Gönderen Konu: KTJ3200 motor  (Okunma sayısı 26143 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 629
  • 104
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #40 : 23 Mart 2022, 20:08:32 »
Selamlar,
Kuru atış testleri yapıldı ancak Ktj3200 takılı ve IIR başlıklı Atmaca'nın da bu yıl içinde gerçek hedef atışı yapılıp, servis edilecek. Elimizde hatırı sayılır Tr40'da mevcut.

Kuru atış testi ne demek?

Harp başlığı olmadan yapılan atış.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #41 : 23 Mart 2022, 21:45:09 »
Yani Som füzesine  Ktj-3200  takıldı  ,  bu motorla harp başlığı olmadan atış yapıldı mı?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2708
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #42 : 23 Mart 2022, 22:14:21 »
Yani Som füzesine  Ktj-3200  takıldı  ,  bu motorla harp başlığı olmadan atış yapıldı mı?

Som veya Atmaca, neyse işte. Kale o motorları tam gaz üretip teslim edecektir. Yoksa anne terliği geliyor!

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #43 : 23 Mart 2022, 22:30:51 »
Hayır  2013 yılında başladı 8-9 yıl oldu ktj-3200 ...
Normal mi bu süre. ?
Gerçi küçük yapmak daha zordur derler ama yani biraz abartacağım  nerdeyse ABD kolej öğrencileri garajlarında turbojet motor yapıyor...

Çok da şey demek istemiyorum bi sorun yoktur inşallah , güç isterleri-dayanıklılık sorun yok değil mi?

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1446
  • 127
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #44 : 23 Mart 2022, 22:42:00 »
Mesele biraz malzeme ve kaynak meselesi. Kale bu işe ilk başladığında benim de işletmesinde olduğum sırada vasıflı çelik pazarlayan müvekkilimden çelik sormuştu. Bizim müvekkil o tip çeliğin kendilerinde olmadığını, yurtiçinde kolay kolay bulamayacaklarını, en yakın kullanabilecekleri  .... çelik olduğunu söylemişti. Zannedersem Kale PW'den teknoloji anlamında fazla faydalanamadığı gibi malzeme tedariki konusunda da problem yaşıyordu. Hatta hatırladığım kadarıyla müvekkil o zaman o çelikten bu iş olmaz gibilerden birşeyler de söylemişti. 

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2708
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #45 : 23 Mart 2022, 23:03:15 »
Hayır  2013 yılında başladı 8-9 yıl oldu ktj-3200 ...
Normal mi bu süre. ?
Gerçi küçük yapmak daha zordur derler ama yani biraz abartacağım  nerdeyse ABD kolej öğrencileri garajlarında turbojet motor yapıyor...

Çok da şey demek istemiyorum bi sorun yoktur inşallah , güç isterleri-dayanıklılık sorun yok değil mi?

Normal değil işte. Şu anda sorun yok ama bu iş gerçekten gereğinden uzun sürdü. Organizasyon sorunları, işin zorluğunu ilk başta küçümseme vs vs. Hatta bir türlü çözemedikleri bir sorunu bizzat Prof. Mahmut Akşit çözmüş.

Neyse, öldürmeyen şey güçlendirir derler. Kale de artık havacılık motorları işinin abc'sini öğrenmiştir.

Sırada Liseden mezun olmak var. (Arat Projesi)

Sonra Rolls&Royce Üniversitesine gidecekler. (MMU motoru için imalat)

Rolls&Royce Üniversitesinden dereceyle mezun olursa Kale Grubu, Master ve Doktora programları bekler kendilerini. (Uzay roketleri için sıvı yakıt motorları diye tahmin ediyorum.)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2022, 23:11:06 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2708
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #46 : 23 Mart 2022, 23:16:16 »
Mesele biraz malzeme ve kaynak meselesi. Kale bu işe ilk başladığında benim de işletmesinde olduğum sırada vasıflı çelik pazarlayan müvekkilimden çelik sormuştu. Bizim müvekkil o tip çeliğin kendilerinde olmadığını, yurtiçinde kolay kolay bulamayacaklarını, en yakın kullanabilecekleri  .... çelik olduğunu söylemişti. Zannedersem Kale PW'den teknoloji anlamında fazla faydalanamadığı gibi malzeme tedariki konusunda da problem yaşıyordu. Hatta hatırladığım kadarıyla müvekkil o zaman o çelikten bu iş olmaz gibilerden birşeyler de söylemişti.

Nitelikli malzeme sorunu sadece Kale'nin değil, savunma sanayisinin genel sorunu. Bildiğim kadarıyla o tür çelikler için ar-ge tamamlandı ve şu anda butik de olsa üretim yapılıyor. Yanlış mı biliyorum?

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1446
  • 127
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #47 : 23 Mart 2022, 23:39:24 »
Evet vasıflı çelik, metalürji gerçekten önemli, çeşitli firmaların bu konularda yatırımları vardı. Müvekkil 2. Dünya savaşından sonra Almanya'da üniversite okumaya gönderilmiş, dönemin meslek lisesi mezunu, Yüksek Makina Mühendisi idi rahmetli. Savunma sanayinin ve otomotiv yan sanayinin ilk müteşebbislerindendi aynı zamanda. Sonra yorulup faaliyetini vasıflı çelik ticareti ile sınırlamıştı. Ülkenin gerçekten böyle insanlara, yatırımlara, yatırımcılara ihtiyacı var. Mekanı Cennet olsun. 
« Son Düzenleme: 23 Mart 2022, 23:40:14 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 629
  • 104
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #48 : 24 Mart 2022, 03:39:28 »
Selamlar,
İlk geliştirdikleri motorda, bazı yuva ve verilerde Roketsan farklılık olduğunu, Kale ise isteklerin güncellendiğini söylemiş ve motorda revizeye gidilmişti. Sonuçta tam uyumlu ve istenen referansları karşılayan motoru Kale üretmeyi başardı.

 Bu motor serüveni, Kaleye çok ciddi altyapı ve paha biçilmez mühendislik tecrübesi kattı. En az Motor kadar önemli kazanım ki Gezgin motorunun prototipini 1-2 yıl içinde görürsek şaşırmamak gerekir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: KTJ3200 motor
« Yanıtla #49 : 24 Mart 2022, 12:58:23 »
Selamlar,
İlk geliştirdikleri motorda, bazı yuva ve verilerde Roketsan farklılık olduğunu, Kale ise isteklerin güncellendiğini söylemiş ve motorda revizeye gidilmişti. Sonuçta tam uyumlu ve istenen referansları karşılayan motoru Kale üretmeyi başardı.

 Bu motor serüveni, Kaleye çok ciddi altyapı ve paha biçilmez mühendislik tecrübesi kattı. En az Motor kadar önemli kazanım ki Gezgin motorunun prototipini 1-2 yıl içinde görürsek şaşırmamak gerekir.
Sn Dogan Tufan,
Tüm dediklerinize katılıyorum da; Gezgin motorunun, eğer 1200-1500km gidecek ağır bir füzeye tahrik vereceğini düşünürsek, türbofan olması elzem. Yoksa alçak irtifada uçan türbojet, ne yaparsanız yapın bir türbofanın randımanının yanına yaklaşamaz. Boşuna füzeye patlayıcı yerine yakıt koymak zorunda kalırsınız, ve de menziliniz herzaman, hertürlü, kısıtlı kalır.
Ama Fransızların Scalp Naval füzesi gibi 1000km altı bir füze düşünülüyorsa TR50 muadili bir füze motoru ile iş çözülür. Pahalı türbofan motoru yerine ucuz bir türbojette iş görür.
Aslında gemilerden ve de denizaltılardan atacağınız bir Gezgin füzesinin de 1000km menzilin üzerine çıkmasına pek gerekte yok. 800km etkili yarıçap içerisinde ulaşamayacağımız hedef pek yok zaten. Moskova’yı vuracak değiliz. Rusya Moskova’ya yapılacak “her türlü” füze saldırısının karşılığı nükleer olur diye bas bas bağırıyor. Bunu kimse göze alamaz.
Bence, bu durumda, bizim Gezginde 800-1000km aralığında menzili olan bir füze olacak.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2022, 13:00:46 Gönderen: Yasar »