16 uretim hattini aktive etmek olamazmi boylelikle bir miktar daha is gucu ve teknoloji edinmis oluruz.

Elimizdeki yaslanmis olan cift motorlu F4 lerin yerine tekrardan cift motorlu ucak ihtiyacimiz olacagi dusunulurse o zaman F15 turevi bir miktar ucak alimi da dusunulebilir kanisindayim.


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2761 : 12 Haziran 2020, 12:45:20 »
Elimizdeki F-16'ların seviyelerini yükseltsek bile yine de muharip uçak sayımızın yetersizliği malum.
F-4 bitti artık. Bize uçak lazım.

MMU 'ya yükleniyoruz tasarruf yapmak lazım , o zaman farklı bir tip uçak almak özellikle çift motorlu bir uçak almak çok masraflı olur.

Sürekli bunu düşünüyoruz ve yollar hep F-16'ya çıkıyor...

Ya F-16 + Siha ile idare edeceğiz.
Ya da 2 filo F-16 alacağız (Bence bu olmalı)

En az 2030'a kadar MMU operasyonel olamayacağı için mutlaka uçak sayısı artırılmalı...En az 2 filo
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2020, 12:46:22 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2762 : 12 Haziran 2020, 16:23:39 »
F35 lerdeki her sabah ABD ‘den kod alınacak yalanı gibi ALIS teki Hassas bilgi paylaşımı sıkıntısı da ortadan kaldırılmış;

ALIS’e eklenmek üzere en son ABD tarafından ortak ülkelere gönderilen “Sovereign Data Management System” proğramıyla, ülke pilotları istedikleri bilgileri Texas’a gönderebiliyor, istedikleri bilgileri kısıtlayabiliyor. Bu durumda Texas‘ın, herhangi bir bilgi eksik diye, uçağın kalkmasını engelleme serbestisi Zaten yoktu da ... şimdi ispatlanmış oldu. Böylece ; vay uçuş detaylarımı ABD öğreniyor paranoyası da erimiş oldu.
https://www.defensenews.com/smr/hidden-troubles-f35/2019/06/12/two-f-35-partners-threatened-to-quit-the-program-heres-why-they-didnt/

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2763 : 12 Haziran 2020, 16:58:12 »
F35 lerdeki her sabah ABD ‘den kod alınacak yalanı gibi ALIS teki Hassas bilgi paylaşımı sıkıntısı da ortadan kaldırılmış;

ALIS’e eklenmek üzere en son ABD tarafından ortak ülkelere gönderilen “Sovereign Data Management System” proğramıyla, ülke pilotları istedikleri bilgileri Texas’a gönderebiliyor, istedikleri bilgileri kısıtlayabiliyor. Bu durumda Texas‘ın, herhangi bir bilgi eksik diye, uçağın kalkmasını engelleme serbestisi Zaten yoktu da ... şimdi ispatlanmış oldu. Böylece ; vay uçuş detaylarımı ABD öğreniyor paranoyası da erimiş oldu.
https://www.defensenews.com/smr/hidden-troubles-f35/2019/06/12/two-f-35-partners-threatened-to-quit-the-program-heres-why-they-didnt/
"
Tam tersine bu haber F-35'lere " Truva atı " diyenleri haklı çıkardı... Ben F-35'lere "Truva atı" diyenlere karşı çıkmıştım demek ki onlar haklıymış...
Baksanıza 2 ülke bu ALIS sisteminin verileri ABD'ye aktarmasının zararlarını farkedip ABD'ye projeden çekilirim resti bile çekmiş.. .
Demek ki F-35'deki bu sistem askeri gizlilik açısından cidden tehlikeymiş ...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2764 : 12 Haziran 2020, 17:21:14 »
F35 lerdeki her sabah ABD ‘den kod alınacak yalanı gibi ALIS teki Hassas bilgi paylaşımı sıkıntısı da ortadan kaldırılmış;

ALIS’e eklenmek üzere en son ABD tarafından ortak ülkelere gönderilen “Sovereign Data Management System” proğramıyla, ülke pilotları istedikleri bilgileri Texas’a gönderebiliyor, istedikleri bilgileri kısıtlayabiliyor. Bu durumda Texas‘ın, herhangi bir bilgi eksik diye, uçağın kalkmasını engelleme serbestisi Zaten yoktu da ... şimdi ispatlanmış oldu. Böylece ; vay uçuş detaylarımı ABD öğreniyor paranoyası da erimiş oldu.
https://www.defensenews.com/smr/hidden-troubles-f35/2019/06/12/two-f-35-partners-threatened-to-quit-the-program-heres-why-they-didnt/
"
Tam tersine bu haber F-35'lere " Truva atı " diyenleri haklı çıkardı... Ben F-35'lere "Truva atı" diyenlere karşı çıkmıştım demek ki onlar haklıymış...
Baksanıza 2 ülke bu ALIS sisteminin verileri ABD'ye aktarmasının zararlarını farkedip ABD'ye projeden çekilirim resti bile çekmiş.. .
Demek ki F-35'deki bu sistem askeri gizlilik açısından cidden tehlikeymiş ...
Sn serkan1976,
Bir daha oku sonuna kadar. Bu rest çekildi diye adamlar bu management system işini çıkarmışlar. Onun için ortaklar ayrılmadı diyor.
Linkin sonunda dahi yazıyor.
“Ayrılacaklardı ama bunun için ayrılmadılar“ diyor.
“Partners threatened to leave but here is why they didn’t.“

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2765 : 12 Haziran 2020, 17:59:56 »
Yaşar hocam  Defencenews ' deki çeviri güzel değil ve anlam düşmeleri var...

ALIS diye bir sistem var. Bu sistem F-35'in uçuş verilerini-parça arızalarını ABD'ye aktarıyor ve F-35 müşterileri bu sistemin uçuş verilerinin gizliliğini tehlikeye düştüğü gerekçesiyle programdan çıkmakla tehdit etmiş... Bunun üzerine Lockheed Martin ;


17 Ağustos 2018'de Savunma Bakanlığı, yabancı ortakların kendi verilerini daha sıkı bir şekilde kontrol etmelerini ve korumalarını sağlayacak bir “ALIS Egemen Veri Yönetimi” sistemi geliştirmek ve test etmek için Lockheed Martin'e 26 milyon dolarlık bir sözleşme verdi.
Winter, bu çabanın meyvelerini verdi ve bazı ortak ülkeler, bu yılın başlarında yayınlanan yeni veri koruyucusunu kullanmaya başladı.
“Egemen veri yönetimi, uçağı olanlara göre düzenlenmiştir. Norveç'te var. İsrail buna sahip. İngiltere'de var. İtalya'da var. Şimdi burada Asya-Pasifik'e açıyoruz ”dedi.


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2766 : 12 Haziran 2020, 18:06:52 »
Yaşar hocam  Defencenews ' deki çeviri güzel değil ve anlam düşmeleri var...

ALIS diye bir sistem var. Bu sistem F-35'in uçuş verilerini-parça arızalarını ABD'ye aktarıyor ve F-35 müşterileri bu sistemin uçuş verilerinin gizliliğini tehlikeye düştüğü gerekçesiyle programdan çıkmakla tehdit etmiş... Bunun üzerine Lockheed Martin ;


17 Ağustos 2018'de Savunma Bakanlığı, yabancı ortakların kendi verilerini daha sıkı bir şekilde kontrol etmelerini ve korumalarını sağlayacak bir “ALIS Egemen Veri Yönetimi” sistemi geliştirmek ve test etmek için Lockheed Martin'e 26 milyon dolarlık bir sözleşme verdi.
Winter, bu çabanın meyvelerini verdi ve bazı ortak ülkeler, bu yılın başlarında yayınlanan yeni veri koruyucusunu kullanmaya başladı.
“Egemen veri yönetimi, uçağı olanlara göre düzenlenmiştir. Norveç'te var. İsrail buna sahip. İngiltere'de var. İtalya'da var. Şimdi burada Asya-Pasifik'e açıyoruz ”dedi.
Sn Serkan1976,
Pardon!
Ben İngilizce yazıları tercüme ettiğinizi düşünmemiştim.
Maalesef, tercümeler tam anlamını veremiyor.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2767 : 12 Haziran 2020, 18:18:25 »
F35 lerdeki her sabah ABD ‘den kod alınacak yalanı gibi ALIS teki Hassas bilgi paylaşımı sıkıntısı da ortadan kaldırılmış;

ALIS’e eklenmek üzere en son ABD tarafından ortak ülkelere gönderilen “Sovereign Data Management System” proğramıyla, ülke pilotları istedikleri bilgileri Texas’a gönderebiliyor, istedikleri bilgileri kısıtlayabiliyor. Bu durumda Texas‘ın, herhangi bir bilgi eksik diye, uçağın kalkmasını engelleme serbestisi Zaten yoktu da ... şimdi ispatlanmış oldu. Böylece ; vay uçuş detaylarımı ABD öğreniyor paranoyası da erimiş oldu.
https://www.defensenews.com/smr/hidden-troubles-f35/2019/06/12/two-f-35-partners-threatened-to-quit-the-program-heres-why-they-didnt/

  Peki nedir bu kod girerek uçağı çalıştırma meselesi? Bununla ilgili videolar paylaşıldı daha önce ve İngiliz pilotun yaşadığı sıkıntı görüldü.Ayrıca bazı yabancı sitelerde bı kodları oluşturma yetkisinin sadece abd ve 1.seviye katılımcı İngilterede olduğu yazılıp çiziliyor.Linki de burada
https://www.quora.com/Does-the-US-have-the-capability-to-turn-off-F-35s-sold-to-its-allies-so-they-cant-be-used-against-them
Eğer bu konuda farklı birşeyler biliyorsanız bizi de aydınlatırsanız seviniriz.

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2768 : 12 Haziran 2020, 18:38:51 »
F35 lerdeki her sabah ABD ‘den kod alınacak yalanı gibi ALIS teki Hassas bilgi paylaşımı sıkıntısı da ortadan kaldırılmış;

ALIS’e eklenmek üzere en son ABD tarafından ortak ülkelere gönderilen “Sovereign Data Management System” proğramıyla, ülke pilotları istedikleri bilgileri Texas’a gönderebiliyor, istedikleri bilgileri kısıtlayabiliyor. Bu durumda Texas‘ın, herhangi bir bilgi eksik diye, uçağın kalkmasını engelleme serbestisi Zaten yoktu da ... şimdi ispatlanmış oldu. Böylece ; vay uçuş detaylarımı ABD öğreniyor paranoyası da erimiş oldu.
https://www.defensenews.com/smr/hidden-troubles-f35/2019/06/12/two-f-35-partners-threatened-to-quit-the-program-heres-why-they-didnt/
"
Tam tersine bu haber F-35'lere " Truva atı " diyenleri haklı çıkardı... Ben F-35'lere "Truva atı" diyenlere karşı çıkmıştım demek ki onlar haklıymış...
Baksanıza 2 ülke bu ALIS sisteminin verileri ABD'ye aktarmasının zararlarını farkedip ABD'ye projeden çekilirim resti bile çekmiş.. .
Demek ki F-35'deki bu sistem askeri gizlilik açısından cidden tehlikeymiş ...

F35'lerdeki tehlike şu:

1.dunya savasina goeben ve breslau nedeniyle girdik. Neydi bu gemiler? Akdeniz'de ingiliz donanmasinin takibinden kaciyorlardi. Bu gemiler bize sigindi. Gemileri enterne ettigimizi soyledik. Personeline Osmanli uniformasi giydirerek karadeniz'e acildilar. Sivastopol'u bombardiman ettiler. Sonrasi malum!

Simdi bu ucaklari Merzifon'a yerlestirsek, ucak havadayken Turk pilotun kontrolunden cikip otomasyonla rotayi Kirim'a kirsa(orasi artik referandum ile rus topragi) bombalari sallasa, ne olacak?

F35 macerasinin uzeri bu yuzden cizildi.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #2769 : 12 Haziran 2020, 20:43:56 »
F35 lerdeki her sabah ABD ‘den kod alınacak yalanı gibi ALIS teki Hassas bilgi paylaşımı sıkıntısı da ortadan kaldırılmış;

ALIS’e eklenmek üzere en son ABD tarafından ortak ülkelere gönderilen “Sovereign Data Management System” proğramıyla, ülke pilotları istedikleri bilgileri Texas’a gönderebiliyor, istedikleri bilgileri kısıtlayabiliyor. Bu durumda Texas‘ın, herhangi bir bilgi eksik diye, uçağın kalkmasını engelleme serbestisi Zaten yoktu da ... şimdi ispatlanmış oldu. Böylece ; vay uçuş detaylarımı ABD öğreniyor paranoyası da erimiş oldu.
https://www.defensenews.com/smr/hidden-troubles-f35/2019/06/12/two-f-35-partners-threatened-to-quit-the-program-heres-why-they-didnt/

  Peki nedir bu kod girerek uçağı çalıştırma meselesi? Bununla ilgili videolar paylaşıldı daha önce ve İngiliz pilotun yaşadığı sıkıntı görüldü.Ayrıca bazı yabancı sitelerde bı kodları oluşturma yetkisinin sadece abd ve 1.seviye katılımcı İngilterede olduğu yazılıp çiziliyor.Linki de burada
https://www.quora.com/Does-the-US-have-the-capability-to-turn-off-F-35s-sold-to-its-allies-so-they-cant-be-used-against-them
Eğer bu konuda farklı birşeyler biliyorsanız bizi de aydınlatırsanız seviniriz.
@hyperspace,
ALIS denilen proğram aslında laptop büyüklüğünde bir kart. Pilot uçuş öncesi gerekli uçuş bilgilerini bu karta giriyor. Sonra uçağın kokpitindeki yerine kartı sokuyor. Uçak o zaman çalışır hale geliyor. (Yani bu kart bir çeşit kontak anahtarı)
Geçmişte ABD li ve İngiliz pilotların sıkça başına gelen ; bu kart sokulduktan sonra dahi uçak çalışmamış. O zaman Texas aranıp yeni kod alınıp uçağın uçması sağlanmış.
Sonra kart yerine sokulunca düne kadar , karttaki tüm uçuş bilgileri Texas’a gidiyordu. Bu da şimdi pilotun eline verilmiş. İstediği bilgileri serbest bırakıyor istemediğini kısıtlıyor.