Gönderen Konu: Yerli Otomobil  (Okunma sayısı 60092 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #10 : 10 Temmuz 2009, 10:48:15 »
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2009, 10:50:00 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Pardus-TR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 70
  • 0
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #11 : 10 Temmuz 2009, 10:58:05 »
Skywolf ne diyeyim, bu yüzden yazmamışlar demek ki, 1,5 Lt Dizel, 8V ve 125 hp, hemde spor hemde 1420 kg boş hal, bu araba yola çıkmasın çok fena tokatlarlar. Hem de dalga geçer gibi 35 bin euro !

Memleketimize gene hayırlı olsun ama, hiç yoktan iyidir gene.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #12 : 10 Temmuz 2009, 11:08:27 »
Skywolf ne diyeyim, bu yüzden yazmamışlar demek ki, 1,5 Lt Dizel, 8V ve 125 hp, hemde spor hemde 1420 kg boş hal, bu araba yola çıkmasın çok fena tokatlarlar. Hem de dalga geçer gibi 35 bin euro !

Memleketimize gene hayırlı olsun ama, hiç yoktan iyidir gene.

Samanddan iyidir.  ;D ;D
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Siyah

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 92
  • 0
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #13 : 10 Temmuz 2009, 13:36:55 »
125 HP, Max.Hiz 185, 0-100 hizlanma 13 sn olan bir otomabile spor demek biraz tuhaf oldu   :-\

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Türkler Elektrikli Araba Üretecek
« Yanıtla #14 : 03 Ocak 2010, 11:12:21 »
Türkler Elektrikli Araba Üretecek

İnci Akü, otomotivin geleceği olarak gösterilen elektrikli arabalarda motor işlevini üstlenecek akülerin geliştirilmesi amacıyla proje yürütüyor
03 Ocak 2010 Pazar, 10:22
Otomotiv sektörüne yönelik akü üretiminde dünyada 6 büyük oyuncu arasına giren İnci Akü, otomotivin geleceği olarak gösterilen elektrikli arabalarda motor işlevini üstlenecek akülerin geliştirilmesi amacıyla proje yürütüyor.

Yenilenebilir kaynaklardan elde edilen enerjinin depolanması konusunda da araştırma yürüten şirket, otomotiv dışı sektörlere yönelik akü üretimi için Manisa'da yeni bir fabrika kuracak.

İnci Akü Yönetim Kurulu Başkanı Şerife İnci Eren ve Üst Düzey Yöneticisi (CEO) Göksel Paker, AA muhabirine şirketin 2009 yılı performansı, hedefleri ve Ar-Ge projeleriyle ilgili açıklamalarda bulundu.

Şirket Başkanı Eren, otomotiv sektöründe çok zor bir yılın yaşandığını, ana sanayide yüzde 30'un üstünde küçülmelerin yaşandığını, buna rağmen şirket olarak yılı yüzde 10 büyümeyle kapatacaklarını söyledi.

Ana sanayilere yaptıkları üretimde yeni projeler sayesinde düşüş yaşanmadığını, yenileme pazarında paylarını artırdıklarını dile getiren Eren, ihracattaysa girdikleri ülke sayısının 65'e ulaştığını ifade etti.

25 yıllık bir şirket olmalarına rağmen 2005 öncesi dönemde yabancı ortakları aracılığıyla ihracat yapabildiklerini hatırlatan Eren, ''4 yılda geldiğimiz nokta bizim için gurur verici. Şu anda otomobil fabrikaları da dahil olmak üzere otomotiv endüstrisi içinde ihracatta ilk 30 içindeyiz. Türkiye ihracat sıralamasında geçen yıl 217. sıradaydık. Ancak bu yıl krize rağmen büyümenin verdiği etkiyle ilk 150 içinde olacağımızı düşünüyoruz. Türkiye'nin akü ihracatının yüzde 65'ini biz yapıyoruz'' dedi.

İnci Akü'nün tüm dünyada sektörü yönlendiren 6 büyük grup arasında gösterildiğini ifade eden Eren, bu gelişimin zaman zaman kendilerini şaşırtan olayları da beraberinde getirdiğine dikkati çekti.

Yıl içinde Tanzanya'ya bağlı Zanzibar Adası'na yaptığı seyahat sırasında yol üzerinde İnci Akü logosunun bulunduğu bir tabelaya rastladığını söyleyen Eren, ''Markamızı orada görünce çok şaşırdım. Çünkü bu ülkeye ihracatımız yoktu. Sonradan edindiğimiz bilgiye göre bu pazara Dubai'deki bir firma akü gönderiyormuş. Oradaki potansiyeli görerek Afrika pazarında etkinliğimizi artırmaya karar verdik. Çok başarılı geri dönüşler alıyoruz'' diye konuştu.

2010 yılında yüzde 25'lik büyüme öngördüklerini ifade eden Eren, 2010'da otomotiv dışındaki sektörlere üretim yapacak bir fabrikayı daha devreye alacaklarını söyledi.

Manisa Organize Sanayi Bölgesi içinde 100 dönümlük bir yer aldıklarını, 9 milyon avro yatırımla 2010 sonunda üretime başlayacak bir yatırım hedeflediklerini kaydeden Eren, endüstriyel akü üretimi yapacak bu tesisle toplam 400 olan istihdamın yüzde 50 oranında artacağını kaydetti.

Şirketin geleceğe yönelik önemli adımlarının atıldığı bir döneme girdiklerini kaydeden Eren, ''Ar-Ge Merkezi'nde yürütülen çalışmaların meyvelerini toplamaya başladık. Üretimimiz bugüne kadar otomotivde kullanılan starter aküde yoğunlaşmıştı. Şimdi endüstriyel akülerde de büyüyeceğiz. Heyecan verici yatırım planlarımız var'' dedi.

AFRİKA STRATEJİK PAZAR

Şirket Üst Düzey Yöneticisi Göksel Paker ise üretimin yüzde 70'ini ihraç ettiklerini, bu yıl dış pazarlarda özellikle Orta Asya ve Kuzey Afrika ile Avrupa'da İspanya ve Portekiz pazarlarında sıçrama yaptıklarını dile getirdi. Irak ve İsrail'de pazar lideri olduklarını, girdikleri bir çok pazarda da ithal markalar arasında ilk sırada yer aldıklarını kaydeden Paker, 2010'da Afrika'yı stratejik pazar ilan ettiklerini kaydetti.

İnci Akü'nün son dönemde Ar-Ge projeleriyle ön plana çıktığını dile getiren Paker, dünyada ilk kez nano kristal teknolojiyle ürettikleri Nanogold ürününün iç pazarda çok başarılı olduğunu, bu yıl bu ürünün ihracatına ağırlık vereceklerini belirtti.

Şirket bünyesindeki Ar-Ge Merkezi'nin Ege Bölgesi'ndeki iki merkezden biri olduğunu, 62 kişilik ekibin ciddi sonuçlar yaratabilecek projeler üzerinde çalıştığını dile getiren Paker, Ar-Ge'ye ayırdıkları şirket cirosu içindeki yüzde 3'lük payı bu yıl bir puan daha artıracaklarını ifade etti.

Gelecekte sadece otomotiv sanayi değil, genel olarak ''enerji depolama denince ilk akla gelen şirket'' olma hedefiyle çalıştıklarını dile getiren Paker, şu bilgileri verdi:

''Artık sadece otomotiv sanayi için akü üretmeyi düşünmüyoruz. Enerji depolama ihtiyacı olan her alanda var olmayı, yeni iş alanlarına yatırım yapmayı planlıyoruz. Endüstriyel alanda yeni bir adım atıyoruz.

Tüm dünyada emisyon oranlarının azaltılması için yoğun bir çalışma var. ABD başta olmak üzere bir çok ülke ve kurum bu çalışmaları desteklemeye başladı. Otomotivde artık elektrikli arabalar gündemde. Dolayısıyla akünün araç içindeki önemi artıyor.

Elektrikli araçların gelişimi İnci Akü için özel bir anlam ve potansiyel barındırıyor. Bizim için artık çok ayrı bir üretim alanı. Elektrikli arabalarda akü, aracın motoru olma işlevini üstlenecek. İçinde kendi soğutma sistemi, elektronik beyni olan, arabaların elektronik beyniyle birlikte çalışan bambaşka bir teknoloji gerektiren bir üretim dalı.

Dünyada klasik akü üreticilerinin çok azı bu alana yöneldi. Biz de şu anda bilimsel çalışmaları sürdürüyoruz. Şu anda farklı teknolojiler var. Ana sanayilerin hangisini tercih edeceği henüz belli değil. Şu anda neredesiniz derseniz, bu konuda ısınma hareketlerini yapıyoruz. Ana sanayiler bizim için teknik direktördür. Onlar 'Sahaya girin' dediğinde hazır olacağız. Seri üretimle ilgili şu an hedefleme yapamıyoruz, çünkü ana sanayileri bekliyoruz.''

TÜRKİYE ŞANSLI

Türkiye'nin bir çok alanda teknoloji geliştirme konusunda geride kaldığını, ancak elektrikli araba konusunda daha şanslı olduğunu ifade eden Paker, en büyük yatırımı insan gücüne yaptıklarını, şu anda dünya çapında yeni bilgi üretebilen firmalar arasında yer aldıklarını kaydetti.

Paker, içten yanmalı motor sisteminin kısa sürede terk edilemeyeceğini, ancak bir iki yıl içinde elektrikli arabada hızlı bir gelişim beklediklerini kaydederek, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Gelecekte elektrikli araç üreticileri akünün ya kendi tesisleri içinde üretilmesini isteyecek ya da belli merkezlerde üretilip tesise gönderilmesini isteyecek. Biz şu anda ikincisini düşünmekle beraber yarınlarda oluşacak fırsatlara göre neden birincisi de olmasın diye düşünüyoruz. Uzun soluklu bir çalışma, sabırlı olmak ve para harcamak gerekiyor. Büyük buluşlar değil küçük adımlar peşindeyiz ve bunları da elde ediyoruz.

Elektrikli araba dışında güneş gibi yenilenebilir kaynaklardan elde edilen enerjinin depolanması konusunda da çalışmamız var. Artık tüm yatırımlarımızı bu projelere göre planlıyoruz.''

http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/197788-Turkler-elektrikli-araba-uretecek.aspx
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Felix

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 633
  • 1
  • Beyniyle düşünmeyen bizden değildir.
Ynt: Türkler Elektrikli Araba Üretecek
« Yanıtla #15 : 03 Ocak 2010, 14:33:42 »
Güzel haber,sanırım bir proje resmi vardı.Başbakan sürmüştü filan bir aracı.Bakayım bulabilirsem koyarım buraya.

Düzeltme:Sanırım Melez araçmış benim dediğim.Resmini koyayım;


« Son Düzenleme: 03 Ocak 2010, 14:35:47 Gönderen: Felix »

Çevrimdışı levo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 274
  • 4
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #16 : 27 Ocak 2013, 15:57:59 »
Başbakan Erdoğan'a söz verdi, elektrikli otomobil üretti







Bundan 6 yıl önce yerli spor otomobil Etox'u üreten Ercan Malkoç, Başbakan Erdoğan'a verdiği sözü tuttu ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) ile birlikte Etox'un elektrikli modelini geliştirdi. Türkiye'de üretilen ilk elektrikli spor otomobil olan Etox, yaklaşık 20 ayda geliştirildi. Tam dolu şarj ile 180 kilometre yol gidebilen Etox, saatte 170 kilometre hıza çıkabiliyor.

Erteks Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Malkoç'un, yerli bir otomobil markası oluşturma hayali, bundan 6 yıl önce yurt dışında katıldığı bir otomobil fuarında başladı. Fuarda, dünyaca çok ünlü lüks bir spor otomobili denemesine izin verilmeyen Malkoç, Türk malı bir spor otomobil geliştirmeye karar verdi. Türkiye'ye döndükten sonra bu konuda çalışmalara başlayan Malkoç, kısa bir süre içerisinde yerli spor otomobil Etox'u üreterek, 2007 yılı Zafer Bayramı'nda tanıttı. Bu hedefi kendine yeterli görmeyen Malkoç, daha sonra yerli elektrikli otomobil geliştirmeye karar verdi ve Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın San-Tez Projesi kapsamında, ODTÜ ile birlikte elektrikli Etox'u geliştirdi.

İŞTE O OTOMOBİL- FOTO GALERİ

"SÖZ VERDİK VE YAPTIK"

İlk Etox'u ürettikten sonra, toplantıda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Kırşehir'de bir toplantıda karşılaştıklarını ifade eden Malkoç, şunları söyledi:

"Sayın Başbakanımız yerli otomobil Etox'u geliştirdiğimizi öğrenince çok ilgilendi. Bize, fosil yakıtlı araçlarla zaman kaybetmememizi öneren Sayın Başbakanımız, 'Bu konuda dünyadan çok geriyiz. Bunun yerine elektrikli otomobile yönelin' dedi. Elektrikli otomobil çalışmalarını yeni başladığını, bunun Türkiye'nin otomobil sektöründe dünyayı yakalayabilmesi için önemli bir fırsat olduğunu söyledi. Biz de bunun üzerine Sayın Başbakanımıza, elektrikli otomobil yapmaya söz verdik."

Başbakan Erdoğan'ın, yerli elektrikli otomobil üretme konusundaki sözlerinin kendilerini kamçıladığını anlatan Malkoç, hemen çalışmalara başladıklarını ifade etti. Bu süreç içerisinde yerli bir elektrikli motor ve batarya üretmesi için ayrı iki firmayla anlaştıklarını belirten Malkoç, yerli elektrikli motor çalışmalarının son aşamaya geldiğini, çok kısa bir süre içerisinde tamamlanacağını bildirdi.

Daha sonra, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın San-Tez Projesi kapsamında ODTÜ ile elektrikli otomobilin geliştirilmesi çalışmalarına başladıklarını belirten Malkoç, 20 aylık bir çalışmanın ardından elektrikli Etox'u ürettiklerini kaydetti.

Malkoç, elektrikli Etox'u, iç piyasaya sipariş yöntemiyle yapmayı planladıklarını ifade etti.

“Elektrikli hafif ticari araçta seri üretime geçmeyi hedefliyoruz”

Elektrikli spor otomobilin yanı sıra hafif ticari sınıfta elektrikli bir otomobil üzerinde çalıştıklarını belirten Ercan Malkoç, çok kısa bir süre içerisinde yerli motora sahip bu aracı tanıtacaklarını bildirdi.

Sertifikasyon testleri devam eden ve herşeyiyle yerli üretilecek mini ticari aracın, bir şehir içi arabası olacağını ifade eden Malkoç, bu aracın tam dolu batarya ile 150 kilometre gidebileceğini ve saatte 100 kilometre azami hıza sahip olacağını söyledi. Elektrikli hafif ticari aracın seri üretimini planladıklarını anlatan Malkoç, seri üretimi gerçekleştirecekleri tesisin de neredeyse hazır hale geldiğini belirtti. Malkoç, “Ülkemiz için önemli bir ihtiyaç olduğunu düşündüğümüz Elektrikli Hafif Ticari araç satışlarına yoğun bir şekilde başlamayı hedeflemiş bulunmaktayız” dedi.

Bu araçtan şimdilik yılda 1.000 adet üretmeyi hedeflediklerini aktaran Malkoç, üretimi artırabilmek için ilgili kurumlardan destek beklediklerini dile getirdi. Malkoç, bu araçta kullanılacak ve tamamlanma aşamasına gelen yerli elektrikli motorun, daha yüksek güce sahip olanını da Elektrikli Spor Etox'ta kullanacaklarını kaydetti.

“İstanbul'a 5-6 liralık maliyetle gidebileceksiniz”

Elektrikli hafif ticari araçla Ankara'dan İstanbul'a 5-6 liralık elektrik tüketimiyle gidilebileceğini ifade eden Malkoç, aracın 150 kilometre azami menzili olduğu için yolda mola verip, bataryaları şarj etmek gerektiğini belirtti. Ankara-İstanbul yolunda bazı dinlenme tesisleri ile anlaşma yaptıklarını aktaran Malkoç, bu tesislerin, “yemek yiyene ücretsiz dolum” kampanyası yapacağını bildirdi. Söz konusu tesislere şarj istasyonlarını kuracaklarını belirten Malkoç, “Tam şarj süresi ilk etapta yaklaşık 45 dakika sürecek. Araç sahibi yemeğini yiyene kadar araçları da şarj olmuş olacak” diye konuştu.

Malkoç, araçlarda bulunan adaptör sayesinde araç sahiplerinin, araçlarının şarjını evlerinde ya da işyerlerinde de yapabileceğini söyledi.

1 MİLYON LİRAYA YAPILDI

ODTÜ, Metalurji ve Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi ve Yerli Elektrikli Otomobil Prototipi Geliştirme Proje Sorumlusu Prof. Dr. Ali Kalkanlı da elektrikli spor otomobil Etox'un, tamamen özgün bir yerli tasarım olduğunu söyledi. Yüzde 100 elektrikli aracın geliştirme çalışmaları hakkında bilgi veren Prof. Dr. Kalkanlı, aracın motor, batarya ve sürücü hariç bütün aksamlarının yerli mühendisler tarafından yapıldığını söyledi.

Aracın 20 ay gibi kısa bir sürede geliştirildiğini anlatan Prof. Dr. Kalkanlı, projede, çalışan resmi görevli sayısının 10-12 civarında olduğunu, destek veren firmalar da dahil edildiğinde bu sayının 40'a çıktığını belirtti. Prof. Dr. Kalkanlı, projenin, 1 milyon 45 bin lira gibi oldukça mütevazi bir bütçeyle gerçekleştirildiğini kaydetti.


http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22456803.asp

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #17 : 08 Ağustos 2019, 20:19:36 »
Alıntı
Yıl sonunda tanıtılacak olan Türkiye'nin milli otomobilinin prototipi, TOGG'nin yönetim kurulu tarafından incelenmiş.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Elektrikli otomobil.
« Yanıtla #18 : 19 Eylül 2019, 13:49:11 »
Alıntı
MTTB DAVA.

Yerli ve milli elektrikli aracımız  MTTB DAVA 20-21-22 Eylül’de TEKNOFEST'te yerini alacak.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #19 : 11 Aralık 2019, 21:43:56 »
Alıntı

Yerli otomobil 30 dakika'da sarj olabilecek. Orjinal fabrika cikisli navigasyon sistemi olacak.14 Aralik Cumartesi Gebze bilisim vadisinde Cb Erdogan tarafindan test edilecek.
https://mobile.twitter.com/UretimYerli/status/1204669743384449025
« Son Düzenleme: 12 Aralık 2019, 07:08:58 Gönderen: カメせ »